Vluchten Lufthansa of United

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Vluchten Lufthansa of United

Bericht door nanske »

Voor diegenen die met Lufthansa en United hebben gevlogen.
Welke maatschappij gaat jullie voorkeur uit en waarom? Welke verschillen zijn er tussen beide?
Wij willen volgend jaar in september vliegen naar Denver.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door mtl »

Lood om oud ijzer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Almere vak V »

Zeker intercontinentaal prima te doen.

Binnenlands vliegen met United vind ik een drama. Vooral omdat je voor alles moet betalen. Nog ff en ze laten je een dollar betalen om van het toilet gebruik te maken.
Maar goed, het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door knaapje »

Het is inderdaad belachelijk wat ze er allemaal bij rekenen.
Ik zat vanmiddag zo maar eens te kijken voor een pakketreis bij Expedia met United naar MCO.
Voor stoelreservering (per leg, dus 4 keer) en ruimbagage moet je rekenen op zo'n EUR 200 tot EUR 250 per persoon extra.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Ruud2004 »

Probeer bij Expedia eens te zoeken in combinatie met een overnachting. Ik heb zo al diverse keren voor een mooi prijsje geboekt waarbij de ruimbagage ook was inbegrepen. Aan stoelreservering doe ik niet, als je er bij het online inchecken vroeg bij bent komt het wel goed.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door knaapje »

Het was een pakketreis.....
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door swissdutchie »

Je hebt ook nog kans, dat vluchten geboekt bij Lufthansa gewoon door United worden uitgevoerd (codeshare). Dat was bij onze vlucht naar Houston zo.
Wat de bijkomende kosten betreft vind ik het op intercontinentale vluchten van United wel meevallen. Wij hadden een rechtstreekse vlucht naar Houston inclusief bagage voor iets van 450 € p.p. (geboekt via Cheaptickets). Aan stoelreserveringen doen wij ook nooit. Je kunt namelijk bij United meestal al kort na de boeking inloggen en dan zelf je stoelen uitkiezen. Daar hoef je dus niet tot aan het inchecken mee te wachten. Deze service is gratis tenzij je bepaalde stoelen wilt, bij voorbeeld met meer beenruimte.
Op binnenlandse vluchten moet je inderdaad voor alles bijbetalen (eten, musiek en films etc.). Je krijgt daar meestal alleen een drankje. Ik vind dat echter niet zo erg, want meestal ben ik na de intercontinentale vlucht en de overstap toch te moe om films te kijken en te eten. Ik doe dan gewoon een dutje of kijk uit het raam. En op terugweg, als de binnenlandse vlucht aan het begin van de reis zit, ga ik gewoon van tevoren eten. Op die manier kun je al die bijkomende kosten dus gewoon omzeilen.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door meyem »

Mijn ervaring met Lufthansa is positief. Ik kon eens niet doorvliegen ivm te strenge wintertaferelen in Duitsland, maar we werden feilloos van alles op de hoogte gehouden, er werd veel moeite gedaan om mensen direct met de bus naar aansluitende vluchten te vervoeren en de overnachting voor hen waarbij dat niet lukte was netjes.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door nanske »

Dank je wel voor jullie reacties.
BASolga
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:44

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door BASolga »

In 2019 nog met Lufthansa teruggevlogen van San Francisco naar Munchen en wat mij daar nog van bijbleef (los dat het de A380 betrof :mrgreen: ) was dat de handbagage maximaal 8kg mag wegen. Op de heenweg met United gold een hoger gewicht maar weet het niet precies (10kg dacht ik)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Brigit »

Eens met voorgaande. Wat ik een groot voordeel vind van Lufthansa is dat het een Europese luchtvaartmaatschappij is dus dat ze zowel heen als terug bij meer dan 3 uur vertraging een vergoeding bieden.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gast

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Gast »

@Brigit Die vergoeding KAN je eventueel krijgen bij vertraging, maar als je via een van de US alliance partners (United) of Codeshare Partners hebt geboekt en de vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa heb je volgens mij geen recht op vergoeding.

Het is dus andersom.
Laatst gewijzigd door Gast op 20 sep 2021, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Harry »

Nee hoor, het is juist andersom, als je bij Lufthansa boekt en de vlucht wordt uitgevoerd door bv. United heb je geen recht op vergoeding. Het is de uitvoerende maatschappij die bepalend is of er wel of niet een vergoeding (volgens EU recht) betaald moet worden.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Coyote Buttes »

Je komt in aanmerking voor een vergoeding als je aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet.
EU261.jpg
Gast

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Gast »

Harry schreef:
19 sep 2021, 16:58
Nee hoor, het is juist andersom, als je bij Lufthansa boekt en de vlucht wordt uitgevoerd door bv. United heb je geen recht op vergoeding. Het is de uitvoerende maatschappij die bepalend is of er wel of niet een vergoeding (volgens EU recht) betaald moet worden.
Het is inderdaad andersom :thumbup:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vluchten Lufthansa of United

Bericht door Loek »

Oud bericht, laat maar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer