Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Ik denk dat ze dat biden ( ha ha.. ) wel weten.

Eigenlijk is dit topic een grote brei met speculaties geworden waar veel mensen zenuwachtig van worden. Volgens mij is het antwoord op de vraag in de titel van dit topic na 39 pagina's nog steeds hetzelfde

Niemand die het weet.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

tddft_ schreef:
15 jun 2021, 23:18
Ik zou voorstellen dat jullie beiden jezelf informeert over wat een forum precies inhoudt voordat jullie over andermans bijdragen gaan klagen.
En dat zegt iemand met 84 posts waarvan 36 berichten alleen in dit topic, grotendeels speculaties.

Dit forum is niet groot geworden door speculaties maar juist door door nuttige informatie!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door IngridUSA »

tddft_ schreef:
15 jun 2021, 22:32
Waarom blijven sommigen hier alleen maar klagen over wat voor berichten hier worden geplaatst? Weten jullie wel wat een forum inhoudt? De definitie van een forum is letterlijk “een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te posten”. Dus ook speculaties en “onzinnige” berichten die mensen willen plaatsen. Als je het niet wilt lezen, scroll dan lekker verder en reageer dan niet?! Stelletje azijnzeikers. Alleen maar blijven klagen over de berichten alsof dit de officiële CDC website is waar alleen officiële informatie gedeeld mag worden. Bah bah.
Nou nou, iets minder brutaal mag ook wel. Je hoeft het zeker niet met iemand eens te zijn, maar dat kun je nog altijd fatsoenlijk mededelen.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TommyGun »

Terpies schreef:
15 jun 2021, 23:05
Tja je hebt ook tegen beter weten in alles gereserveerd….feit is dat de grenzen dicht zijn (en dat is al enige tijd) dus tja….je hebt het jezelf toch ook op de hals gehaald…. Hopelijk valt het mee…voor iedereen die geboekt heeft.

Goede les: boek alles annuleerbaar zonder vooruitbetaling dan heb je er het minste last van.
Alsof iemand dit kon weten vorig jaar. Lekker makkelijk gezegd.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Coyote schreef:
15 jun 2021, 21:42
Als ik dan lees: Amerika moet toch zeker wel dit, Amerika moet dat...

Amerika moet helemaal niets! Amerika doet gewoon wat het zelf wil. Die laat zich niet leiden door wat hier in Europa geroepen wordt.
Exact! Ik las in een bericht eind mei dat het Amerikaanse domestic luchtverkeer alweer op ong. 80% zit ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Ik zie bijna dagelijks berichten van NPS op social media over recordaantallen bezoekers en voorheen relatief rustige parken waar je inmiddels ook al voor 8.00 uur niet meer kan parkeren, ik zie beelden van evenementen in Amerika waaruit blijkt dat er regio's zijn waar Corona enkel nog in de media bestaat, als ik de hotels check in toeristische gebieden dan lijkt het met de bezettingsgraad best OK te zijn en ook de autoverhuurders hebben de Europese vakantievierder momenteel niet nodig.

Ondertussen kan de UK niet verder open i.v.m. de Delta variant en zien wij ook in NL alweer de eerste effecten van m.n. terugkerende jongeren die een variantje importeren vanuit Spanje of Portugal. Ik acht de kans best groot dat wij in oktober concluderen dat de VS er best goed aan heeft gedaan om de kat nog even uit de boom te kijken.

En de eerstvolgende die op terechte kritiek op zijn of haar speculatieve gewouwel reageert met 'nou, dan lees je het toch lekker niet zoek anders even de definitie op van een forum en lekker puh ik maak zelluf wel uit wat ik zeg' is af en wil ik verzoeken voortaan lekker op Facebook te blijven plakken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Misschien moet iedereen elkaar eens in zijn of haar waarde laten. Sommige mensen vinden geruchten nou eenmaal prettig een ander weer niet. Who cares. Haal uit een forum wat jij belangrijk vindt zonder overal op te moeten reageren. Verder wachten we gewoon af en zien we het wel :thumbup: Dit was/is voor mij juist het meest prettige en vriendelijke forum van het hele internet. Laten we dat vooral zo houden.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Graag weer ontopic. Iedereen heeft zijn zegje nu gedaan, dus deze discussie hoeft nu niet verder te worden gevoerd. Thanks!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Laten we het erop houden dat niemand heeft kunnen voorzien vorig jaar maart wat dit uiteindelijk voor gevolgen zou hebben. Ik tenminste niet. Ik dacht in maart ook, nou dan blijven we een paar weken binnen. Who cares? Maar toen die paar weken een paar maanden werden wisten de meesten toch wel beter.

Nu lijkt het erop, met name lijkt, dat het allemaal beter gaat. En willen we met zn allen weer zo snel mogelijk terug naar normaal. Heel begrijpelijk. Maar elk land zal eerst naar zichzelf kijken. Voordat ze allerlei "risico's" uit andere landen binnen halen. Dan is het mooi dat mensen hele reizen gaan boeken op hoop van zegen. Maar dan bestaat ook de kans dat de hoop groter blijkt te zijn geweest dan de zegen. Helaas...

Tot op heden heb ik 2 data gehoord. Te weten 22 juni en 4 juli. Of er wat gezegd gaat worden? Wat er gezegd gaat worden? Geen flauw idee! Maar kan me zo maar voorstellen dat er 22 juni bekend gemaakt zal worden dat Biden 4 juli een officieel statement zal maken. En dat statement hoeft dan niet te betekenen dat alles meteen open gaat. Kan me zo maar voorstellen dat er allerlei fases gaan komen. Kan me zo maar voorstellen dat ze in Amerika ook weten dat het "grote vakantieseizoen" na 1 september is afgelopen. Dat de risico's dus steeds minder worden. Ik geloof er geen bal van dat hij op 4 juli roept vanaf morgen is iedereen weer welkom!!

Dat deden ze gisteren geloof ik in Marokko. Kijk even wat voor chaos dat gaf. Dan nog wat anders. We kennen allemaal die beelden van talloze vliegtuigen die her en der overal geparkeerd staan. Ik heb me laten vertellen dat een vliegtuig wat maanden stil heeft gestaan niet zo maar weer de lucht in kan. Ik heb er geen verstand van. Maar dat schijnt een dingetje te zijn. Dus stel dat het allemaal weer kan. Dan zijn we nog maanden bezig om alles weer opgestart te krijgen. Ik heb de CEO's van Delta en United een paar maanden geleden horen zeggen dat het jaren zou gaan duren voordat alles weer terug zou zijn bij het oude normaal.

Nog wat anders? Heeft Amerika toeristen uit het buitenland uberhaupt nodig?? Ik heb ooit begrepen dat er 80 miljoen buitenlandse toeristen per jaar komen. Heel plat geslagen. Dat zijn amper 4.000 toeristen per staat per dag. En ik weet best dat je dit op deze manier niet zo kunt uitrekenen. Maar ik kan hier in Oregon of in Washington State weken uit de voeten zonder dat ik ooit een buitenlandse toerist hoor of tegenkom. Heeft Amerika die buitenlandse toeristen nodig?? Amper 10% van de Amerikanen gaat naar het buitenland op vakantie. Die gaan allemaal lekker in eigen land op vakantie. En dat zullen de meesten hier verdomde goed begrijpen. We willen er niet voor niets met zn allen zo graag naartoe.

Andersom schijnen er in Europa elk jaar meer dan 500 miljoen toeristen onderweg te zijn. De belangen zijn dus totaal verschillend. En kunnen op geen enkele manier met elkaar vergeleken worden. Wij willen in Europa de boel weer zo snel mogelijk open hebben. Want er moet geld verdiend worden. Amerika heeft die "paar" toeristen uit Europa helemaal niet nodig. Hebben ze toeristen uberhaupt nodig?

Ja, Amerika zal echt weer open gaan. Zullen ze haast hebben? Ik geloof er echt helemaal niks van.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Als jij gelijk blijkt te hebben (en dat kan best, ik heb soms ook een zeer negatief gevoel bij de hele situatie), dan kan ik begin september weer een rondje gaan annuleren...

Nu, alles is annuleerbaar en perfect terugbetaalbaar geboekt dus daar maak ik me 0 zorgen over, maar zou natuurlijk liever gewoon gaan. :)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door georgesken »

Feit is gewoon dat intercontinentaal toerisme ecomisch gezien veeeeeeeeel minder belang heeft dan intracontinentaal toerisme. (Zowel in Europa als noord-Amerika) Enkel een beperkt aantal toeristen zelf heeft er last van (wij dus…) , en in beperktere mate bepaalde vliegtuigmaatschapijen.
Dus puur rationeel gezien valt de risk/reward ratio voor ons aan de verkeerde zijde…

Gelukkig zijn niet alle beslissingen steeds rationeel….
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Het gaat natuurlijk niet alleen om toeristen maar ook om handel/werk. Dan zal het belang voor landen en vliegmaatschappijen toch groter worden.
John van Oosten
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door John van Oosten »

https://www.pzc.nl/binnenland/live-amer ... ~a1f14d78/

We mogen weer 😁👏

Excuses, zij mogen weer, was iets te enthousiast…
Laatst gewijzigd door John van Oosten op 16 jun 2021, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

@Trom
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vermelden dat als handel/werk het probleem is. En dit probleem wordt ook aan beide kanten zo gevoeld. Dat men dit kan en zal oplossen.

Probleem is precies wat @georgesken aangeeft. Als je als toerist naar Amerika wil. Zal je achteraan aan moeten sluiten. En de vraag is hoe lang de rij gaat zijn. Ik ben heel benieuwd. En ik hoop voor iedereen dat het mee gaat vallen. Maar de voorgeluiden, als er uberhaupt al geluiden zijn, zijn niet echt heel erg hoopgevend voor mensen die volgende maand op vakantie willen...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Niet dus! Wat staat er volgens jouw in dit stukje tekst dat jij, als toerist, weer naar de US mag??
John van Oosten
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door John van Oosten »

Almere vak V schreef:
16 jun 2021, 13:01
Niet dus! Wat staat er volgens jouw in dit stukje tekst dat jij, als toerist, weer naar de US mag??
Niet dus, nogmaals sorry, veel te vlug gelezen in mijn lunchpauze, iets met wishfull thinking…😔
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Dat er 4 juli groot feest is klopt dan wel weer. De bedoeling is dan idd om het einde van de pandemie te vieren.

https://apnews.com/article/government-a ... 149daedb14
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
16 jun 2021, 10:04
Tot op heden heb ik 2 data gehoord. Te weten 22 juni en 4 juli. Of er wat gezegd gaat worden? Wat er gezegd gaat worden? Geen flauw idee! Maar kan me zo maar voorstellen dat er 22 juni bekend gemaakt zal worden dat Biden 4 juli een officieel statement zal maken. En dat statement hoeft dan niet te betekenen dat alles meteen open gaat. Kan me zo maar voorstellen dat er allerlei fases gaan komen. Kan me zo maar voorstellen dat ze in Amerika ook weten dat het "grote vakantieseizoen" na 1 september is afgelopen. Dat de risico's dus steeds minder worden. Ik geloof er geen bal van dat hij op 4 juli roept vanaf morgen is iedereen weer welkom!!
Waar ik afgelopen tijd aan zat te denken. De staten in Amerika laten meer en meer de coronamaatregelen los. Volgens mij doen ze dat pas nadat een bepaald percentage (zo'n 70%) van de inwoners van een staat gevaccineerd is, zie als voorbeeld dit artikel.

Zou de trage besluitvorming (in onze ogen dan hè) hiermee te maken hebben? Wil Amerika misschien alle of zoveel mogelijk staten weer 'op groen' hebben voordat men de toeristen weer toelaat? Met groepsimmuniteit voorkom je wellicht dat het virus massaal de eigen bevolking treft als het toch meereist met de toeristen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ribruijn »

Klinkt niet onlogisch. Gewoon in plaats van alle gestress je vakantie een jaartje verplaatsen en een alternatief zoeken. Kans dat alles snel opengaat lijkt me niet heel groot. Ik heb zelfs ook recent de USA trip naar 2022 getild en geloof me, dat geeft een hoop rust in je hoofd - alsmede een hele dosis nieuwe voorpret.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Het probleem in de US is nu dat er een hardnekkige griep wappies is die niet gevaccineerd wil worden, en rekent op andere mensen (lees:gevaccineerden) om de groepsimmuniteit te bereiken.
Bieden heeft 70% vaccinatie beloofd maar het bungelt al een tijdje daaronder… wel zijn in de meeste Staten de meeste maatregelen inmiddels wel opgeschort.

En ja, de 4th of July is al een tijdje een feestdag, en enig gevoel voor symboliek is de gemiddelde Amerikaan niet vreemd. (Als het aan the former Guy had gelegen was deze feestdag overigens ingeruild voor een dag begin januari…).
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Coyote schreef:
16 jun 2021, 19:41
Waar ik afgelopen tijd aan zat te denken. De staten in Amerika laten meer en meer de coronamaatregelen los. Volgens mij doen ze dat pas nadat een bepaald percentage (zo'n 70%) van de inwoners van een staat gevaccineerd is, zie als voorbeeld dit artikel.
Roland
En zo zie je maar Roland, speculeren gaat voordat je er erg in hebt. :lol: :thumbup: Iedereen wil zo graag op reis dat elk signaal opgemerkt wordt. De een is wat nuchterder dan de ander en een ieder hier op het forum is verschillend maar we zijn het allemaal over één ding eens: Amerika is prachtig en we kunnen niet wachten om te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer