Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

GJ schreef:
18 jun 2021, 12:53
Zowel de prik van mijn partner (Janssen, vorige week zondag) als de mijne (afgelopen zondag) zijn in MijnRIVM ook nog nergens te bekennen.
Dan zit er toch wel verschil in het doorspelen van de gegevens naar MijnRIVM.

Afgelopen zondag gevaccineerd in Heerenveen en ik zag gisteren dat mijn 1e vaccinatie al keurig geregistreerd staat in MijnRIVM.

Helaas kun je in Heerenveen dan weer niet je gele vaccinatieboekje laten stempelen/aftekenen. Daarvoor moet ik naar Drachten, Sneek of Leeuwarden. :? Nou ja, kan dat mooi na de 2e vaccinatie. Vandaag ontving ik (eindelijk) het vaccinatieboekje.

De SDU heeft het er maar druk mee. Overigens wel een mooie bijkomstigheid. Iedereen heeft straks zo'n boekje. :lol:

Productie gele boekjes opgeschroefd naar 100.000 per dag

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona en inenten?

Bericht door mpaauwe »

En dan is 2001 eindelijk aan de beurt; kan mijn dochter pas op zijn vroegst op 5 juli terecht, 2e prik valt dan precies in de vakantie...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

Je kunt ervoor kiezen om vanaf 23 juni een afspraak voor het Janssen-vaccin te maken. Ben je na 1 prikje klaar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

Hier ook onze zoon een afspraak op 8-7 en in de vakantie. Maar woensdag gaat er zeker gebeld worden, dan zien we wel of dat lukt. Verder nog een soort ‘prullenbak’ app geregeld dus wie weet. Een van z’n vrienden heeft hier gisteren z’n eerste prik mooi mee kunnen halen. Had zelfs al meerdere notificaties ontvangen.
https://www.vaccinradar.nl/
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona en inenten?

Bericht door mpaauwe »

Dank voor de tip! Ook ingeschreven bij vaccinradar en idd kijken of het lukt Janssen te bemachtigen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona en inenten?

Bericht door jill1234 »

mpaauwe schreef:
18 jun 2021, 19:30
En dan is 2001 eindelijk aan de beurt; kan mijn dochter pas op zijn vroegst op 5 juli terecht, 2e prik valt dan precies in de vakantie...
Ik vind dat nog snel....ik ben begin 40 en heb gister mijn 1e prik gehad. Moest ruim 3 weken wachten toen mijn geboortejaar openging.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door Pberndsen »

Voor wie geïnteresseerd is vaccins en de ontwikkeling daarvan, deze documentaire zag ik afgelopen week op de bbc. Vond het erg interessant.

Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
19 jun 2021, 09:32
mpaauwe schreef:
18 jun 2021, 19:30
En dan is 2001 eindelijk aan de beurt; kan mijn dochter pas op zijn vroegst op 5 juli terecht, 2e prik valt dan precies in de vakantie...
Ik vind dat nog snel....ik ben begin 40 en heb gister mijn 1e prik gehad. Moest ruim 3 weken wachten toen mijn geboortejaar openging.
Het gaat nu inderdaad heel snel. Zeker als je het vergelijkt met de eerste maanden van vaccineren. En met de risicogroepen. Ik heb pas begin juli mijn tweede Astrazeneca prik.
Natuurlijk is het ontzettend vervelend is als je vakantie daardoor niet door kan gaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Corona en inenten?

Bericht door Ragjee »

Zelf al sinds februari volledig gevaccineerd (Pfizer) omdat ik in de zorg werk
Mijn vriend (1991) is begin deze week opgeroepen via het Qvax systeem in België die de overschotten vaccins van mensen die hun prik niet willen/niet ophalen/verplaatsen en heeft ook zijn 1ste dosis Pfizer gekregen. Net te vroeg, 2 dagen later had hij zich kunnen opgeven voor J&J.
Hierdoor dus ook gewijzigde plannen omdat het tweede vaccin pal in de vakantie valt.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona en inenten?

Bericht door BonnyR »

Ik kwam er ook achter dat ik niet bij RIVM geregistreerd sta. Na bellen met de GGD daar wel, maar kon nog wel " maanden " duren voor mijn gegevens wel bij het RIVM zouden staan. Pffff....hoe moeilijk kan zoiets nu zijn :roll:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Corona en inenten?

Bericht door Xkim01 »

Ik ben van 2001 en ben op zijn vroegst 7 Juli en dan op 8 augustus, ik ga gelukkig niet op vakantie maar hoop dan wel dat de grenzen rond eind juli/augustus langzaam open gaan, als het allemaal lukt wil ik rond oktober, november naar Htx gaan.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona en inenten?

Bericht door boonens »

Mijn vrouw en ik zijn op dezelfde dag gevaccineerd en dit is in haar Mijn RIVM wel terug te zien, maar niet in die van mij (en ik weet zeker dat ik heb aangevinkt dat gegevens gedeeld mogen worden). Ik heb het RIVM hierover gesproken en die gaven aan dat ik mij geen zorgen hoefde te maken v.w.b. het digitale corona paspoort, zolang de afspraken terug te vinden zijn via Coronatest.nl > Mijn vaccinatieafspraken inzien. Die site/dbase zou leidend moeten zijn voor de data in de toekomstige app.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timothy555 »

Uurtje geleden m’n eerste Pfizer-prik gehad.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

De Janssen-prikken zijn populair. Ik denk dat menig persoon vandaag voor het eerst in tijden weer eens het festival-kaarten-proberen-te-bemachtigen-gevoel had. :lol:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

mpaauwe schreef:
19 jun 2021, 08:24
Dank voor de tip! Ook ingeschreven bij vaccinradar en idd kijken of het lukt Janssen te bemachtigen.
Zoon heeft inmiddels een Janssen-lot uit de loterij gescoord (mag zondagochtend komen) :clap:
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Het wonder is geschied: mijn vaccinatie is te zien in MijnRIVM. Ik hoop die van partner ook, die is een week eerder gevaccineerd met Janssen. En voor hem maakt het echt wat uit of het goed in die app komt te staan, want hij hoeft dan als we terugkomen uit Spanje geen test meer te laten doen. Vandaag eens kijken of we in die app ook kunnen inloggen.

Blijf het trouwens wel zuur vinden dat ze die gratis testen voor reizigers pas vanaf 1 juli aanbieden. Wij vertrekken zaterdag en mogen voor onze test nog mooi € 50 pp lappen.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

Ik zie mijn tweede vaccinatie wel gewoon in de GGD database maar als ik een via de CoronaCheck-app een QR code wil maken en inlog met mijn DigiD dan zie ik mijn tweede vaccinatie (van 21 juni j.l.) niet. Best raar.
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

Het is 3 dagen geleden….het kan natuurlijk gewoon ff duren hè? Niets raars aan…
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

Prima, maar je leest overal dat als het maar goed in de GGD database staat (en je ziet je oude afspraken staan) dat het dan goed in de app terecht komt. Maar blijkbaar gaat er nog wel een wachttijd overheen na de tweede vaccinatie.

Wat ik ook opvallend vind is dat je in de app leest dat je aan 1 vaccinatie genoeg hebt (van Pfizer of Moderna) om een internationale QR code te maken. Sommige EU landen geven al toegang met 1 vaccinatie blijkbaar, maar als je dan met die QR code aankomt bij een land dat 2 vaccinaties verplicht stelt dan heb je weinig aan die QR code lijkt me.
Marcel_L
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Corona en inenten?

Bericht door Marcel_L »

Op 1 juni gevaccineerd met Janssen maar nog niets bekend bij rivm en Corona app.

Denk dat ze behoorlijk achter lopen bij GGD-HN.

In augustus pas naar USA heb dus nog even de tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer