Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door vana »

Maar wat jij zinvoller vindt is blijkbaar iets anders dan wat de experts in diverse landen vinden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

Ouderen, met name die in zorginstellingen, leven al maandenlang heel geisoleerd. Weinig bezoek, terwijl voor die mensen denk ik vaak bezoek van (klein)kinderen zo'n beetje het enige is dat ze nog hebben. Zo lang je hen niet inent blijven ze noodgedwongen in die geisoleerde situatie, ik geloof dat ik die ouderen (en hun familie) in deze laatste fase van hun leven toch echt wel meer gun. Daarnaast zorgt deze groep juist voor enorme druk op het zorgstelsel, dus het lijkt mij juist in iederes belang van iedereen die snel te vaccineren. Dat zal zorgen voor lagere werkdruk in de zorg, en ook meer ruimte voor anderen die zorg nodig hebben, of dat nu covid is of wat anders.
Terug in Texas!
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

vana schreef:
06 dec 2020, 20:51
Maar wat jij zinvoller vindt is blijkbaar iets anders dan wat de experts in diverse landen vinden.
Volgens mij staan beide groepen in hetzelfde kader wat ik postte, dus wat je zegt klopt niet...het gaat mij om de volgorde van de eerste vaccins, die zijn volgens mijn mening bij het zorg personeel meer op zijn plaats. Dat zijn gezonde, jonge(re) mensen die veel meer risico lopen op besmetting (en als besmettingsbron voor anderen) dan de ouderen in de verzorgingstehuizen, dat ben je toch hopelijk met me eens?
Laatst gewijzigd door Gast op 06 dec 2020, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

hemmie schreef:
06 dec 2020, 20:58
Daarnaast zorgt deze groep juist voor enorme druk op het zorgstelsel, dus het lijkt mij juist in iederes belang van iedereen die snel te vaccineren. Dat zal zorgen voor lagere werkdruk in de zorg, en ook meer ruimte voor anderen die zorg nodig hebben, of dat nu covid is of wat anders.
Het personeel op de ICU en de mensen die zorg verlenen aan de COVID patiënten in de ziekenhuizen hebben imho hogere prioriteit dan de mensen in een verpleeghuis.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door vana »

Ja ik vind dat zorgpersoneel ook bij de eerste groepen moet horen (niet als eerste). Maar ik heb ook al een aantal keren gehoord/gelezen dat een redelijk groot deel van het zorgpersoneel zich niet wil laten vaccineren.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door vana »

Het personeel van verpleeghuizen en instellingen is waarschijnlijk het eerst aan de beurt. Dit omdat het logistiek lastiger is om eerst de bewoners van zorginstellingen te vaccineren.


https://www.nu.nl/coronavirus/6095424/p ... accin.html


https://nos.nl/l/2359802
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Tijdens de persconferentie zei minister Hugo de Jonge dat na de zomer het grootste deel van de bevolking is ingeent.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door SuzieQ »

Wij laten ons ook inenten. Ik ben risicogroep. Jammergenoeg waarschijnlijk wel pas op of na de zomer aan de beurt maarja. Tot die tijd zoveel mogelijk thuis en de boodschappen laten we bezorgen. Wel een nieuwe Nationale parken kalender voor op de wc gekocht. Je moet toch iets he.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door vana »

Wij zijn waarschijnlijk het tweede kwartaal aan de beurt. Mooi, kunnen we misschien lekker veilig op vakantie in juni 😊
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door ClaireVHaut »

als vaccineren verplicht gaat worden voor reizen naar VS/Canada en je zou het niet via GGD kunnen doen (zoals al je reis vaccinaties) dan kan ik mijn reis wel gedag zeggen. 10 mei is vertrekdatum (sowieso al te bezien of je dan kan) maar ik kom vooralsnog niet in aanmerking voor vaccin.Ben wel risicogroep maar niet die als eerste mag...Tja.. dan vraag ik me af wat mijn annuleringsverzekering gaat doen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door MaGiL »

"Tja.. dan vraag ik me af wat mijn annuleringsverzekering gaat doen."
Dit is precies waarom wij nu ook heel erg twijfelen. Een aantal touroperators geven wel een coronagarantie, maar dat gaat alleen over code oranje en rood, en niet over eventueel verplichte vaccinaties.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door ClaireVHaut »

MaGiL schreef:
09 dec 2020, 18:51
"Tja.. dan vraag ik me af wat mijn annuleringsverzekering gaat doen."
Dit is precies waarom wij nu ook heel erg twijfelen. Een aantal touroperators geven wel een coronagarantie, maar dat gaat alleen over code oranje en rood, en niet over eventueel verplichte vaccinaties.
Ik heb mijn reis omgeboekt, als ik toen wist wat ik nu weet.. dan had ik gewoon geannuleerd.. maar ja.. het is wat het is.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

ClaireVHaut schreef:
09 dec 2020, 17:56
als vaccineren verplicht gaat worden voor reizen naar VS/Canada
Het is de vraag of dat gaat gebeuren. Kwartaal 2 2021 is nog lang niet iedereen Ingeënt. Vraag me af of ze de vliegtuigen vol gaan krijgen dan. Er is veel aan gelegen om de verschillende sectoren te openen. Het toerisme is er daar één van, maar denk ook aan de horeca.

Als straks de meest kwetsbaren zijn gevaccineerd en de ziekenhuisopnames en de IC opnames terug gaan lopen, dan wordt de roep om versoepelingen nog luider. Denk je dat horeca of de reisbranche gaat zitten wachten tot kwartaal 4 2021 tot echt iedereen is gevaccineerd? Ik vrees dat ze die tijd niet hebben.

Bovendien kun je best met sneltesten gaan werken als onderdeel van de incheck procedure + vaccins voor de meest kwetsbaren. Dat testen voor je een land binnen mag is voor de zomer ook gebeurd binnen de EU. Ik zie niet in dat dat in de VS/Canada niet zou kunnen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

MaGiL schreef:
09 dec 2020, 19:24
Een aantal touroperators geven wel een coronagarantie, maar dat gaat alleen over code oranje en rood, en niet over eventueel verplichte vaccinaties.
Die zullen dan ook wel weer een oplossing verzinnen. Ik zie zolang niet iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren echt wel iets in het testen. Wie nog niet gevaccineerd is zal een negatieve covid test moeten overleggen bij binnenkomst in een land. Wie al gevaccineerd is mag door. Dat je gevaccineerd bent zul je dan denk ik moet aantonen dmv je vaccinatieboekje.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ik denk alleen dat je er met sneltesten alleen niet bent. Gisteren was ook in het nieuws dat iemand op zo'n Cruise to Nowhere alsnog COVID bleek te hebben, ondanks een negatieve test bij het inschepen. https://www.bbc.com/news/world-asia-55241282

En ik denk dat de gang van zaken van afgelopen zomer, met vliegen binnen Europa met overleggen van testresultaten etc, nou niet echt heeft bijgedragen aan de indamming van het virus eerlijk gezegd... allemaal leuk en aardig, een negatieve test van 72 uur oud, maar tenzij je in die 72 uur in quarantaine hebt gezeten kun je alsnog besmet zijn geraakt. En het halve vliegtuig infecteren.

Ik hoop met je mee dat er meer mogelijk wordt volgende zomer, maar ik vermoed dat het verplichten van vaccinatie toch echt de enige manier is om vliegen écht veilig te maken.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

Het meest veilig is inderdaad iedereen gevaccineerd. Helemaal eens.

Het is alleen de vraag of iedereen gevaccineerd is in bijvoorbeeld de zomer. En als dat niet zo is, is het dan houdbaar om grenzen dicht te gooien voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn? Mensen die nog niet de kans hebben gekregen zich te laten vaccineren omdat zij simpelweg op zijn/haar beurt moet wachten? Ik vind dat nog al wat.. Kijk als jij er zelf voor kiest om je niet te laten vaccineren vind ik dat wat anders. Dan kunnen dit inderdaad de consequenties zijn.

Voordeel is wel dat de groep die dan nog niet zijn geweest ook het minst kwetsbaar zijn, maar waar de reisbranche het wel van moet hebben. Samen met risicogroepen die nog wel reislustig zijn. Een oudere vrouw van 80+ in een verzorgingstehuis zie ik geen roadtrip door de VS maken als je begrijpt wat ik bedoel.

Hangt er ook vanaf hoe de verhouding gevaccineerd/niet gevaccineerd is, zeg verhouding 60-40 waarbij in die 60% de meest kwetsbaren zitten. Waarom zou je die 40% niet kunnen ondervangen met testen? Ja er kan er eentje tussen zitten die toch positief blijkt... Dat ondervang je alleen als covid 100% is uitgebannen. Ik denk dat daar niet op gewacht kan/gaat worden..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ik ben het helemaal met je eens hoor, de reisbranche valt om als ze weer een (hoog)seizoen moeten missen. Net zoals de festivalsector. Dus ook ik hoop dat de vaccinaties van zorgpersoneel en risicogroepen buiten de verpleeghuizen ervoor gaan zorgen dat de verspreiding van het virus zodanig wordt verminderd dat je met (snel)testen dingen kunt gaan doen. Ik zou zo graag weer eens naar festivals en concerten willen. Nog los van vakanties.

Ik denk echter dat er echt wel regeringen zullen zijn die een vaccin verplicht gaan stellen. Diverse Aziatische landen hebben dat al aangegeven. En als je dan nog niet aan de beurt bent geweest, zal er niets anders opzitten dan wachten of hopelijk tegen betaling via een commerciële partij een vaccin halen. Luchtvaartmaatschappijen kunnen wel heel veel willen, maar zij bepalen de wetten niet van de landen waar ze heen vliegen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Harry »

GJ schreef:
10 dec 2020, 12:01
Ik denk alleen dat je er met sneltesten alleen niet bent. Gisteren was ook in het nieuws dat iemand op zo'n Cruise to Nowhere alsnog COVID bleek te hebben, ondanks een negatieve test bij het inschepen. https://www.bbc.com/news/world-asia-55241282
En uiteindelijk had de man toch geen COVID-19.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

GJ schreef:
10 dec 2020, 13:10
Ik denk echter dat er echt wel regeringen zullen zijn die een vaccin verplicht gaan stellen.
Er zullen inderdaad regeringen zijn die dat gaan doen. Australië en Nieuw Zeeland zie ik dat ook wel doen. Die zijn qua lockdown ook erg streng geweest.

Of de VS en Canada het doen is afwachten. Of commerciële partijen vaccins kunnen krijgen denk ik niet, farmaceuten hebben volgens mij hun handen vol aan de leveringen aan de landen. Lijkt mij dat zie die orders eerst verwerken en dat er daarna wellicht ruimte is voor commerciële partijen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Voor de Moderna en Pfizer-vaccins geldt dat inderdaad wel, maar ik begreep dat het AstraZeneca-vaccin wat makkelijker te produceren is en dat zij ook andere partijen toestemming geven om het te produceren. Dus als dat vaccin wordt goedgekeurd, dan komt commerciële vaccinatie misschien sneller in beeld dan je zou verwachten. *fingerscrossed*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer