Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Na de gecancelde reis van mei 2020 begint het toch wel erg te broeien naar een hernieuwde poging USA of Canada in 2021. Onze Patagonië reis november dit jaar zal ook wel niet doorgaan, dus twijfel ik om nu al te gaan omboeken. Wanneer zouden de grenzen op zijn vroegst weer open gaan? Na vaccinatie de aankomende winter? Misschien koffiedik kijken maar hoe denken forumgenoten erover?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Kevin77 »

Hier ook twee gecancelde reizen dit jaar.
De tickets voor de meivakantie 2021 zijn al geboekt, deels betaald met een voucher.
We verblijven één week in een villa waarvan ik de boeking alleen kon doorschuiven ipv een terugbetaling krijgen.
De tickets heb ik geboekt na mijn teleurstelling over het niet doorgaan van de tweede reis, zodat ik weer een vakantie had om naar uit te kijken.
Dit was een maand of twee geleden.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik beter nog niets had kunnen boeken, ik zie de grenzen niet (voor iedereen) opengaan in april / mei 2021.
Ik zie de laatste tijd veel berichten dat we het optimisme over een vaccin wat snel klaar is wat moeten temperen, laat staan dat dat vaccin dan voor iedereen beschikbaar is.
Mocht reizen naar de VS wel weer mogelijk zijn maar met beperkingen dan zou ik daar toch ook nog eens goed over nadenken. Wij hebben afgelopen week 3 dagen in Disneyland Parijs rondgelopen met 35 graden en de hele dag een mondkapje op, dat is wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Als verblijven in de VS inhoud dat ik buiten mijn accomodatie altijd een mondkapje moet dragen dan is de lol er snel af voor mij.
Ik moet wel zeggen dat ik de VS erg mis, het voelt als een tweede thuis.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Er is geen enkele indicatie wanneer de grenzen naar USA en Canada weer open gaan. Maar als ik zie hoe het virus zich ontwikkelt dan denk ik dat het nog heel lang gaat duren voordat alles weer echt normaal is. Tot die tijd zou ik helemaal niks boeken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Tja, je geeft het zelf ook al aan: het is koffiedik kijken. Veel zal afhangen wanneer er een (goedwerkend) vaccin op de markt wordt gebracht. Ik denk dat dat een moment is dat grenzen weer (geleidelijk) open zullen gaan.

Zoals de situatie nu is zullen de grenzen voorlopig nog wel gesloten blijven. We zien nu overal ter wereld adviezen aangescherpt worden. In Amerika zelf stijgt het aantal gevallen onverminderd door. Dus al zou het mogen, je moet het niet eens willen nu. Alle goede voornemens ten spijt maar ik snap werkelijk niet dat men nu al boekt voor 2021. Wacht eerst maar eens af tot we weer kunnen reizen.

Ik zie het er nog wel van komen dat je straks gevaccineerd moet zijn voor je (verre) reizen mag maken. Dat zou best eens een voorwaarde voor bijv. je reis- en annuleringsverzekering kunnen worden of een voorwaarde om een bepaald land in te mogen.

Nee, voorlopig zie ik de grenzen nog niet opengaan, hoe zeer ik ook iedereen een tripje naar Amerika gun.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pete.Z »

Ik ben pessimistisch er over, maar ik hoop volgend jaar september. Maar ook ik verwacht wel voorwaarden als een bewijs dat je niet besmet bent, een verplichte vaccinatie (als er een vaccin is) en mondkapjes in vliegtuig en op vliegveld.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Coyote schreef:
15 aug 2020, 12:48
Ik zie het er nog wel van komen dat je straks gevaccineerd moet zijn voor je (verre) reizen mag maken. Dat zou best eens een voorwaarde voor bijv. je reis- en annuleringsverzekering kunnen worden of een voorwaarde om een bepaald land in te mogen.
Roland
Een verplicht vaccinatiestempel in je paspoort bijvoorbeeld, ja zoiets zal het wel worden om bijv USA/Canada in te komen. Maar qua timings ben ik zelf toch meer optimistischer met ergens in voorjaar/zomer 2021 de grenzen open. Hopelijk zijn we dan wel snel van de mondkapjes af, zie nu mensen heerlijk fris in de buitenlucht trails lopen bijv. Mt Rainier N.P. met mondkapjes op.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

Dat zal dan wel het bestaande gele vaccinatie boekje worden ipv je paspoort.
Verder is de EU bezig om in 2022 een vaccinatie paspoort te introduceren. Wat dat toevoegt weet ik niet.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Hier in Canada spreekt met van 2022 dat het leven misschien weer iets of wat normaal kan verder gaan. Voorlopig gaat het aantal besmettingen hier in Canada ook weer omhoog en vooral bij de jongere generatie. Gisteren is officieel bekend gemaakt dat de grens tussen USA/Canada en USA/Mexico gesloten bijft tot 21 september, dus we kunnen niet de grens over met de auto...enkel voor noodzakelijk trips. Maar als ik bijvoorbeeld op vakantie zou willen gaan naar de USA dan kan ik hier in Vancouver gewoon een vlucht boeken, het vliegtuig opstappen en naar de USA vliegen, ik moet wel 2 weken in quarantaine als ik terug ben in Vancouver. Niet dat ik in deze corona tijden wil vliegen, maar het is maar om aan te geven dat wij dus wel zouden kunnen vliegen als we willen. Ik ken iemand hier in Vancouver die naar Ijsland gevlogen is om daar op vakantie te gaan, nu als hij terug komt moet hij 2 weken in quarantaine.

Voor British Columbia (provincie in het westen van Canada) wordt internationaal reizen pas weer toegestaan in Fase 4 en met de voorwaarden dat er al langere tijd geen besmettingen meer zijn, een kuur gevonden is voor het corona virus of een vaccin. We zitten nu in Fase 3 hier in British Columbia.

Als je nog kan wachten om te boeken zou ik het bekijken tot begin volgend jaar en dan eventueel boeken voor later 2021. Wie weet wat er in het najaar nog op ons af gaat komen...
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door iLoveStedentrips »

Het is allemaal echt koffiedik kijken ja en soms is de wens de vader van de gedachten.

Ontwikkelt het virus zich in het najaar? Wanneer is er vaccin? Komt het er überhaupt en werkt het dan ook echt?

Hoe gaan de mensen ermee om? Laten we wel wezen, een bezoek aan een plaatselijk winkelcentrum lijkt me net zo onveilig als internationaal reizen.

Misschien komt er een goed medicijn? Dan kunnen we gaan accepteren dat het erbij hoort? Doen we met Griep ook en elk jaar sterven er een half miljoen wereldwijd. Maar zolang je met wat pilletjes niet in het ziekenhuis komt of op de IC lijkt mij het probleem voor de reisbranche ook opgelost.

Ik denk dat het ook belangrijk is hoe de financiële markten ontwikkelen. Als je ziet wat er failliet is en gesteund moet worden na 3 maanden, dan valt er over 9 maanden niks meer te reizen. De meeste landen hebben een financiële krimp tussen de 10-20% in de afgelopen 3 maanden. Als dit nog een jaar doorgaat hebben we ben ik bang een groter probleem dan het internationaal reizen.

Zelf denk ik dat de reisbranche, maar ook andere branches, met slimme oplossingen (moeten) gaan komen die constructiever zijn. Wat als we van COVID-19 naar COVID-20 gaan, of een heel nieuw virus, alles is mogelijk. Het zou fantastisch zijn als er een oplossing kan komen op luchthavens en in vliegtuigen om virusverspreiding te minimaliseren. Dat zou helpen bij elke potentiële pandemie, maar of dan überhaupt kan...........

Zelf ga ik in februari naar Yosemite, dus ik kom terug om mijn eerste zin. Ik hoop en verwacht dat er oplossingen gevonden gaat worden, per 1 januari 2021, want hopen dat alleen dit serienummer bestreden wordt is echt veel te weinig voor de toekomst.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

AnnInBC schreef:
16 aug 2020, 04:00
Maar als ik bijvoorbeeld op vakantie zou willen gaan naar de USA dan kan ik hier in Vancouver gewoon een vlucht boeken, het vliegtuig opstappen en naar de USA vliegen, ik moet wel 2 weken in quarantaine als ik terug ben in Vancouver. Niet dat ik in deze corona tijden wil vliegen, maar het is maar om aan te geven dat wij dus wel zouden kunnen vliegen als we willen. Ik ken iemand hier in Vancouver die naar Ijsland gevlogen is om daar op vakantie te gaan, nu als hij terug komt moet hij 2 weken in quarantaine.
Ik weet niet of ze daar "overdeplas" ook met de codes geel, oranje en rood werken. Hier in Europa is het zo: geel is vrij reizen, oranje is in principe alleen noodzakelijke reizen en ook 2 weken in "echte" quarantaine bij thuiskomst en rood wordt reizen afgeraden! Maar ik zou het het er best voor over hebben hoor om thuis na zo'n reis nog even 2 weken bij te komen in deze zgn thuis-quarantaine. Sowieso geeft mijn werkgever bij buitenlandreizen de verplichting tot 2 weken extra verlof, maar dan wel 2 weken extra vrij betaald door de werkgever bij een code geel land, bij code oranje moet ik dan zelf de snipperdagen opnemen (maar zit door al de gecancelde vakanties dit jaar toch met behoorlijke berg snipperdagen :wink: )
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

iLoveStedentrips schreef:
16 aug 2020, 07:50
Zelf ga ik in februari naar Yosemite, dus ik kom terug om mijn eerste zin. Ik hoop en verwacht dat er oplossingen gevonden gaat worden, per 1 januari 2021, want hopen dat alleen dit serienummer bestreden wordt is echt veel te weinig voor de toekomst.
Hoe ga je dit doen dan of is dit werknoodzakelijk reis? Zou ook best in februari willen gaan hoor, mooi besneeuwde bergen.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door iLoveStedentrips »

Robbie&Irene schreef:
16 aug 2020, 10:08
Hoe ga je dit doen dan of is dit werknoodzakelijk reis? Zou ook best in februari willen gaan hoor, mooi besneeuwde bergen.
Misschien was ik iets te stellig, ik doe nog even of er niks aan de hand is, dus ik ga. :lol: Maar als er een code oranje of hoger is dan moet ik helaas een jaartje uitstellen. Ik wil voor mijn website in februari naar Firefall in Yosemite.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Robbie&Irene schreef:
16 aug 2020, 10:02

Ik weet niet of ze daar "overdeplas" ook met de codes geel, oranje en rood werken. Hier in Europa is het zo: geel is vrij reizen, oranje is in principe alleen noodzakelijke reizen en ook 2 weken in "echte" quarantaine bij thuiskomst en rood wordt reizen afgeraden! Maar ik zou het het er best voor over hebben hoor om thuis na zo'n reis nog even 2 weken bij te komen in deze zgn thuis-quarantaine. Sowieso geeft mijn werkgever bij buitenlandreizen de verplichting tot 2 weken extra verlof, maar dan wel 2 weken extra vrij betaald door de werkgever bij een code geel land, bij code oranje moet ik dan zelf de snipperdagen opnemen (maar zit door al de gecancelde vakanties dit jaar toch met behoorlijke berg snipperdagen :wink: )
Hier is het in fases en dan heeft elke provincie nog een beetje zijn eigen fase systeem...dus niet erg duidelijk. In de USA zal het ook wel weer een ander systeem zijn. Men raadt hier aan om enkel binnen eigen provincie te reizen, maar men houdt niemand tegen om andere provincies te bezoeken. Dat kan per auto alsook per vliegtuig en binnen Canada moet niemand in quarantaine. Maar als jij naar Canada zou vliegen en ze laten je toe om naar hier te vliegen als toerist (wat ik betwijfel) dan moet jij ook 2 weken in quarantaine. Dus iedereen die op Canadese bodem landt vanuit een ander land MOET 2 weken in quarantaine en je moet ook bewijzen dat je dat ergens veilig kan doen of ze stoppen je in een hotel bij de luchthaven. Je moet ook denken dat het virus wel eens zou kunnen opflakkeren als je op vakantie bent in het buitenland zolang dat virus niet onder controle is en dan moet je er rekening mee moet houden dat je misschien ook niet eens zo direct weer naar huis kan. Ach het is me allemaal wat, afwachten is de boodschap want het is allemaal zo moeilijk te voorspellen!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

iLoveStedentrips schreef:
16 aug 2020, 10:39
Robbie&Irene schreef:
16 aug 2020, 10:08
Hoe ga je dit doen dan of is dit werknoodzakelijk reis? Zou ook best in februari willen gaan hoor, mooi besneeuwde bergen.
Misschien was ik iets te stellig, ik doe nog even of er niks aan de hand is, dus ik ga. :lol: Maar als er een code oranje of hoger is dan moet ik helaas een jaartje uitstellen. Ik wil voor mijn website in februari naar Firefall in Yosemite.
Mooi plan, heb je website bekeken en leuk gemaakt Guido. Hopelijk lukt het je in februari 2021...
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Ik heb zo’n gevoel dat dit nog wel even kan gaan duren voor we weer Amerika in mogen 😢
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Hoe het er nu voor staat verwacht ik dat reizen naar de USA nog wel een tijdje gaat duren. Een goed medicijn en beter nog een vaccin zou in ieder geval hoop bieden op weer het “normale” leven hoe het voor Corona was.
Weer heerlijk kunnen reizen naar waar je maar heen wilt.

En phoeee mis ik dat leven........
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad, dat laatste wat je zegt.

Het is echt niet zo dat je een heel jaar reist. In ons geval zo'n 4/5 weken per jaar, en wat weekendjes. Dus in bijvoorbeeld juli (wij gaan nooit in de zomervakantie) zou ik het helemaal niet kunnen/moeten missen. Maar dat doe ik wel, juist omdat het niet mag :crybaby:
Morgen zouden we in het vliegtuig naar Canada stappen. In plaats daarvan wordt het overmorgen in de auto naar Oostenrijk. En daar moet ik me toch even overheen zetten hoor. Ik weet ook wel dat het eerstewereldproblemen zijn, en natuurlijk nergens over gaat.

Maar wat zou het fantastisch zijn als we weer mogen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Vorige week een flinke gok genomen door spotgoedkope tickets te boeken naar Miami voor mei 2021 (Eur 179,- p/p), dus uiteraard hoop ik dat rond die tijd het reizen weer enigszins veilig kan. Wij hebben voor deze zomer alle plannen gecanceld (een reis naar Z-Korea), maar waren in februari nog op Hawaii dus daar teren we tot die tijd nog wel op.

Zelf schat ik de kans dat mei te vroeg blijkt voor een trip naar de VS zo'n 70%. Maar...dat geeft dus 30% kans om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten! :lol: Daarbij, misschien nog wel belangrijker, noopt het mij om weer een trip voor te bereiden...de zalige voorpret! En in die uurtjes achter de PC waarin ik bestemmingen aan het researchen ben, andermans reisverslagen lees, de route uitstippel en leuke restaurantjes en gerechten probeer te vinden, verdwijnt alle Corona-problematiek met bijkomende onzekerheid helemaal naar de achtergrond en voelt het leven weer even ouderwets normaal en vrij.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

@boonens : Ik heb datzelfde gokje genomen. Eerst een nachtje over geslapen of ik dat gokje durfde te nemen. Voor dit bedrag durfde ik dat en gelukkig waren de tickets er nog. Een dag later waren ze ruim 400 euro.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Mocht het toch niet doorgaan, dan delen we in ieder geval in de smart :D
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer