Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ja, en het is op dit moment nou niet alsof je een keuze hebt welk vaccin je krijgt, wat in grote delen van de VS wel zo is. Het lijkt inderdaad te komen doordat het vaccin niet FDA-approved is, maar elke staat lijkt er ook weer andere regels op na te houden, want als je naar opnames van The Voice wilt worden er geen eisen gesteld aan welk vaccin je hebt gehad én volstaat een negatieve test ook: https://1iota.com/show/1201/the-voice---s21#t2
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door sep »

Mijn info over Janssen was dus verouderd, nu wél geaccepteerd (stond eerder in de lijst met niet geaccepteerde vaccinaties). Dat is in elk geval wat.
Nu moet je in NL dus nog op tijd die vinkjes zien te krijgen...Hier in Groningen kun je trouwens nog tot en met morgen je vaccinaties in het gele boekje bij laten schrijven, daarna is die mogelijkheid weer afgesloten. Mogelijk lukt het dan nog wel in een andere gemeente, dat weet ik niet.


Saskia
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona en inenten?

Bericht door boonens »

Inges schreef:
17 jun 2021, 14:40
Zal mij benieuwen hoe dat verder gaat want ze hebben alleen al miljoenen Engelsen ermee gevaccineerd.
En, wat nog wat gevoeliger zal liggen i.v.m. de nabijheid voor de staat NY, miljoenen Canadezen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tipsy_1 »

oei mijn moeder heeft ook AZ gehad. Ik hoop haar toch wel spoedig op bezoek te hebben hier in de US :-(

Janssen is hier idd volledig geaccepteerd hoor, ik ben er zelf mee ingeent.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door RuthdeLange »

sep schreef:
17 jun 2021, 14:51
Nu moet je in NL dus nog op tijd die vinkjes zien te krijgen...Hier in Groningen kun je trouwens nog tot en met morgen je vaccinaties in het gele boekje bij laten schrijven, daarna is die mogelijkheid weer afgesloten. Mogelijk lukt het dan nog wel in een andere gemeente, dat weet ik niet.

Ik dacht dat je sinds... (2 weken geleden?) voortaan bij iedere GGD een stempel in het gele boekje kon krijgen na je vaccinatie.
Heb ik iets gemist?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Dat gele boekje heeft toch weinig nut?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Inges »

Volgens mij is het gewoon landelijk beleid nu dat het bijgeschreven mag worden in het boekje. Beetje raar dat GGD Groningen het dan ineens niet meer doet. Nog niet eens iedereen is geweest of heeft dat gele boekje ontvangen (mijn ouders).
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Afgelopen zaterdag heb ik de eerste prik gehad en bij de uitgang kon je inderdaad stempelen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door sep »

GGD Groningen doet dat nog wel, bij alle vaccinaties na 20 mei is dat standaard. Maar voor diegenen die vóór die datum gevaccineerd zijn mocht het niet, en dus moesten ze een inhaalslag plegen toen het opeens weer wél mocht. En dat kon je dan alleen binnen een bepaald tijdvak laten doen.
Ik kreeg 19 mei de tweede en toen mochten ze niks. Twee dagen later weer wel, en dus moest ik een flink eind fietsen om alsnog het stempel te krijgen.

Dat had ik niet duidelijk gezegd, dat het om een bepaalde categorie ging. Excuus!


Saskia
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Inges »

Ja maar dat bedoel ik dus. Mijn ouders hebben hun boekje nog niet eens ontvangen en willen toch graag die stempel. Zij vallen dan dus buiten de boot? Dan neem ik hun boekjes wel mee als ik mijn 2e ga halen. Wil het zelfs helemaal voor ze invullen want alle gegeven staan al op hun kaartje ( zij zijn op zelfde GGD locatie geprikt als waar wij heen gaan). Dan hoeft er alleen maar een stempel op.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Galapogos »

Hier in deze regio kun je voor het laten afstempelen van eerder gezette prikken niet terecht bij de vaccinatielocaties, alleen bij het kantoor van de GGD. De enige uitzondering is als je de tweede prik nog moet krijgen. Op de vaccinatielocatie wordt dan behalve de tweede ook meteen de eerste prik afgestempeld.

In deze regio kun je zo te zien voorlopig nog gewoon terecht op het GGD-kantoor voor het laten stempelen van je gele boekje. Dus ook nu krijgen de GGD-locaties het zo te lezen weer voor elkaar om in iedere regio een ander beleid te voeren…
Laatst gewijzigd door Galapogos op 17 jun 2021, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

GJ schreef:
17 jun 2021, 13:37
Overigens heeft partner vorige week zondag Janssen gehad en hij was er een dagje niet lekker van. Zelf heb ik afgelopen zondag Pfizer gehad en afgezien van een beurse plek op mijn arm geen last.
Zelf afgelopen zondag ook Pfizer gehad. De prik zelf voelde ik niets van. Vroeg nog 'heb je wel geprikt'? De prikster kon zelf ook niet meer zien waar ze geprikt had en geen bloed te zien dus geen pleister. :wink: Vanaf de namiddag voelde ik pas waar ik geprikt was in de arm en dat was eind volgende dag weer over.

Overigens heb ik van horen zeggen dat je vooral de 2e prik naderhand merkt. Komt omdat het lichaam dan juist erop reageert. Afwachten, 18 juli merk ik het.

Moet zeggen dat het prikken in Nederland nu lekker gaat. Is er ergens ook een lijstje te vinden met aantallen? Bedoel dan niet alleen Nederland maar van alle (Europese) landen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona en inenten?

Bericht door boonens »

@Coyote
Daar is zeker een fantastische website voor. Je kan heerlijk met de data van diverse landen spelen op deze website:
https://ourworldindata.org/covid-vaccin ... y=OWID_WRL
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

Dank je! :thumbup:

Dat is een mooie site!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door Trom »

De volgende site vind ik erg overzichtelijk. Onderaan vind je alle landen per werelddeel.
Gast

Re: Corona en inenten?

Bericht door Gast »

Inges schreef:
17 jun 2021, 19:20
Ja maar dat bedoel ik dus. Mijn ouders hebben hun boekje nog niet eens ontvangen en willen toch graag die stempel. Zij vallen dan dus buiten de boot? Dan neem ik hun boekjes wel mee als ik mijn 2e ga halen. Wil het zelfs helemaal voor ze invullen want alle gegeven staan al op hun kaartje ( zij zijn op zelfde GGD locatie geprikt als waar wij heen gaan). Dan hoeft er alleen maar een stempel op.
Persoonlijk denk ik dat je weinig kans maakt als je voor je ouders gaat stempelen.
In Utrecht op vaccinatie locatie van de ggd moest je je legitimeren en werd je legitimatie bewijs gecontroleerd met de persoon die stempel komt halen.

Check dus even of je zomaar voor iemand anders kunt laten stempelen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Galapogos »

Hier in deze regio (Gelderland Zuid) is dat dan weer geen probleem. Je kunt ook het gele boekje van een ander later afstempelen, zolang je diens identificatiebewijs meeneemt (ik weet niet of een kopie ook volstaat). Dit stond aangeplakt bij de vaccinatielocatie waar ik eerder deze week was. Je moet er alleen wel voor naar het kantoor van de GGD. Want bij de vaccinatielocaties in deze regio stempelen ze niet achteraf, m.u.v. je eerste prik als je er toch al een afspraak hebt voor je tweede prik.

Op de website van de GGD Gelderland Zuid staat: “U kunt ook gelijk een stempel in het boekje van uw partner laten zetten. Neem dan het identiteitsbewijs van uw partner mee.” (https://ggdgelderlandzuid.nl/vaccinatie ... tieboekje/). Op de vaccinatielocatie stond niet de term “uw partner” maar het generiekere “iemand anders”.

Maar goed, zoveel GGD-regio’s, zoveel variaties op het beleid. Wat mij betreft centraliseren ze die hele handel als deze crisis achter de rug is.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona en inenten?

Bericht door noname4 »

Maar welk GGD kantoor is dat dan Galapagos? Ik ga maandag naar Tiel voor mijn tweede vaccinatie en wilde de vaccinaties van mijn zus bij laten schrijven in haar boekje die ze dus al beiden gehad heeft. Ik hoop dat ik dat daar in Tiel bij de vaccinatiestraat kon doen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Galapogos »

Dat kan in Nijmegen en in Tiel, zie https://ggdgelderlandzuid.nl/nieuws/ste ... -mogelijk/. Maar let dus op: het is bij het GGD-kantoor en dat is zowel in Nijmegen als in Tiel op een andere locatie als waar de vaccinaties gegeven worden.

Het is verder ook van belang dat je zus haar vaccinaties van de GGD in Gelderland-Zuid heeft gehad. Anders stempelen ze haar gele boekje niet.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door sep »

Neem behalve een id ook het vaccinatiebewijs mee! En zelf vast iets in het gele boekje invullen zou ik zeker niet doen, het protocol is nogal streng. Het is ook niet alleen maar een stempel, ze vullen ook het batchnummer in van de vaccinatie die je gehad hebt, daar komt dan een paraaf bij. Geen idee waarom het zo ingewikkeld moet...en dan te bedenken dat dit allemaal niet nodig was geweest als Hugo de Jonge niet zo eigenwijs was geweest. Nu moet er allemaal nieuwe mankracht opgetuigd terwijl het zo na de vaccinatie had gekund 😠


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer