Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Mijn gok op het heropenen van de grenzen kan nog uitkomen, namelijk.. 21 augustus. Na de Amerikaanse zomervakantie. (Lees, GOK )

Prima dat ze nu zeggen dat ze voorlopig gesloten blijven maar kom nou met een datum waarop je weer open wil gaan. Ze zijn zo ongelofelijk vaag in hun communicatie. Zoals ik al eerder zei, als het een no go is tot datum x dan heb ik daar ook vrede mee. Dan weet je in ieder geval een beetje waar je aan toe bent.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Ik gok erop dat er gewoon nog te weinig Amerikanen volledig gevaccineerd zijn en dat ze daarom het openen van de grenzen vertragen. Volgens mij hebben ze (lees: de Biden Administration) ook geen idee wanneer ze het aantal van 70% wel bereiken. In het huidige tempo zie ik dat ook de komende maanden niet gebeuren... :cry:

Roland

(hopelijk zit ik er helemaal naast :wink: )
Laatst gewijzigd door Coyote op 21 jul 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Iedere gok kan nog uitkomen. Die landgrenzen met Canada en Mexico staan los van de inreisbeperkingen voor Schengenlanden. En zelfs van die landgrenzen met Canada en Mexico hebben ze niet gezegd dat die met zekerheid gesloten blijven t/m 21 augustus.

Natuurlijk wordt de kans dat er tijdig iets gebeurt met de dag kleiner als je geplande reis aanstaande is.

Enfin, ik ga maar weer werken aan alternatieve reisplannen. Canada is een optie, een combinatie met een derde land (zoals Canada) en de VS ook, maar dat is ergens toch risicovol omdat je dan ook halverwege je reis nog een test moet doen en als die positief is sta je te kijken.

Gelukkig kan ik het oorspronkelijke plan (VS) desnoods een dag van tevoren annuleren. Dus die plannen laat ik gewoon staan, en ik zorg ervoor dat alternatieve reisplannen net zo flexibel zijn. Dan zien we tegen die tijd wel wat het wordt. Het is niet anders.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Om aan te geven hoe traag het vaccineren in Amerika gaat op dit moment:

Stand 20 mei 2021:

38% van de Amerikanen volledig gevaccineerd en 10% gedeeltelijk.
14% van de Nederlanders volledig gevaccineerd en 22% gedeeltelijk.

Stand 20 juli 2021:

48% van de Amerikanen volledig gevaccineerd en 7,4% gedeeltelijk.
46% van de Nederlanders volledig gevaccineerd en 22% gedeeltelijk.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Vlinder72 »

Ik volg alle berichten hier met belangstelling dus bedankt voor alle linken en nieuwsberichten. Ik heb een reis gepland naar yellowstone en grand teton in oktober. Ik hoop ook dat ze snel bekend maken of wij wel of niet mogen gaan. Zo niet, dan wordt het Canada en wacht de USA te lang met bekendmaken wanneer ze ook open gaan dan wordt het ook Canada.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

Zoals @dejong89 al aangaf is er een town hall met Joe Biden. In het aangekondigde bericht daarover staat dat er ook vragen gesteld zullen worden over internationaal reizen. Vragen zijn er al genoeg gesteld, zou fijn zijn als er ook een antwoord komt wat duidelijkheid geeft.

Hier de link naar het bericht:
https://www.cnn.com/2021/07/21/politics ... index.html
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

Op de audio persconferentie op Airforce 1 werd de vraag over de travel ban weer gesteld aan de Press Secretary, Jen Psaki.

Ze begon wederom met hetzelfde zinnetje: Er zijn werkgroepen mee bezig en we volgen de 'science'.

Wanneer de reporter vraagt naar een tijdlijn of het feit dat de president vorige week had gezegd hierover meer te kunnen zeggen binnen 'een aantal dagen' zegt ze doodleuk: De president verwees daarmee naar de updates die hij krijgt van zijn covid team en laat zich door hen leiden. Hun aanbevelingen zijn gebaseerd op meerdere criteria.

Seriously?

Ik hoop alsnog dat er iets interessant gemeld wordt op die town hall meeting, maar ik betwijfel het.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door DebbieTimmermans »

US extends Covid-19 travel restrictions with Canada and Mexico through August 21

Dan zullen wij als Europeanen zeker nog niet dadelijk volgen.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Het verschil is natuurlijk wel dat Mexicanen en Canadezen gewoon welkom zijn in Amerika (als ze het vliegtuig pakken) en Europeanen niet.
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mblokland »

https://www.cnn.com/2021/07/21/politics ... index.html

Geen echte update over de travel ban
Neleke
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2021, 07:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Neleke »

Ik had graag toch stilaan geweten waar we aan toe zijn… Jammer dat er alweer niets gezegd/beslist werd over de opheffing van de travelban. We zien wel maar een reis in augustus zal het dus niet worden🙂 zeker…
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Mijn Canada reis geannuleerd. De meerprijs om de vlucht te verplaatsen van 4 naar 7 sept was 400PP. Klm zegt dat het een gekkenhuis is nu Canada dit heeft aangekondigd.
Als je ziet hoe onzeker landen zijn, de maatregelen die zo weer veranderen : geen ontspannen vooruitzicht elke dag weer het nieuws refreshen. Volgend jaar weer een kans :thumbup:

En als grandpa de travelban in USA gaat opheffen kan hier ook nog over nadenken. Zal wel iets lastminute worden.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik heb ook meer en meer zin om de handdoek in de ring te gooien, mijn vrouw zegt nog afwachten.

Gepland vertrek naar Las Vegas 21/9…
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door DennisS »

Ik merk dat ook wij steeds zenuwachtiger worden. Onze vlucht staat gepland op 12 september. Heb ergens nog wel hoop dat Biden de grenzen voor (volledig gevaccineerde) Europeanen opengooit nadat de vakantiedrukte voorbij is (dus eind augustus).

Stiekem zijn we ook aan het kijken naar alternatieven. Curaçao of een andere tropische plek. Maar het is echt lastig om nu zelfs een alternatief te vinden omdat je gewoon simpelweg niet weet wat de status is over 6 weken...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Als forumleden met vertrekdatum 12 sept of zelfs 21 sept naar USA al zenuwachtig zijn .... onze vertrekdatum is 26 augustus naar Chicago voor Mid-West tour ...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Frasi »

Mijn (geplande) vertrekdatum is 4 augustus....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mpaauwe »

Mijn vertrekdatum is 26 juli; vandaag of morgen toch maar bellen met BA om alles te annuleren...
Met heel veel pijn in het hart. 3e reis die niet doorgaat...
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door DennisS »

Haha ja ik snap jullie helemaal...
Ik duim met jullie mee dat Biden snel een beslissing neemt. Die "next several days" zijn inmiddels wel voorbij. Al heb je maar duidelijkheid. Denk dat dat het belangrijkste is, ook als dat betekent dat je niet die kant op.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Tsja, duidelijkheid is fijn. Maar ik hoor toch echt liever last minute dat ik wél kan gaan dan ruim van tevoren dat ik níét kan gaan. :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Diederik52 schreef:
22 jul 2021, 10:21
Als forumleden met vertrekdatum 12 sept of zelfs 21 sept naar USA al zenuwachtig zijn .... onze vertrekdatum is 26 augustus naar Chicago voor Mid-West tour ...
Bij mij is het ook gewoon de aard van het beestje hoor... Heb het niet zo voor onduidelijkheid en onzekerheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer