Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JaapofJake »

kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

hemmie schreef:
14 jun 2021, 03:14
Ik snap niet waarom je twijfelt, de officiele websites zijn heel duidelijk. Je kunt niet van NL naar de VS vliegen tenzij je onder een uitzondering valt of eerst 14 dagen in een land dat niet onder de travelban valt verblijft, en je kunt als niet EU-burger NL niet in tenzij je onder een uitzondering valt (al is er wel een uitzondering voor langeafstandsrelaties, dus je vriend zou wellicht naar NL kunnen komen.

Uiteraard hoor je geen verhalen van mensen die eenmaal aangekomen in de VS geweigerd worden, die mensen komen niet eens het vliegtuig in.

Dat je vliegtuig redelijk vol lijkt zegt ook niets, die mensen hebben waarschijnlijk net als jij wel geboekt maar zulleen alleen daadwerkelijk kunnen gaan alsnde regels voorbdie tijd veranderen.

Ik weet ... het zijn spannende tijden! Daarjuist gebeld met de Amerikaanse ambassade in Brussel . Weinig dat ze kunnen doen / zeggen voor de moment !

Toch bedankt voor uw reactie...
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Stel dat wij naar Mexico willen reizen, maar een tussenlanding hebben in de VS (Dallas). Iemand enig idee hoe het dan zit met de PCR Test? Mexico hoef je namelijk geen test te hebben om naar toe te reizen.
Connie76
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2021, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Connie76 »

Wat is de samenvatting van wat Macron zegt? Spreek geen woord Frans😂.

Als eind juni iets gecommuniceerd wordt dan neem ik aan dat niet meteen de grenzen per juli opengaan? En onder welke voorwaarden is nog de vraag. Moet je gevaccineerd zijn dan gaat het hem niet worden omdat onze kids niet gevaccineerd zijn.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Timb schreef:
14 jun 2021, 09:41
Stel dat wij naar Mexico willen reizen, maar een tussenlanding hebben in de VS (Dallas). Iemand enig idee hoe het dan zit met de PCR Test? Mexico hoef je namelijk geen test te hebben om naar toe te reizen.
Voor wat ik weet heb je zelfs voor een tussenlanding een ESTA nodig in de VS. En zelfs dit is NU niet toegestaan...
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Connie76 schreef:
14 jun 2021, 09:42
Wat is de samenvatting van wat Macron zegt? Spreek geen woord Frans😂.

Als eind juni iets gecommuniceerd wordt dan neem ik aan dat niet meteen de grenzen per juli opengaan? En onder welke voorwaarden is nog de vraag. Moet je gevaccineerd zijn dan gaat het hem niet worden omdat onze kids niet gevaccineerd zijn.
Dat Macron zal samenzitten met Biden / Amerkaans overheid om alles rustig te bespreken en ze hopen eind juni een datum te kunnen zeggen wanneer wat wel of niet kan! Macron zou vragen dat een negatieve PCR of een volledige vaccinatie voldoende zou zijn om te kunnen reizen van en naar Amerika ...
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pascal »

Connie76 schreef:
14 jun 2021, 09:42
Wat is de samenvatting van wat Macron zegt? Spreek geen woord Frans😂.
Macron heeft Biden de vraag gesteld wanneer Europeanen voor zaken en toerisme opnieuw naar de VS kunnen.
Biden heeft geen exacte datum gegeven maar zei in de komende weken een ‘verduidelijking’ te geven. Macron denkt dat dit voor einde juni gaat gebeuren.

Dus of deze clarification gelijk staat aan reopening???

In alle geval al wie nog dacht te vertrekken voor einde juni is er voor 99% aan voor de moeite denk ik
Connie76
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2021, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Connie76 »

Bedankt voor de toelichting.

Persoonlijk denk ik dat het voor ons vertrek van 17 juli moeilijk gaat worden. Misschien dat ze op 1 aug mikken of zo
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Ik kan me nog herinneren dat 22 juni icm 4 juli vaak werd genoemd en het verhaal van Macron draagt daar wel goed aan bij. Ik blijf dus nog hopen voor 4 juli aangezien dat ook meer sense maakt dan 1 augustus ofzo.
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

@Raquel12 Volgens mij was je of heel enthousiast toen je aan het typen was of was je naar Oranje aan het kijken :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

dejong89 schreef:
14 jun 2021, 11:08
@Raquel12 Volgens mij was je of heel enthousiast toen je aan het typen was of was je naar Oranje aan het kijken :lol:
@dejong89

😂😂😝 het was meer een combi van enthousiast & nog niet helemaal wakkker zijn 🤦🏾‍♀️🤦🏾‍♀️🙈
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Frasi »

Timb schreef:
14 jun 2021, 09:41
Stel dat wij naar Mexico willen reizen, maar een tussenlanding hebben in de VS (Dallas). Iemand enig idee hoe het dan zit met de PCR Test? Mexico hoef je namelijk geen test te hebben om naar toe te reizen.
Dat gaat niet werken. Amerikaanse luchthavens hebben geen airside waar transit passagiers kunnen overstappen zonder eerst de VS in te komen.
Elke passagier moet via immigratie eerst de VS in om vervolgens weer terug airside te gaan voor de overstap. Het maakt dus niet uit of je wel of geen overstap hebt: in Dallas kom je de VS binnen en heb je dus een ESTA en inreistoestemming nodig. En die krijg je niet als je direct vanuit een Schengen-land komt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Helder, dan moet ik op zoek naar een andere overstap of rechtstreeks ;-)
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Kevin77 »

Weer een beetje vooruitgang

Macron heeft met Biden gesproken en deze heeft hem, op korte termijn, duidelijkheid over reizen naar de VS beloofd.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Harry »

Dat staat hierboven toch ook? :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

En daarnaast kan "duidelijkheid" ook de boodschap zijn dat de VS voorlopig nog niet open gaat, het is maar hoe je het interpreteert helaas.

De UK lijkt vandaag te gaan aankondigen dat de versoepelingen gepland per 21 juni met 4 weken worden uitgesteld. Dat gaat niet helpen om de VS open te stellen. Wij hebben tickets voor 4 juli...
Gebruikersavatar
ovide
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 mar 2011, 23:17
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Ried

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ovide »

Dus we gaan hopen en wachten tot we misschien goed nieuws krijgen en weer 'gewoon' vanaf AMS kunnen vliegen....

Of gaan we 14 dagen naar Turkije om vervolgens met Turkish rechtstreeks naar de US te vliegen, want dat kan en mag volgens mij?
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JanVoo »

Disclaimer: het volgende is een hersenspinsel en nergens op gebaseerd.

Ik heb het vermoeden dat het aanvankelijk het plan was om gedurende deze G7 iets bekend te maken over de travel ban*, maar dat ze door de negatieve ontwikkelingen rondom de Deltavariant van het coronavirus (vml. bekend als de Indiase variant) in met name Engeland toch nog even willen afwachten hoe dat zich ontwikkelt.

Ik hoop dan van harte dat die ontwikkeling niet doorzet en dat er eind deze maand alsnog opheffing van de travel ban bekendgemaakt wordt per 4 juli :wink:

Nogmaals: dit zijn puur mijn eigen verwachtingen, uiteraard doorspekt van mijn eigen hoop op opheffing van de travel ban.

*Het kan natuurlijk alsnog dat er een dezer dagen alsnog iets bekendgemaakt wordt.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

harryh schreef:
14 jun 2021, 14:39
De UK lijkt vandaag te gaan aankondigen dat de versoepelingen gepland per 21 juni met 4 weken worden uitgesteld. Dat gaat niet helpen om de VS open te stellen.
Het balletje om de travel ban op te heffen ligt volledig bij Biden dus ik hoop niet dat dit roet in het eten gooit. Ik dacht juist dat Johnson juist graag wilde dat de VS de grenzen open zou gooien voor de Britten…
I left my heart in LA
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Kevin77 »

Harry schreef:
14 jun 2021, 14:34
Dat staat hierboven toch ook? :wink:
Had ik niet gezien, maar dit is met een mooi plaatje erbij
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer