Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

harryh schreef:
21 jun 2021, 17:44
kristofm schreef:
21 jun 2021, 17:15
Belgie heeft allesinds alle restricties opgegeven sinds vandaag voor inreizende Amerikanen NAAR BELGIE !
Lees even aantal berichten terug, da's geen nieuws meer, vorige week al door de EU besloten - België zit toch nog in de EU haha?
Iedereen land in de Schengeb zone was vrij om te kiezen of ze het Europees advies om de grenzen te openen willen volgen of niet ... Het kan zomaar zijn dat Frankrijk zegt "ja" , terwijl Nederland zegt "nee" Dus niks " hahaha"
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

@tddft_ Je kan vliegen tussen USA & Canada en Mexico en USA, maar niet rijden - de grenzen waar je met de auto/fiets/te voet over moet zijn dicht (voor niet essentiële verplaatsingen/reizen). Vliegen kan, mits negatieve PCR-test en zonder essentiële reden - ook gewoon voor toerisme.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@kristofm en dat zou werken denk je? Dan vliegt een Amerikaan toch gewoon naar een Schengen land waar ie wel binnen mag en neemt daarvandaan een intra Schengen vlucht?
Er zijn geen binnengrenzen.
Laatst gewijzigd door harryh op 21 jun 2021, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

tddft_ schreef:
21 jun 2021, 19:29
Ik snap het niet meer. Ik zie artikelen dat de grenzen met Canada en Mexico tot 21 juli dicht blijven, maar het is wel mogelijk om vanuit Canada naar de VS te reizen? Hoe zit dat precies?

Daarnaast denk ik (en hoop ik) echt dat er deze week of volgende week meer bekend wordt mbt de opheffing van de travel ban. Ik denk ook niet dat de VS er heel lang over gaat doen, maar eigenlijk per direct of na een aantal dagen (na aankondiging) de grenzen weer open gaan. Dus ik verwacht (en nogmaals vooral hoop) dat 1 juli of 4 juli de dagen zijn waarop we weer kunnen reizen!
Het is een beetje belachelijk dat wij vanuit Canada gewoon naar de USA kunnen vliegen en per auto de grens over rijden kan niet. Wij moeten ook een negatieve covid testen hebben voor vertrek naar de USA, maar geen quarantaine als we daar aankomen. Voor de terug vlucht naar Canada moeten wij een negatieve covid test hebben voor vertrek en opnieuw een covid test doen bij aankomst in Canada. Voorlopig moeten wij tot 5 juli nog in quarantaine voor 14 dagen na aankomst, negatieve test of niet, gevaccineerd of niet.

Ik wou dat er meer duidelijke richtlijnen waren over het algmeen in verband met reizen. Maanden geleden schreeuwden ze hier dat Canada geen vaccinatie paspoort zou gaan gebruiken en kijk nu...ineens gaat men dat wel gebruiken. :? :roll:
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

harryh schreef:
21 jun 2021, 19:48
@kristofm en dat zou werken denk je? Dan vliegt een Amerikaan toch gewoon naar een Schengen land waar ie wel binnen mag en neemt daarvandaan een intra Schengen vlucht?
Er zijn geen binnengrenzen.

Blijkbaar wel he ... Als je klikt op mijn eerder geposte link , zie je dat België gewoon Amerikanen gaat toelaten mits pcr test enzo . Regels zitten inderdaad vol kronkels en dit zou typisch weer zo eentje zijn.

https://unitedstates.diplomatie.belgium ... s-covid-19
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Morgen staat er in Lissabon een overleg gepland tussen leden van de EU en leden van " the Biden administration " over een aantal zaken zoals gewelddadig extremisme , en... de mogelijkheid van het hervatten van het reizen.

Er is afgelopen vrijdag een eerste overleg geweest van de zogenoemde deskundigen groep die was opgericht om het een en ander te onderzoeken.

Er wordt alleen over gesproken dus verwacht geen wonderen. Daarnaast zullen ze de uitkomst van dit gesprek eerst in Washington bespreken voordat er ook maar iets over naar buiten wordt gebracht. Of er moet een mol actief zijn die rapporteert op dit forum. Dat kan natuurlijk ook.

https://www.rtbf.be/info/monde/detail_c ... tter_share
Laatst gewijzigd door dejong89 op 21 jun 2021, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SuperFieke »

tddft_ schreef:
21 jun 2021, 19:29

Daarnaast denk ik (en hoop ik) echt dat er deze week of volgende week meer bekend wordt mbt de opheffing van de travel ban. Ik denk ook niet dat de VS er heel lang over gaat doen, maar eigenlijk per direct of na een aantal dagen (na aankondiging) de grenzen weer open gaan. Dus ik verwacht (en nogmaals vooral hoop) dat 1 juli of 4 juli de dagen zijn waarop we weer kunnen reizen!
Denk jij dat? De luchtvaartmaatschappijen moeten toch tijdig gecommuniceerd worden, zodat ze zich kunnen organiseren om hun vliegtuigen terug massaal van de grond te krijgen? Veel van hun toestellen staan al zolang stil, ik kan me niet voorstellen dat die de dag na de aankondiging terug vliegen. Wij zouden normaal gezien 5 juli vertrekken, misschien dat er tegen dan iets aangekondigd wordt, maar ik heb eigenlijk wel geen hoop meer dat we effectief de lucht in zullen kunnen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@SuperFieke dat is op dit moment voor veel eerder geboekte tickets echt geen probleem; bv mijn AA vlucht van AMS naar PHL op 4 juli vliegt nu ook al elke dag zie ik op flightradar.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

@SuperFieke zoals hierboven ook al genoemd, mijn vlucht AMS - LAX vliegt elke dag en voor zover ik weet is dat tijdens Corona ook altijd zo gebleven en heeft ‘ie nooit stilgestaan, dus het zou wel kunnen maar dan wellicht met een lage capaciteit in het begin.

Daarnaast denk ik dat aangezien de EU nu open is voor Amerikaanse toeristen er meer vluchten vanuit die kant hierheen zullen komen dan bijvoorbeeld een maand geleden. Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat die vliegtuigen leeg weer terugvliegen.
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Trom schreef:
21 jun 2021, 17:32
Altijd trickie.
Tegenover de mooie resultaten, kun je ook het recente kaartje van Europa zetten van de EDCD. Dan is Nederland nog het enige rode land in Europa(behoudens enkele stukken van Spanje en Zweden)
Afbeelding
Ik begrijp dan ook bar weinig van dat kaartje en het belang van het percentage positieve tests in het totaal. Zeg, in land X is de mogelijkheid je te laten testen slecht geregeld, waardoor enkel mensen zich laten testen die zich echt zorgen maken. Echter, in land Y kan je je gratis laten testen op iedere hoek van de straat, waardoor veel meer mensen dit doen. Voilà, een totaal vertekend beeld wat het percentage positieve tests zegt over de actuele dreiging van Covid.

Praktisch voorbeeld:
Op dat kaartje is Portugal oranje. Portugal zit momenteel op 107 cases per dag per 1 miljoen inwoners en het aantal cases neemt per dag fors toe; R = 1,35. 2% van alle tests is positief.
Nederland is rood en zit momenteel op 53 cases per dag in een neergaande trend, R = 0,62. Volgens het laatst bekende cijfer is 4% van de tests positief.
Conclusie van ECDC: De test positivity rate in Portugal is lager, dus Portugal is oranje en Nederland is rood. Snap jij het nog?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

SuperFieke schreef:
21 jun 2021, 23:11
Denk jij dat? De luchtvaartmaatschappijen moeten toch tijdig gecommuniceerd worden, zodat ze zich kunnen organiseren om hun vliegtuigen terug massaal van de grond te krijgen? Veel van hun toestellen staan al zolang stil, ik kan me niet voorstellen dat die de dag na de aankondiging terug vliegen. Wij zouden normaal gezien 5 juli vertrekken, misschien dat er tegen dan iets aangekondigd wordt, maar ik heb eigenlijk wel geen hoop meer dat we effectief de lucht in zullen kunnen.
Inderdaad. American Airlines heeft al honderden vluchten voor de komende weken geannuleerd en dat is nog zonder het extra verkeer dat open grenzen met bijv. de EU zou toe voegen. De Amerikaanse carriers en vliegvelden hebben genoeg problemen om het in de VS allemaal op gang te krijgen/te houden. Afgelopen zondag waren er bijv. 10.000 binnenlandse vluchten vertraagd.

https://www.cnbc.com/2021/06/21/america ... ssues.html
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

@boonens
Je kunt naar dagresultaten kijken maar dit kaartje EDCD kijkt naar de trend over 2 weken. Zoals links in de hoek staat gaat het over de resultaten in week 22 en 23.en worden het aantal gevallen per 100000 en het percentage positieve tests meegenomen.
Gezien de dagkoersen lijkt het zeer goed mogelijk dat over 2 weken Nederland er beter voorstaat dan Portugal.
Bij het maken van beleid zal men meer kijken naar trends dan naar dagresultaten. Dat zal die door Biden ingestelde taskforce ook doen. Wat dat betreft gaat het de goede kant op. Blijft dat Nederland een opvallende positie inneemt. We versoepelen veel sneller dan bv Duitsland waar de besmettingen veel lager waren en zijn. Gezien de snelle toename van de Delta variant in b.v. Engeland, Portugal en Spanje kan dat op langere termijn problemen geven.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

AnnInBC schreef:
21 jun 2021, 19:48
Het is een beetje belachelijk dat wij vanuit Canada gewoon naar de USA kunnen vliegen en per auto de grens over rijden kan niet.
Logica in de Corona maatregelen. Ik denk dat we er zo langzamerhand een heel dik boek met zn allen over kunnen schrijven. Maar ben bang dat we die logica niet gaan vinden. Ook niet in deze. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze met een vliegtuig nog een soort van controle middel hebben. Maar dat het met de auto helemaal totaal oncontroleerbaar wordt.
tddft_ schreef:
21 jun 2021, 19:29
Ik snap het niet meer. Ik zie artikelen dat de grenzen met Canada en Mexico tot 21 juli dicht blijven, maar het is wel mogelijk om vanuit Canada naar de VS te reizen? Hoe zit dat precies?
Zoals hierboven aangegeven. Logica is soms ver te zoeken. Maar de regel op dit moment is simpel. Met de auto van Canada naar de US is geen optie. Met het vliegtuig wel. Je kan er van vinden wat je wil. Maar dit is de huidige regel.
AnnInBC schreef:
21 jun 2021, 19:48
Ik wou dat er meer duidelijke richtlijnen waren over het algmeen in verband met reizen.
De richtlijn is heel duidelijk. De vraag is vaak of ze ook daadwerkelijk logisch zijn. Maar nogmaals, ik denk iets met een boek en schrijven...
SuperFieke schreef:
21 jun 2021, 23:11
Veel van hun toestellen staan al zolang stil, ik kan me niet voorstellen dat die de dag na de aankondiging terug vliegen.
Ik heb begrepen dat een toestel wat al maanden aan de grond staat. Niet zo maar in enen weer de lucht in gestuurd kan worden. Ben geen piloot, dus het hoe en wat kan ik je niet vertellen. Wel heb ik de CEO's van Delta en United, al weer maanden geleden, horen zeggen dat het opstarten van het vliegverkeer tot het niveau van voor Corona tot 2024 zou kunnen duren. De redenen waarom heb ik niet gehoord. Maar dat was de conclusie al maanden geleden. Ik heb niet het idee dat dit de afgelopen maanden korter is geworden.
tddft_ schreef:
22 jun 2021, 00:36
mijn vlucht AMS - LAX vliegt elke dag en voor zover ik weet is dat tijdens Corona ook altijd zo gebleven en heeft ‘ie nooit stilgestaan
Is het niet zo dat als je als maatschappij (tijdelijk) stopt met een bepaalde route dat je dan die rechten kwijtraakt?
boonens schreef:
22 jun 2021, 00:50
Snap jij het nog?
Nope, maar daar ben ik een tijdje gelden al mee gestopt...

Sprak vorige week ergens een Amerikaan die het allemaal zo verschrikkelijk vond wat er in India gebeurde. Heb m proberen uit te leggen dat de situatie vooralsnog in de US vele malen erger was. Mensen leggen allerlei cijfers naast elkaar die totaal niet kloppen. Of die je op geen enkele wijze met elkaar kunt vergelijken. De bewuste man vond het allemaal onzin wat ik vertelde. Totdat ik m vertelde dat er in India 5 keer meer mensen woonden dan in de US. Weet je dat zeker?? Jup...
ADE01 schreef:
22 jun 2021, 05:24
Afgelopen zondag waren er bijv. 10.000 binnenlandse vluchten vertraagd.
Vaak door personeelsproblemen. De mensen zijn er simpelweg niet meer. Werken ergens anders.
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Zedro »

Hallo Allemaal,

Ik heb tickets voor augustus. Het bijzondere hiervan vind ik dat vluchten niet geannuleerd worden. Dus dan krijg je geen geld terug maar moet je gebruik maken van de flexibele opties.
Volgens mij is het wel zo dat de maatschappij je twee weken van te voren op de hoogte moet brengen van eventuele annulering??

Grtjes.
Zed.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Zoals ik al eerder schreef, staat er voor vandaag een ontmoeting gepland tussen leden van de EU comissie en leden van de Biden administration.

Om 14:00 volgt er een persconferentie. Die is live te volgen via https://audiovisual.ec.europa.eu/en/ebs/1/20210622
Ik denk niet dat er meteen iets bekend wordt gemaakt maar misschien vinden jullie het wel interessant om er even naar te kijken.
Bijlagen
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Aarjan »

Zie dat er gisteren e.e.a. gewijzigd is m.b.t. inreizen naar Canada.
Vanaf 5 juli zijn er weer mogelijkheden.

https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... ing-canada

Als ik het goed begrijp kun je, indien volledig gevaccineerd, weer naar binnen onder voorwaarden.

Echter.... je moet een specifieke reden hebben om goedkeuring te krijgen.

Toerisme valt hier niet onder :(
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

Zedro schreef:
22 jun 2021, 10:36
Ik heb tickets voor augustus. Het bijzondere hiervan vind ik dat vluchten niet geannuleerd worden.
Zie mijn post hieronder; de meeste vluchten naar de VS gaan al volgens schema heen en terug, dus goede kans dat die van jou daarom niet geannuleerd wordt. Een annulering kan in principe nog steeds last moment plaatsvinden helaas.
Als je vlucht niet wordt geannuleerd en jij de VS in augustus nog steeds niet in zou mogen, moet je even kijken wat de mogelijkheden zijn bij de maatschappij waar je geboekt hebt. Herboeken, vouchers, geld terug zijn de opties, afhankelijk van de maatschappij.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Timb schreef:
20 jun 2021, 19:50
Ik las hier ergens dat er morgen een persconferentie is van Biden ivm de travelban? Weet iemand hoe laat die is ?
Er is idd een bijeenkomst vandaag in portugal met leiders van europa en een groep van biden oa het hoofd van homeland department en het gaat oa over de travelban... als ik het goed heb begrepen is dit de taskforce groep die ze ze hebben opgericht....
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Description
EU and US political representatives responsible for regular dialogue on issues of justice and home affairs will meet at the Centro Cultural de Belém in Lisbon on 22 June.

This ministerial meeting, organised by the Portuguese Presidency of the Council of the European Union, will be chaired by the Portuguese Ministers for Home Affairs and of Justice and attended by representatives of the European Commission, EU agencies and the future Presidency, as well as, on the US side, representatives of Homeland Security and Justice.

As this is the first meeting with the USA organised by the Presidency of the Council, it is an opportunity for reinforcing transatlantic ties and discussing topics such as the fight against violent extremism and hate speech, common challenges in the digital area, responsibility of online platforms, artificial intelligence, access to e-evidence, online crimes related to COVID-19 and issues associated with migration and mobility, including international mobility.

A joint declaration will be issued after the meeting.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

"Delta reageert op verwelkoming Amerikanen: 50 retourvluchten per week

Delta lijkt erg blij te zijn met het besluit van Nederland om Amerikanen weer welkom te heten. De KLM-partner gaat dan ook flink wat extra vluchten aanbieden van en naar Nederland.

Delta is al jaren de grootste Amerikaanse maatschappij op Schiphol. En de maatschappij lijkt deze status te willen behouden. Met het nieuwe besluit om Amerikanen te verwelkomen, gaat Delta wekelijks meer dan 50 retourvluchten aanbieden. Het volgende schema gaat in werking vanaf 7 juli:

Tweemaal per dag naar Atlanta met de Airbus A350-900 en A330-300, oplopend tot drie keer per dag vanaf 7 juli
Dagelijks naar Detroit met de A350-900
Dagelijks naar New York JFK en Seattle met de A330-900
Vijf keer per week naar Boston met de A330-300
Vijf keer per week naar Minneapolis met de A330-300, vanaf 7 juli wordt dat dagelijks
Drie keer per week naar Salt Lake City met de A330-200, oplopend tot vijf vluchten per dag vanaf 7 juli

Dit schema is komt nog steeds niet echt in de buurt van het aantal vluchten van voor de pandemie, maar het begint er wel op te lijken. Nederlanders zijn nog niet welkom in de Verenigde Staten, al wordt verwacht dat dit op de korte termijn gaat veranderen."

Bron: https://www.upinthesky.nl/2021/06/22/de ... -per-week/
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer