Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door sep »

RuthdeLange schreef:
15 mei 2021, 19:10
ik heb al eens zitten kijken op de vaccinatiepagina (waar je online een afspraak kunt maken) en heb de vragen doorgelopen.
Weet iemand waarom je diverse vragen krijgt over je werksituatie (wat voor beroep, of je mantelzorger bent, of je 1 1/2 meter afstand kunt houden op je werk etc.). In hoeverre is dat van belang als je al een uitnodiging hebt voor een vaccinatie?
Dat is totaal niet relevant voor je vaccinatie.
Die vragen hebben te maken met het vaccinatiebeleid. Bepaalde beroepsgroepen kunnen niet via de site een afspraak maken, die moeten bellen of op de brief wachten. En de meeste andere vragen hebben te maken met de vaccinatie zelf: in bepaalde omstandigheden mag die (nog) niet gegeven worden, ik denk dat ze je dan vragen te bellen. Voor de rest zal het wel gaan om de statistieken. In elk geval komt die vragenlijst vóór je in moet loggen met je DidiD, dus ze kunnen er op geen enkele manier je persoonsgegevens aan koppelen (want die heb je niet ingevuld). Dat scheelt weer :wink:


Saskia
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Corona en inenten?

Bericht door pumi1000 »

@Frasi

Klopt die hele groep is ertussen gekomen, vandaar dat 1962 zo lang stil bleef staan. Maar nu gaat het weer vooruit 1963 en 1964 is aan de beurt. Ik was er al op voorbereid dat wij het niet op tijd gaan halen helaas, ook omdat er 4 of 5 weken tussen de vaccinatie zit.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

Loves Vegas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door michelly »

Ik zag 'm zojuist ook en heb meteen voor mijn wederhelft een afspraak gemaakt :thumbup:
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door MaGiL »

Dank voor de tip. Mijn wederhelft heeft de afspraak gemaakt :thumbup:
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door marh »

Inmiddels is de tekst op de website gewijzigd en zie je geen jaartallen meer. Nu staat er dat als je een uitnodiging ontvangen hebt je een afspraak kunt maken :?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

De site van het RIVM is anders dan die van Rijksoverheid; hier wordt nog wel 1965 gemeld (ook zonder brief al afspraak maken mogelijk).

https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-a ... -corona-2/
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

Wanneer je op basis van je geboortejaar een afspraak mag maken, checken ze niet de brief.
Maak je echter een afspraak vanwege een andere reden (bijvoorbeeld de mensen van de griepprik), dan moet je wel de brief laten zien.
Loves Vegas!
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door marh »

De site van het RIVM is anders dan die van Rijksoverheid; hier wordt nog wel 1965 gemeld (ook zonder brief al afspraak maken mogelijk).
Bedankt voor de tip :thumbup:
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Je kan ook gewoon af en toe - als je geboortejaar bijna aan de beurt is - proberen via de site een afspraak te maken. Blijkbaar kon 1965 eergisteren al een paar uur voordat het bekend werd gemaakt via RIVM/GGD GHOR een afspraak maken; het is niet zo dat op hetzelfde moment de knop wordt omgezet voor het openzetten van je geboortejaar en het plaatsen van het persbericht. Dus als je jaar bijna aan de beurt is, gewoon een paar keer per dag proberen. Wie weet heb je opeens wel 'prijs'.

Verder werd ik gisteren heel erg blij van het feit dat de hele planning twee weken naar voren is gehaald: voor onze leeftijdsgroep 1972-1981 is het begin juni geworden, in plaats van half juni. Dat betekent voor ons dat we waarschijnlijk voor onze (niet naar een latere datum verplaatsbare vanwege zwangerschapsverlof collega) vakantie eind juni al ingeënt zijn. Ik schat nu de kans vrij groot dat we onze eerste prik binnen hebben als we vertrekken - met de auto - naar (hopelijk) Frankrijk, Spanje of Italië. Anders hadden we het misschien over de vakantie heen moeten tillen; niet ideaal.

En als dan ook de berichten van gisteren kloppen dat één prik voldoende zou moeten zijn voor toegang tot die landen loop je niet meer het risico om een dag voor vertrek door een positieve test je vakantie én vakantiedagen in rook op te zien gaan, terwijl je thuis in quarantaine moet. Als die onzekerheid is weggenomen, zou dat mij in ieder geval heel veel stress schelen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timb »

GJ schreef:
19 mei 2021, 08:24

En als dan ook de berichten van gisteren kloppen dat één prik voldoende zou moeten zijn voor toegang tot die landen loop je niet meer het risico om een dag voor vertrek door een positieve test je vakantie én vakantiedagen in rook op te zien gaan, terwijl je thuis in quarantaine moet. Als die onzekerheid is weggenomen, zou dat mij in ieder geval heel veel stress schelen.
Hoezo dan? Je kunt toch nog steeds besmet raken ook al ben je gevaccineerd?
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Dat kan. Ook na twee prikken overigens. Maar je hoeft dan niet meer voor vertrek getest te worden, want je ene prik is dan je 'groene vinkje' voor toegang. Dus loop je ook niet meer het risico om op basis daarvan niet op vakantie te mogen. Hier is daarover meer te lezen (het is nog niet helemaal zeker of dit ook op die manier doorgaat): https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... vaccinatie
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Harry »

marieke van oorschot schreef:
18 mei 2021, 22:11
Wanneer je op basis van je geboortejaar een afspraak mag maken, checken ze niet de brief.
Maak je echter een afspraak vanwege een andere reden (bijvoorbeeld de mensen van de griepprik), dan moet je wel de brief laten zien.
Dit klopt niet, mijn man krijgt vandaag zijn eerste prik, hij behoort tot de griep prik groep, maar de brief is er nog steeds niet. Hij kon wel vorige week online een afspraak maken.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

Ik weet alleen van mensen uit mijn omgeving dat die brief echt gecheckt werd. Dus dit is mijn ervaring. Ik ging ervan uit dat dit altijd het geval is. Anders kan iedereen wel een afspraak maken en zeggen dat ze een brief hebben gehad.
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona en inenten?

Bericht door Almere vak V »

Timb schreef:
19 mei 2021, 08:32
GJ schreef:
19 mei 2021, 08:24

En als dan ook de berichten van gisteren kloppen dat één prik voldoende zou moeten zijn voor toegang tot die landen loop je niet meer het risico om een dag voor vertrek door een positieve test je vakantie én vakantiedagen in rook op te zien gaan, terwijl je thuis in quarantaine moet. Als die onzekerheid is weggenomen, zou dat mij in ieder geval heel veel stress schelen.
Hoezo dan? Je kunt toch nog steeds besmet raken ook al ben je gevaccineerd?
Helemaal correct.

Ik begreep de hysterie ook niet over het ingeënte verzorgingstehuis waar een aantal ouderen toch Corona hadden gekregen. Je kunt het nog steeds krijgen. Alleen in een (sterk) verminderde vorm. Je komt naar alle waarschijnlijkheid niet meer in het ziekenhuis terecht. Dus al helemaal niet meer op een IC. Het is hetzelfde als de griepprik. Je kan het nog steeds krijgen. Maar niet zo erg dat je er doodziek van wordt. Of als je daarnaast andere ongemakken hebt daaraan overlijdt.

Maar goed, ik begrijp inmiddels dat dit voor de media niet zo heel erg interessant is om te melden. Dood en verderf met dikke hoofdletter si veel aantrekkelijker om op te klikken. En daar gaat het vandaag de dag helaas steeds vaker om.
marieke van oorschot schreef:
19 mei 2021, 11:12
Ik weet alleen van mensen uit mijn omgeving dat die brief echt gecheckt werd. Dus dit is mijn ervaring. Ik ging ervan uit dat dit altijd het geval is. Anders kan iedereen wel een afspraak maken en zeggen dat ze een brief hebben gehad.
Als je op leeftijd geprikt wordt. Controleren ze je leeftijd aan de hand van je ID. Daar is geen brief voor nodig. Ik heb begrepen van mantelzorgens rondom onze oudste dochter dat er wel degelijk om de brief gevraagd werd. Zeker omdat er een aantal tussen zitten die anders nog lang niet aan de beurt waren geweest om te prikken.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Almere vak V schreef:
19 mei 2021, 11:26
Helemaal correct.

Ik begreep de hysterie ook niet over het ingeënte verzorgingstehuis waar een aantal ouderen toch Corona hadden gekregen. Je kunt het nog steeds krijgen. Alleen in een (sterk) verminderde vorm. Je komt naar alle waarschijnlijkheid niet meer in het ziekenhuis terecht. Dus al helemaal niet meer op een IC. Het is hetzelfde als de griepprik. Je kan het nog steeds krijgen. Maar niet zo erg dat je er doodziek van wordt. Of als je daarnaast andere ongemakken hebt daaraan overlijdt.

Maar goed, ik begrijp inmiddels dat dit voor de media niet zo heel erg interessant is om te melden. Dood en verderf met dikke hoofdletter si veel aantrekkelijker om op te klikken. En daar gaat het vandaag de dag helaas steeds vaker om.
Ik bedoelde het ook niet in de zin van dat ik de illusie heb dat ik 100% beschermd ben (na 1 of 2 prikken). Maar als testen niet meer hoeft voor je op vakantie gaat, zit je niet meer in onzekerheid over wel of niet kunnen vertrekken, dát was wat ik ermee bedoelde. Ik weet heel goed dat mensen die gevaccineerd zijn, alsnog het virus kunnen oplopen of verspreiden. Maar inderdaad, gelukkig zonder dat dat gepaard gaat met ernstige ziekte of een ziekenhuisopname. Perfect toch. Tot twee jaar geleden keek ook niemand raar op als iemand met een verkoudheid in het vliegtuig ging zitten: af en toe verkouden zijn hoorde gewoon bij het leven. Als vaccinatie de symptomen en gevolgen van een infectie met COVID-19 reduceert tot een verkoudheid lijkt mij dat verder helemaal prima.
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tessah »

Harry schreef:
19 mei 2021, 09:03
Dit klopt niet, mijn man krijgt vandaag zijn eerste prik, hij behoort tot de griep prik groep, maar de brief is er nog steeds niet. Hij kon wel vorige week online een afspraak maken.
Ik moest mijn brief van de griepprikgroep wel laten zien, anders kwam ik er niet door. En het was vanaf het moment dat de griepprikgroep werd vrijgegeven al mogelijk om online een afspraak te maken.

Overigens werd ik gisteren vals positief getest bij testen voor toegang. Je hoort alleen naar verhalen over een mogelijke vals negatief, maar andersom komt dus ook voor. Mijn vertrouwen in sneltesten is in ieder geval flink gedaald...
Groeten, Tessah
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Hoe weet je of het vals positief was, of 'echt' positief? Hebben ze er een tweede test achteraan gedaan die negatief uitviel?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timb »

Begrijp me niet verkeerd, maar dan zou je toch juist wel moeten testen? Je bent dan eventueel wel besmet en je brengt corona naar een ander land. Daarom zou ik het vreemd vinden als je met een vaccinatie naar een ander land mag, maar niet meer hoeft te testen?
Laatst gewijzigd door Timb op 19 mei 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Harry »

Tessah schreef:
19 mei 2021, 11:41
Harry schreef:
19 mei 2021, 09:03
Dit klopt niet, mijn man krijgt vandaag zijn eerste prik, hij behoort tot de griep prik groep, maar de brief is er nog steeds niet. Hij kon wel vorige week online een afspraak maken.
Ik moest mijn brief van de griepprikgroep wel laten zien, anders kwam ik er niet door.
We komen net terug van het prikken, nergens naar gevraagd. :dontknow:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer