Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ik begrijp niet zo goed waarom je maar één prik zou nemen. Het is niet alsof je (opnieuw) corona kan krijgen van het vaccin zelf, want er zit geen levend of verzwakt compleet coronavirus in. Dus waarom dan het risico nemen van maar één prik nemen en maar beperkt beschermd zijn? Juist als je het hebt doorgemaakt en er de gevolgen van ondervindt, zou ik zelf denk ik er alles aan willen doen om een herhaling daarvan te voorkomen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door kastelke »

Big Al schreef:
14 jan 2021, 18:47
AnnInBC schreef:
13 jan 2021, 15:17


Ik hoorde op het nieuws hier in Canada dat het vaccin mogelijk 2 tot 3 jaar zou moeten werken. Maar of dat ook echt zo zal zijn moeten we nog afwachten. Men zegt dat het niet zolang zou werken voor ouderen. Maar in hoeverre dit echt feiten zijn, weet ik niet.
Dat wordt nu ook vermoed van mensen die Covid-19 gehad hebben.
Mijn neef in Belgie heeft het nu reeds 2x gehad in een tijdspan van 7 maanden. En een verpleger vriend ook, op 6 maanden tijd. Beiden waren niet zo ziek dat ze naar het hospitaal moesten, maar ze lagen toch wel 10-14 dagen in bed, niet in staat veel meer te doen dan eten en naar toilet gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Corona en inenten?

Bericht door BlueRidgeParkway »

ANY schreef:
27 dec 2020, 19:17
Ik ben verpleegkundige en heb vorige week het vaccin gekregen (Pfizer). Behalve een zere arm (net spierpijn) de volgende dag heb ik niks gevoeld. In ons ziekenhuis waren eerst degenen aan de beurt die het grootste risico hebben, zoals IC en ER. Ik vond het wel goed geregeld; iedereen moet van tevoren via een website een tijdstip kiezen, en je kunt niet in een rij aanschuiven. Ik heb nog maar een enkele collega gehoord die het vaccin niet wilt.
Zelf ook de Pfizer inenting gehad, en ja had ook twee dagen lang “spierpijn”. Alhoewel ik niet in een van de gevaarlijkheid categorieën val, kon ik (vrijwillig) een inenting krijgen daar ik vrijwilliger voor de Medical Reserve Corp (MRC) en State Medical Assistants Team (SMAT) ben, en ik al diverse malen voor de MRC (testen) en het SMAT (mobile hospital voor hurricane, en inentingen) ben geactiveerd. Hier (NC) krijgen degene die in aanmerking komen voor een inenting na afspraak een dag een tijd, zodat ze niet uren in de rij hoeven te wachten. Zou mooi zijn als we als ingeënte niet meer een masker hoefde te dragen, nu we een kaartje van het CDC hebben dat we ingeënt zijn. Maar ja dat zal nog wel een tijdje duren voordat we niet meer met een lapje voor de smoel rond kunnen lopen.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona en inenten?

Bericht door Almere vak V »

BlueRidgeParkway schreef:
22 jan 2021, 07:07
en ja had ook twee dagen lang “spierpijn”
En dat wordt nu dus veelvuldig genoemd als 1 van de bijwerkingen van de vaccinatie. Manman...
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Maar dat is toch bij nagenoeg elke vaccinatie zo? Als we dat nou al als bijwerking gaan zien...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Corona en inenten?

Bericht door Almere vak V »

GJ schreef:
22 jan 2021, 10:44
Maar dat is toch bij nagenoeg elke vaccinatie zo?
Al minstens 100 jaar schat ik zo in...

De poeha die er omheen gemaakt wordt is ronduit stuitend. Met name de media vind ik hier een steeds kwalijkere rol in aannemen. Het gaat alleen nog maar om sensatie en stemmingmakerij.

:offtopic:
Compleet ander onderwerp. Maar met dikke letters in de krant. Trump neemt nucleaire koffer mee naar Florida! Zolang je president bent, sjouwt iemand 24 uur per dag 7 dagen in de week dat ding achter je aan. Dat is al jaren zo, en zal ook nog jaren zo zijn. Dus ook op de laatste dag.

Ik kan me daar helemaal aan kapot ergeren. Zeg gewoon zoals het is. Maak het niet mooier of slechter. En als het geen nieuws is, dan is het geen nieuws en hoef je dat er ook niet van te maken.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Loek »

Hebben ze nu nog steeds niet een app voor die nuclear button? Het is tenslotte al de 21ste eeuw. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn voor een ouwe man om de wereld op te laten blazen. :wink:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Hans B »

Als inenten inhoudt dat de grenzen voor reizen weer open gaan, dan sta ik vooraan.
1. Vitaal beroep
2. 60+
Moet lukken binnenkort :thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Ook zonder vitaal beroep zul je wellicht al snel aan de beurt zijn. Ze zijn hier (in West-Brabant, maar volgens mij ook in Zeeland en Limburg) al begonnen met het toedienen van AstraZeneca aan 60-64-jarigen en aan enkele risicogroepen. Naar ik begrijp wordt dat gebied de komende tijd verder uitgebreid (of het verschuift, dat kan ook, dat ze naar de volgende provincie gaan als ze hier klaar zijn). Ik hoorde al van enkele 60+-ers dat ze aan de beurt waren.

Overigens zei Hugo de Jonge gisteren dat iedereen die dat wil, begin juli zijn eerste prik kan hebben gehad. Dat zal in veel gevallen ook de volledige inenting zijn als je jong bent en het Janssen-vaccin krijgt. Nou heeft Hugo de Jonge wel vaker dingen gezegd, dus eerst zien en dan geloven, maar ik vind dit sprankje hoop wel fijn.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona en inenten?

Bericht door mtl »

Ik hoop niks. Dan het alleen maar meevallen. :thumbup:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Corona en inenten?

Bericht door hemmie »

Nou, zo snel lijkt dat inenten in NL niet te gaan. Mijn 80+ schoonouders mogen de 15e, laatste keer dat ik mijn ouders van 76 sprak hadden die nog niet eens een afspraak.
Terug in Texas!
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Nee, ze zijn nu echt pas aan het opschalen omdat er voorheen zo weinig vaccins binnenkwamen en ze de tweede dosis wilden veiligstellen. 75+ wordt vanaf volgende week opgeroepen, ze zijn nu met 80+ bezig (thuiswonend althans) bij de GGD's en met 60-64 en mensen met bepaalde indicaties (zoals morbide obesitas) bij de huisartsen. De eerste groep krijgt Pfizer of Moderna, de tweede AstraZeneca. Ook met zorgmedewerkers zijn ze volgens mij al volop bezig.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona en inenten?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

hemmie schreef:
03 mar 2021, 14:34
Nou, zo snel lijkt dat inenten in NL niet te gaan. Mijn 80+ schoonouders mogen de 15e, laatste keer dat ik mijn ouders van 76 sprak hadden die nog niet eens een afspraak.
Dat hele ent- systeem is toch al niet te volgen. Carnavals Zondagavond 's avonds laat een brief zonder postzegel in de brievenbus. Was de prik oproep voor mijn man. 64 jaar, geen obesitas of andere kwaaltjes. We dachten dat het een grap was. Maar nee hij werd echt geprikt. Meerdere mannen uit de buurt ook. Later vertelde de buurvrouw dat ze opgebeld was. Er waren prikken over en zij had zich op de wachtlijst laten zetten? Wie kan dit nog volgen. :o
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door vana »

Dat van je man klopt wel. De groep van 60 tm 64 wordt vanaf half februari gevaccineerd met AstraZeneca. Te beginnen met 63 en 64 jarigen. En dat geldt voor alle mensen in die leeftijdsgroepen, dus niet alleen voor mensen met onderliggende problemen of obesitas.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Corona en inenten?

Bericht door ADE01 »

Biden heeft vandaag aangegeven dat eind mei iedere volwassene (die het wil) gevaccineerd zou moeten zijn. Het aantal nieuwe gevallen loopt ook snel terug momenteel. Het lijkt er op dat het einde in zicht is. Misschien toch nog wat hoop voor mensen die een vakantie in willen plannen in de zomer.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Corona en inenten?

Bericht door Dutchess »

Bij ons werd gisteren opeens aangekondigd dat 50-plussers in Utah vanaf maandag in aanmerking komen (de vorige "lading" was 65+). Ik heb direct online een afspraak kunnen maken (er wordt hier niet met oproepen gewerkt, je moet zelf bellen of online gaan). Ik verwachtte eigenlijk pas rond mei aan de beurt te zijn en was blij verrast. En mijn 80+ vader in NL krijgt de 18e pas z'n eerste prik, ik vind het maar lang duren daar voor die oudjes. Het verschilt kennelijk veel per regio, m'n 80+ oom in de Randstad heeft beide prikken wel al gehad.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Corona en inenten?

Bericht door Trails »

Wij kregen gisteren een telefoontje van onze huisarts voor de vaccinatie. Dinsdag mogen we!!! :thumbup:
Vinden we toch prettig ivm onze vakantie in september en ook met de gasten die wij (hopelijk) dit seizoen op onze camping en in onze huizen krijgen.
Vorig jaar kregen we in het (zeer korte maar zeer drukke) seizoen veel Amsterdammers en dat vonden we toch wel een beetje eng (voor ons).
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona en inenten?

Bericht door Nessiezzz »

ADE01 schreef:
03 mar 2021, 22:10
Biden heeft vandaag aangegeven dat eind mei iedere volwassene (die het wil) gevaccineerd zou moeten zijn. Het aantal nieuwe gevallen loopt ook snel terug momenteel. Het lijkt er op dat het einde in zicht is. Misschien toch nog wat hoop voor mensen die een vakantie in willen plannen in de zomer.
Heel fijn ja! :clap:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Corona en inenten?

Bericht door Coyote »

Dutchess schreef:
06 mar 2021, 05:52
En mijn 80+ vader in NL krijgt de 18e pas z'n eerste prik, ik vind het maar lang duren daar voor die oudjes. Het verschilt kennelijk veel per regio, m'n 80+ oom in de Randstad heeft beide prikken wel al gehad.
Nederland is wat traag op gang gekomen maar prikt nu flink door. Het zal per regio verschillen maar zag ook al oproepen voor 79-jarigen. We komen er wel maar moeten gewoon nog wat geduld hebben.

En voor al die mensen die persé een perspectief willen: Het RIVM verwacht in juli iedereen in Nederland een eerste prik te hebben gegeven voor wie dat wil. Zitten nog wel wat haken en ogen aan maar als het loopt zoals het moet lopen kan het:

RIVM bevestigt dat iedereen in juli gevaccineerd kan zijn.

Bron: Nieuwsuur.

En dat is veel sneller dan waar ik op gehoopt had. Hield er zelf rekening mee dat het voor mij wel eens september kon worden. Dus, wie weet! :clap:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona en inenten?

Bericht door georgesken »

Volgende week krijg ik eindelijk ook vaccin als eerstelijnszorgwerker (maand later dan oorspronkelijk gezegd...) . Vrouw is ook al 2 keer gevaccineerd omdat ze in rusthuis werkt. De hoop op reizen stijgt weer want het begrip staycation is echt niet aan mij besteed.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer