Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Hier in West-Brabant staat op de site dat het alleen in Breda kan op bepaalde tijdstippen, maar toen ik zondag in Bosschenhoofd was, hadden ze er een aparte balie voor die gewoon de hele dag open is. Hopelijk komt het boekje van mijn partner nog op tijd binnen zodat het er nog in kan.

Overigens zet de GGD West-Brabant dan weer geen stempel. Ze plakken een sticker met de informatie over je vaccinatie in het boekje, met daarop dan weer een sticker met het batchnummer, en een paraaf van de medewerker plus een datum. Ik vraag me dus af of het wel officieel geldig is, maar goed...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

Om aan te tonen dat je tegen Covid gevaccineerd bent is het gele boekje geen officieel bewijs. Dat heeft de Nederlandse regering ook nooit beweerd. en dat wordt ook steeds verkondigd. Dat men een stempel/sticker in het gele boekje zet is naar mijn mening ook alleen maar omdat wij Nederlanders dat massaal willen en de regering daar gehoor aan heeft gegeven.

Jouw officiële bewijs zal straks de app zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Corona en inenten?

Bericht door Diannedv »

In Meppel hadden ze bij de uitgang na het vaccineren en tent staan, waar je je gele boekje kon laten invullen. Was goed geregeld.
Bij mij is er een datum, het type vaccin (een stempel) en een stempel van GGD Drenthe ingezet, dus geen batchnummer.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Coyote schreef:
18 jun 2021, 08:04


Jouw officiële bewijs zal straks de app zijn.

Roland
De Nederlanse overheid en internet zijn een deal made in hell .
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Corona en inenten?

Bericht door mpaauwe »

Vanaf 10.00 uur kan 2001 een afspraak maken;
Vanaf 13.00 uur kan 2002 een afspraak maken.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Coyote schreef:
18 jun 2021, 08:04
Om aan te tonen dat je tegen Covid gevaccineerd bent is het gele boekje geen officieel bewijs. Dat heeft de Nederlandse regering ook nooit beweerd. en dat wordt ook steeds verkondigd. Dat men een stempel/sticker in het gele boekje zet is naar mijn mening ook alleen maar omdat wij Nederlanders dat massaal willen en de regering daar gehoor aan heeft gegeven.

Jouw officiële bewijs zal straks de app zijn.

Roland
Ja, dat klopt. Maar een land als Frankrijk bijvoorbeeld accepteert het gele boekje wél tot 1 juli de app ingaat. Maar dan moet het wel volgens de regels ingevuld zijn en als die regels een stempel omvatten...
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Overigens, vandaag zijn 2001 én 2002 aan de beurt en ik vermoed dat 2003 morgen wel zal zijn. Stel dat iedereen de komende drie weken voor z'n eerste shot terecht kan, dan is iedereen boven de 18 die dat wil dus midden/eind augustus gevaccineerd. Netjes!!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door MattRob »

En als je dan nog (bewust) kiest voor Janssen vaccin, ben je nog eerder klaar !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Frasi »

Diannedv schreef:
18 jun 2021, 08:19
In Meppel hadden ze bij de uitgang na het vaccineren en tent staan, waar je je gele boekje kon laten invullen. Was goed geregeld.
Bij mij is er een datum, het type vaccin (een stempel) en een stempel van GGD Drenthe ingezet, dus geen batchnummer.
In Utrecht kreeg ik wel een complete registratie in m'n gele boekje, mét stickertje én stempel.
image.png
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

Ik zit al 3 weken te wachten tot m’n vaccinatie in MijnRIVM.nl komt te staan. Misschien omdat het Janssen was? Reactie vd betreffende GGD:

Het spijt mij te horen dat uw gegevens nog niet zichtbaar zijn bij het RIVM.
Wanneer het bij de GGD wel in het systeem staat worden die gegevens gekoppeld aan het DCC (digitale Corona Cetrificaat). Het DCC haalt gegevens uit het systeem van het RIVM en van de GGD. Helaas kan ik niet meer doen dan u deze informatie geven.

Laten we maar hopen dat het met dat DCC goed gaat.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Heb je al geprobeerd om op coronatest.nl via DigiD in te loggen op 'Ik wil mijn vaccinatiegegevens inzien'? Als-ie daar staat, zou het - voor zover ik het heb begrepen - bij de GGD wel geregistreerd moeten zijn en haalt de CoronaCheck-app de gegevens daar dus uit.

Zowel de prik van mijn partner (Janssen, vorige week zondag) als de mijne (afgelopen zondag) zijn in MijnRIVM ook nog nergens te bekennen.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona en inenten?

Bericht door marh »

Ik zit al 3 weken te wachten tot m’n vaccinatie in MijnRIVM.nl komt te staan. Misschien omdat het Janssen was? Reactie vd betreffende GGD:


Ik wacht ook al drie weken, Janssen ook en niets te zien. Inmiddels maar besloten om de stempel en registratie in het gele boekje te laten zetten. Was nog geen optie toen ik geprikt werd....
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

GJ schreef:
18 jun 2021, 12:53
Heb je al geprobeerd om op coronatest.nl via DigiD in te loggen op 'Ik wil mijn vaccinatiegegevens inzien'?
Ja, daar staat m’n afspraakdatum, tijd en locatie. Zo te lezen aan de reacties lijkt het me toch een Janssen-ding.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Niet per se een Janssen-ding hoor, mijn Pfizer van afgelopen zondag staat er ook nog niet in. Heb net voor de gein even aan mijn moeder gevraagd of ze eens wil kijken wat er bij haar staat (vorige week vrijdag de tweede Pfizer) - EDIT: ze heeft 4 juni haar tweede gehad en ze staan er allebei al in.

Ze hebben blijkbaar een achterstand: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9b7f1c8/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona en inenten?

Bericht door harryh »

Ik ben vanmorgen geweest en zie op coronatest.nl al staan dat ik gevaccineerd ben
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tessah »

Toch apart, er lijkt een volledige willekeur te zijn wie het wel of niet ziet. Ik heb vanochtend mijn 2e Pfizer gehad en het staat nog niet bij mijn vaccinatiegegevens op coronatest.nl. Er staat alleen dat ik 2 afspraken heb gehad.
Gele vaccinatieboekje is ook ingevuld, maar zonder batchnummer.

Aanvulling: via mijn.rivm.nl zie ik wel de eerste vaccinatie staan.
Groeten, Tessah
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona en inenten?

Bericht door harryh »

Er staat bij mij ook dat ik de afspraak heb gehad (dus gevaccineerd ben), RIVM volgt 1-2 dagen later. De GGD regio's doen het niet overal hetzelfde.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Op coronatest.nl staat ook alleen -dat- je een afspraak hebt gehad of nog hebt staan. Dat klopt bij mij en partner ook gewoon.

Maar de detailinformatie op MijnRIVM (ik neem althans aan dat het gedetailleerder is dan 'u heeft een afgeronde afspraak') heeft dus een flinke vertraging.
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tessah »

Bij mijn moeder staat op coronatest.nl er specifiek bij dat ze met Pfizer is gevaccineerd, dus dat is wel een verschil met alleen 2 afspraken die zijn geweest. Dat ik een afspraak heb gehad wil niet direct zeggen dat ik gevaccineerd ben.

Mijn man is maandag voor zijn eerste vaccinatie geweest en dat staat nog niet op mijn.rivm.nl.

Hopelijk is het per 1 juli in ieder geval goed geregeld in de Corona check app.
Groeten, Tessah
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Corona en inenten?

Bericht door harryh »

Ook dat is dan verschillend per GGD regio; bij mijn eerste afspraak staat nog steeds op coronatest.nl dat ik een afspraak heb gehad, maar niet dat ik met Pfizer ben gevaccineerd. Toch stond ie dag later correct in mijn.rivm.nl.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer