Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

woutervg schreef:
21 jun 2021, 16:11
Is kan mij goed voorstellen dat de EU reciprociteit wilde, maar dat de toerismebranche druk heeft uitgeoefend om hier niet op te wachten, zodat er wel alvast geld kan worden verdiend aan Amerikanen die hier op vakantie komen.
Dat denk ik ook en dan heeft de EU het (weer) slecht gespeeld qua belang voor EU burgers. Er is nu geen druk meer uit te oefenen in de onderhandelingen :(
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door woutervg »

Ik persoonlijk ben er wel blij mee, aangezien er nu geen testplicht meer is op de terugweg.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Ah, dat zou heel logisch zijn ja, dat de Europese toerismebranche druk op de EU heeft uitgevoerd om niet te wachten op reciprociteit vanuit de VS. Het staat hoe dan ook krom in dat artikel.
harryh schreef:
21 jun 2021, 16:19
Dat denk ik ook en dan heeft de EU het (weer) slecht gespeeld qua belang voor EU burgers. Er is nu geen druk meer uit te oefenen in de onderhandelingen :(
Mwoah, dat hoeft niet per sé toch? Je kunt het ook uitleggen als een handreiking. Iemand moet de eerste stap zetten. En verder zal de discussie in de VS toch voornamelijk worden gevoerd op medische gronden lijkt me.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

Als dat artikel klopt is het beginsel van reciprociteit daarmee van tafel denk ik en dan zal de VS inderdaad net zolang wachten tot ze (eenzijdig) de cijfers in de EU goed genoeg vinden. En dat vind ik, met tickets voor 4 juli, erg jammer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

De kansen voor een vertrek op 4 juli worden met de dag kleiner, maar ik hoop voor je dat de ontwikkelingen tijdig de goede kant op gaan.

Met die reciprociteit gaat de EU wel selectief om. Voor China vinden ze dat klaarblijkelijk heel belangrijk maar voor de VS niet. Ergens vreemd, want er zullen toch ook grote aantallen Chinese toeristen Europa willen bezoeken lijkt me. Of zouden die hun land toch al niet mogen verlaten vanwege de coronacijfers in de EU? Ik heb eigenlijk geen idee van de uitreisregels vanuit China.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Nou Harry, Ik gooi er dan maar een berichtje in met een kleine positieve noot. Hopelijk snel goed nieuws, maar het wordt nu wel heel spannend voor je. Duimen!
PARIJS - AF-KLM-topman Ben Smith is “zeer hoopvol” dat de VS snel de grenzen opent voor niet-Amerikanen, zo zei hij maandag op het Paris Air Forum. Nu is het nog éénrichtingsverkeer, waarbij Amerikanen wel naar Europa mogen, maar Europeanen niet naar de VS.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... nzen-opent
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Dit staat er vandaag op USA today:
Borders with Mexico, Canada to remain closed through July

U.S. borders with Mexico and Canada will remain closed "to reduce the spread" of COVID-19 through the end of July, the Department of Homeland Security announced on Twitter Sunday. The agency, in conjunction with its Canadian and Mexican counterparts, originally closed the United States' northern and southern borders to leisure travelers in March 2020 at the start of the COVID-19 pandemic. The restrictions have been extended on a monthly basis ever since, and were previously extended to July 21.
Ik weet dat dit geldt voor CA-USA en vise versa maar ik denk maar dat ze de grenzen met Europa dan ook niet open gooien voor iedereen als ze het al niet eens voor Canada doen.

Wij hadden in eerste instantie plannen om eind augustus van de USA naar Vancouver Ilsand te reizen maar wij hebben het niet aangedurfd om tickets te kopen. Nu ben ik daar blij om want BC (Britisch Columbia) heeft al aangegeven geen enkele toerist toe te laten in de zomer. Alleen mensen uit BC mogen door BC reizen. Niet eens Canadezen uit andere provincies mogen erin.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Dat is vreemd. Op Twitter schrijft DHS nou juist dat de maatregelen zijn verlengd tot en met 21 juli. Dat is eigenlijk hetzelfde bericht als dat diverse media gisteravond laat al brachten.

Volgens dat artikel van USA Today zou dat al langer het geval zijn geweest en is het nu verder verlengd t/m eind juli. Ik denk niet dat dat klopt.

DHS schrijft verder ook:


Gaat niet over de EU, maar hopelijk gelden die ‘positieve ontwikkelingen’ in brede zin.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Ik wilde een link plaatsen bij mijn bericht over bron vermelding van het feit dat de border met BC dicht is maar er stond alweer een bericht onder. Ik hoop ook dat de DHS de maatregelen na 21 juli gaat versoepelen maar BC is duidelijk. Deze zomer kom je BC niet in.

Bron vermelding (bij deze): https://www2.gov.bc.ca/gov/content/covi ... el/current
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Ebelix »

De grens over land is dicht maar de luchtgrens is open. Je mag vanuit Mexico en Canada naar Amerika vliegen met een negatieve PCR test. Er zijn best wel wat mensen uit de Schengen regio die eerst 14 dagen in Mexico verblijven om vervolgens door te reizen naar Amerika. Er wordt ze geen haarbreedte in de weggelegd door Immigrations.

Waarom mag de luchtgrens tussen Schengen en de USA dan niet open? Het gaat hier om hetzelfde principe. Vliegen met een negatieve test en klaar. Daar komt nog bij dat, zeker in Nederland, het vaccineren hard gaat en er is nu een bereidheid van 87% om te vaccineren. De ziekenhuizen raken leeg en er sterven steeds minder mensen door COVID-19. Daar staat tegenover dat wij nog wel een hoge besmettingsgraad hebben maar die mensen worden steeds minder doodziek van het virus.

De situatie is in Amerika op de meeste plekken beter dan in Nederland maar met gevaccineerde mensen en negatieve PCR testen loopt de US weining risico om weer meer besmettingen te krijgen.

Er moet hier meer achter zitten dan alleen besmettingen. De grote 3 luchtvaartmaatschappijen willen weer graag mensen vanuit Schengen naar Amerika brengen want daar verdienen ze goed aan. Veel beter dan de binnenlandse vluchten. DE reden dat er toch wel veel wordt gevlogen tussen Schengen en de US heeft te maken met de hoge prijzen voor de luchtvracht die op het moment gevraagd kunnen worden omdat er heel groot capaciteittekort is bij het zeecontainer vervoer. Met de vracht kunnen ze nog iets van de kosten dekken.

Ik kan alleen maar hopen dat de willekeur van het reisbanbeleid van de Amerikaanse overheid stop wordt gezet en dat men weer op gegronde reden beslissingen gaan nemen.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Belgie heeft allesinds alle restricties opgegeven sinds vandaag voor inreizende Amerikanen NAAR BELGIE !

Hopen dat het nu ook andersom snel lukt !

https://unitedstates.diplomatie.belgium ... covid-19#7
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Nog geen nieuws inverband met toelating van internationale reizigers voor plezier naar Canada want de grens blijft dicht tot 21 juli.

De aangekondige versoepelingen vandaag zijn enkel voor volledig gevaccineerde Canadezen en permanent residents van Canada die naar het buitenland willen reizen voor plezier.

https://www.ctvnews.ca/health/coronavir ... -1.5478703
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Daar vanuit de VS wordt aangegeven dat het openen van de grenzen een wetenschappelijke beslissing zal zijn, lijkt mij een blik op de vaccinatiegraad en het reproductiegeval nuttig. Dan begrijp ik de keuze namelijk volledig om de landsgrens met Mexico nog niet te openen (vliegen mag trouwens gewoon onder enige voorwaarden). Canada doet het het gewoon goed, maar zou daar kunnen meespelen in de recente beslissing dat Canada al enkele dagen geleden heeft aangekondigd de landsgrens met de VS nog niet te zullen openen? Op social media heb ik hier veel Amerikanen erg ehm...Amerikaans op zien reageren door het WH op te roepen Canada hiervoor te straffen middels een stop op export en de grens voor Canada nog veel langer dicht te houden.

Kijkend naar deze twee indicatoren zitten we qua vaccinatiegraad in BNL inmiddels ongeveer op Amerikaans niveau en v.w.b. het R-getal onder die van de VS. Als je vanuit Mexico op de VS mag vliegen, dan zou dat vanuit onze landen helemaal geen probleem mogen zijn.
Bijlagen
R.JPG
vaccinatiegraad.JPG
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

@boonens
Altijd trickie.
Tegenover de mooie resultaten, kun je ook het recente kaartje van Europa zetten van de EDCD. Dan is Nederland nog het enige rode land in Europa(behoudens enkele stukken van Spanje en Zweden)
Afbeelding
En qua besmettingen gemeten over laatste 7 dagen per 100000 zit Nederland op 35, Mexico op 18 en Canada op 17!
Bijlagen
afbeelding.png
Laatst gewijzigd door Trom op 21 jun 2021, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

boonens schreef:
21 jun 2021, 17:25
Op social media heb ik hier veel Amerikanen erg ehm...Amerikaans op zien reageren door het WH op te roepen Canada hiervoor te straffen
Hoezo Amerikaans ;-) ;-) Tjonge...... ik ben helemaal weg van Amerika. Ik kom er het liefst van alle landen buiten Nederland maar de mensen die er wonen zijn soms.... afijn..... erg Amerikaans ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:
21 jun 2021, 16:48
Nou Harry, Ik gooi er dan maar een berichtje in met een kleine positieve noot. Hopelijk snel goed nieuws, maar het wordt nu wel heel spannend voor je. Duimen!
Thx!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

kristofm schreef:
21 jun 2021, 17:15
Belgie heeft allesinds alle restricties opgegeven sinds vandaag voor inreizende Amerikanen NAAR BELGIE !
Lees even aantal berichten terug, da's geen nieuws meer, vorige week al door de EU besloten - België zit toch nog in de EU haha?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Dat is een gevoelig puntje. De EU heeft niet zoveel te besluiten :lol:. Ze kan alleen adviseren. België volgt nu dat advies.
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door woutervg »

Galapogos schreef:
21 jun 2021, 18:04
Dat is een gevoelig puntje. De EU heeft niet zoveel te besluiten :lol:. Ze kan alleen adviseren. België volgt nu dat advies.
In dit geval hebben ze wel wat te besluiten aangezien het een unaniem besluit is. Lidstaden mogen wel extra eisen stellem mbt vaccinaties ed, maar voor NL en Belgie heeft dat niet zoveel zin, aangezien toeristen dan gewoon naar DE of FR kunnen vliegen.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Ik snap het niet meer. Ik zie artikelen dat de grenzen met Canada en Mexico tot 21 juli dicht blijven, maar het is wel mogelijk om vanuit Canada naar de VS te reizen? Hoe zit dat precies?

Daarnaast denk ik (en hoop ik) echt dat er deze week of volgende week meer bekend wordt mbt de opheffing van de travel ban. Ik denk ook niet dat de VS er heel lang over gaat doen, maar eigenlijk per direct of na een aantal dagen (na aankondiging) de grenzen weer open gaan. Dus ik verwacht (en nogmaals vooral hoop) dat 1 juli of 4 juli de dagen zijn waarop we weer kunnen reizen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer