Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Volgens mij ligt het inderdaad aan de 'griepprikgroep'. Maar die worden allemaal deze week versneld uitgenodigd las ik. Dus dan zou vanaf volgende week de gezonde groep 18-60 weer verder door gaan lopen denk ik.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door michelly »

Met bouwjaar 1966 ben ik ook al een week aan het refreshen :lol:
Hopelijk kunnen we snel geprikt worden en komende zomer toch op vakantie. Ik hoop zo dat onze trip naar Namibië/Botswana dit jaar wel door kan gaan!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Frasi »

Ik refresh me ook gek.
De gehoopte/verwachte 3 dagen per geboortejaar wordt inderdaad niet gehaald: al meer dan een week vast op 1962.
En met de berichten dat veel met een medische indicatie wel zijn uitgenodigd maar geen afspraak maken, had ik de hoop dat het deze week wat sneller zou gaan. Ik wacht op 1969...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Juist omdat van die risicogroepen het aantal afspraken tegenvalt, gaan ze die allemaal deze week aanschrijven. Zouden ze eigenlijk tot volgende week woensdag of donderdag doen, maar dat is nu dus korter. En ik kan me ook nog voorstellend at als bv. vrijdag nog steeds veel prikslots ongebruikt blijven, ze dan ook 1963 en/of 1964 erbij doen.

Ik heb ook al op Prullenbakvaccin.nl gekeken, maar dat is toch wel teleurstellend, hoe weinig huisartsenpraktijken daar (nog) aan meedoen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timb »

michelly schreef:
11 mei 2021, 10:50
Met bouwjaar 1966 ben ik ook al een week aan het refreshen :lol:
Hopelijk kunnen we snel geprikt worden en komende zomer toch op vakantie. Ik hoop zo dat onze trip naar Namibië/Botswana dit jaar wel door kan gaan!
Volgens mij ben je daar sowieso al wel welkom met een negatieve PCR test.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door michelly »

Ja, dat weet ik. Daarom houden we hoop :wink:
Ik vind het bovendien een aantrekkelijker idee om gevaccineerd op vakantie te gaan.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Corona en inenten?

Bericht door babarage »

Vandaag hier de uitnodigingen binnen (griepprik groep). Volgende week woensdag eerste prik en 23 juni de tweede. Viel me niet tegen hoe snel ik kon plannen. En nog wel op 1 van mijn voorkeurslocaties (zijn er twee op min of meer zelfde afstand).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Hans B »

Zo kan het ook, maar of je het zo moet willen?

Jasmine is 26 jaar oud en al gevaccineerd. Ze valt niet in een risicogroep, werkt niet in de zorg en ze heeft ook niet voorgedrongen. Nee, haar vaccinatie was een bonus van haar vakantie in de VS.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... r-BB1gGzRz
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona en inenten?

Bericht door ADE01 »

Ze laten in dat verhaal weg hoe ze het land binnen is gekomen.

Verder klopt het wel, ik ben 36 en al bijna een maand volledig gevaccineerd met Pfizer zonder voor te dringen of in een speciale categorie te vallen. Ze hebben eerst 65+ en de zorg gedaan, toen 55+ en risicogroepen, daarna hebben ze het voor iedreeen open gezet. Nu kun je op veel plekken zo naar binnen lopen, zonder afspraak. De federale regering heeft al betaald dus iedereen kan gevaccineerd worden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

Dat staat er wel, eerst 14 dagen in Mexico verbleven.
Terug in Texas!
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

Het dragen van mondkapjes in de US is niet meer verplicht voor mensen die volledig gevaccineerd zijn, zowel binnen als buiten:
https://edition.cnn.com/2021/05/13/heal ... index.html
De plicht geldt nog wel in vliegtuigen en op vliegvelden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

En de meeste bedrijven en instanties verplichten het ook nog (in elk geval waar ik woon), dus het verandert in de praktijk niet zo veel voor mij. Sommige staten verplichten het ook nog. Maar voor privé-bijeenkomsten is het wel fijn dat er nu een duidelijk advies is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door PSVwally »

Frasi schreef:
11 mei 2021, 12:49
Ik refresh me ook gek.
De gehoopte/verwachte 3 dagen per geboortejaar wordt inderdaad niet gehaald: al meer dan een week vast op 1962.
En met de berichten dat veel met een medische indicatie wel zijn uitgenodigd maar geen afspraak maken, had ik de hoop dat het deze week wat sneller zou gaan. Ik wacht op 1969...
Dat wordt eind Mei begin Juni. Dat die data die nu al 2 weken op die site staan komt omdat nu de (grote) griepprik groep uitgenodigd is/wordt.

Maar ik ben benieuwd of de 'begin juni kan iedereen zijn/haar eerste prik hebben gehad' gehaald wordt...

Ik heb mijn vader hier in Eindhoven gebracht voor zijn 2e prik. Ik vraag me af hoe ze dit hier gaan doen als 'de grote massa' gaat komen, want het was nu al zeer druk. Binnen was het prima georganiseerd, maar van de parkeergarage naar binnen moet iedereen over een klein trapje wat ik dan wat vreemd vind omdat er zo spastisch over afstand houden wordt gedaan.

Maargoed, toch maar eens kijken of er in het najaar nog een teipje over de grote plas inzit
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Corona en inenten?

Bericht door ronenivonne »

Hier ook gisteren de 1ste vaccinatie gehad met Pfizer. Hier is alles erg goed georganiseerd. Grote parkeer plaats en meerdere ingangen. Mijn vrouw werkt in de zorg en heeft reeds paar maanden geleden al het Pfizer vaccin gekregen.
Juni de 2de voor mij en dan zijn wij zo goed als kan beschermd en ook weer klaar voor op reis te gaan.

We hadden meteen de intentie om ons te laten vaccineren. Enige waar wij straks over twijfelen is als het vaccin straks beschikbaar zou komen voor onze dochter. Is de vraag vanaf welke leeftijd het beschikbaar komt in de loop van volgend jaar. Ze wordt dit jaar 6. Dit vinden wij wel lastig, omdat er zo weinig bekend is voor de lange termijn en ze nog zo jong is. Daarbij blijken kinderen van die leeftijd nauwelijks last van een Corona infectie te hebben.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door RuthdeLange »

PSVwally schreef:
15 mei 2021, 07:33
Frasi schreef:
11 mei 2021, 12:49
Ik wacht op 1969...
Dat wordt eind Mei begin Juni.
Waar baseer jij op dat 1969 al eind mei aan de beurt is?
Of snap ik je verkeerd.

Omdat de Jonge zei dat de risico's voor de griepprikpopulatie gelijk zijn aan die voor mensen tussen de 50 en 60 had ik gehoopt dat er parallel geprikt zou worden maar helaas. Als volgende week gestart wordt met 1963 dan denk ik dat 1969 nog heel wat weekjes moet wachten...
Zelf ben ik van 1966 maar heb de hoop al een beetje opgegeven dat ik voor mijn vakantie gevaccineerd ben.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Corona en inenten?

Bericht door Dude »

Ik heb gisteren mijn tweede Moderna shot gehad in de namiddag. Het is hier nu morgen en heb geen enkele bijwerking gehad, zelfs mijn arm voelt er niks van.
In elk geval ben ik nu klaar om weer overal naar toe te gaan, hopelijk zonder masker
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
15 mei 2021, 15:56
Zelf ben ik van 1966 maar heb de hoop al een beetje opgegeven dat ik voor mijn vakantie gevaccineerd ben.
Of je gaat met een test op vakantie en doet je vaccinatie in de US, net als dat stel uit het artikel op RTL nieuws. Het Janssen vaccin is eenmalige inenting dus dat zou je prima ter plekke kunnen doen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timb »

Moet dat wel mogen natuurlijk ;-)
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door Cobert »

Ik ben van 1963 en kreeg vandaag de brief van RIVM in de bus. Ik ben geen risicogroep. Ik kon alleen de afspraak niet online maken, ik denk dat de website nog niet bijgewerkt is of zo. Dus ik heb gebeld en telefonisch lukte het wel. Krijg mijn eerste prik. 22 mei en de tweede 26 juni. :thumbup:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door RuthdeLange »

Terpies schreef:
15 mei 2021, 17:27
Of je gaat met een test op vakantie en doet je vaccinatie in de US, net als dat stel uit het artikel op RTL nieuws. Het Janssen vaccin is eenmalige inenting dus dat zou je prima ter plekke kunnen doen.
Nou, ik zal wel de 1e prik gehad hebben (ben van '66) maar de 2e wordt krap. En als we wel op vakantie kunnen (we gaan 5 weken) dan zitten er weer te veel weken tussen de 1e en de 2e dus hoe ze dat oplossen?
Tenzij ik Janssen krijg maar ja, je kunt niet kiezen.

Dus ook een vaccin in de USA zal niet lukken. Misschien wel voor mijn dochter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer