Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaudiaMaria
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2019, 10:05
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ClaudiaMaria »

Ik ben er net achter gekomen dat Tioga Tours onze reis heeft gecanceld. Zij gaan ervan uit dat het niet meer op tijd open gaat en hebben alle reizen t/m 24 juli geannuleerd. Wij zouden 24-7 vertrekken en hadden afgesproken om te wachten tot 4 weken voor vertrek, dan zouden zij het annuleren. De camper kan ik onder goede voorwaarden zelf regelen bij Road Bear. Maar vliegtickets zijn nu een stuk duurder geworden. Dus dit is wel enorm balen. Wij gaan er zelf wel van uit dat het tegen die tijd open is. En zo niet ook geen probleem, maar had het toch graag nog een paar weken af willen wachten.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door RuthdeLange »

De boekingssite van Yellowstone ligt er ook uit....
Hoewel het vandaag geen speciale boekingsdag is.
Misschien iets anders aan de hand of toeval?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Raquel12 schreef:
09 jun 2021, 14:41
Ahahha de site om ESTA aan te vragen ligt eruit :lol: :lol:

Zal wel komen door de aankondiging van gister...
Net gecheckt en de site werkt prima voor mij, alleen zie ik een waarschuwing dat Pay.gov een storing heeft en betalingen dus mogelijk niet goed kunnen worden verwerkt.

Mag ik je vragen om, beleefd gezegd, de zaken wat minder dik aan te zetten? Eerder deze week verwees je ook al naar een briefing waar 'journalisten enkel maar vragen stelde over de travel ban', en dat was ook al volledig overdreven.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

RuthdeLange schreef:
09 jun 2021, 15:43
De boekingssite van Yellowstone ligt er ook uit....
Ook die werkt hier prima :dontknow:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door RuthdeLange »

Je hebt gelijk hij doet het weer ;-)
Afgelopen uur niet. Kreeg een melding dat te veel mensen de site benaderden en hij daarom down was.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door RuthdeLange »

En...... hij is weer down. Maar nu met de melding dat er maintenance nodig is .
Dus gewoon toeval (niet massaal mensen die nu ineens ESTA aanvragen en een accommodatie willen boeken ;-)
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Diemie13 schreef:
09 jun 2021, 15:17
Is er dan iets veranderd aan de ESTA door de covid-situatie? Wij hebben die van ons reeds in januari 2020 aangevraagd en ze vervallen op 17 januari 2022. We gaan (hopelijk) in september/oktober naar daar. Blijven die ESTA dus gewoon gelden voor onze reis of moeten we nieuwe aanvragen?
Een esta blijft 2 jaar geldig, tenzij je een nieuw paspoort nodig hebt dan moet je een nieuwe aanvragen

Tot 2 maanden geleden is er niks gewijzigt voor het aanvragen binnen 10 min approval
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

ClaudiaMaria schreef:
09 jun 2021, 15:41
Ik ben er net achter gekomen dat Tioga Tours onze reis heeft gecanceld. Zij gaan ervan uit dat het niet meer op tijd open gaat en hebben alle reizen t/m 24 juli geannuleerd. Wij zouden 24-7 vertrekken en hadden afgesproken om te wachten tot 4 weken voor vertrek, dan zouden zij het annuleren. De camper kan ik onder goede voorwaarden zelf regelen bij Road Bear. Maar vliegtickets zijn nu een stuk duurder geworden. Dus dit is wel enorm balen. Wij gaan er zelf wel van uit dat het tegen die tijd open is. En zo niet ook geen probleem, maar had het toch graag nog een paar weken af willen wachten.

Zolang er niks officieel bekend wordt gemaakt is de kans aanwezig een collega van mij vliegt 3 juli naar LA maar nog geen annulering tot nu toe
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

boonens schreef:
09 jun 2021, 15:45
Raquel12 schreef:
09 jun 2021, 14:41
Ahahha de site om ESTA aan te vragen ligt eruit :lol: :lol:

Zal wel komen door de aankondiging van gister...
Net gecheckt en de site werkt prima voor mij, alleen zie ik een waarschuwing dat Pay.gov een storing heeft en betalingen dus mogelijk niet goed kunnen worden verwerkt.

Mag ik je vragen om, beleefd gezegd, de zaken wat minder dik aan te zetten? Eerder deze week verwees je ook al naar een briefing waar 'journalisten enkel maar vragen stelde over de travel ban', en dat was ook al volledig overdreven.

Hoezo dik aan te zetten?? Ik plaats hier wat ik hoor heb zelf niet op de site gekeken... en als het je niet bevalt dan lees je het niet ! Maar je hebt vaker commentaar op mensen hier die wat plaatsen dat valt mij weer op !

Fijne avond verder
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door IngridUSA »

Boonens heeft volkomen gelijk. Een site zoals die van Esta kan er wel vaker uit liggen. Ik begrijp het wishful thinking, maar niemand heeft er concreet wat aan. En als er echt nieuws is dan graag met een linkje of een bron.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

@Raquel12
Er is nieuws en daar kun je bepaalde conclusies uit trekken. En er is in alles nieuws zien en daar uit je eigen conclusies trekken. Ik zie hier veel berichten voorbij komen die in de laatste categorie vallen, zoals de ESTA website is plat >> dat zal door de aankondiging van gisteren komen (welke aankondiging...?). Dat is allemaal prima natuurlijk maar als je je hier niet in verdiept en het verder niet volgt dan lijken dat soort berichten super positief en dat het ieder moment open kan gaan, terwijl er in feite nog helemaal niks bekend is en we allemaal speculeren.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

IngridUSA schreef:
09 jun 2021, 16:37
Boonens heeft volkomen gelijk. Een site zoals die van Esta kan er wel vaker uit liggen. Ik begrijp het wishful thinking, maar niemand heeft er concreet wat aan. En als er echt nieuws is dan graag met een linkje of een bron.


Dat klopt .... dat het er vaker uitligt ..... gaat er meer om dat bepaalde personen ever commentaar hebben op andere zoals gezegt dan moet je hier niet komen want de helft wat hier geplaatst wordt is gespeculeer en lekker je mond houden
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

ADE01 schreef:
09 jun 2021, 16:38
@Raquel12
Er is nieuws en daar kun je bepaalde conclusies uit trekken. En er is in alles nieuws zien en daar uit je eigen conclusies trekken. Ik zie hier veel berichten voorbij komen die in de laatste categorie vallen, zoals de ESTA website is plat >> dat zal door de aankondiging van gisteren komen (welke aankondiging...?). Dat is allemaal prima natuurlijk maar als je je hier niet in verdiept en het verder niet volgt dan lijken dat soort berichten super positief en dat het ieder moment open kan gaan, terwijl er in feite nog helemaal niks bekend is en we allemaal speculeren.
Doe er mee wat je wilt en geloof wat er hier geachrevem wordt of verteld....

Fijne avond verder
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Zonder in heen-en-weer geruzie te willen vervallen, dit is tenslotte een aangenaam forum (ik zit op meerdere fora en op sommige plaatsen zijn de persoonlijke aanvallen niet te overzien): een forum dient mijn inziens om te discussiëren of om dingen te bespreken/persoonlijke meningen te ventileren.

Droge nieuwsberichten zijn ok en informatief, maar die kan een beetje internetgebruiker ook wel bovenhalen door te Googlen. De berichten van 'ik denk dit, of ik heb dat gehoord' zijn dan, wat mij betreft, de meerwaarde van een forum.

Ik heb op verschillende fora in het verleden mijn membership opgezegd omdat het net een zeer streng beleid (geen meningen, enkel feiten/nieuwsberichten en per aparte zin een bronvermelding gevraagd).

Ik ben ook van mening: interesseert het je niet, lees het dan niet.

:)

Bon, Biden, hoe zit't beste ouwe man. Gaan die grenzen nog open of niet? *plets op z'n rug* :mrgreen:
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

@ClaudiaMaria, je schrijft dat je zelf de camper kan regelen bij Road Bear. Bedoel je rechtstreeks via Roadbearrv.com of via een andere site?
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@Cobert dit lijkt me het verkeerde topic voor je vraag ;)
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

@harryh, klopt. Heeft inderdaad weinig te maken met het openstellen van de grenzen, maar ik had deze vraag naar aanleiding van een hierboven geplaatst bericht.
Vandaar :wink:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Raquel12 schreef:
09 jun 2021, 16:29
Ik plaats hier wat ik hoor heb zelf niet op de site gekeken... en als het je niet bevalt dan lees je het niet !
Er zijn wellicht lezers onder ons die hopen na anderhalf jaar hun geliefde in Amerika weer terug te zien. Of hun familie. Dat zijn serieuze emoties en die mensen help je niet door onzin te verkondigen en als je daarmee wordt geconfronteerd te zeggen: "Heb het ook maar van horen zeggen, dan lees je het maar niet!"
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Maxmannl »

Ik ben maar begonnen alles om te boeken naar 1e week van september.
Zou normaal gesproken 15 juli vertrekken (ticket al 4x verzet sinds maart).
Schat de kans al nihil in dat de travelban dan weg is... Maar stel in beste geval dat dit zo is.
Mijn gevoel zegt dat Amerikanen ook een volledige vaccinatie gaan eisen net zoals Europa bij Amerikanen gaat doen. Waarom zou Amerika ineens alle beperkingen loslaten voor Europeanen terwijl Europa wel eisen stelt aan Amerikanen... Krijgt joe nooit verkocht daar :wink:

Aangezien mijn 2e inenting pas eind juli is + 2 weken(volledig beschermd) verwacht ik niet dat ik al wordt toegelaten ook al zou de ban over zijn.

Heb gelukkig de luxe dat ik mijn plannen eenvoudig kan wijzigen omdat ik vrijwel geen verplichtingen heb. Begin wel gek te worden van elke keer het idee hebben over maandje eindelijk naar Amerika en elke keer toch niet haha.

Ik blijf maar geduldig wachten..
De enige echte Ticketbaas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer