Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door USInsider »

Wat de getallen aangeven - en beetje vreemd dat ik het moet uitleggen:
Velen hier vinden dat ze op reis moeten kunnen als ze volledig gevaccineerd zijn. "Ik kan nu veilig(er) naar de US".
Maar: hoe veilig ben jij voor anderen ?

Gevaccineerd zijn geeft de gevaccineerde een vrij hoge graad van bescherming, echter hij/zij kan nog steeds besmet raken (en al dan niet ziek worden). Hij/zij kan dus nog steeds een risico betekenen voor degenen waar hij/zij mee in aanraking komt. Ook als die persoon op zijn/haar beurt gevaccineerd is. Dat geven de genoemde getallen aan.

Het betekent niet dat je je niet moet laten vaccineren. Het betekent dat verdere bescherming tegen besmetting nog steeds noodzakelijk is.
Reizen betekent verspreiden, en met de nieuwe meer besmettelijk varianten die worden gevonden zou ik graag zien dat de US overheid het op zeker speelt en niet-essentiele bezoeken aan dit land nog een tijdje niet toestaat.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

Ik vind het ook een beetje vreemd dat ik dit moet uitleggen:
Je geeft zelf aan dat wanneer je gevaccineerd bent, het risico op (zware) ziekte relatief klein is.
Ondertussen heeft bijna elke volwassenen in de Verenigde Staten de kans gehad om zich te laten vaccineren. Er zijn er gewoon veel die kiezen om dit niet te doen. De verspreiding onder gevaccineerde of niet gevaccineerde mensen ga je niet meer tegenhouden, dit virus gaat niet verdwijnen.

Wanneer landen als de UK, Canada en de Europese unie aangeven dat gevaccineerde Amerikanen welkom zijn, wat is dan het verschil? Zij kunnen diezelfde varianten in het land binnenbrengen bij terugkeer. Of waar is de logica dat je eerst 2 weken in bv. Mexico verblijft, waar ondertussen ook een serieuze stijging van besmettingen is, om dan alsnog naar de VS te reizen? Of dat je vanuit verschillende landen met lage vaccinatiecijfers wel naar de VS kan maar niet vanuit Europa?

Deze travel ban nog wetenschappelijk noemen is echt, sorry dat ik het zo moeten zeggen: bullshit.

Zelfs Fauci geeft dit half toe in een recent canadees interview
Laatst gewijzigd door Jozs op 24 jul 2021, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik zou ook graag eens de échte reden weten. Van Australië bijvoorbeeld, is het duidelijk: die sluiten voor iedereen uit alle landen. Maar de VS werken op m’n zenuwen met hun policy. Uit Turkije, Rusland, Mexico,…? Kom maar af!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

USInsider schreef:
24 jul 2021, 18:40
Gevaccineerd zijn geeft de gevaccineerde een vrij hoge graad van bescherming, echter hij/zij kan nog steeds besmet raken (en al dan niet ziek worden). Hij/zij kan dus nog steeds een risico betekenen voor degenen waar hij/zij mee in aanraking komt. Ook als die persoon op zijn/haar beurt gevaccineerd is. Dat geven de genoemde getallen aan.
Een recent artikel vanuit Texas geeft aan dat van de 9000 COVID sterfgevallen sinds Februari 99.5% niet gevaccineerd was. 43 die wel gevaccineerd waren. Dit gaat wat mij betreft richting een acceptabel risico voor het openen (houden) van het dagelijks leven, grenzen, enzovoorts. Het vaccin is in de VS al maanden beschikbaar.

https://www.texastribune.org/2021/07/21 ... ed-deaths/
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Biden vindt goede betrekkingen met buitenlandse partners belangrijk. Hij beseft ook dat hij zijn stemmers niet in het buitenland heeft en dat er bij herverkiezingen zeker gekeken zal worden hoe hij corona heeft aangepakt. Binnenlandse vaccinaties op orde krijgen is nu prioriteit 1, 2 en 3.
Het zal de gemiddelde Amerikaan worst wezen dat er een travelban is. Mocht Biden de ban opheffen en mocht dat tot toename van besmettingen leiden dan zal de gemiddelde Amerikaan hem daar zeker op afrekenen.
Kortom de kansen voor de Europese toerist zijn er in tijden van toename van de delta variant niet beter op geworden.
(geen bronverwijzing want mijn eigen hersenspinsel)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

USInsider schreef:
24 jul 2021, 18:40
Maar: hoe veilig ben jij voor anderen ?
Ja niet volledig en als je zelf niet gevaccineerd bent nog minder. Zelf ben je ook niet 100% veilig als je wel gevaccineerd bent.

Het virus gaat niet meer weg dus we moeten een manier vinden om er mee te leven en travelbans horen daar naar mijn mening niet bij. Wellicht vind Uncle Joe het wat te vroeg, maar wanneer dan wel?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Trom schreef:
24 jul 2021, 22:02
Mocht Biden de ban opheffen en mocht dat tot toename van besmettingen leiden dan zal de gemiddelde Amerikaan hem daar zeker op afrekenen.
Ze zullen het dan op de opheffing van de travelban gooien maar die besmettingen lopen natuurlijk niet (alleen) op door de opheffing van. Ik denk zelfs dat het geen bal uitmaakt. Het virus is er toch al en dan wordt het wel verspreidt door de Amerikanen zelf.

En zoals hierboven al geschreven is het natuurlijk apart dat je via een ander niet Schengenland wel de VS in mag, ook vanuit land waar de besmettingen hoger zijn en de vaccinatiegraad lager.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Dat blijft raar idd. Waarom worden reizigers uit die landen wel toegelaten?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door thebruins »

Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met verwachte aantallen personen die naar de US vliegen vanuit zo'n land.

Weet iemand trouwens hoe Europa controleert of een Amerikaan die hier op bezoek komt, is gevaccineerd? Hebben zij ook een uitgeprint PDFje bij zich of worden ze op hun woord geloofd?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

In Amerika krijg je een kartonnen kaartje waar je vaccinaties op worden geschreven of via 2 stickertjes zijn toegevoegd. Dit kaartje is het bewijs van vaccinatie in de USA. Zelf ben ik daar begin van het jaar gevaccineerd en heb ook zo'n kaartje, nadeel is alleen dat je je in NL dan nergens kunt laten registreren als gevaccineerd, niet bij de huisarts, niet bij het RIVM en niet via het ministerie.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Tsja die controle op vaccinaties. Ik heb daar eerlijk gezegd mijn grote twijfels over. Zeker gezien die verhalen over handel in vervalste vaccinatiebewijzen. Ik vraag me ook af in hoeverre immigratie, douane en luchtvaartpersoneel opgeleid zijn in de controle van die bewijzen.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Ze kijken voor de vlucht en als je bij de eerste controle in de USA staat of de gegevns op de testuitslag overeenkomen met de gegevens op je paspoort, of de juiste test is gedaan en of het resultaat negatief is. Echtheid wordt totaal niet gecontroleerd als je de USA binnen komt.

En omgekeerd als je vanaf de USA naar NL vloog in de tijd dat de coronatest verplicht was werd er voordat je je ticket kreeg eerst gecontroleerd of je wel een negatieve coronatest had, dus ook hier of alles klopt t.o.v. je paspoort, of de juiste test is afgenomen en of het resultaat negatief was.
Aangekomen in Nederland was er niemand die er naar keek of vroeg en kon je zo de luchthaven uitlopen.

Er was totaal geen controle op de juistheid en echtheid van de coronatesten, ze werden nergens centraal geregistreerd en of dat nu wel gebeurt, tja ... In Europa heb je nu de app dus zal er een centrale database zijn maar in de USA zal dat er nog steeds niet zijn. En zo moeilijk is het niet om wat gegevens te veranderen op de papieren/digitale testresultaten daar hoef je geen wizzkid voor te zijn.
Huginn
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2020, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Huginn »

Is er ondertussen al een enig zicht op een bepaalde datum dat vakantiereizigers terug toegelaten zullen worden, wanneer ze eventueel met nieuws zouden afkomen, of dergelijke?

Heb geen zin om +80 pagina's af te lopen naar 'mensen hun meningen over vaccinaties'...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

thebruins schreef:
25 jul 2021, 13:32
Weet iemand trouwens hoe Europa controleert of een Amerikaan die hier op bezoek komt, is gevaccineerd? Hebben zij ook een uitgeprint PDFje bij zich of worden ze op hun woord geloofd?
Dat wordt niet gecontroleerd, want vaccinatie is geen eis voor toegang (in NL in elk geval niet). Iedereen mag vanuit de VS naar NL vliegen, enige dat nodig is is een gezondheidsverklaring.
Terug in Texas!
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door thebruins »

Dat wordt niet gecontroleerd, want vaccinatie is geen eis voor toegang (in NL in elk geval niet). Iedereen mag vanuit de VS naar NL vliegen, enige dat nodig is is een gezondheidsverklaring.
Ah ja, natuurlijk. Thanks.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Huginn schreef:
25 jul 2021, 15:33
Is er ondertussen al een enig zicht op een bepaalde datum dat vakantiereizigers terug toegelaten zullen worden, wanneer ze eventueel met nieuws zouden afkomen, of dergelijke?
Nee, helaas voor US nog steeds niet.
Laatst gewijzigd door asv60 op 25 jul 2021, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

JeroenB schreef:
25 jul 2021, 15:07
In Europa heb je nu de app dus zal er een centrale database zijn maar in de USA zal dat er nog steeds niet zijn. En zo moeilijk is het niet om wat gegevens te veranderen op de papieren/digitale testresultaten daar hoef je geen wizzkid voor te zijn.
Het Europese systeem werkt nu juist níét met een centrale database. Simpel uitgelegd: alle details van je vaccinaties / tests staan in de QR-codes zelf, inclusief een digitale ondertekening. Dankzij die digitale ondertekening is het niet mogelijk ‘om wat gegevens te veranderen’, want dan klopt die ondertekening niet meer.

Frauderen met de QR-codes kan in principe alleen met hulp van binnenuit (bijv. iemand die bij een testbedrijf werkt) of door andermans QR-code + andermans ID-bewijs te tonen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

@Huginn Er is geen enkele indicatie wanneer we weer naar de US mogen. De kenners hier weten het ook niet. Er was inderdaad sprake dat Joe Biden een update zou geven maar die is er tot nu niet. En mocht dat komen dan zou ik er niks van verwachten.
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door matthijst »

Biden is vergeten dat hij een update zou geven :clap:

Jammer, volgend jaar maar weer eens kijken. Met die vaccinatieweigeraars in de VS blijft het nog wel even een zooitje lijkt het.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Voor wie wil weten hoe zo'n Amerikaans vaccinatiebewijskaartje eruit ziet: tijdens het NOS 8-uur nieuws vanavond was dat te zien:
Afbeelding
Je zou zeggen, ergens moet dit toch geregistreerd zijn, ik zie zelfs een QR code...
Bijlagen
Amerikaanse vaccinatiebewijs-k.jpg
Amerikaanse vaccinatiebewijs-k.jpg (103.11 KiB) 728 keer bekeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer