Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Maxmannl »

Inmiddels heeft KLM de rechtstreekse vluchten vegas voor maand juli uit Schema gehaald. 1e rechtstreekse vlucht is nu 31 juli ipv 15 juli (die ik had geboekt)

Heb nog geen officiële annulering of wijziging maar vluchten staan niet meer op google flights en ook niet meer te boeken op website. Duurt meestal dagje of 2 voordat je bericht krijgt.
Scheelt mij weer gedoe met omboeken nu is het niet vrijwillig en mag je het zonder extra kosten 30 dagen voor of na retourdatum verzetten.

Hoop dat ban zo snel mogelijk wordt opgeheven ... Maar voor al die mensen die hier zitten te wachten vergeet niet dat als ze eisen gaan stellen zoals bijv volledige vaccinatie, dan komt de zomervakantie jul-aug nog te vroeg voor een grote groep (zeg 40-). Volledige vaccinatie is namelijk 2 weken na je laatste prik. Bij mij zou dit dan pas midden aug zijn.

Maar we weten niks officieel dus hopelijk is een PCR test ook voldoende :) het is gewoon wachten.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Van Amerikaanse kant valt het gebrek aan communicatie, urgentie en het geven van perspectief toch wel heel erg op. In vergelijking; Europese landen zijn al weken bezig met burgers te informeren over de route en een grove tijdlijn om in de zomer weer binnen de EU op vakantie te kunnen. Ook het totale gebrek aan logica in de lijst met landen die momenteel wel naar de VS mogen reizen vs West-Europese landen met lagere besmettingsgraad en hogere vaccinatiegraad die dit niet mogen is erg onamerikaans.

Wat zal nu de reden hiervan zijn? Voor de hand ligt dat men hiermee de VS voor deze zomer zo oninteressant mogelijk wilt maken als vakantiebestemming voor Europeanen. Door de opheffing van de travelban zo laat mogelijk aan te kondigen hoopt men wellicht dat alleen het hoogst noodzakelijke de oversteek maakt deze zomer (zakelijke reizigers, mensen met familie of partner in de VS die bereid zijn dure tickets aan te schaffen voor hereniging).
Of is dit machtspolitiek? Europa laten voelen dat zij Amerika harder nodig hebben dan andersom?
Is er in Amerika überhaupt aandacht of ophef over dit onderwerp? Is met misschien juist tevreden met deze beschermende aanpak?

Hoe dan ook begint het veel Europeanen op te vallen dat Biden en Harris erg veel boter op het hoofd hebben, gelet op hun eerdere kritiek op travelbans en de mooie verhalen over internationale vriendschappen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

KLM dat de vluchten eruit haalt voor Vegas, dat is uiteraard ook nog een dingetje. Straks is het nog zo dat de travelban eraf gaat en KLM niet naar Vegas gaat. Kan je beginnen een alternatief zoeken...
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Aarjan »

Het wordt spannender en spannender....

Onze vlucht is 24 juli naar Vancouver.
Schermafbeelding 2021-06-11 134302.jpg
NielsvY74
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NielsvY74 »

Maxmannl schreef:
11 jun 2021, 10:04
Inmiddels heeft KLM de rechtstreekse vluchten vegas voor maand juli uit Schema gehaald. 1e rechtstreekse vlucht is nu 31 juli ipv 15 juli (die ik had geboekt)

Heb nog geen officiële annulering of wijziging maar vluchten staan niet meer op google flights en ook niet meer te boeken op website. Duurt meestal dagje of 2 voordat je bericht krijgt.
Scheelt mij weer gedoe met omboeken nu is het niet vrijwillig en mag je het zonder extra kosten 30 dagen voor of na retourdatum verzetten.

Hoop dat ban zo snel mogelijk wordt opgeheven ... Maar voor al die mensen die hier zitten te wachten vergeet niet dat als ze eisen gaan stellen zoals bijv volledige vaccinatie, dan komt de zomervakantie jul-aug nog te vroeg voor een grote groep (zeg 40-). Volledige vaccinatie is namelijk 2 weken na je laatste prik. Bij mij zou dit dan pas midden aug zijn.

Maar we weten niks officieel dus hopelijk is een PCR test ook voldoende :) het is gewoon wachten.
Ik zie de vlucht van 22 juli nog gewoon staan op de KLM site? Wij gaan hopelijk (maar ben er bang voor) 22 juli met KLM naar Las Vegas
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

boonens schreef:
11 jun 2021, 10:40
Wat zal nu de reden hiervan zijn? Voor de hand ligt dat men hiermee de VS voor deze zomer zo oninteressant mogelijk wilt maken als vakantiebestemming voor Europeanen. Door de opheffing van de travelban zo laat mogelijk aan te kondigen hoopt men wellicht dat alleen het hoogst noodzakelijke de oversteek maakt deze zomer (zakelijke reizigers, mensen met familie of partner in de VS die bereid zijn dure tickets aan te schaffen voor hereniging).
Of is dit machtspolitiek? Europa laten voelen dat zij Amerika harder nodig hebben dan andersom?
Is er in Amerika überhaupt aandacht of ophef over dit onderwerp? Is met misschien juist tevreden met deze beschermende aanpak?
Risico analyse en politiek waarschijnlijk. Biden heeft weinig te winnen met een heropening, enkel te verliezen. Amerikanen kunnen binnen eigen land al lang weer vrij reizen en zijn ook al welkom in veel andere landen, dus die hoor je amper klagen. Aan de andere kant zie ik de headlines al in het nieuws wanneer er een nieuwe variant mee komt uit een gebied dat Biden "te vroeg" heeft heropent voor toerisme.
etismo
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door etismo »

Ik heb net contact gehad met KLM over onze vlucht naar Las Vegas op 4 juli.
Ik vroeg hen wat de consequenties waren mocht ik zelf annuleren voor 4 juli, en ze vertelden me dat ze binnen de 12 weken het geld zouden terugstorten.
Ze vertelden me dat ik dat kon doen zonder reden, dit online of via de telefoon ?
Zou dit kloppen of had ik een "vrijgevige" operator aan de telefoon ?
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JaapofJake »

De spanning neemt toe! Dit gaat over UK-US, maar zou de EU ook niet mee gaan doen?

https://www.thesun.co.uk/travel/1524068 ... idays-usa/
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Frasi »

etismo schreef:
11 jun 2021, 14:27
Ik heb net contact gehad met KLM over onze vlucht naar Las Vegas op 4 juli.
Ik vroeg hen wat de consequenties waren mocht ik zelf annuleren voor 4 juli, en ze vertelden me dat ze binnen de 12 weken het geld zouden terugstorten.
Ze vertelden me dat ik dat kon doen zonder reden, dit online of via de telefoon ?
Zou dit kloppen of had ik een "vrijgevige" operator aan de telefoon ?
Kijk eens op de website van KLM. Daar staat het allemaal uitgelegd.
In het kort: alle (KLM)vluchten met vertrek in 2021 kan je tot het moment van vertrek, zonder reden, annuleren en je krijgt een voucher en vervolgens je geld retour.
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

Jeroen, belangrijk detail in dat bericht:
"fully vaccinated travellers currently allowed to enter Canada".
Currently allowed... zijn geen toeristen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

https://nos.nl/artikel/2384580-gevaccin ... -binnen-eu
Dit is ook wel een belangrijk punt lijkt me, Europa kiest nu voor een duidelijk en eenduidig beleid. Nu kunnen ze dit in overleg met Biden meenemen ipv een chaos aan regeltjes en grenscontrole's.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Het moet alleen nog dinsdag nog bekrachtigd door de lidstaten. Nu maar hopen dat landen als Hongarije e.d het niet dwarsbomen om zo op een ander gebied hun zin door te drukken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

@ADE01 klopt, er wordt in de VS ook niet veel over gepraat, de travelban is voor de meeste mensen geen issue. De meeste mensen gaan toch gewoon op vakantie in eigen land, of bijvoorbeeld naar Mexico of het Caribisch gebied, en dat kan allemaal. Dus waarom overhaast die travelban er af halen, kan alleen maar slecht uitpakken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Trom schreef:
11 jun 2021, 15:11
Het moet alleen nog dinsdag nog bekrachtigd door de lidstaten. Nu maar hopen dat landen als Hongarije e.d het niet dwarsbomen om zo op een ander gebied hun zin door te drukken.
Tis al goedgekeurd en besloten hoor!!
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

hemmie schreef:
11 jun 2021, 15:28
@ADE01 Dus waarom overhaast die travelban er af halen, kan alleen maar slecht uitpakken.
Als er een travel ban zou gelden voor de hele wereld dan zou ik zeggen: jammer, maar ik snap het. Nu geldt er in principe alleen een travel ban voor een heel continent waarvan een groot deel van de mensen al zijn gevaccineerd of waarvan er makkelijk een negatief pcr test gevraagd kan worden. Dan snap ik het gewoon niet en wordt het hoog tijd om de travel ban te herzien!
I left my heart in LA
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Ik las bij RTL nieuws dat het vandaag door de ambassadeurs van de 27 landen is besproken en dat die akkoord zijn (natuurlijk namens hun regeringen) maar dat het dinsdag formeel besloten moet worden.
EU: vrij reizen binnen Europa deze zomer voor volledig gevaccineerden.
Nederlandse vakantiegangers en andere EU-burgers die volledig zijn gevaccineerd tegen corona hoeven deze zomer niet in quarantaine of worden getest als ze naar een EU-land reizen. De ambassadeurs van de 27 lidstaten zijn het hierover in Brussel eens geworden.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Een hoopvol bericht gepubliceerd door Reuters op 9 juni, maar onduidelijk blijft wanneer de travel ban wordt beëindigd:

The Biden administration is forming expert working groups with Canada, Mexico, the European Union and the United Kingdom to determine how best to safely restart travel after 15 months of pandemic restrictions, a White House official said on Tuesday.

Another U.S. official said the administration will not move quickly to lift orders that bar people from much of the world from entering the United States because of the time it will take for the groups to do their work. The White House informed airlines and others in the travel industry about the groups, the official said.

"While we are not reopening travel today, we hope that these expert working groups will help us use our collective expertise to chart a path forward, with a goal of reopening international travel with our key partners when it is determined that it is safe to do so," the White House official said, adding "any decisions will be fully guided by the objective analysis and recommendations by public health and medical experts."

Zie voor volledig bericht: https://www.reuters.com/world/us/us-for ... 021-06-08/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

M.a.w. we nemen er de tijd voor. Ze kunnen druk uitvoeren wat ze willen maar ik heb niet de indruk dat het opschiet.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

tddft_ schreef:
11 jun 2021, 16:12
Als er een travel ban zou gelden voor de hele wereld dan zou ik zeggen: jammer, maar ik snap het. Nu geldt er in principe alleen een travel ban voor een heel continent waarvan een groot deel van de mensen al zijn gevaccineerd of waarvan er makkelijk een negatief pcr test gevraagd kan worden. Dan snap ik het gewoon niet en wordt het hoog tijd om de travel ban te herzien!
China, India, Brazilie staan er ook op. Geen kleine landen. 7 of 8 landen uit de top 10 met mensen die de VS bezoeken staan op de ban of hebben beperkingen. Veel Europese landen zullen ook wel in de top 10-20 staan, aangezien je relatief gezien redelijk rijk moet zijn om de VS te kunnen bezoeken. Daarmee wordt het aantal bezoekers/toeristen dat binnen komt enorm terug gebracht en dus ook het risico.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer