Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TommyGun »

Ik ben er klaar mee. Morgen voor 3 weken naar Italië, we zien de US hopelijk wel weer in 2022 :roll:
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NettyJoosten »

@Terpies dus dan moet jij dan ook nog maar even iemand naar beneden halen ?
Net wat ik zeg ben een beetje liever voor mekaar !!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door IngridUSA »

Er wordt niemand naar beneden gehaald. Er wordt een terechte vraag gesteld (door meerdere forumleden). Ik dacht gelijk hetzelfde toen ik het las (oh, het is even lekker rustig geweest maar daar gaan we weer…) en dan moet ik echt tot 10 tellen om niet te reageren. Niemand hier heeft wat aan die loze kreten.

En een beetje liever voor mekaar zijn: de intentie is vast goed bedoeld maar het komt op mij over als een sneer terug.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door laanvdj »

:offtopic: Was idd even lekker rustig, hopelijk keert de rust weer snel weer en kan iedereen weer posten en vragen wat hij wil.
Zal het wel het ongeduld zijn dat we allemaal voelen omdat we zo snel mogelijk antwoord op de topicvraag willen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

We balen allemaal van de travelban. Maar we zijn echt afhankelijk van concreet nieuws uit Washington. Laten we de sfeer niet verpesten door allerlei fakenieuws te plaatsen. :wink:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

De "next several days" duren wel heel lang!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
baudewijn
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door baudewijn »

Vluchten annuleren en herboeken, allemaal ok, maar wat met reisverzekeringen; geld kwijt. Toch?
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

IngridUSA schreef:
23 jul 2021, 07:35
Er wordt niemand naar beneden gehaald. Er wordt een terechte vraag gesteld (door meerdere forumleden). Ik dacht gelijk hetzelfde toen ik het las (oh, het is even lekker rustig geweest maar daar gaan we weer…) en dan moet ik echt tot 10 tellen om niet te reageren. Niemand hier heeft wat aan die loze kreten.

En een beetje liever voor mekaar zijn: de intentie is vast goed bedoeld maar het komt op mij over als een sneer terug.
Van mij zal niemand meer last hebben !! Succes ermee ik zit al lekker in de us ! ✌🏾
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

baudewijn schreef:
23 jul 2021, 10:28
Vluchten annuleren en herboeken, allemaal ok, maar wat met reisverzekeringen; geld kwijt. Toch?
Je bedoelt de reeds betaalde premies van een reisverzekering? Die zul je kwijt zijn ja.

Ik heb ruim een jaar geleden mijn doorlopende reisverzekering opgezegd. Een nieuwe sluit ik pas weer af als ik zeker weet dat de reis door kan gaan. :wink:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door michelly »

baudewijn schreef:
23 jul 2021, 10:28
Vluchten annuleren en herboeken, allemaal ok, maar wat met reisverzekeringen; geld kwijt. Toch?
Heb je een losse verzekering? Kun je die niet meenemen?
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Nou is onze (nogal dure) reis naar Namibië en Botswana voor de tweede keer omgeboekt. Onze doorlopende annuleringsverzekering was niet hoog genoeg dus heb ik destijds bij het boeken (in juni 2019) nog een losse annuleringsverzekering erbij genomen. Die hebben we dus al tot 2x toe mee kunnen nemen naar de nieuwe reis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

baudewijn schreef:
23 jul 2021, 10:28
maar wat met reisverzekeringen; geld kwijt. Toch?
Daarvoor is het toch een verzekering? Wat bedoel je precies te zeggen?

Overigens heb ik mijn doorlopende reis- en annuleringsverzekering gewoon laten doorlopen. Die € 6,50 per maand kan er nog wel vanaf. :wink: Bovendien is het ook handig als ik ad hoc dagje uit plan in Nederland. En aangezien ik nog steeds een reis naar Amerika gepland heb voor begin oktober heb ik 'm nu ook gewoon nodig.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Misschien is het bij andere reisverzekeringen anders, maar bij de mijne vallen dagjes uit in Nederland daar niet onder. Dagjes uit naar het buitenland weer wel, en korte reisjes met minimaal één overnachting in Nederland ook, maar een verloren zonnebril in de Python in de Efteling tijdens een gewoon daguitstapje wordt helaas niet gedekt.

Wij hebben onze doorlopende reisverzekering om die reden ook aangehouden. Niet dat we de werelddekking de afgelopen twee jaar nodig hebben gehad, maar hopelijk komt er een moment dat die wel weer nut zal hebben. We zijn de afgelopen anderhalf jaar wel af en toe een weekendje naar een vakantiepark geweest, en op vakantie naar Duitsland en Spanje, dus de verzekering an sich was ook tijdens deze crisis niet overbodig.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Wat betreft die zonnebril zou ik maar blij zijn, dat soort dekkingen betaal je gewoon via de premie.
In de regel is wat je zelf makkelijk kan vergoeden, je niet moet verzekeren.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

USInsider schreef:
22 jul 2021, 23:03
159 people in IL have died due to COVID-19 or Covid-19 complications after being fully vaccinated according to data updated Wednesday, July 21, 2021 by the Illinois Department of Public Health (IDPH).
At least 593 fully vaccinated people have been hospitalized in Illinois, department officials said.
(The state only reports breakthrough infections among those who have been hospitalized or died).

Covid-19-variants found in IL (07-21-2021): Alpha, Beta, Epsilon (2x), Delta, Gamma.
Welke bron?

Wat hadden de overledenen onder de leden en welke leeftijd? En hoeveel mensen in de studie hebben niks van een covid infectie gemerkt en/ of hadden hele milde klachten?

Zulke info op deze manier heb je totaal niks aan, als alleen misschien wantrouwen in vaccins creëren en bangmakerij.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Negotiations between the European Union and the U.S. to recognise each other’s vaccination passes are struggling to make headway due to the absence of a federal certification system in America, according to a diplomatic memo seen by Bloomberg.

EU ambassadors were told at a meeting on Thursday that the European Commission is, however, in an advanced stage of talks with the U.K., and in contact with Japan, Australia and Canada. Discussions with Ottawa were described as promising and officials are hoping that the EU’s Covid certificates will be recognised in September when Canada is due to reopen travel to vaccinated non-U.S. travelers, the memo says.
The bloc’s executive arm explained that talks with non-EU countries were about ensuring that passes were interoperable, and met technical and security standards.
Bron: https://www.bloombergquint.com/business ... e-progress

Het idee is dus dat onze Europese QR-code óók ondersteund gaat worden door landen buiten Europa.

Bemoedigend om te lezen dat de gesprekken met Canada voortvarend verlopen, en jammer om te lezen dat dat voor de VS niet zo is.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

@Galapogos : Heel veel amerikanen hebben het niet zo op centrale registratiesystemen, afgezien van het technisch optuigen van een Covid vaccinatie- c.q. ziekte-beter systeem. Bij onze GGD gaf dat ook problemen. De al verrichte vaccinaties in de VS zijn mogelijk ook nog niet eens op naam bijgehouden. Bovendien moeten ze dan ook iets inrichten om onze Covid QR code correct te kunnen uitlezen. Dus ik begrijp het moeizame overleg met de VS over de QR code wel. Canada gaat daar allemaal soepeler en meer "europees" mee om.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Dat is zoals ik het ook zie. Mijn post was puur ter informatie, niet omdat het me verbaast dat het loopt zoals het loopt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Zou het uitstel voor duidelijkheid van openen van de grenzen louter hierom nog draaien, namelijk het ‘hoe gaan we dat gevaccineerd controleren’?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Het zal een van de dingen zijn.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

De principes over toelating, voorwaarden en controle zijn één ding, de praktische organisatie en uitvoering ervan een ander.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer