Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

er is toch geen betere manier om mensen gevaccineerd te krijgen door te laten zien welke vrijheden ze er voor terug krijgen dus kan mijn insziens ook bij de aanpak horen
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

De meeste staten hebben geen restricties en gouverneurs die, ondanks records en overlopen ziekenhuizen, vol blijven houden dat vaccineren een eigen keuze is, dat maskers een eigen keuze zijn, dat lockdowns niet nodig zijn, enzovoorts. Zonder beperkingen zijn er geen vrijheden terug te geven... Ik hoop dat Biden wat harder op gaat treden maar verwacht er weinig van.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GoBucks »

ADE01 schreef:
09 sep 2021, 14:48
De meeste staten hebben geen restricties en gouverneurs die, ondanks records en overlopen ziekenhuizen, vol blijven houden dat vaccineren een eigen keuze is, dat maskers een eigen keuze zijn, dat lockdowns niet nodig zijn, enzovoorts. Zonder beperkingen zijn er geen vrijheden terug te geven... Ik hoop dat Biden wat harder op gaat treden maar verwacht er weinig van.
Maar dat kan Biden helemaal niet. Strenger optreden tegen staten. Amerikaanse staten zijn niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld provincies in Nederland. Staten hebben veel meer macht. Een Amerikaanse President kan niet zomaar ingrijpen in de interne politiek van een staat. Een President is geen Rutte / De Jonge die zomaar van alles kan besluiten voor de staten die de Verenigde Staten vormen.

Lees dit artikel maar eens. Dit gaat over ex-President Trump en lockdowns uit het begin van de pandemie. Het artikel gaat over staten die in lockdown gaan en ex-President Trump wil dat voorkomen. Maar hetzelfde principe gaat op voor staten die nu volledig openen en die Biden wil dicht gooien.

https://www.brookings.edu/blog/fixgov/2 ... -the-boss/

In het bijzonder:

"The 10th Amendment to the U.S. Constitution, included in the original Bill of Rights, states that “The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people.” As University of Texas law professor Bobby Chesney has recently reminded us, the states are independent entities within our system of federalism, not mere subordinate jurisdictions of the national government. In areas reserved to the states,he says, the federal government “cannot coerce the states into taking actions to suit federal policy preference.”

In particular, states enjoy unchallenged primacy in what constitutional scholars call “police powers”—those involving the health, safety, and well-being of their citizens. In exercising these powers, they may require citizens to do things—such as staying at home or getting tested—that some may resist."

.......

"No federal statute gives the president the authority to override state decisions. Nor does he possess this inherent authority under Article II of the Constitution. Nor do any other provisions of the Constitution (such as the interstate commerce clause) confer this power on him. If governors choose to disregard his call to reopen their states, their decisions will be final, and the President Trump will have to live with them."

Natuurlijk heeft de President andere indirekte (politieke) mogelijkheden. Hij kan bijvoorbeeld besluiten om bepaalde subsidie kranen dicht te gooien. Maar dan begeeft hij zich in een politiek moeras...
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Biden heeft wel opties, vaccinatie of in ieder geval testplicht voor reizen tussen staten bijv. En wat meer druk zetten / van zich laten horen zou ook wel fijn zijn. Ik snap dat hij op staatsniveau vrijwel niks kan doen maar hij neemt het niks doen wel heel letterlijk. Tot zover offtopic - ik wil niet te ver afdwalen.

Het lijkt er nu op dat Biden een executive order gaat ondertekenen die voor federale overheid vaccinatie verplicht maakt en verder druk gaat zetten op scholen en bedrijven. In ieder geval nog niks over de travel ban, vaccinatie van eigen bevolking lijkt nog altijd de prioriteit.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

ADE01 schreef:
09 sep 2021, 14:48
De meeste staten hebben geen restricties en gouverneurs die, ondanks records en overlopen ziekenhuizen, vol blijven houden dat vaccineren een eigen keuze is, dat maskers een eigen keuze zijn, dat lockdowns niet nodig zijn, enzovoorts. Zonder beperkingen zijn er geen vrijheden terug te geven... Ik hoop dat Biden wat harder op gaat treden maar verwacht er weinig van.
Hoor je wel eens wat je zelf zegt? Vrijheden terug geven????Waarom denk je dat het vrijheden zijn. Dit forum begint voor mijn smaak een beetje eng te worden helaas.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

@Timb
Lees je het niet verkeerd? Er zijn geen beperkingen op vrijheid ingevoerd (naar mijn mening in ieder geval) dus er valt ook geen vrijheid terug te geven is wat ik bedoelde. En dat was een reactie op ONYX.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Dus lockdowns, avondklok, mondkapjes, geen toegang zonder test of vaccinatie enz enz. zijn wat jou betreft geen vrijheden die zijn ingeperkt? Misschien lees ik het verkeerd (dat hoop ik althans) .
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GoBucks »

Timb schreef:
10 sep 2021, 15:05
Dus lockdowns, avondklok, mondkapjes, geen toegang zonder test of vaccinatie enz enz. zijn wat jou betreft geen vrijheden die zijn ingeperkt? Misschien lees ik het verkeerd (dat hoop ik althans) .
Een beetje. Een echte lockdown is hier (in de USA) nooit geweest. Mondkapjes.... Als je in Amerika bent geweest heb je vast wel eens een bordje gezien met 'No Shirt, No Shoes, No Service'. Is een mondkapje niet precies hetzelfde idee?

Geen toegang zonder test / vaccinatie: ik snap het probleem niet zo. Voor reizen naar tropische landen moet je ook verplicht een malaria / gele koorts vaccinatie hebben? Mijn kinderen hier in Amerika moeten ook bepaalde vaccinaties hebben (bijvoorbeeld mazelen maar ook andere) voordat ze naar school kunnen. Wat is daar nou anders aan dan een vaccinatie voor een nieuw virus?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Elke vorm van lockdown is een inperking van je vrijheid. Of het nu een beetje is of niet.

Nee een mondkapje is niet hetzelfde idee. Totaal manke vergelijking om überhaupt op te reageren.

Ten eerste vergelijk je een virus waar 99,8% geen last van heeft met compleet andere ziektes. Daarnaast zijn daar vaccins voor ontwikkeld die al jaren op de markt zijn en waar de bijwerkingen van bekend zijn. Hier zijn lange termijn effecten totaal niet bekend, maar laat je er gerust door inspuiten. Thalidomide volgens de overheid ook volkomen veilig. Na 5 jaar dus toch niet.

:offtopic: Goed we gaan volledig offtopic en dit is het laatste wat ik er over zeg. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
pvroovert
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:30
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door pvroovert »

De gehele travelban heeft volgens mij ook niks meer met corona te maken
Wordt alleen als excuses gebruikt
Bijna de halve wereld waar het nog veel erger is mag gewoon amerika inreizen
Die biden voert ook een zwabber beleid uit net als veel andere landen
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dutchie_in_boston »

Timb schreef:
10 sep 2021, 15:28
...Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Helemaal mee eens maar die vrijheid wordt ons afgenomen.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik dit topic geopend heb op (15 augustus 2020) en ook inmiddels 3 geannuleerde reizen (met vele frustraties en teleurstellingen) verder. Maar qua titel klopt dit topic niet meer; Canada is per 07 september wel open gegaan voor toeristen uit Europa. Morgen, na totaal 4 geannuleerde reizen, vertrekken we dan ook eindelijk weer eens over de plas voor een 4 weken rondreis Vancouver-Vancouver.

Moet een moderator de titel aanpassen, openen we een nieuw topic alleen met de USA of gaan we hier gewoon verder in?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Fijne vakantie!
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Timb schreef:
10 sep 2021, 15:28
Thalidomide volgens de overheid ook volkomen veilig. Na 5 jaar dus toch niet.

:offtopic: Goed we gaan volledig offtopic en dit is het laatste wat ik er over zeg. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Serieus? Ga je nu echt de Softenon-affaire van bijna 70 jaar geleden vergelijken met de coronavaccins die volgens de huidige stand van de wetenschap zijn ontwikkeld en waarbij van ieder op zichzelf staand ingrediënt al jarenlang duidelijk is wat daarvan de eigenschappen en gevolgen zijn - en dus dat ze voor verreweg de meeste mensen veilig zijn? Waren de echt valide argumenten op, dat zoiets als softenon of DES er inmiddels al bij gehaald moeten worden?

On topic - zou de 'sluiproute' via Mexico of - sinds deze week - Canada iets kunnen zijn dat ook van de ene op de andere dag weer wordt opgeheven? Het verbaast mij dat die Mexico-mogelijkheid al enorm lang overeind blijft, ondanks dat er in Mexico volgens mij toch best serieuze uitbraken zijn geweest. Je vraagt je dan toch af hoe dat minder risicovol is dan gewoon geteste Schengen-reizigers weer toe te laten.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Robbie&Irene schreef:
10 sep 2021, 20:37
Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik dit topic geopend heb op (15 augustus 2020) en ook inmiddels 3 geannuleerde reizen (met vele frustraties en teleurstellingen) verder. Maar qua titel klopt dit topic niet meer; Canada is per 07 september wel open gegaan voor toeristen uit Europa. Morgen, na totaal 4 geannuleerde reizen, vertrekken we dan ook eindelijk weer eens over de plas voor een 4 weken rondreis Vancouver-Vancouver.

Moet een moderator de titel aanpassen, openen we een nieuw topic alleen met de USA of gaan we hier gewoon verder in?

Een hele fijne reis toegewenst aan jullie!!
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heeft Biden deze week heeft aangekondigd dat hij de vaccinatiegraad omhoog wil hebben door voor federale medewerkers en grote bedrijven een vaccinatieplicht in te stellen. Californie verplicht nu de openbare scholen (kinderen vanaf 12 jaar) vaccinatie.
Slecht 50% is gevaccineerd en Biden's populariteit neemt met de dag af.

De mensen hebben 75 dagen de tijd om zich te laten vaccineren (weet niet of dit 1e vaccin is of volledig gevaccineerd).
Bij 75 dagen zitten we al in eind november. Ik geloof er niets van dat er voor die tijd iets veranderd in de travelban.

En als iedereen al meewerkt (waar ik zeer aan twijfel), beginnen dan pas volgens mij de eerste stappen naar het opheffen van de travelban.
Dan zitten we al dik in 2022.

Ik reken erop dat mijn vakantie in december naar Las Vegas weer niet doorgaat (3e annulering). Ik kan alles gelukkig kostenloos annuleren, behalve mijn vliegtickets (British Airways). Daar kan ik vouchers voor krijgen die tot Augustus 2023 geldig zijn. Ik hoop alleen maar dat de prijzen tegen die tijd niet exploderen. We zullen het zien..
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Het is al bijna een inkopper dat het niet open gaat voor voorjaar 2022 voor de EU. Kan me eerder niet voorstellen, zeker ook omdat de herfst en winter in aantocht is.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Elizabeth Henry »

@Coyote Buttes mijn tickets van BA naar Las Vegas zijn geannuleerd omdat ze er momenteel niet op (lijken te) vliegen. Heb daarom mijn geld terug kunnen krijgen. Ik heb geen mail gekregen van BA, maar zelf ingelogd een week of zes vooraf en zag dat alles geannuleerd was. De knop voor geld terug stond er direct onder en stond in twee dagen weer op de creditcard.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Xkim01 »

Robbie&Irene schreef:
10 sep 2021, 20:37
Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik dit topic geopend heb op (15 augustus 2020) en ook inmiddels 3 geannuleerde reizen (met vele frustraties en teleurstellingen) verder. Maar qua titel klopt dit topic niet meer; Canada is per 07 september wel open gegaan voor toeristen uit Europa. Morgen, na totaal 4 geannuleerde reizen, vertrekken we dan ook eindelijk weer eens over de plas voor een 4 weken rondreis Vancouver-Vancouver.
Hele fijne vakantie toegewenst!!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »


Foxnews stukje over travelban
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer