Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

En de andere Europese maatschappijen leggen de druk er nu ook op:

https://www.aviation24.be/organisations ... is-summer/
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Mooi nieuws allemaal. Natuurlijk nog geen werkelijke knoop doorgehakt. Ook moeten de cijfers van Nederland nog verder naar beneden want ondanks een sterke daling naar 76 per 100000 zitten we nog steeds bij de top in Europa. Op op het vandaag vernieuwde wekelijkse EDCD kaartje is Nederland nog steeds niet ok.
.
Maar het gaat de goede kant op. Dus vandaag toch maar mijn nieuwe ESTA aanvraag gedaan :lol:
Piet8seven
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2021, 19:42

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Piet8seven »

Zal ik mijn vlucht naar Amerika in juli toch maar laten staan dan?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Ik weet niet wanneer in juli je precies vertrekt, maar op basis van wat we nu weten zou ik de tickets zeker nog even aanhouden. Wat win je ermee om ze nu te cancellen?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Amber76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2020, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Amber76 »

Wij hebben tickets met vertrek op 23 juli naar Philadelphia... Moeten 3 weken van tevoren definitief betaald worden. Gaat er ook om hangen. Durf niet te hopen dat het echt kan, maar annuleren doen we nog niet. Vind het allemaal wel lastig met de speculaties. Daarnaast vind ik ook dat er weinig duidelijk is over de regels voor kinderen en op reis. We hebben twee kinderen van 8 en 10. Die worden sowieso niet gevaccineerd, zijn zij vrijgesteld van reisbeperkingen? (Los van USA ook voor Europa niet duidelijk) Moeten zij gewoon sowieso PCR? Lastig lastig lastig, luxe probleem, maar goed. Er zit niks op behalve wachten.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7768
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

@Piet8seven Ik zou gewoon wachten als ik jou was. Je wint er niks mee door nu te annuleren.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Eind september lijkt me nu plots toch weer haalbaarder. Ik heb er weer wat moed in.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Trom schreef:
10 jun 2021, 15:25
Dus vandaag toch maar mijn nieuwe ESTA aanvraag gedaan :lol:
Het was een aantal jaar geleden sinds ik een Esta heb aangevraagd en er was best wat veranderd (lees extra informatie aanleveren). Ben ik toch wel een flinke tijd mee bezig geweest voor twee aanvragen.
Resultaat: binnen een half uur twee goedkeuringen :thumbup:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Wij vliegen 30 juli, maar gaan echt niet cancellen. Heb geduld. Er komt binnen nu en een week echt wel meer nieuws gok ik.
Raymon1985
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 jul 2015, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raymon1985 »

Helaas moet minder goed nieuws
ook gedeeld worden

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -en-belgie
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Is toch iets ouder nieuws? En staat mijn inziens ook los van de travel ban.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door RCRD »

Timothy555 schreef:
10 jun 2021, 19:03
Eind september lijkt me nu plots toch weer haalbaarder. Ik heb er weer wat moed in.
Wij vliegen ook eind September , naar Las Vegas, en hebben hele goede hoop. 80% kans geef ik het.. :thumbup:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Dit is mijn inziens een minder gunstig teken. Het lijkt erop dat British Airways in ieder geval voor een wat langere periode geen vertrouwen heeft in een herstel van transatlantische vluchten.

https://www.bbc.com/news/business-57433222
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

RCRD schreef:
10 jun 2021, 20:16
Timothy555 schreef:
10 jun 2021, 19:03
Eind september lijkt me nu plots toch weer haalbaarder. Ik heb er weer wat moed in.
Wij vliegen ook eind September , naar Las Vegas, en hebben hele goede hoop. 80% kans geef ik het.. :thumbup:
Ik hoop dat je gelijk hebt, want dan zit ik er dus ook als jij er zit :-)
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Raymon1985 schreef:
10 jun 2021, 20:01
Helaas moet minder goed nieuws
ook gedeeld worden

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -en-belgie
Dat komt omdat er nog geen Amerikanen toegelaten worden en bij de landen die naar niveau 3 zijn gegaan mogen Amerikanen wel het land in. Pure politiek.
ad.de.boer
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ad.de.boer »

Wij hebben vliegtickets voor de VS voor begin juli. Ik taxeer dat de travelban dan nog intact is. Ons plan was en is nog steeds om een rondrit van ca. twee maanden door het Westen van de VS te maken. We overwegen nu om op de beoogde vertrekdatum naar een land (bijv. in het Caraïbisch gebied) te vliegen dat niet op de US travelban-lijst staat en van daaruit na 14 dagen door te vliegen naar de VS. We voldoen dan aan de voorwaarde dat we 14 dagen voorafgaand aan binnenkomst in de VS niet in een van de Schengenlanden of een ander land op de travelban-lijst zijn geweest en zouden dus de VS binnen moeten kunnen. Even afgezien van de kostenkant: klopt deze gedachtegang of zie ik iets wezenlijks over het hoofd?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Frasi »

Dat zou kunnen. Er zijn voorbeelden van mensen die via Aruba of Mexico reizen.
Maar kies voor de zekerheid 15 dagen voor het geval je een beambte treft die uren gaat tellen en net niet aan 14 x 24 uur komt.
En het zal mogelijk extra gaan kosten: ervan uitgaande dat je reeds een huurauto hebt gereserveerd tegen redelijk tarief. Aanpassen van een bestaande reservering gaat tegen de nieuwe dagtarieven en die liggen nu flink hoger in vergelijking met 4 maanden geleden. Vluchten idem.

Ik blijf vooralsnog optimistisch dat ik voor mijn reis op 4 augustus wel 'gewoon" mag vliegen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

Ja hoor, dat kan, maar let er op dat je inderdaad ook echt 14 dagen in dat land verblijft, en niet net iets minder, want dan wordt je geweigerd.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1865
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Ik raak er toch wel een beetje gefrustreerd van dat het allemaal zolang moet duren voordat ze de travelban opheffen.
Het is ook heel bijzonder dat de travelban maar voor een klein gedeelte van de wereld geldt. O.a half Afrika en Zuid Amerika mogen gewoon binnen, ondanks dat daar weinig gevaccineerd wordt.
Al zouden ze maar zeggen: het wordt niks voor 1 Sept o.i.d. dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Ik heb een optie op tickets tot 16 Juni(vertrek 10 Juli)
Vrees dat ik de optie moet laten verlopen, of Biden moet tegen de verwachting in nog snel met ander nieuws komen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Omg september... ik twijfel niet eens of het tegen die tijd al opgegeven is. Ik heb nog hoop voor begin juli wanneer mijn vlucht gaat.
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer