Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

Coyote schreef:
16 jun 2021, 19:41
Waar ik afgelopen tijd aan zat te denken. De staten in Amerika laten meer en meer de coronamaatregelen los. Volgens mij doen ze dat pas nadat een bepaald percentage (zo'n 70%) van de inwoners van een staat gevaccineerd is
Dat is de strategie die hier in Ontario gehanteerd wordt. We zijn nu vervroegd naar fase 1 van de heropening gegaan, omdat er zoveel mensen al een eerste vaccin gehad hadden, en het aantal besmetting onder een bepaalde drempel lag. Nu ziet het er naar uit dat we vervroegd ook naar fase 2 zullen overgaan, omwille van de vaccinatiegraad/lage besmettingen.
Fase 1 wou ook zeggen dat we nu terug de grens over mogen naar de 2 buur provincies (Manitoba/Quebec).

Dit is het schema voor Ontario:
Step 1: 60% of adults vaccinated with one dose.
Step 2: 70% of adults vaccinated with one dose and 20% vaccinated with two doses.
Step 3: 70 to 80% of adults vaccinated with one dose and 25% vaccinated with two doses.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

@Trom Volgens mij stelt @Coyote een vraag, dat is wat anders toch?
Anderen, zoals ook jij, doen uitspraken zoals “ik denk”….”ik verwacht”… dat is speculeren.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

We denken/lezen/stellen vragen over hoe het zal gaan in de nabije toekomst. Dat is eigenlijk allemaal speculeren. Maar mijn bedoeling is niet om te 'scherpslijpen'.
Mijn punt is dat we allemaal verwachtingen/vragen of wat dan ook hebben over iets wat we hopen dat snel gaat gebeuren. Wellicht tegen beter weten in.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

ribruijn schreef:
16 jun 2021, 20:34
Klinkt niet onlogisch. Gewoon in plaats van alle gestress je vakantie een jaartje verplaatsen en een alternatief zoeken. Kans dat alles snel opengaat lijkt me niet heel groot. Ik heb zelfs ook recent de USA trip naar 2022 getild en geloof me, dat geeft een hoop rust in je hoofd - alsmede een hele dosis nieuwe voorpret.
Ervan uitgaande dat je reageerde op mijn bericht.

Van stress heb ik totaal geen last. Het duurt nog even voordat ik naar Amerika ga, 1 oktober. Hopelijk is de boel dan weer open en zo niet dan zien we dan wel weer. Wel is het zo dat ik mijn vakantie pas op het laatste moment ga annuleren mocht dat nodig zijn. Dan pak ik de auto en trek ik Europa in, Tsjechië wil graag weer eens naartoe.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Trom schreef:
16 jun 2021, 20:44
En zo zie je maar Roland, speculeren gaat voordat je er erg in hebt. :lol: :thumbup:
Ja, was er al bang voor dat het zo gezien werd. :lol:

Maar zoals @Terpies al aangeeft is het meer een vraag van mij, iets dat ik mij afvraag. Zeker niet als speculatie bedoeld. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

:lol: Het was m.i. een interessante en zinvolle speculatie.
Sorry, sorry bericht natuurlijk! :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

ivm die 70% vaccinatie: hier in NJ zitten we daar al aan en zo zijn er nog wel een paar staten.
en het 4th of July fireworks in ons stadje wordt dan ook aangekondigd als "reopening celebration"
Naar mijn eigen gevoel is alles in de US gewoon open hoor. Ik heb al een paar weken geen mondmasker meer opgehad en kan (behalve het land uitreizen want dan mag ik niet meer binnen) alles doen wat ik maar zou willen. Nu blijkbaar zijn er wel nog flink wat restricties op kinderen (die niet ingeent kunnen worden, mijn collega vertelde me net dat ze naar de graduation (van haar kleuter) vanuit de auto moest kijken...) .
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

'Reasonable' chance travel between UK and US could resume by September

Niet zo'n geweldig nieuws als Fauci dit zegt. Zeker niet voor zij die in de zomervakantie hopen te gaan.

Ik heb een vlucht op 18 september naar Las Vegas, dus ik blijf hopen dat mn reis kan doorgaan en dat Fauci maar wat lult. :)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Volgens mij wordt er door de journalist de vraag gesteld of september een realistische datum is om te openen en daar reageert Fauci op. Fauci begint hier niet zelf over.

Om de titel weer wat te nuanceren: Dit wordt er ook geschreven...

However, while he said he hoped travel between the nations could resume soon, Dr Fauci added he could not predict when exactly that might be
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Ook congresleden stellen de logica van de huidige travel restrictions gelukkig ter discussie.

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Phillostar »

Ik weet niet zeker of deze nieuws link hier al voorbij gekomen is, het artikel is van gisteren.
https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... s-regions/
The European Union has reached an agreement to add the United States and several other countries and regions to the list of countries that will be allowed to travel to the block without an essential purpose.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

boonens schreef:
17 jun 2021, 00:41
Ook congresleden stellen de logica van de huidige travel restrictions gelukkig ter discussie.
Phillostar schreef:
17 jun 2021, 00:51
Ik weet niet zeker of deze nieuws link hier al voorbij gekomen is, het artikel is van gisteren.
Het is, zoals gebruikelijk zou ik willen zeggen, éénrichtingsverkeer. Het gaat vooral over wanneer Amerikanen weer de grens overmaken. Geen woord over dezelfde situatie andersom...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 17 jun 2021, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Phillostar »

Klopt! maar geheel Europa is nu in principe opengesteld voor Amerikaanse toeristen. Nu is het dan afwachten hoe snel de US gaat besluiten en reageren om hun grenzen weer open te stellen voor Europa.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MattRob »

Dit is dan weer wat negatiever bericht (gaat wel over UK naar de US en niet EU naar de US):

https://www.itv.com/news/2021-06-16/rea ... FGQgnzn4g8
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Tipsy_1 schreef:
16 jun 2021, 22:09
mijn collega vertelde me net dat ze naar de graduation (van haar kleuter) vanuit de auto moest kijken...) .
:offtopic:, maar lolwhut? Krijgen die kleuters dan ook zo'n cap & gown en een strikdiploma, ofzo? :lol:

On topic - Ik hoop voor iedereen dat naar Amerika reizen snel weer mogelijk is. Kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld eisen worden gesteld aan de vaccinatiegraad en de hoeveelheid besmettingen per land of het mogelijk wordt.

Ben vooral ook wel benieuwd of het zodanig geregeld gaat worden dat het Europese coronapaspoort ook door de Amerikaanse immigrations uitgelezen kan worden.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Hier ook een filmpje die toch naar mijn mening een aantal punten goed raakt.

https://www.pscp.tv/w/1vAxRwrLAyaKl
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

De eerst volgende die nog een eerder gedeeld bericht deelt over dat Amerikanen weer welkom zijn in Europa die moet trakteren op Cheescake.

:mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Harry »

En dan wel een van de Cheesecake factory. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MattRob »

Zelf gaan halen in de US dan :mrgreen: :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Ik meld mij vrijwillig! Als jullie nu even wat berichten plaatsen dat het gebrek aan CF cheesecake tot grote persoonlijke problemen heeft geleid, dan kan ik mijzelf namelijk aanmerken als 'humanitarian traveler' op de NIE waiver! En als jullie heel erg overdrijven, misschien zelfs als 'public health responder' :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer