Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Nessiezzz schreef:
26 jan 2021, 09:57
Zo dat is wel heftig om te horen. Maar aan de andere kant : je kan zo'n bericht beter afschalen dan valse hoop geven met "in april kan er wel weer wat". Om maar een voorbeeld te noemen.

Wie weet hoe de wereld zich ontwikkeld de komende maanden.
Ik hoop in September naar Calgary te gaan ;)
Ja, het is echt afwachten. Niemand kan de toekomst voorspellen, natuurlijk...maar we mogen toch altijd een beetje hopen dat het beter zal gaan en reizen misschien toch weer kan tegen dan! Ik hoop mee voor jou!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

gbr-fl schreef:
26 jan 2021, 18:47
ik krijg van onze klanten te horen dat jullie heath insurance een reis naar de VS ook niet dekt, ingeval er iets gebeurt...
(wij krijgen meestal oudere Canadezen in de winter)
Hoorde dat inderdaad ook. Al vergoed mijn private verzekering via mijn werkgever wel indien er covid-gerelateerde kosten zijn als ik in het buitenland ben.

Ik weet dat Canada niet van plan is om repatrieringsvluchten te doen voor Canadezen indien er een ernstige uitbraak is elders in de wereld. In December kon je als Canadees in Zuid-Afrika plots niet meer thuis geraken omdat sommige luchtvaartmaatschappijen besloten hun vluchten van daaruit te annuleren, en er geen rechtstreekse vluchten van Zuid-Afrika naar Canada zijn. Contact met het consulaat ter plaatse leerde dat ze niet van plan waren om landgenoten te repatrieren, want 'je koos er zelf voor om naar daar te gaan terwijl er negatief reisadvies was'.
Dat was nog anders een jaar geleden, toen landen wel massaal repatrieringsvluchten organiseerden om hun landgenoten uit China naar huis te halen.
Het is een risico dat je op dit moment bewust neemt. Het kan er redelijk ok uitzien wanneer je boekt/vertrekt, maar het kan snel verkeren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

gbr-fl schreef:
26 jan 2021, 18:44
Timb schreef:
24 jan 2021, 12:39
Ik zou niet weten waarom je niet met een negatieve test zou mogen reizen.
nou wat dacht je dat de grenzen gewoon zijn gesloten voor alle Europese landen die hierheen willen komen?!! dit gaat nog niet spoedig veranderen,
Mag ik jouw glazen bol lenen :wink:

Wat hiervoor ook al gezegd is denk dat het voorbarig is om nu al te zeggen dat er helemaal niks kan. Afwachten. De wereld kan er over een paar maanden misschien heel anders uit zien.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

kastelke schreef:
26 jan 2021, 20:37
Hoorde dat inderdaad ook. Al vergoed mijn private verzekering via mijn werkgever wel indien er covid-gerelateerde kosten zijn als ik in het buitenland ben.

Ik weet dat Canada niet van plan is om repatrieringsvluchten te doen voor Canadezen indien er een ernstige uitbraak is elders in de wereld. In December kon je als Canadees in Zuid-Afrika plots niet meer thuis geraken omdat sommige luchtvaartmaatschappijen besloten hun vluchten van daaruit te annuleren, en er geen rechtstreekse vluchten van Zuid-Afrika naar Canada zijn. Contact met het consulaat ter plaatse leerde dat ze niet van plan waren om landgenoten te repatrieren, want 'je koos er zelf voor om naar daar te gaan terwijl er negatief reisadvies was'.
Dat was nog anders een jaar geleden, toen landen wel massaal repatrieringsvluchten organiseerden om hun landgenoten uit China naar huis te halen.
Het is een risico dat je op dit moment bewust neemt. Het kan er redelijk ok uitzien wanneer je boekt/vertrekt, maar het kan snel verkeren.
Soort van gerelateerd: tegen zoiets soortgelijks lijken overwinterende Britten in Spanje en Portugal nu ook aan te gaan lopen. Sinds de Brexit mogen die maar 90 van de 180 dagen doorbrengen in de EU, maar als je eind maart lastig thuis kan komen omdat dan bijvoorbeeld het vliegverkeer tussen Spanje en het VK zou zijn stilgelegd, loop je risico op een overstay en kun je in de toekomst niet meer zomaar naar de EU reizen. Repatriëren zit er ook niet in. Ik denk dat de snowbirds daar niet over nadachten toen die leeftijdsgroep in meerderheid 'Leave' stemde.

(overigens lijkt daar ook nog eens een dure verplichte quarantaine in een hotel bij te komen voor terugkerende reizigers naar het VK, ook voor UK citizens)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Timb schreef:
27 jan 2021, 07:14
De wereld kan er over een paar maanden misschien heel anders uit zien.
Mijn vader zou zeggen, je hebt twee kansen.

In dit geval zou ik wel weten voor welke kans ik zou gaan. En dat is heel wat anders dan ik zou willen.

Wij, particulieren, bedrijven, vliegtuigmaatschappijen, hoteliers en weet ik veel wat allemaal niet meer kunnen wel van alles willen. Maar voorlopig gebeurd er verdomde weinig. En voorzie ik ook op geen enkele manier versnelling. Als je dan al weet dat in de routekaart stond dat de gewone mens ingeent zou worden tussen februari en oktober. Dan denk ik dat je zo langzamerhand wel op je klompen kunt gaan aanvoelen dat er ook dit jaar verdomde weinig mogelijk zal zijn.

En dan nog. Zou ik als overheid wat willen. Dan zou ik dat eerst is heel voorzichtig met mn eigen bevolking uit gaan vogelen. Voordat je allerlei mensen uit het buitenland gaat toelaten.

Nogmaals, wat ik zou willen is iets totaal anders dan wat ik hoop. Maar nu denken dat over een paar maanden de wereld er heel anders uit kan zien? Daar heb ik geen glazen bol voor nodig!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

De EU loopt voorlopig behoorlijk achter qua vaccineren. Ik zie andere landen, bijv. de US en UK, rond de zomer het vliegverkeer wel uitbreiden of helemaal openen. En zo wel meer landen die in een aardig tempo vaccineren en vervolgens met elkaar afspreken de grenzen te heropenen al dan niet met bewijs van vaccinatie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

En qua aantal vaccinaties is NL een van de langzaamste landen, op één na de onderste plaats qua aantal vaccinaties per 1000 inwoners, net boven Bulgarije...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door PSVwally »

De EU loopt voorlopig behoorlijk achter qua vaccineren. Ik zie andere landen,
Relatief gezien tov de rest van de wereld loopt de EU helemaal niet achter hoor. Grote delen van Azie, Zuid-Amerika en vooral Afrika zullen pas volgend jaar of zelfs het jaar daarop nog volop ermee bezig zijn (als de vaccinaties overigens het probleem oplossen).
Afh van het virus zie ik Nederland overigens de komende maanden echt wel een inhaalslag maken tov veel andere Europese landen. Hou er rekening mee dat door die privacy wetgeving hier sommige zaken ook echt anders gaan dan in bv een Israel.
We zijn hier (veel) te traag begonnen, maar de infrastructuur staat nu eindelijk redelijk en het is nu wachten op aanvoer
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

We kunnen idd allemaal speculeren en dat houdt de hoop natuurlijk levend. Feit is echter dat we allemaal moeten afwachten hoe het de komende maanden loopt. Ik geef de hoop in ieder geval nog niet op. Zo hebben we ook nog iets om naar uit te kijken. :thumbup:
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

Timb schreef:
28 jan 2021, 13:43
We kunnen idd allemaal speculeren en dat houdt de hoop natuurlijk levend. Feit is echter dat we allemaal moeten afwachten hoe het de komende maanden loopt. Ik geef de hoop in ieder geval nog niet op. Zo hebben we ook nog iets om naar uit te kijken. :thumbup:
En zo is het, helemaal mee eens! 👍
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

Timb schreef:
24 jan 2021, 12:39
Ik zou niet weten waarom je niet met een negatieve test zou mogen reizen.
Ik weet niet of ik het al in deze draad had aangegeven, maar elke staat in de V.S. heeft haar eigen voorwaarden met betrekking tot inreizen (vanuit andere staten). Vaak is een recent negatief testresultaat een vereiste. Anders moet je 10 dagen (of zo) verplicht in quarantaine, op straffe van hoge boetes en/of gevangenisstraf.

Dat is voor ons (in de V.S.) al lastig, maar als toerist zal dat helemaal moeilijk kunnen zijn als je om de paar dagen weer een test moet laten doen tijdens een rondreis...
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

Situatie in Canada nu: enkel essentiele reizigers zijn toegelaten, de nodige testen voor en na de reis, en 3 dagen verplicht verblijf in een 'government approved facility' met een geschatte eigen bijdrage van Canadian $2,000.
De komende 3 maanden zijn ook geen vluchten naar Mexico en Carribean.
Het zal dus ten vroegste mei zijn vooraleer er kans is op toeristen die komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Goed om te zien dat meer landen het idee van Taiwan gebruiken. Die doen de hotel quarantaine voor alle inkomende reizigers al bijna een jaar nu, hoewel dat niet 3 dagen is maar 2 weken met zware boetes e.d. mocht men zich er niet aan houden. Dat is de hoofdreden van het succes aldaar en de reden dat ze eigenlijk nooit een lokale verspreiding hebben gehad. En ook maar 9 doden hebben door corona. Dat hadden landen in het Westen al veel langer over kunnen nemen.

Wat een verschil met hier overigens. Florida restricties 0, enkel wat federaal afgesproken is. Echt alles is open, mondkapjes worden aangeraden, social distancing doet bijna iedereen nog wel en dingen als een digitale menu kaart in restaurants etc zijn gebruikelijk maar iedereen doet het anders. Over het algemeen is het denk ik 50/50 tussen de ontkenners/het is griep/kans dat je dood gaat is 0.03%-mensen aan de ene kant en aan de andere kant mensen die het wel serieus nemen en liever thuis blijven. Wanneer de travelban er van af gaat zal het hier direct weer enorm druk zijn.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Die 3 dagen verplicht hotel in Canada is voor het feit dat je wacht op de resultaten van de COVID test die ze afnemen als je aankomt in Canada. Na die 3 dagen moet je nog steeds 14 dagen in quarantaine gaan (ook met negatieve test), hetzij in je eigen huis of in een hotel waar ze je naartoe sturen als je geen adres hebt om 14 dagen in quarantaine te gaan.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Visser »

kastelke schreef:
02 feb 2021, 15:21
en 3 dagen verplicht verblijf in een 'government approved facility' met een geschatte eigen bijdrage van Canadian $2,000.
Leuk verdien model....
.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

ADE01 schreef:
02 feb 2021, 16:44
Goed om te zien dat meer landen het idee van Taiwan gebruiken. Die doen de hotel quarantaine voor alle inkomende reizigers al bijna een jaar nu, hoewel dat niet 3 dagen is maar 2 weken met zware boetes e.d. mocht men zich er niet aan houden. Dat is de hoofdreden van het succes aldaar en de reden dat ze eigenlijk nooit een lokale verspreiding hebben gehad. En ook maar 9 doden hebben door corona. Dat hadden landen in het Westen al veel langer over kunnen nemen.
Op een eiland is het natuurlijk ook veel makkelijker om de reizigersstroom te controleren dan wanneer je veel grenzen over land hebt. Zeker in een land met zulke open grenzen als Nederland is dat op die manier niet te doen. Je kan controleren op plezierreisjes, maar er zijn duizenden mensen die over de grens werken bijvoorbeeld. Moeten die allemaal maar ontslag nemen dan?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Ja, het is wel lastiger maar zo moeilijk ook weer niet. Trek het anders EU breed, die grenzen worden al bewaakt. Volgens mij is het nauwelijks beperkt reizen vanuit het buitenland, zoals het vliegverkeer, vooral een probleem. Iedere dag komen er bijv. nog 100+ vluchten aan op Schiphol uit allerlei hoeken van de wereld. Mensen die een paar kilometer over de grens werken brengen geen varianten uit Zuid Afrika, Brazilie of de UK met zich mee. Dat moet eerst een grote plas water over zijn gegaan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jill1234 »

Wij staan op het punt onze reis (juli) te annuleren. Mogen gratis annuleren maar toch doet het een beetje pijn....
Maar ik zie het niet gebeuren dat er deze zomer (onbezorgd) gereisd kan worden (buiten Europa). We denken er nog een weekje over maar denk dat we dan toch de knoop doorhakken; ook om dan plan B (autovakantie Europa) te kunnen boeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Visser »

Schiphol is echt heel rustig. Was er 19 januari. De enige bij de douane en bagage controle. Ook t vliegtuig was 80% leeg qua passagiers.
Er stonden hier en daar stewardessen van KLM om je de weg te wijzen. Zie er schijnbaar hulpeloos uit :P . Gewoon om ze aan t werk te houden denk ik.

Paar fotoos van 19de. Was ongeveer 11.30. Zelfs de man in de klok is naar huis gestuurd.... :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Visser »

Nog 1 waar je normaal gesproken in de rij staat voor de controle van je bagage en kleding.
Sprak met een beveiliger en zij was zo over de zeik dat niemand mocht reizen. En ik kon haar eigenlijk alleen maar gelijk geven. Er zijn daar duizenden mensen zonder baan, alleen al op Schiphol.
En nu zijn de regels nog meer aan gescherpt.
Afbeelding
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer