Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Kevin77 »

Nog iemand die zich inspant voor het afschaffen van de travel ban
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TradeMarkNL83 »

Trom schreef:
22 jun 2021, 22:11
@TradeMarkNL83
Kun je ook je inlognaam en wachtwoord geven? :lol:
Oh huh zit ie achter een paywall? Deze dan: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -vliegtuig
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

tddft_ schreef:
23 jun 2021, 12:59
Het lijkt erop dat Frankrijk de enige in Europa is met een stevige vuist. In dit artikel en video praat een Franse official over dat ze begin juli wijzigingen verwachten van de Amerikaanse kant nav gesprekken die Macron heeft gehad met Biden. Zou het dan toch wel goed komen op korte termijn?

https://t.co/WwTOlBppab
In amerika liijkt het zich nu toch ook meer & meer bekend te worden gisteravond op nbc een interview gezien met de eu woordvoerder in washington ( ff zijn naam kwijt) volgens mij een griek ! De gesprekken in portugal gister schijnen ook met een harde vuist te zijn geweest dut ze nu actie verwachten aan de andere kant van de pond!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Dit geeft toch ook weer wat meer hoop dat we in juli toch weer naar de USA mogen:

https://simpleflying.com/lufthansa-us-comeback-soon/
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Hoop, ja. Maar uiteindelijk mogen er 100 vliegtuigmaatschappijen zeggen dat ze weer op volle sterkte naar de US gaan, als de US zegt dat we er niet inkomen, is dat zo.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Hier lees ik toch wat meer over die EU meeting gisteren in Portugal:

http://www.xinhuanet.com/english/2021-0 ... CcJ3xffCGc
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2021, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryvanbritsom »

Nu wordt er hier in België gezegd dat ze ginds het AstraZeneca vaccin niet goedkeuren.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Vooralsnog heeft niemand een vaccinatie nodig om de VS binnen te kunnen komen. De VS heeft al enkele keren te weten gegeven dat het ook niet in de lijn der verwachtingen ligt in de toekomst wél vaccinaties te gaan eisen bij binnenkomende reizigers. En al zouden ze dat gaan eisen, dan zijn de details en voorwaarden nu uiteraard nog niet bekend.

Niemand heeft hier een glazen bol, maar dat ‘ze ginds het AstraZeneca vaccin niet goedkeuren’ (om Amerika in te kunnen reizen als Europeaan) lijkt me helemaal nergens op gebaseerd.

Het is gewoon een kwestie van afwachten op dit moment.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

Vandaag verscheen een bericht van Tioga Tours op hun FB pagina, waar de vraag over Astra Zeneca ook werd gesteld.
Zij geven aan “via de ambassade te weten dat een Astra Zeneca vaccin geen belemmering zou moeten vormen voor het eventueel uitvoeren van je toekomstige reis”. Dit gerucht is wellicht ook de wereld in geholpen door de aankondiging dat bij het aangekondigde concert van Bruce Springsteen in New York de met Astra Zeneca-gevaccineerde mensen geweigerd zouden worden. Dit bericht is later weer ingetrokken.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2021, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryvanbritsom »

Galapogos schreef:
23 jun 2021, 20:43
Vooralsnog heeft niemand een vaccinatie nodig om de VS binnen te kunnen komen. De VS heeft al enkele keren te weten gegeven dat het ook niet in de lijn der verwachtingen ligt in de toekomst wél vaccinaties te gaan eisen bij binnenkomende reizigers. En al zouden ze dat gaan eisen, dan zijn de details en voorwaarden nu uiteraard nog niet bekend.

Niemand heeft hier een glazen bol, maar dat ‘ze ginds het AstraZeneca vaccin niet goedkeuren’ (om Amerika in te kunnen reizen als Europeaan) lijkt me helemaal nergens op gebaseerd.

Het is gewoon een kwestie van afwachten op dit moment.
Ik zuig dat niet uit mijn duim hè, stond hier in België op het nieuws.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Heeft wellicht te maken met de eerdere berichten dat je met AZ niet naar de concerten van Bruce Springsteen kon. Dat kan inmiddels wel!
Canadezen die daar eerder naar toe wilden en vaak AZ hebben, konden dus wel de V S binnen reizen (per vliegtuig) maar niet naar het concert.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

harryvanbritsom schreef:
23 jun 2021, 20:51
Ik zuig dat niet uit mijn duim hè, stond hier in België op het nieuws.
Sommigen van ons zijn een beetje klaar met het fact checken van, meestal, verkeerd begrepen berichten. Heb je ook een link naar dat nieuws?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Was uiteindelijk een hoop drukte om niks. Wel mensen in paniek na allerlei aannames.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

tddft_ schreef:
23 jun 2021, 12:59
Het lijkt erop dat Frankrijk de enige in Europa is met een stevige vuist
Volgens dit artikeltje gaat ook Duitsland de druk opvoeren. Voor wie Duits spreekt:
https://www.handelsblatt.com/politik/in ... bvdve9-ap6

Midden juli staat er een bezoek gepland van Angela Merkel en de Duitse minister van Economische Zaken aan Biden. Volgens dit artikel zijn er bronnen die melden dat, mocht t.z.t. de travel ban nog niet zijn opgeheven, Merkel stevige druk zal gaan uitoefenen op Biden tijdens deze meeting om dit alsnog te doen.
Laatst gewijzigd door boonens op 23 jun 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2021, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryvanbritsom »

boonens schreef:
23 jun 2021, 21:06
harryvanbritsom schreef:
23 jun 2021, 20:51
Ik zuig dat niet uit mijn duim hè, stond hier in België op het nieuws.
Sommigen van ons zijn een beetje klaar met het fact checken van, meestal, verkeerd begrepen berichten. Heb je ook een link naar dat nieuws?
Gevaccineerd met AstraZeneca en reizen naar de Verenigde Staten? “Ze zouden zich in eigen voet schieten door vaccin niet te erkennen”

https://www.hln.be/binnenland/gevaccine ... ~a9aba01d/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Zonder abonnement kan ik niet het hele artikel lezen, maar het lijkt een storm in een glas water te zijn. Een AZ-vaccin is soms niet voldoende gebleken om bij een evenement binnen te mogen. Dat heeft helemaal niets te maken met eventuele vaccinvereisten die de VS in de toekomst mogelijk zou kunnen invoeren voor inkomende reizigers.

Die evenementen zijn een privaat gebeuren. De organisatoren kunnen in hoge mate zelf bepalen welke eisen ze stellen. Overigens is er ook aan de overkant van de plas commotie door ontstaan, omdat AZ een veel gebruikt vaccin in Canada is en Canadezen er dus ook last van ondervinden. Voor het eerder genoemde concert van Bruce Springsteen heeft dat er toe geleid dat de organisator nu ook AZ goedkeurt.
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2021, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryvanbritsom »

Het staat allezins vast dat AstraZeneca in Amerika nog niet is goedgekeurd, staat duidelijk in dat stuk van het laatste nieuws, gerespecteerde krant in België.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Dan loopt die gerespecteerde krant in België v.w.b. het nieuws alleen wel 3 dagen achter op deze gerespecteerde krant in Nederland :wink:
https://www.ad.nl/buitenland/vaccindisc ... ~a88c0217/

Dit was inderdaad al bekend en het zou hier niet gaan om de spelregels van een concertorganisatie maar van de staat New York. Elders op dit forum ook al besproken en het voor een staat als New York logisch zijn om AZ toe te voegen aan de lijst, daar veel Canadezen zijn gevaccineerd met dit vaccin.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2021, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryvanbritsom »

Ik schrijf enkel wat ik lees in mijn krant, daarvoor dient dit forum toch?
Voor mij einde nutteloze discussie.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

De officiele gegevens van het CDC (ongeveer Nederlandse RIVM) zie:
Daar staat:
Have You Been Fully Vaccinated?

In general, people are considered fully vaccinated: ±

2 weeks after their second dose in a 2-dose series, such as the Pfizer or Moderna vaccines, or
2 weeks after a single-dose vaccine, such as Johnson & Johnson’s Janssen vaccine

If you don’t meet these requirements, regardless of your age, you are NOT fully vaccinated. Keep taking all precautions until you are fully vaccinated.
Interessant is dan vooral het asterixje achter: In general, people are considered fully vaccinated
± This guidance applies to COVID-19 vaccines currently authorized for emergency use by the U.S. Food and Drug Administration: Pfizer-BioNTech, Moderna, and Johnson & Johnson (J&J)/Janssen COVID-19 vaccines. This guidance can also be applied to COVID-19 vaccines that have been authorized for emergency use by the World Health Organization (e.g. AstraZeneca/Oxford).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer