Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ » 15 jan 2021, 09:47

Ik begrijp niet zo goed waarom je maar één prik zou nemen. Het is niet alsof je (opnieuw) corona kan krijgen van het vaccin zelf, want er zit geen levend of verzwakt compleet coronavirus in. Dus waarom dan het risico nemen van maar één prik nemen en maar beperkt beschermd zijn? Juist als je het hebt doorgemaakt en er de gevolgen van ondervindt, zou ik zelf denk ik er alles aan willen doen om een herhaling daarvan te voorkomen.

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 15 jan 2021, 14:32

Big Al schreef:
14 jan 2021, 18:47
AnnInBC schreef:
13 jan 2021, 15:17

Ik hoorde op het nieuws hier in Canada dat het vaccin mogelijk 2 tot 3 jaar zou moeten werken. Maar of dat ook echt zo zal zijn moeten we nog afwachten. Men zegt dat het niet zolang zou werken voor ouderen. Maar in hoeverre dit echt feiten zijn, weet ik niet.
Dat wordt nu ook vermoed van mensen die Covid-19 gehad hebben.
Mijn neef in Belgie heeft het nu reeds 2x gehad in een tijdspan van 7 maanden. En een verpleger vriend ook, op 6 maanden tijd. Beiden waren niet zo ziek dat ze naar het hospitaal moesten, maar ze lagen toch wel 10-14 dagen in bed, niet in staat veel meer te doen dan eten en naar toilet gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door BlueRidgeParkway » 22 jan 2021, 07:07

ANY schreef:
27 dec 2020, 19:17
Ik ben verpleegkundige en heb vorige week het vaccin gekregen (Pfizer). Behalve een zere arm (net spierpijn) de volgende dag heb ik niks gevoeld. In ons ziekenhuis waren eerst degenen aan de beurt die het grootste risico hebben, zoals IC en ER. Ik vond het wel goed geregeld; iedereen moet van tevoren via een website een tijdstip kiezen, en je kunt niet in een rij aanschuiven. Ik heb nog maar een enkele collega gehoord die het vaccin niet wilt.
Zelf ook de Pfizer inenting gehad, en ja had ook twee dagen lang “spierpijn”. Alhoewel ik niet in een van de gevaarlijkheid categorieën val, kon ik (vrijwillig) een inenting krijgen daar ik vrijwilliger voor de Medical Reserve Corp (MRC) en State Medical Assistants Team (SMAT) ben, en ik al diverse malen voor de MRC (testen) en het SMAT (mobile hospital voor hurricane, en inentingen) ben geactiveerd. Hier (NC) krijgen degene die in aanmerking komen voor een inenting na afspraak een dag een tijd, zodat ze niet uren in de rij hoeven te wachten. Zou mooi zijn als we als ingeënte niet meer een masker hoefde te dragen, nu we een kaartje van het CDC hebben dat we ingeënt zijn. Maar ja dat zal nog wel een tijdje duren voordat we niet meer met een lapje voor de smoel rond kunnen lopen.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 22 jan 2021, 09:55

BlueRidgeParkway schreef:
22 jan 2021, 07:07
en ja had ook twee dagen lang “spierpijn”
En dat wordt nu dus veelvuldig genoemd als 1 van de bijwerkingen van de vaccinatie. Manman...

GJ
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ » 22 jan 2021, 10:44

Maar dat is toch bij nagenoeg elke vaccinatie zo? Als we dat nou al als bijwerking gaan zien...

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 22 jan 2021, 16:02

GJ schreef:
22 jan 2021, 10:44
Maar dat is toch bij nagenoeg elke vaccinatie zo?
Al minstens 100 jaar schat ik zo in...

De poeha die er omheen gemaakt wordt is ronduit stuitend. Met name de media vind ik hier een steeds kwalijkere rol in aannemen. Het gaat alleen nog maar om sensatie en stemmingmakerij.

:offtopic:
Compleet ander onderwerp. Maar met dikke letters in de krant. Trump neemt nucleaire koffer mee naar Florida! Zolang je president bent, sjouwt iemand 24 uur per dag 7 dagen in de week dat ding achter je aan. Dat is al jaren zo, en zal ook nog jaren zo zijn. Dus ook op de laatste dag.

Ik kan me daar helemaal aan kapot ergeren. Zeg gewoon zoals het is. Maak het niet mooier of slechter. En als het geen nieuws is, dan is het geen nieuws en hoef je dat er ook niet van te maken.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 22 jan 2021, 18:11

Hebben ze nu nog steeds niet een app voor die nuclear button? Het is tenslotte al de 21ste eeuw. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn voor een ouwe man om de wereld op te laten blazen. :wink:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer