Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

Om half elf gaat afspraak maken voor 1977 en 1978 open
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Inges »

Mijn broertje is van 78. Door een paar keer heen en weer te klikken (zie tip eerder) kon hij vandaag al. Wel 35 min autorijden maar dat maakte hem niet uit. Ik ben van 73 en kan pas woensdag as (wat ook prima is)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Cindy1969 »

Cindy1969 schreef:
24 apr 2021, 21:06
Ik ben proefpersoon voor een nog goed te keuren vaccin, Curevac. Zit nu in laatste testfase en hopelijk dit kwartaal nog goedgekeurd.
50% krijgt vaccin, en 50% krijgt placebo. En je weet zelf niet wat je krijgt, de onderzoekers die je begeleiden ook niet. Alles is gecodeerd.
Heb 18 januari de 1e gehad, en 4 weken later de 2e.
Zowel bij de 1e als bij de 2e kreeg ik last van een heel pijnlijke arm, werd er 's nachts wakker van. Voelde me brak, alsof ik griep ging krijgen, met spierpijn en hoofdpijn.
Tevens had ik bij beide keren steken tussen mijn schouderbladen. Daar tussenin, en daarna, geen last meer van gehad.
En 24 uur later was alles weg.

Ik ga er vanuit dat ik de echte had :wink:

Aangezien ik geen officieel vaccinatiebewijs hiervan krijg als inderdaad mocht blijken dat ik de echte had ga ik sowieso ook voor het vaccin als ik mijn oproep krijg, hopelijk in mei.
Ben van 1969 (duh...) dus kon dinsdag j.l. een afspraak maken. Echter eerst Herald onderzoek gebeld, dat de trial voor Curevac doet.
Mijn gegevens zijn gedeblindeerd, en ik bleek het echte vaccin te hebben gehad, toch. Wist het! 18 januari en 15 februari.

En dan, nóg een vaccin? Want wil wel dat bewijs om te kunnen reizen, en daar waren ze eerst wat vaag over.
Maar ze móeten wel anders stappen alle deelnemers straks uit het onderzoek.

Dus nu focus op goedkeur (in juni) en daarna gaan ze contact opnemen met RIVM. Dus blijf in het onderzoek, en neem niet alsnog een ander goedgekeurd vaccin.
Ga in september naar Griekenland en in januari naar Florida dus heb nog even. En ga nooit naar festivals ofzo, waar je eventueel bewijs voor nodig zou kunnen hebben.

En gewoon fijn te weten dat ik al zo lang gevaccineerd bleek te zijn :thumbup:
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

marieke van oorschot schreef:
29 mei 2021, 17:41
Hier ook iemand die hoopt dat mensen uit 1980 het Janssen vaccin krijgen!
Yes, zeker weten, zou ik fijn vinden!
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona en inenten?

Bericht door recidivist »

Vanmorgen Janssen gekregen (ben van 1976, kon gisteren de afspraak maken).

Op de locatie (Almere-Haven) was het allemaal prima geregeld: ik stond al snel weer buiten. Het goedje zit er nu 12 uur in, tot nu toe geen bijverschijnselen. Hopelijk binnenkort weer op reis!
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

Ik gisterochtend vroeg Janssen gehad. De hele dag helemaal niks aan de hand tot gisteravond. Ineens warm, doodmoe, gammel en vandaag nog de naweeën ervan. Ga ervan uit dat het morgen over is :)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona en inenten?

Bericht door Mies2301 »

Wat een mazzel dat jullie Janssen kunnen krijgen. Mooi volledig gevaccineerd voordat de zomervakantie begint.
Ik (uit '85) bereid me wel weer voor op een zomer met stokken in mijn schedel, aangezien we heel juli op vakantie gaan.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Corona en inenten?

Bericht door Diannedv »

Same here :lol:
Ik ben van 92, dus waarschijnlijk niet op tijd.

Al ben ik nog nooit getest, dus weet ook niet hoe het voelt :roll:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Inges »

Er zijn mensen die zich "gediscrimineerd" voelen omdat hun jaargang Janssen krijgt (collega van mij) en er zijn mensen die heel graag Janssen willen maar genoegen moeten nemen met 2 afspraken voor Pfizer (mijn broertje die best graag Janssen had willen hebben). Ik weet dat je niet mag kiezen en dat dat voor iedereen geldt maar ik denk toch dat Hugo verbaast zou zijn over hoeveel mensen van onze generatie (ik ben van '73) graag Janssen zouden willen hebben.

Oh ja en het testen valt wel mee hoor. Gewoon rustig door ademen en het is voorbij ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Inges »

Mensen uit 1979 en 1980 mogen nu een afspraak maken!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

Om half twaalf kunnen 1979 en 1980 een prik plannen online
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona en inenten?

Bericht door boonens »

Wij (dertigers) krijgen deze week ons 2e shot AstraZeneca. We hadden onze eerste afspraak enkele dag voordat werd besloten dat niemand < 60 jaar meer met AZ zou worden gevaccineerd. Getracht over te stappen op Pfizer, maar dat mocht niet. Ik vind het absurd dat je hier zo weinig zeggenschap in hebt.

Voor nu vind ik het belangrijk dat we ruim op tijd volledig gevaccineerd zijn. Ik sluit echter niet uit dat, als de reis naar de VS doorgaat, ik daar ga proberen ook twee prikken Pfizer te krijgen (direct bij aankomst en vlak voor vertrek). T.z.t. zijn ook de voorlopige resultaten bekend van onderzoeken naar de effectiviteit (en evt. risico's) van het mixen van vaccins en in Amerika prikken ze nog altijd iedereen die erom vraagt, ongeacht nationaliteit.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

boonens schreef:
31 mei 2021, 11:08
Wij (dertigers) krijgen deze week ons 2e shot AstraZeneca.
Zat je dan in de griep prik groep?
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Yes, afspraak gemaakt! 13 juni de eerste, 18 juli de tweede. Blij mee! Ik had liever Janssen gehad, maar ja, het is nu eenmaal niet anders.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Corona en inenten?

Bericht door Diannedv »

Hopelijk houden ze de Janssen vaccins voor de 'jongere' generatie, zodat wij in 1x klaar zijn en misschien dus toch optijd voor de zomervakantie...
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

Ja want dat is het belangrijkste he? dat je klaar bent voor de vakantie! :thumbup:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

Diannedv schreef:
31 mei 2021, 12:06
Hopelijk houden ze de Janssen vaccins voor de 'jongere' generatie, zodat wij in 1x klaar zijn en misschien dus toch optijd voor de zomervakantie...
Dat hangt o.a. af van de geleverde voorraden en het zo efficiënt mogelijk inzetten. Tevens wordt Janssen (mede daarom) maar op een relatief beperkt aantal locaties gegeven. Dus als het beschikbaar komt voor een bepaald jaartal zal het ook niet overal zijn. Ook wordt Janssen gebruikt voor o.a. daklozen.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Corona en inenten?

Bericht door marieke van oorschot »

GJ schreef:
31 mei 2021, 11:49
Yes, afspraak gemaakt! 13 juni de eerste, 18 juli de tweede. Blij mee! Ik had liever Janssen gehad, maar ja, het is nu eenmaal niet anders.
Hier is de afspraak ook gemaakt! 9 juni de eerste en 14 juli de tweede.
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Corona en inenten?

Bericht door recidivist »

IngridUSA schreef:
30 mei 2021, 21:27
door IngridUSA » 30 mei 2021, 21:27

Ik gisterochtend vroeg Janssen gehad. De hele dag helemaal niks aan de hand tot gisteravond. Ineens warm, doodmoe, gammel en vandaag nog de naweeën ervan. Ga ervan uit dat het morgen over is
Hoop dat je je weer fit voelt? Hier na 16 uur Janssen in het lijf weinig gemerkt van eventuele bijwerkingen. :thumbup:
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Corona en inenten?

Bericht door IngridUSA »

Thx! Ja hoor, gaat weer prima. Het werkt blijkbaar :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer