Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Timothy555 schreef:
22 jul 2021, 10:35
Bij mij is het ook gewoon de aard van het beestje hoor... Heb het niet zo voor onduidelijkheid en onzekerheid.
Ik herken dat... Maar ik ben iets relaxter na de hectische onzekerheid een jaar geleden m.b.t. dezelfde vlucht en KLM die steeds een datum voor recht op vouchers verschoof en dan steeds niet onze vertrekdatum omvattend en de verhalen over onbereikbaarheid.... Dat gaat nu gelukkig beter. Blijft heel jammer als het nu voor de 2e keer niet zou doorgaan; d.w.z. de donderdagvlucht naar Chicago gaat wel (eigenlijk de hele Coronaperiode - ze annuleren die zelf niet) dus het is onze eigen beslissing.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

De zorgen zijn inderdaad ook niet van financiële aard, ik ben (mogelijks) aan de derde keer annuleren toe. KLM lost dat héél netjes op vind ik (gewoon geld terug, ze annuleren trouwens nog steeds zelfs de vluchten naar LAS merk ik, dan heb je sowieso recht op geld terug), en alles wat ik in Vegas geboekt heb staat gewoon binnen de 48 uur terug op je kredietkaart, cfr. vorige keren.

Maar dat ze m'n geld houden, ik wil ook gewoon eens gaan :D
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Nou dat klopt zeker. Afgelopen 1.5jaar meerdere refunds, EMD vouchers kunnen koppelen, bestemming wijzigen. KLM lost het netjes op (al vind ik de website werkelijk een drama).
Nu net mijn refundverzoek weer ingediend via Whatsapp, dat gaat een stuk sneller. Overigens ook een shoutout naar Tioga die zeer begripvol mijn reis annuleren en via een linkje het geld direct terugstorten.

Tot de volgende (echte) trip :thumbup:
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

Timothy555 schreef:
22 jul 2021, 09:56
Ik heb ook meer en meer zin om de handdoek in de ring te gooien, mijn vrouw zegt nog afwachten.

Gepland vertrek naar Las Vegas 21/9…
Hetzelfde hier! Gepland vertrek naar Las Vegas op 18/9 en zie het niet meer goed komen. Het is mn vrouw die ook zegt om nog even te wachten met annuleren, maar dat is vooral omdat ze eigenlijk geen zin heeft om ergens anders heen te gaan :)

Maar ik zou gewoon graag zekerheid hebben...een datum...Al is die negatief, dan kan ik toch even bekijken hoe ik toch nog iets kan maken van mn 3 weken vakantie.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Helemaal hetzelfde hier… doen we iets anders en zo ja, wat. Ik ben ook pessimistisch ingesteld… maar het keer snel om soms als ik hier een bericht lees, dus bon, we geven het nog even…
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

7 september. Mijn gevoel zegt ‘t is er op of er onder. Ik wacht het nog even af. Anders gaan we naar de Dolomieten.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Heb toch ergens gelezen afgelopen dagen na de aankondiging mbt canada & us dat amerika plannen aan het maken zijn om toch een vaccinatie bewijs of iets dergelijks in te gaan voeren om zo toch de grenzen open te gooien.....

Dus 🤞🏿🤞🏿 crossed dat dit mogelijk is eind augustus...
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

@Raquel12 : Waar, o waar gelezen?
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Diederik52 schreef:
22 jul 2021, 15:32
@Raquel12 : Waar, o waar gelezen?
Geen paniek ben aan het zoeken :roll:
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Wees gerust, geen sprake van paniek. Je bent nog maar kort lid, maar je zult toch al wel gemerkt hebben dat veel forumleden een bronvermelding bij beweringen of nieuwsberichten erg op prijs stellen.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

Uit dit recente bericht van CNN blijkt dat er vooral veel, heel veel vergaderd wordt door de werkgroepen. En er lijkt geen einde aan te komen

https://www.cnn.com/2021/07/22/politics ... index.html
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Division »

Raquel12 schreef:
22 jul 2021, 15:00
Heb toch ergens gelezen afgelopen dagen na de aankondiging mbt canada & us dat amerika plannen aan het maken zijn om toch een vaccinatie bewijs of iets dergelijks in te gaan voeren om zo toch de grenzen open te gooien.....

Dus 🤞🏿🤞🏿 crossed dat dit mogelijk is eind augustus...
Ah, zit jij ook al in de wachtkamer van de waarzegger met de glazen bol?
Afbeelding
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Ik zal Joe ff een whatsappie sturen dat 'ie op moet schieten
Marcel_L
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Marcel_L »

20 augustus vertrek, geen vakantie maar voor werk.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Raquel12 schreef:
22 jul 2021, 15:43
Diederik52 schreef:
22 jul 2021, 15:32
@Raquel12 : Waar, o waar gelezen?
Geen paniek ben aan het zoeken :roll:
Waarom plaats je niet gelijk de bron als je toch de moeite neemt om te posten? Tot nu toe zijn je posts allemaal zonder bronvermelding en nauwelijks waarheidsgetrouw , om niet te zeggen quatsch.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NettyJoosten »

Terpies schreef:
22 jul 2021, 22:10
Raquel12 schreef:
22 jul 2021, 15:43


Geen paniek ben aan het zoeken :roll:
Waarom plaats je niet gelijk de bron als je toch de moeite neemt om te posten? Tot nu toe zijn je posts allemaal zonder bronvermelding en nauwelijks waarheidsgetrouw , om niet te zeggen quatsch.
Wat zijn we weer lief op de late avond
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

@NettyJoosten het in zijn geheel quoten van een voorgaand bericht is tegen de forum regels en onnodig…net zoals het posten van geruchten zonder bron en quatsch. :thumbup: het wordt niet alleen door mij aangegeven als vraag, gelet op de overige reacties hierboven :clap:
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Raquel12 schreef:
22 jul 2021, 15:43
Geen paniek ben aan het zoeken :roll:
En? Heb je het al gevonden?
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

:clap: :clap:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door USInsider »

159 people in IL have died due to COVID-19 or Covid-19 complications after being fully vaccinated according to data updated Wednesday, July 21, 2021 by the Illinois Department of Public Health (IDPH).
At least 593 fully vaccinated people have been hospitalized in Illinois, department officials said.
(The state only reports breakthrough infections among those who have been hospitalized or died).

Covid-19-variants found in IL (07-21-2021): Alpha, Beta, Epsilon (2x), Delta, Gamma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer