Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Visser »

Toen ik mijn greencard aan vroeg ben ik 2X naar NL geweest. Dat was in 94.
Ik snap hues wel dat mensen zich achter gesteld voelen, en hoop voor iedereen dat na de vaccinaties alles weer als vanouds gaat. Schat ook dat de geliefden relatie verklaring een beetje mijn geluk was.

Dus hoop dat jullie(iedereen) spoedig weer kunnen reizen. Want nu gaan de nummers overal steil omhoog.
.
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

'U.S. President Donald Trump could lift the U.S. travel ban on the UK and Europe as early as next week'

https://www.reuters.com/article/uk-heal ... KKBN28S2VZ

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... urces.html


Lieve allemaal,

Ik, als sinds meer dan 20 jaar fervent Amerika-ganger, lees al vele jaren mee op dit gezellige en zeer nuttige forum. Eigenlijk post ik nooit wat. Maar ik wilde jullie dit 'nieuws' toch niet onthouden. Ik zag dit gisterenavond laat en had het inmiddels hier wel als nieuwtje verwacht, maar post het nu dan toch maar zelf.

Het is een 'misschien', dus nog niets is zeker. Maar laten we zeggen 'fingers crossed' dat dit klopt en dat Amerika komende dinsdag de travel ban opheft. Zou een stapje zijn in de goede richting, leuk kerstcadeautje voor ons zeg maar. Nogmaals, of het zo is en wat het precies gaat betekenen, is nog niet bekend, maar verschillende nieuwsbronnen berichten erover.

Groet en fijne dag!
Christa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Joepie we mogen weer :clap:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jill1234 »

En dan nog afwachten of we ook zonder vaccinatie mogen vliegen....anders gaat het alsnog bijna een jaar duren ben ik bang.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

jill1234 schreef:
19 dec 2020, 15:35
En dan nog afwachten of we ook zonder vaccinatie mogen vliegen....anders gaat het alsnog bijna een jaar duren ben ik bang.
Nee joh, zal dan wel met negatieve test of vaccinatie zijn. We blijven positief! :thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jill1234 »

Ik blijf mee hopen! Hoop 25 juli naar Canada te vliegen en onze geplande route gaat ook door de USA.
Kunnen gelukkig kosteloos annuleren bij code geel,oranje of rood maar veel liever gaan we natuurlijk gewoon ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Jupiter05 schreef:
19 dec 2020, 15:08
'U.S. President Donald Trump could lift the U.S. travel ban on the UK and Europe as early as next week'

https://www.reuters.com/article/uk-heal ... KKBN28S2VZ

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... urces.html

Lieve allemaal,
Het is een 'misschien', dus nog niets is zeker. Maar laten we zeggen 'fingers crossed' dat dit klopt en dat Amerika komende dinsdag de travel ban opheft. Zou een stapje zijn in de goede richting, leuk kerstcadeautje voor ons zeg maar. Nogmaals, of het zo is en wat het precies gaat betekenen, is nog niet bekend, maar verschillende nieuwsbronnen berichten erover.

Groet en fijne dag!
Christa
Weinig concreets nog en zolang heel de VS en Europa nog in de (angst)greep zitten van het virus nog maar even geduld hebben. Vermoed dat ergens in maart/ voorjaar wel een een definitieve beslissing komt als alle "cijfers" weer laag zijn. En dan kijken of je bijv commercieel een vaccinatie kan kopen, want zonder vaccinatie geloof ik niet dat we mogen. Onze reis staat in mei gepland, heb daar nog best wel vertrouwen in.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Er is nog helemaal niks vanuit trumps kant bekend gemaakt dat hij dit inderdaad van plan is. Normaal roept hij van alles op fb en op Twitter over wat hij gaat doen maar over dit is het van zijn kant stil. Eerst zien dan geloven... Daarbij neemt Joe Biden corona veel serieuzer dan trump doet dus best kans dat hij de boel weer op slot gooit zodra hij in het witte huis zit.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

En wat Trump nu besluit over de grens, kan in januari weer even vlotjes ongedaan gemaakt worden door de volgende president.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pete.Z »

En reken er maar op dat de volgende regering de grenzen inderdaad gelijk weer dicht gooit, mocht Trump ze openen.
En de code oranje vanuit Nederland is voorlopig ook niet weg, dus reizen blijft afgeraden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Met de hele wereld op code oranje en een Amerika en Europa waar de besmettingen recordhoogtes bereiken zou ik er niet al te veel op rekenen dat dit binnen afzienbare tijd rond is.

Ga er maar vanuit dat dit niet zomaar rond is en dat er nog wel wat moet gebeuren voordat we weer vrij kunnen vliegen (al dan niet met restricties zoals verplicht testen, negatieve test etc).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Old Faithful »

Jupiter05 schreef:
19 dec 2020, 15:38
We blijven positief!
Ga er maar van uit dat je in dat geval zeker niet mag. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

Old Faithful schreef:
21 dec 2020, 01:46
Jupiter05 schreef:
19 dec 2020, 15:38
We blijven positief!
Ga er maar van uit dat je in dat geval zeker niet mag. :lol: :wink:
:lol: :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb voor de meivakantie 2021 tickets naar Las Vegas.
Wij vertrekken eind april, maar ik begin steeds meer te twijfelen of we dan al kunnen gaan.

Fingers crossed...
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Marcel5050 »

Visser schreef:
12 dec 2020, 16:32

Ik zie liever mijn vriendin dan mijn broers.... :D :D :D :D :D
Ik snap wel dat mensen zeggen, hunnie wel, waarom ik niet... Maar het leven is nooit eerlijk geweest tegenover iedereen... Dit is mijn kleine meid waar ik voor zorg. Zij klaagt ook nooit..... :offtopic:

Respect :clap: :clap: :clap: .
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mayco »

Ik hoop echt dat we weer kunnen in 2021, toch al weer 3 jaar geleden dat ik in Noord-Oost was Boston en verre omgeving. Had afgelopen oktober naar Zuid-West gegaan maar helaas. Esta loopt af November 2021 en wil dan omstreeks die tijd gaan. Ben benieuwd of we bij de aanvraag hiervan straks een corona vraag krijgen bij aanvraag ESTA. Zal me niet verbazen
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Het is nog steeds stil van trump zijn kant 🙃🙄
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

Sullivan85 schreef:
28 dec 2020, 10:38
Het is nog steeds stil van trump zijn kant 🙃🙄
Ja denk dat de gevonden mutatie in UK roet in het eten heeft gegooid. Nederland heeft toen direct de grenzen met UK gesloten, waarop nog heel wat landen volgden. Zou een beetje raar zijn geweest als Amerika precies die dagen het tegenovergestelde had gedaan en juist de grenzen weer geopend had voor UK en Europa.
Ze waren overigens wel zo ongeveer het enige land dat geen absolute flight ban voor de UK heeft ingesteld. Geeft wel aan dat Amerika niet verder wil sluiten. We moeten geduld hebben!
Ik blijf nog steeds positief! En nee, niet positief voor Corona! 😉🤗
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

in Duitsland was deze mutatie al in november actief. Je houdt het gewoon niet tegen. Tegen de tijd dat je het ontdekt, ben je al te laat. Dan kan je halsoverkop alle grenzen en luchtruimen sluiten, maar dat lost op dat moment niets op. Het staat misschien leuk voor de bühne, maar zo'n virus is al lang verspreid.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

dejong89 schreef:
29 dec 2020, 16:27
in Duitsland was deze mutatie al in november actief. Je houdt het gewoon niet tegen. Tegen de tijd dat je het ontdekt, ben je al te laat. Dan kan je halsoverkop alle grenzen en luchtruimen sluiten, maar dat lost op dat moment niets op. Het staat misschien leuk voor de bühne, maar zo'n virus is al lang verspreid.
Helemaal met je eens hoor! En dat vond Amerika dus ook; kritisch blijven kijken, maar niet overhaast handelen. Nederland heeft naar mijn idee veel te snel gehandeld, met alle consequenties van dien. Als ze nu ook eens zo snel zouden zijn met vaccineren...maar ja helaas...dat dan weer niet.
Anyway, dat is een andere discussie, kan me daar heel kwaad over maken, zal ik jullie besparen. Maar ik begrijp wél dat Amerika ook niet precies op dat zelfde moment de grenzen weer kon openen, zou denk ik een verkeerd signaal zijn geweest, nét voor de feestdagen, een moment waarop al heel veel mensen zouden reizen. Dit kwam gewoon heel ongelukkig uit, dikke pech. En nu weer afwachten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer