Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Dutchess »

Op mijn kaartje staat alles met de hand geschreven, behalve een gestempelde datum voor de eerste prik.

Vaccinaties hier worden niet in een nationale database geregistreerd. Sommige staten registreren de informatie wel in een database van de staat (als je daar toestemming voor hebt gegeven). Ik kan dus mijn info wel in onze staatsdatabase zien, en sommige dokterspraktijken kunnen het ook downloaden van diezelfde database. Maar noch de app van de staatsdatabase, noch de app van onze dokterspraktijk (en het daaraan verbonden ziekenhuis) hebben een QR code. En al zouden ze een QR code hebben, daar doe ik b.v. in Europa niks mee, want de info is niet verbonden aan het Europese systeem. (Er is niks magisch aan een QR code op zich).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

De QR-code op dit specifieke Amerikaanse kaartje bevat inderdaad informatie van een heel ander soort dan de Europese QR-codes. Deze Amerikaanse code bevat zo te zien een of andere identificatiecode, ik neem van een registratie in een of ander systeem. De Europese codes daarentegen bevatten veel méér informatie. Namelijk informatie over welke prik wanneer is gezet en door wie, en zaken als naam en geboortedatum van de gevaccineerde. En daarnaast een digitale handtekening waaraan je kunt zien dat de informatie in de code authentiek is en dat er niet mee gerommeld is.

Enfin, eigenlijk doet dit verschil ook helemaal niet ter zake. Dat de Amerikanen geen VS-breed en fraudebestendig systeem hebben voor het vastleggen van vaccinaties van hun eigen onderdanen is vooral lastig voor andere landen die Amerikaanse toeristen/reizigers ontvangen. Het betekent niet dat de VS voor toeristen/reizigers uit Europa niet zou kunnen aanhaken op het Europese systeem. De vraag is alleen of de VS daar wel zin in heeft.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door RCRD »

:sadcry:

Exclusive-U.S. will not lift travel restrictions, citing Delta variant -official
By David Shepardson

WASHINGTON (Reuters) - The United States will not lift any existing travel restrictions “at this point” due to concerns over the highly transmissible COVID-19 Delta variant and the rising number of U.S. coronavirus cases, a White House official told Reuters.

Hele artikel:
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN2EW1BK
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Tja.. Nog niet heel concreet qua datum, maar gezien de stijgende besmettingen wereldwijd met de delta variant niet geheel onverwachts.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik neig nu wel heel hard naar 'hele hap annuleren'.

Poging 4 voor april '22...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

En dan nog is er 0 logica in het feit dat je eerst 14 dagen in een third country moet blijven om daarna naar de V.S te kunnen.
De volgende smoes is de Lambda variant of het griepseizoen. :roll:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Dat ziet er inderdaad niet best uit. Ik ga pas op het allerlaatste moment annuleren, maar plan B (Canada) had ik al afgestoft en plan C (Europa) trek ik ook alvast maar uit de kast.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Galapogos schreef:
26 jul 2021, 15:10
Dat ziet er inderdaad niet best uit. Ik ga pas op het allerlaatste moment annuleren, maar plan B (Canada) had ik al afgestoft en plan C (Europa) trek ik ook alvast maar uit de kast.
Wij ook. Wij laten het lekker staan. Om nog enigszins positief te blijven: Het kan ook zomaar zijn dat ze met uitzonderingen gaan werken. Canada kwam ook heel onverwachts met versoepelingen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Klopt, daardoor annuleer ik ook (nog) niet. Dat moment heb ik voor mezelf inmiddels vastgelegd: een week voor vertrek.
En dan maar een last minute eind september ergens.

Want had je me vooraf gevraagd geld in te zetten in welk land het eerst 'open' ging (Canada of de V.S.), dan had ik ZEKER m'n geld op de V.S. gezet, en kijk, plots was het nieuws daar.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

In het Reuters bericht staat o.a. "The decision, which comes after a senior level White House meeting late Friday, means the long-running travel restrictions [...] will not be lifted in the short term". Dat suggereert dat de optie om de travel ban wèl op te heffen ook op tafel lag tijdens die meeting, maar er niet voor is gekozen helaas.
Ik zie dan ook niet gebeuren dat wij op 26 aug kunnen vertrekken, en bijv. 1 september (mooie ronde datum) ook niet zo waarschijnlijk. Dat laatste had wel betekend autohuur 1 week aanpassen en bijna 3000 EUR extra betalen.... was ik ook niet blij mee geweest.
Toch maar gewoon vlucht en auto en 1e hotel annuleren? Iets houdt me nog tegen ....
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Galapogos schreef:
26 jul 2021, 15:10
Europa) trek ik ook alvast maar uit de kast.
Dat zal het voor ons ook wel worden. Met de vandaag door de Jonge en Rutte aangekondigde wijzigingen met betrekking tot het reizen binnen de EU moet dat ook wel goedkomen. Voor Canada is het mij nog te onzeker allemaal. Die kunnen ook zo de boel weer dichtgooien als de besmettingen ook daar omhoog gaan. Ze gaan tenslotte open vanaf 7 september als de besmettingen het toelaten. Bovendien vind ik de voorwaarden om binnen te komen nogal onduidelijk.

Volledig gevaccineerd, oke, dat lukt, maar hoe toon je dat aan. Want die coronacheck app werkt daar niet. Gele boekje? Oke die heb ik laten stempelen. Maar wordt dat geaccepteerd? Vooraf testen ja/nee, hoe groot is de kans dat je ad random een test moet doen? En wanneer dan uitslag? ect ect.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 26 jul 2021, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Diederik52 schreef:
26 jul 2021, 15:55
Toch maar gewoon vlucht en auto en 1e hotel annuleren? Iets houdt me nog tegen ....
Dat komt denk ik omdat het niet concreet is? Met termen als voorlopig niet ect. kun je niet zoveel. Je hoopt dan ergens nog. Het is tenslotte in jullie geval nog geen 26 augustus.

Met het risico dat als je nu annuleert en straks misschien toch de boel open gaat en je dan de hoofdprijs betaald voor met name je huurauto.. Maar ook waarschijnlijk je vlucht.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

dejong89 schreef:
26 jul 2021, 15:18
Het kan ook zomaar zijn dat ze met uitzonderingen gaan werken.
En bedoel je dan uitzonderingen voor landen binnen de EU, bijvoorbeeld Duitsland wel en Spanje niet?

Ik denk eerder voor gevaccineerde wel of niet. De VS heeft al die tijd al de EU over één kam geschoren dus dat zullen ze nu niet opeens veranderen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Diederik52 schreef:
26 jul 2021, 15:55
Toch maar gewoon vlucht en auto en 1e hotel annuleren? Iets houdt me nog tegen ....
Het wisselende beleid?
Ik zou het nog even laten staan. Vandaag is er ( zoals iedere dag) weer een persmoment van het Witte huis. Wellicht gaan ze vandaag wat dieper in op de hele situatie. Dan heb je misschien ook een wat completer beeld van de hele situatie. ( vanaf 18:30 te volgen via het Youtube kanaal van het Witte huis )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

@d_vdploeg : Precies. Eerder wel vs niet gevaccineerden dan per land; vraag is dan inderdaad hoe ze dat controleren, wellicht met de papieren uitdraai (in Engels) van het bewijs.

@dejong89 : Aha, nuttige tip. Dan wellicht wat meer duidelijkheid tijdens dat persmoment.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Diederik52 schreef:
26 jul 2021, 15:55
In het Reuters bericht staat o.a. "The decision, which comes after a senior level White House meeting late Friday, means the long-running travel restrictions [...] will not be lifted in the short term". Dat suggereert dat de optie om de travel ban wèl op te heffen ook op tafel lag tijdens die meeting, maar er niet voor is gekozen helaas.
Ik zie dan ook niet gebeuren dat wij op 26 aug kunnen vertrekken, en bijv. 1 september (mooie ronde datum) ook niet zo waarschijnlijk. Dat laatste had wel betekend autohuur 1 week aanpassen en bijna 3000 EUR extra betalen.... was ik ook niet blij mee geweest.
Toch maar gewoon vlucht en auto en 1e hotel annuleren? Iets houdt me nog tegen ....
Dan is het nog maar de vraag hoe snel ze er opnieuw gaan over praten. Gaan de cijfers er terug dalen (lijkt me onwaarschijnlijk gezien de relatief lage vaccinatiegraad), of gebeurt er nog iets anders dat we niet kunnen voorzien?

Het zou anders wel eens 2022 kunnen zijn (gok/gevoel, geen bron of geen waarheid).
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Timothy555 schreef:
26 jul 2021, 16:16
Dan is het nog maar de vraag hoe snel ze er opnieuw gaan over praten.
Inderdaad. White House heeft nog wel wat andere zorgen ook dan alleen Corona-zaken... De stijgende tendens van besmettingen in de US zal echt niet opeens keren wat een reden zou zijn om e.e.a. te heroverwegen, maar dat keerpunt zie ik voorlopig niet optreden daar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

d_vdploeg schreef:
26 jul 2021, 16:06
En bedoel je dan uitzonderingen voor landen binnen de EU, bijvoorbeeld Duitsland wel en Spanje niet?

Ik denk eerder voor gevaccineerde wel of niet. De VS heeft al die tijd al de EU over één kam geschoren dus dat zullen ze nu niet opeens veranderen.
Dat laatste bedoelde ik ook. :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Erving »

d_vdploeg schreef:
26 jul 2021, 16:06
En bedoel je dan uitzonderingen voor landen binnen de EU, bijvoorbeeld Duitsland wel en Spanje niet?
Ik denk eerder voor gevaccineerde wel of niet. De VS heeft al die tijd al de EU over één kam geschoren dus dat zullen ze nu niet opeens veranderen.
Niet de EU vdPloeg, ze scheren Schengen over één kam en dat is niet helemaal onterecht (totaal vrij intern verkeer van mensen en goederen).
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ricktachtig »

Balen dat we nog geen duidelijkheid hebben gekregen. Voordeel is dat de deur ook zeker niet dicht is gegooid. Dus de mededeling valt ook positief te bekijken. Er wordt alleen gezegd dat de grenzen op dit moment nog niet open gaan. Wel erg zuur voor de mensen die de komende 2 weken oid een vlucht hebben staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer