Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tantelotje »

Overigens ben ik heel benieuwd of ik het al niet onder de leden heb gehad. Soms denk ik nl. van wel. Eind januari (voordat het officieel vastgesteld werd in Nederland) heb ik één avond koorts gehad en de hele avond liggen rillen op de bank het en niet warm kunnen krijgen. En dat terwijl ik nooit koorts in die mate heb. De vorige keer was halverwege jaren negentig (!) dus al 25 jaar geleden!
Stiekem denk ik dit ook... Ik weet het nog vrij nauwkeurig want op maandag was ik naar Vrienden van Amstel live geweest (dat kon toen nog :cry:) en op donderdag werd ik als een vaatdoek wakker. Ik heb een dag en een nacht in m'n bed liggen rillen terwijl ik dreef en had 38,4 en verder algehele ellende. Dan denk je: da's niks, 38,4. Dat klopt, maar mijn 'normale' temperatuur ligt tussen 36.1 en 36.3...

Ik kan me niet heugen in mijn 'volwassen' leven ooit verhoging te hebben gehad, laat staan koorts. Ik ben het wel met je eens dat ik het 'leuk' zou vinden om te kunnen uitzoeken of dat nu Covid was of een gewone griep.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Tja, kan van alles zijn geweest natuurlijk. Ik had dat een paar jaar geleden op de terugweg van vakantie. Duizend kilometer vanuit Oostenrijk terug moeten reizen met keelpijn en - naar thuis bleek - 40 graden koorts. Heb me zelden zo beroerd gevoeld en had nauwelijks nog kracht om op mijn benen te staan. De volgende dag was het alweer een stuk beter, twee dagen later niets meer aan de hand. Wat dat dan is geweest... in ieder geval geen COVID-19 :wink: Terwijl ik daarvoor ook al in geen jaren meer koorts had gehad. Mijn blindedarmontsteking elf jaar eerder was de laatste keer.

Wat ik trouwens wel merkte: toen ik tussen 2002 en 2007 elke dag bijna drie uur in de trein zat, was ik minstens vier keer per jaar flink verkouden - soms zat er zelfs minder dan twee maanden tussen. Daarna kreeg ik werk waar ik met de auto heen kon en als ik nu één keer per jaar verkouden ben, is het veel. Met z'n allen op elkaar gepakt zitten is gewoon echt vragen om ziektes en ellende.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

De GGD heeft details bekend gemaakt over het inenten: http://nos.nl/artikel/2358997
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

Niet echt heel erg verrassend. Nog wel de nodige mitsen en maren. Hopelijk loopt het gestroomlijnder dan het hele testbeleid.

Als rond de zomer alle risicogroepen zijn ingeënt (dit moet toch kunnen lijkt mij) kunnen er hopelijk wat maatregelen versoepeld worden. Zijn we hopelijk met kerst 2021 van alle ellende af.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ik las het en werd er oprecht verdrietig van. Vanaf augustus pas... :sad11:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona en inenten?

Bericht door Almere vak V »

mtl schreef:
02 dec 2020, 13:49
http://nos.nl/artikel/2358997
Kom in dit lijstje tot 13 miljoen mensen die gevaccineerd moeten worden. Die andere 4 miljoen zijn we vergeten? Of zijn dat de mensen die zich willen laten vaccineren?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door Elendan »

@Almere vak V Die zijn er tegen die tijd misschien niet meer door corona? :shock:
Geen idee, maar ik maak me meer zorgen over de voorbereidingen en of alles wel op tijd gereed zal zijn om daadwerkelijk te gaan vaccineren. Dit jaar heeft de regering niet echt laten zien al te snel en adequaat te kunnen reageren. Hoeveel vaccines gaan verloren omdat die niet op de juiste temperatuuur bewaard zijn? Ik heb een bang vermoeden dat achteraf zal blijken dat er toch niet genoeg is nagedacht over de procedures en werkwijzes. Voor iedereen die dit leest, dit heb ik nergens gelezen op internet of in de media, maar is mijn onderbuik gevoel.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona en inenten?

Bericht door Almere vak V »

@Elendan
Ik ben ook niet helemaal overtuigd. Ik hoorde de Jonge vandaag op de radio zeggen dat we 1,8 miljoen mensen per kwartaal kunnen vaccineren. Dan hoop ik maar dat dit de twee injecties zijn waar ze het steeds over hebben. Anders kunnen we de boel meteen halveren. Als ik het lijstje bekijk van alle mensen die voorrang hebben zijn dat er bijna 7 miljoen. Waar het geluid dan vandaan komt dat de rest vanaf augustus gevaccineerd kan worden is mij een volstrekt raadsel..

Maar goed. Laten we niet al te vroeg conclusies gaan trekken. Er zal straks wel weer van alles gaan veranderen. Niet in ons voordeel. Ben ik ook vrij zeker van. Dus het is nu wachten op een commerciele partij die in dit gat gaat duiken. Ik gok een maandje, wellicht 2. Maar dan kun je jezelf voor een mooi bedragje laten vaccineren. Ik gok Corendon... :wink:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Frasi »

Almere vak V schreef:
02 dec 2020, 16:23
mtl schreef:
02 dec 2020, 13:49
http://nos.nl/artikel/2358997
Kom in dit lijstje tot 13 miljoen mensen die gevaccineerd moeten worden. Die andere 4 miljoen zijn we vergeten? Of zijn dat de mensen die zich willen laten vaccineren?
Ervan uitgaande dat er geen kinderen in verpleeghuizen wonen, omvat het lijstje alleen verstandelijk beperkte en kinderen met medische indicatie.
De resterende 4 miljoen zijn gezonden kinderen tot 18 jaar. Volgens het lijstje gaat de GGD ervan uit alleen volwassenen te vaccineren.
Knipsel.JPG
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona en inenten?

Bericht door Almere vak V »

Frasi schreef:
02 dec 2020, 17:07
De resterende 4 miljoen zijn gezonden kinderen tot 18 jaar. Volgens het lijstje gaat de GGD ervan uit alleen volwassenen te vaccineren.
Helder!

Maar gaan we die dan helemaal niet vaccineren?? Ik weet niet of ik dat dan weer zo'n heel goed plan vind...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

Klopt, kinderen worden voorlopig niet gevaccineerd, de vaccins zijn volgens mij ook nog helemaal niet getest op kinderen.
Terug in Texas!
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Corona en inenten?

Bericht door Grouchy »

0-18 staat er niet op, we dachten ook 'hoeven die dan niet'? Da's nog steeds een kwart ofzo van de NL bevolking :o
Plus augustus pas, dan ben je echt toondoof. Dat wordt dus lang leve de commerciele partijen.
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door mayco »

Elendan schreef:
02 dec 2020, 16:47
@Almere vak V Die zijn er tegen die tijd misschien niet meer door corona? :shock:
Geen idee, maar ik maak me meer zorgen over de voorbereidingen en of alles wel op tijd gereed zal zijn om daadwerkelijk te gaan vaccineren. Dit jaar heeft de regering niet echt laten zien al te snel en adequaat te kunnen reageren. Hoeveel vaccines gaan verloren omdat die niet op de juiste temperatuuur bewaard zijn? Ik heb een bang vermoeden dat achteraf zal blijken dat er toch niet genoeg is nagedacht over de procedures en werkwijzes. Voor iedereen die dit leest, dit heb ik nergens gelezen op internet of in de media, maar is mijn onderbuik gevoel.
Ik denk ook dat het net zo zal gaan als met de mondkapjes parodie ;-) Persoonlijk ben ik er nog niet uit . Niet : twijfels over dit RNA vaccin ( nog nooit gebruikt dus langere termijn nog zeer ongewis) Wel: indien ik niks meer mag of kan. Geen zin om op 59 jarige leeftijd niks meer te mogen net nu het financieel wel allemaal kan. Moeilijke beslissing dus
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door sunnyrojo »

Ik denk ook dat het net zo zal gaan als met de mondkapjes parodie ;-) Persoonlijk ben ik er nog niet uit . Niet : twijfels over dit RNA vaccin ( nog nooit gebruikt dus langere termijn nog zeer ongewis) Wel: indien ik niks meer mag of kan. Geen zin om op 59 jarige leeftijd niks meer te mogen net nu het financieel wel allemaal kan. Moeilijke beslissing dus.
Hier hetzelfde id, bijna aan pensioen toe, er ook hard voor gewerkt en nu niks meer mogen.
Aan de andere kant zeker op dit moment zijn er veel mensen die er een stuk slechter voor staan en vind ik dat ik niet moet zeuren.
Wij wagen de gok en laten ons zsm inenten, mede omdat we dan ook net het huis in Davenport hebben gekocht, waar we nu alleen op afstand naar kunnen kijken en we beide in de risicogroep zitten en bijna zestigers zijn, (doen er overigens wel alles aan om gezond te leven), maar voor elke keus is wat te zeggen.
Je kan Covid krijgen alsof het een griepje is, maar het kan ook heel nare (langdurige) gevolgen hebben, of je neemt het vaccin en weet je ook niet waar je aan toe bent?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door Brigit »

Grouchy schreef:
02 dec 2020, 17:15
0-18 staat er niet op, we dachten ook 'hoeven die dan niet'? Da's nog steeds een kwart ofzo van de NL bevolking :o
Plus augustus pas, dan ben je echt toondoof. Dat wordt dus lang leve de commerciele partijen.
Ik las het ook dat “de rest”, zegmaar die groep die de economie voor een groot deel laat draaien rond augustus aan de beurt is. Ik heb mijn hoop gevestigd op enerzijds mijn werkgever die er belang bij heeft dat personeel zsm weer kan reizen en gaat proberen aan vaccins te komen en anderzijds reizigers poli’s die dit vaccin hopelijk aan gaan bieden. Met dit tempo zitten we nog wel een klein jaar thuis op zolder te werken en vakantie in de achtertuin te vieren terwijl we gehoopt hadden de extra lange meivakantie van zoon in Utah door te kunnen brengen in mei 2021.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

Brigit schreef:
03 dec 2020, 15:11
terwijl we gehoopt hadden de extra lange meivakantie van zoon in Utah door te kunnen brengen in mei 2021.
Wie weet zijn er eind kwartaal 1 van 2021 wel voldoende risicogroepen en ouderen gevaccineerd, zodat er zaken versoepeld kunnen worden en kunnen we met een negatieve (snel)test en/of een vaccinatie wellicht wel reizen. :wink:

Reken er maar op dat, als straks de risicogroepen zijn gevaccineerd en de ziekenhuis- en ic opnames dalen, er druk zal worden gezet door de verschillende branches om te heropenen, hier zullen de reisbranche en de airlines er één van zijn. De reisbranche/airlines is er veel aan gelegen om rond de pasen het zomerseizoen op te starten. Nog een zomer zoals de afgelopen zomer zal funest zijn.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

Dat laatste is nog maar de vraag of alles weer zo snel versoepeld kan worden. Dan is de eerste groep straks gevaccineerd maar dat betekent niet dat je dan weer los kunt gaan met van alles. Dan heb je wel de oudsten en de risicogroepen ingeënt maar volgt er weer een nieuwe groep die het slachtoffer kan worden. De besmettingen zouden juist wel eens kunnen stijgen. Zie ook dit bericht van de NOS.

Komt nog bij dat de bereidheid tot inenten nou niet zo geweldig is. Als die houding niet verandert zal je nog lange tijd hoge besmettingsgevallen (= druk op de ziekenhuizen) houden. Als maatregelen versoepeld worden geldt dit ook voor de niet-ingeënte mensen (tenzij men anders beslist, ik denk bijv. aan vliegen) en krijg je natuurlijk automatisch weer besmettingen in die groep.

Ik ben absoluut geen expert maar mijn gezonde boerenverstand zegt dat we hier voorlopig niet vanaf zijn. Niet voordat het voor iedereen mogelijk is zich te laten vaccineren. En dan zijn we al heel ver in 2021 ben ik bang... :(

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Ik denk dat ondanks het inenten we ook volgend jaar met de bekende beperkingen te maken krijgen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door d_vdploeg »

mtl schreef:
04 dec 2020, 11:50
Ik denk dat ondanks het inenten we ook volgend jaar met de bekende beperkingen te maken krijgen.
Ow dat zal zeker. Denk dat we pas volgend jaar rond deze periode echt overal vanaf zijn. Aangezien er pas vanaf augustus het overgrote deel kan worden gevaccineerd.

Ik hoop alleen dat er rond de zomer icm sneltesten toch wel wat mogelijk is. Ook hoop ik dat uiteindelijk de bereidheid tot vaccinatie uiteindelijk meevalt. We willen volgens mij allemaal terug naar normaal op termijn, maar als niet genoeg mensen het vaccin nemen dan duurt dit langer. Vervolgens klaagt er weer een groep mensen die het allemaal lang vinden duren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

Dat zorg personeel eerste prioriteit moet hebben bij inenting snap ik, maar wat gebeurt er met de noodzakelijke beroepen? En de mensen die de economie op gang gaan helpen?

Ben ik de enige die niets begrijpt van de inentings schema’s?
De mensen in verpleegtehuizen krijgen zorg personeel in hun buurt...maar voor de rest leven ze redelijk geïsoleerd.

Kunnen ze niet beter beginnen met het voorkomen dat de economie nog verder aftakelt, of zeg ik iets raars?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer