Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Geen idee waarom X wel en Y niet, maar volgens mij is het gewoon een numbers game. De grenzen over land met Canada en Mexico zijn enorm druk. Verder staat vrijwel de gehele top 10 van landen met het meeste toeristen op de ban, dat lijkt mij ook geen toeval.
Nou nee hoor ADE01, besmettingen, zh opnames en ovelijdens gaan juist hard naar beneden in nagenoeg heel europa! Maar als de US bang zouden zijn voor extra besmettingen en varianten dan begrijp ik ook niet waarom de amerikanen dan wel als toerist naar europa mogen.
Dat bedoelde ik helemaal niet. De besmettingen door reisbewegingen lopen op, stond vandaag nog in het Nederlands nieuws, en dan is de zomervakantie nog niet eens echt begonnen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6141060/c ... roter.html
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Zolang het bij besmettingen blijft dat doet het vaccin zijn werk. Vorige week las ik ergens het verhaal van 13 besmettingen in een verpleeghuis. De helft had geen klachten en de andere helft lichte hooikoorts klachten. Dat is toch mooi?

Volgens mij is dat juist wat we willen en moeten we niet van de leg raken van (weer) een mutatie. Al zijn we daar in NL aardig goed in geworden. :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Het is echt heel frustrerend. Waarom zou je volledig gevaccineerden Europeanen niet naar Amerika laten reizen?
En dan het met 2 maten meten(heleboel landen wel en wij niet) :evil:
Je kunt toch niet bang blijven voor die varianten, dan kan je straks niks meer.
Als je gevaccineerd bent wordt je er toch niet heel ziek meer van en beland er bijna niemand meer in het ziekenhuis.
Het is geloof ik een heel politiek issue geworden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

ovide schreef:
22 jun 2021, 17:11
Timothy555 schreef:
22 jun 2021, 16:58
Plus, waarom zijn ze dan niet op slot voor Rusland, Turkije, Mexico, tal van Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen, ...

Dit lijkt gewoon heel erg op politieke b*llsh*t.
Precies dat, en wie heeft bedacht dat alleen de Schengen landen van Europa niet toegelaten mochten worden, maar je bijvoorbeeld vanuit Bulgarije of Albanie wél naar de VS kan....belachelijk
Inderdaad. Ach wat had ik op dit moment gewild dat Nederland geen onderdeel was van Schengen. Het feit dat je makkelijk van Kroatië, Servië of Bulgarije kan reizen, maar niet van hier is zò oneerlijk
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Maar waarom? Wat heeft ‘Europa’ gedaan om de Amerikanen
zo te irriteren? Ik ben ook gewoon die onduidelijkheid zo beu. Zeg dan gewoon dat het niet opengaat in ‘21, whatever. Maar nu zit ik hier met al m’n reservaties. Niet wetende wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Het is ondertussen ook erg frustrerend. Ik snap ook niet dat Europa toeristen uit de US toe laat en andersom niet. Slaat echt nergens op!!
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Raquel12
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 mei 2021, 08:53
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Toch wat.meer nieuws nav de bijeenkomst van vanmiddag... meer duidelijkheid

Finally, the United States and the European Union reiterated their support to ensure safe and secure mobility and continued to exchange information on their respective measures towards the gradual resumption of non-essential international travel. Both sides committed to reinitiate secure travel between the United States and EU Member States as soon as possible, based on the principles of mutual cooperation, efficient operation of the international travel system and scientific evidence.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Zo lang ze niet met een datum komen is het helaas nog steeds geen nieuws.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Timothy555 schreef:
22 jun 2021, 16:58
Plus, waarom zijn ze dan niet op slot voor Rusland, Turkije, Mexico, tal van Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen, ...

Dit lijkt gewoon heel erg op politieke b*llsh*t.
Exact ! Begrijpen wie begrijpen kan... Ik snap er op dir vlak geen snars meer van. Nuja , hoe meer Europese anden de toegang tot Amerikanen niet meer ontzien, hoe groter de kans dat het ook zal kunnen in de andere richting...

Als belg kleurt Rusland donker rood ... maar diezelfde russen mogen wel naar de U.S afreizen ...
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Timb schreef:
22 jun 2021, 19:35
Zo lang ze niet met een datum komen is het helaas nog steeds geen nieuws.

Het kan snel gaan hoor! België heeft op 18 juni officiëel aangkondigd dat vanaf 21 juni Amerikanen terug welkom zijn...
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

kristofm schreef:
22 jun 2021, 19:45
Timb schreef:
22 jun 2021, 19:35
Zo lang ze niet met een datum komen is het helaas nog steeds geen nieuws.

Het kan snel gaan hoor! België heeft op 18 juni officiëel aangkondigd dat vanaf 21 juni Amerikanen terug welkom zijn...
Helaas zegt dat nog niks over andersom.
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gilster »

The US Secretary of State for Internal Security, Alejandro Mayorkas, who participated in the same meeting at the Centro Cultural de Belém (CCB), in Lisbon, also spoke of a possible lifting of restrictions on movement between the EU and the USA, having taking into account the “dedication” of the two blocs to the fight against the pandemic.

“We also talked about trying to lift restrictions so that we can travel between our countries, not only to take into account the economic imperative, but also so that families can get together again, some of which have not seen each other for a year”, he said.

In his intervention, Mayorkas assured that “America is once again committed to the transatlantic partnership”, considering it “increasingly important in a world where challenges have no borders”.

https://www.theportugalnews.com/news/20 ... avel/60565
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SuperFieke »

Ik geloof nooit dat het nog goedkomt tegen 5 juli, en we hebben dan ook onze reis vandaag volledig geannuleerd. Gedaan met afwachten, speculeren, onzekerheid, valse hoop hebben en elk artikel te lezen en proberen te interpreteren... We horen het nu wel wanneer de US terug opengaat.
Het was wel met erge pijn in het hart, daarom dat we ook afgewacht hebben tot op de limiet wat nog organiseerbaar was voor mij. Nu kunnen we verder onze reis naar Italië beginnen uitwerken. We gaan naar de Dolomieten, Venetië en Umbrië. Eindelijk iets om naar uit te kijken waarvan we (bijna) zeker weten dat het zal doorgaan :)
En dan zomer 2022... poging nummer 3: Oregon en Washington :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@Gilster in reactie quote ik mezelf even ter aanvulling op jouw bericht, want daar hoort wel iets bij, en ook voor alle meelezers:
het enige wat gezegd wordt, is dat er de komende dagen en weken verder gesproken gaat worden over transatlantisch reizen.
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gilster »

Persoonlijk denk ik dat de USA zichzelf in een lastige situatie gemanoeuvreerd heeft. Dit gezien de Biden administratie er voor gekozen heeft om 1 proclamation op te stellen voor Schengen, UK, Ierland, Brazilië en Zuid-Afrika. Kan me voorstellen dat dit enige administratieve haken en ogen met zich meebrengt ten aanzien van een individuele aanpassing voor Schengen.

Verder is er natuurlijk een diplomatiek risico van het (onnodig) schaden van relaties als een van bovengenoemde gebieden vrijstelling krijgt terwijl een ander nog een 'ban' heeft. De conservatieve houding van de UK en het recent vooruit schuiven van de geplande 'freedom day' ter plaatse zal ook niet helpen (al zijn er nu weer berichten dat het een en ander wordt heroverwogen).

Zodoende denk ik dat de USA waarschijnlijk bij voorkeur in een keer pp10143 wil intrekken. 'Worst case' zijn we dan afhankelijk van de zwakste schakel.
Mijn hoop is dat er achter de schermen al afspraken zijn gemaakt en dat de reden is dat de Nederlandse regering een aankondiging heeft geplaatst voor 24 juni (onder het kopje reciprociteit). Wij hebben een reis ingepland staan voor 3juli, als er begin volgende week nog geen duidelijkheid is schuif ik door naar september, onder het kopje nee heb je ja kan je krijgen.

Voor de liefhebbers link naar pp10143:

https://www.whitehouse.gov/briefing-roo ... s-disease/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

NL heeft al aangekondigd dat Amerikanen vanaf 24 juni welkom zijn. Bedoel je dat of iets anders?
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gilster »

@harryh

Om exact te zijn dat de Verenigde Staten op de lijst komt van veilige landen en zodoende vanaf 24juni reizigers vanuit de Verenigde Staten welkom zijn los van hun nationaliteit of reden van reizen. Verder is er geen eis om een negatieve test te overleggen en/of in quarantaine te gaan bij aankomst.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JaapofJake »

Wij zouden op 9 juli vertrekken naar San Francisco. Ik houd nog steeds hoop (wellicht tegen beter weten in) en wachten uiterlijk tot eind volgende week. Misschien dat het toch 4 juli wordt. Dat moet eind volgende week toch wel duidelijk zijn, lijkt mij. Zo niet, ga ik weer een paar avonden hotels/campings annuleren. Net als vorig jaar. En plan B ligt gelukkig al een heel eind klaar. We gaan dan halverwege de Pond: IJsland.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@Gilster Dat denk ik op zich ook, het zal wel over de Schengen landen samen gaan. Maar helaas heeft de persconferentie vandaag duidelijk gemaakt dat er nog dagen tot weken overlegd gaat worden.
Onze tickets zijn voor 4 juli, ik ga er na die persconferentie vanmiddag niet meer vanuit dat we dan mogen vertrekken.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Mijn tickets zijn ook voor begin juli dus ik blijf ook nog hopen op de 4 juli heropening (misschien zelfs 1 juli). Ik neem de algemene berichtgevingen op de persconferenties niet zo serieus, omdat ze niet met iets concreets komen terwijl de EU al de grenzen heeft geopend. Als Europa niet al open was voor de VS dan zou ik er ook geen hoop meer in hebben, maar dat is niet het geval. Ik denk dus dat de VS kant nu nog niks mag of kan zeggen, maar wachten op een officiële aankondiging ergens deze of volgende week. Het is toch ook al bekend dat het EU Corona paspoort door de VS gebruikt kan worden? Dus ik snap niet wat ze nog moeten bespreken. Ik vraag me wel af hoe de aankondiging gaat zijn als het dan zover is. Zal het door Biden tijdens de persconferentie gedaan worden (iemand zei tijdens zijn 4th of July speech) of zullen we het in een willekeurig nieuwsartikel lezen?

Daarnaast kan ik het me gewoon NIET voorstellen dat er straks volle vliegtuigen van de VS naar Europa gaan vliegen maar halfvol (of moet ik zeggen halfleeg) weer terug gaan. Daar zullen ze toch wel over na hebben gedacht?
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer