Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona en inenten?

Bericht door Tipsy_1 »

sunnyrojo schreef:
26 mar 2021, 14:37
Mag je ook "kiezen" met welk vaccin je wordt ingeënt? Heb begrepen dat nu alleen residents mogen worden ingeënt?
Ja ik heb zelf gekozen waar wanneer (uiteraard moet je wel wat flexibel zijn en zo) en vooral WELK vaccine ik ga krijgen. Ik krijg dus J&J, op een vrijdag avond maar ik moet er wel vrij ver voor rijden. Dichter bij huis kon ook maar dan was het Pfizer of Moderna of nog wat voortzoeken naar een afspraak.
Je kan hier namelijk zelf je afspraak vastleggen en je kan weten wat waar gegeven wordt (meestal zie je dat als je de afspraak maakt).
Ik ben hier overigens op een visum, dat is geen probleem.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona en inenten?

Bericht door ADE01 »

Mag je ook "kiezen" met welk vaccin je wordt ingeënt? Heb begrepen dat nu alleen residents mogen worden ingeënt?
In principe wel ja. Je kunt zelf actief een afspraak inplannen bij 1 van de aanbieders en zo sturen welk vaccin je wilt krijgen. Via de staat/county sta ik bijv. op de wachtlijst voor Moderna maar de CVS en Walgreens om de hoek hebben beiden Pfizer. Bij locaties waar ze verschillende vaccins hebben kun je vooraf een keuze maken.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Corona en inenten?

Bericht door Rudolfje »

Heb afgelopen maandag mijn eerste injectie ontvangen, in Georgia komt iedereen boven de 16 in aanmerking voor een vaccinatie. Per 8 april moeten ook alle beperkingen worden opgeheven en zou je in principe weer naar sportevenementen, theater en concerten kunnen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door Old Faithful »

Old Faithful schreef:
19 nov 2020, 23:58
Ik neem een goedgekeurd vaccin ook. Om zo beter beschermd te zijn en meer activiteiten te kunnen ontplooien maar ook om bij te dragen aan een zo groot mogelijke groepsimmuniteit.
En gisteren was het dan zo ver: de eerste prik, over vijf weken de tweede.
Groet,

Old Faithful
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Wat fijn! Hopelijk heb je niet teveel last van bijwerkingen. Het moet een fijn gevoel zijn dat je over een paar weken weinig risico meer loopt om überhaupt ziek te worden van corona, laat staan een ernstig verloop te moeten doormaken. Voor ons zal dat helaas pas in juni het geval zijn, maar ook wij kijken er al erg naar uit.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Corona en inenten?

Bericht door Dude »

Evy heeft gisteren haar tweede shot (Pfizer) gehad, buiten wat zware benen, beetje moe en wat hoofdpijn weinig last. Sommige collegas zijn echt ziek geweest voor een nacht met koorts, rillingen, zware hoofdpijnen.

Ikzelf heb 2 weken geleden mijn eerste gehad (Moderna) en mijn tweede is voorzien voor 14 mei. Ikzelf had geen pijn in de arm zoals de meeste mensen hier wel hebben. Hopelijk valt de schade na het tweede shot ook mee.

Heel veel van mijn collega's willen geen shot (net zoals ik in het begin :wink: )
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

Ik heb deze week ook de 2e pfizer gehad, net als bij de eerste alleen een dag wat last van mijn arm. Mijn man had vorige week na de 2e wel wat lichte klachten, erg moe, werd 's nachts een keer wakker met pijnlijke spieren en gewrichten maar was 24u na de prik ook allemaal al weer over.

De reacties op de vacinatie lijken net zo wisselend en onvoorspelbaar als de symptomen wanneer je daadwerkelijk covid krijgt.

Voor ons is het nu wachten tot onze tieners gevaccineerd kunnen worden, hoorde vandaag dat dat misschien volgende maand al kan. Blijft alleen de jongste nog over, maar die heeft als het goed is nog wat natuurlijke antistoffen, in januari covid gehad.
Terug in Texas!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timothy555 »

Hier in België hebben m’n ouders beiden hun uitnodiging gehad voor hun vaccin (60 en 59, staan op de lijst van risicopatienten). Eerste shot 8 mei, tweede shot 31 juli (AstraZeneca).

Het begint hier ook mooi op te schieten nu. Ik verwacht dat het binnen ongeveer 2 maanden ook aan mij zal zijn.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door Old Faithful »

GJ schreef:
23 apr 2021, 10:30
Wat fijn! Hopelijk heb je niet teveel last van bijwerkingen. Het moet een fijn gevoel zijn dat je over een paar weken weinig risico meer loopt om überhaupt ziek te worden van corona, laat staan een ernstig verloop te moeten doormaken. Voor ons zal dat helaas pas in juni het geval zijn, maar ook wij kijken er al erg naar uit.
Ik heb enkele uren een wat "zware" arm gehad. De volgende dag voelde ik nog iets op de plek van de injectie als ik daarop duwde. Van misselijkheid, hoofdpijn, koorts o.i.d. is bij mij totaal geen sprake geweest. Het gaat dan ook wat ver om te zeggen dat ik last van bijwerkingen heb gehad.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Ineke »

Vorige week mijn 1e Pfizer vaccinatie gehad, al vrijwel meteen last van een pijnlijke arm, vooral 's nachts en toen ook veel getranspireerd. Na precies 24 uur klachten verdwenen.
Mijn man heeft er totaal geen last van gehad.

gr, Ineke
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Cindy1969 »

Ik ben proefpersoon voor een nog goed te keuren vaccin, Curevac. Zit nu in laatste testfase en hopelijk dit kwartaal nog goedgekeurd.
50% krijgt vaccin, en 50% krijgt placebo. En je weet zelf niet wat je krijgt, de onderzoekers die je begeleiden ook niet. Alles is gecodeerd.
Heb 18 januari de 1e gehad, en 4 weken later de 2e.
Zowel bij de 1e als bij de 2e kreeg ik last van een heel pijnlijke arm, werd er 's nachts wakker van. Voelde me brak, alsof ik griep ging krijgen, met spierpijn en hoofdpijn.
Tevens had ik bij beide keren steken tussen mijn schouderbladen. Daar tussenin, en daarna, geen last meer van gehad.
En 24 uur later was alles weg.

Ik ga er vanuit dat ik de echte had :wink:

Aangezien ik geen officieel vaccinatiebewijs hiervan krijg als inderdaad mocht blijken dat ik de echte had ga ik sowieso ook voor het vaccin als ik mijn oproep krijg, hopelijk in mei.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door Timothy555 »

Ik had me in januari ook opgegeven voor dit vaccin als proefpersoon, maar ben uiteindelijk niet weerhouden omdat ik te ver van het ziekenhuis van de test woonde.

Zou dit heel graag gedaan hebben.

Hier was het zo geregeld dat als je een uitnodiging kreeg voor een vaccin, je mocht bellen en dan ging men uiteindelijk wel meedelen op je placebo of the real deal kreeg.

CureVac is ook een mRNA-vaccin, zoals Pfizer en Moderna. Het zal allicht in mei goedgekeurd worden volgens de info die ik links en rechts lees.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Cindy1969 »

Dat is hier ook zo hoor, als ik een uitnodiging krijg voor vaccin kan ik ze bellen, en dan hoor ik het. Maar krijg het niet zwart op wit, om bv mee te kunnen vliegen ofzo.
Klopt, is ook een mRNA-vaccin, lees ook positieve berichten her en der.
De oproep kwam vanuit UMC Utrecht, en gelukkig deed het ziekenhuis vlakbij mij, NWZ in Alkmaar, ook mee aan deze test.
Vind het fijn om dan zo op deze manier mijn steentje bij te kunnen dragen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona en inenten?

Bericht door bedeve »

Old Faithful schreef:
24 apr 2021, 12:38
Ik heb enkele uren een wat "zware" arm gehad. De volgende dag voelde ik nog iets op de plek van de injectie als ik daarop duwde. Van misselijkheid, hoofdpijn, koorts o.i.d. is bij mij totaal geen sprake geweest. Het gaat dan ook wat ver om te zeggen dat ik last van bijwerkingen heb gehad.
Ben jij in dienst geweest ? Zo ja weet jij nog hoe lang je arm na al die spuiten de eerste dag zo voelde ?
In mijn herinnering een week
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

Ik had bij de pfizer beide keren eigenlijk alleen de 1e dag last van mijn arm, dag erna al veel beter, nog een dag later helemaal geen last meer. Kan me herinneren van andere vaccinaties voor reizen (hepA, hepB, DTP, etc, soms meerdere regelijk) dat ik wel eens een kleine week last had, dus vond dit erg meevallen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Corona en inenten?

Bericht door bedeve »

Dank je wel voor de Pfizer informatieve tekst @hemmie
prik.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Corona en inenten?

Bericht door Old Faithful »

bedeve schreef:
24 apr 2021, 22:23
Old Faithful schreef:
24 apr 2021, 12:38
Ik heb enkele uren een wat "zware" arm gehad. De volgende dag voelde ik nog iets op de plek van de injectie als ik daarop duwde. Van misselijkheid, hoofdpijn, koorts o.i.d. is bij mij totaal geen sprake geweest. Het gaat dan ook wat ver om te zeggen dat ik last van bijwerkingen heb gehad.
Ben jij in dienst geweest ? Zo ja weet jij nog hoe lang je arm na al die spuiten de eerste dag zo voelde ?
In mijn herinnering een week
Nee, ik ben wel goedgekeurd. Ik heb ook een oproep gehad maar uiteindelijk ook vrijstelling. Ik herinner me wel inentingen, o.a. cholera en gele koorts, vanwege reizen in mijn jeugd, inmiddels "enkele" jaren geleden. :wink: Toen had ik wel wat meer en wat langer pijn in mijn arm.
Groet,

Old Faithful
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ik lees net dat onze leeftijdsgroep (veertigers) vanaf half juni een afspraak kan maken. Wij hebben de laatste week van juni en de eerste van juli vakantie - later kan niet vanwege zwangerschapsverlof van een collega dat vlak daarna ingaat - dus ik vrees dat het plan om deze zomer naar Spanje, Frankrijk of waar dan ook met goedweergarantie in het water gaan vallen als je dan nog steeds na uitnodiging twee weken moet wachten op een vaccinatieafspraak en ze ook bij grensovergangen op de weg vaccinbewijzen gaan eisen. Een negatieve test vind ik een te groot risico.

Jeetje wat baal ik hiervan zeg. :sadcry: Ik weet dat het in het niet valt bij mensen die naasten hebben verloren of op hun tandvlees lopen omdat ze op de IC werken en überhaupt geen vakantie kunnen nemen. Maar toch vind ik het echt bezopen hoe langzaam we hier vaccineren terwijl in het VK en de VS iedereen van onze leeftijd al lang en breed gevaccineerd is en lekker onbeperkt overal naartoe kan. Ze hebben echt zulke gigantische steken laten vallen bij het inkopen van de vaccins...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Met een beetje mazzel ben je eerder aan de beurt. Niet iedereen maakt een afspraak of laat zich inenten.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Corona en inenten?

Bericht door JanVoo »

Het gaat er voor ons (ik 37, mijn vrouw 34) ook om spannen. Wij hebben een enorm grote gok genomen door tóch een vakantie te boeken naar de VS te vertrekken op 9 juli. We hadden vouchers van vorig jaar en die moeten dit jaar ingezet worden. We hebben geen andere goede optie (anders waren we bijv. liever voor de herfstvakantie gegaan).

Het is op dit moment nog steeds koffiedik kijken, zolang
1) de travel ban nog altijd van kracht is
2) we niet weten of Nederland het reisadvies t.z.t. weer op geel heeft gezet
3) de VS alleen gevaccineerden toelaat of misschien ook volstaat met een negatieve test

We blijven hopen, het argument dat @mtl geeft spookt ook in onze hoofden.
En mocht het niet kunnen, dan zien we dan wel wat er dan mogelijk is. Dan wordt het iets in eigen land of in Europa.
We houden rekening met een teleurstelling. Dan kan het alleen maar meevallen :wink:

Overigens zouden wij ons sowieso willen laten inenten, dus hebben we er geen problemen mee als dat van ons vereist wordt om ergens binnen te komen. Maar het zou natuurlijk wel zuur zijn als wij pas eind juli aan de beurt zijn en daardoor onze vakantieplannen in het water vallen :wink:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer