Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door els70 »

Australiërs die naar Europa of de Verenigde Staten willen reizen, zullen wellicht nog tot 2022 op hun honger blijven zitten. Omgekeerd zullen ook Europeanen die dromen van een reisje naar het rode continent hun plannen wellicht nog tot dan in de koelkast moeten steken. Dat heeft de Australische regering gezegd.

De regering gaat er namelijk van uit dat de Australische bevolking pas tegen eind 2021 gevaccineerd zal zijn. Tot dan is het best om exotische reisplannen maar meteen op te bergen, luidt het. Voor landen die de coronapandemie goed onder controle hebben, zoals bijvoorbeeld buurland Nieuw-Zeeland, zullen de grenzen wel al eerder opengaan.
De autoriteiten hopen dat de zowat 25 miljoen Australische inwoners zich nu vooral zullen concentreren op reizen in eigen land. Een campagne met als motto ‘Holiday Here This Year’ (dit jaar hier op vakantie) moet, nu de zomer Down Under voor de deur staat, de eigen toeristenindustrie alvast een boost geven. Zo worden de Australiërs onder andere aangespoord om op surfvakantie te gaan naar Byron Bay of een boottocht te ondernemen naar het Great Barrier Reef.
Lees ook
Europese landen zetten licht op groen voor coronakleurenkaart

“Aangezien onze internationale grenzen wellicht nog een tijdje gesloten blijven en de zomervakantie over een paar maanden aanbreekt, roepen we alle Australiërs op (...) om iets nieuws te proberen en een vakantie in Australië te boeken”, verklaarde minister van Toerisme Simon Birmingham dinsdag. Tot hiertoe is reizen in eigen land echter ook geen simpele opgave, aangezien de grenzen van heel wat deelstaten nog altijd dicht zijn.

In Australië hebben sinds de uitbraak van de pandemie ongeveer 27.000 mensen positief getest. Zo’n 900 zieken zijn aan het virus bezweken.
Bron hln.be

Ik neem aan dat andere landen dit ook gaan overnemen. En dat reizen naar de Vs volgend jaar ook niet gaat lukken
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

:(
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Op luchtvaartnieuws staat onderstaande. Dat lees ik toch liever.


https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -hervatten

VS EN VK WERKEN AAN PLAN OM TRANS-ATLANTISCH PASSAGIERSVERKEER TE HERVATTEN'

10 oktober 2020 - 16:52 | Door: onze redactie |
NEW YORK - De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk werken achter de schermen aan een plan om het reguliere trans-Atlantische passagiersverkeer te hervatten. Door alle passagiers op vluchten te testen, kunnen de scherpe inreisrestricties versoepeld worden.
Dat melden overheidsbronnen aan The Wall Street Journal. Momenteel verwelkomt de VS helemaal geen Europese toeristen en zakenreizigers (op wat uitzonderingen na), en in het Verenigd Koninkrijk moeten Amerikanen na aankomst eerst twee weken in quarantaine.

Door alle passagiers voorafgaand en na afloop van de vlucht te testen, zouden die maatregelen grotendeels overbodig worden. Het reguliere vliegverkeer kan dan langzaam weer op gang komen, zonder dat het tot de import van coronagevallen leidt.

Het plan is om nog vóór het eind van een jaar een reiscorridor te beginnen tussen Londen en New York. Als dat een succes blijkt, zouden later andere steden en ook andere Europese landen mee kunnen doen. Zo wordt Duitsland al bij de gesprekken betrokken.

De luchtvaart, onder aanvoering van brancheorganisatie IATA, pleit er al langer voor om door middel van sneltesten meer vliegverkeer mogelijk te maken. Nu is er wel passagiersverkeer tussen Europa en de VS, maar zeer beperkt: daardoor zitten er vaak maar enkele tientallen passagiers op vluchten.

Dat de reiscorridor er komt is nog niet zeker. Uiteindelijk moeten de Amerikaanse en Britse regering op het hoogste niveau akkoord gaan, en bovendien geldt als absolute voorwaarde dat er genoeg testcapaciteit geregeld kan worden. Maar het biedt een sprankje hoop voor de luchtvaartsector.
trans-atlantische vluchten sneltesten reiscorridor
Laatst gewijzigd door asv60 op 13 okt 2020, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Ik moet inloggen om het te kunnen lezen........................
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Tekst maar ff gekopieerd in mn bericht zodat iedereen het kan lezen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Fijn, bedankt voor het plaatsen.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Mooi plan. Maar aangezien beide regeringen dit beide moeten goedkeuren zie ik dat vanaf trump zijn kant nog niet zo snel gebeuren :/
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

De 25 miljard steun die vliegtuigmaatschappijen in April hebben gekregen is net afgelopen. Ze hebben weer geld nodig, volgens mij weer 25 miljard is de aanvraag. Delta heeft bijv. een verlies gedraaid van 5.4 miljard in Q3 en verwacht met de huidige trend pas ergens in het voorjaar weer break-even te draaien. Politiek gaat denk ik het probleem niet worden. Banen en het niet kwijtraken van nationale luchtvaartmaatschappijen staan aan beide kanten hoog op de agenda. Het zou mij zelfs niet verbazen dat de gesprekken opgestart zijn aan de hand van het steun verhaal.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Laat maar komen op die manier. Shut up and take my money :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Zolang er geen vaccin is, of medicatie wat er voor zorgt dat de ziekte over het algemeen verloopt zonder ziekenhuisopname, is sneltesten de enige manier hoe je op grote schaal (intercontinentaal) zou kunnen reizen. Test 1 dag voor vertrek en voordat je het vliegtuig instapt. Positief helaas, negatief dan mag je door.

Zolang bovenstaande er niet is, verwacht ik dat de grenzen dicht blijven of dat er negatieve reisadviezen worden afgegeven.

.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Ben zelf wat optimistischer en wil toch wagen om voor mei 2021 tickets met mijn voucher te kopen. Contact gehad met KLM en mocht het niet kunnen vanwege nog steeds code oranje en dergelijke dan kan er weer omgeboekt of een voucher gegeven worden. Maar zijn alle lichten wel op groen en er is de wel de voorwaarde van een recente negatieve covid-19 test, die op het allerlaatst toch positief is, dat ligt het risico bij ons. Dan wordt verwezen naar de reisverzekering. Maar weet iemand een reisverzekering die dit toevallig dekt, bestaan deze uberhaupt voor dit soort risico's?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Het zou dan meer om een annuleringsverzekering gaan. Als je ziek bent is dit een reden om je annuleringsverzekering aan te spreken en bij ziekte is er over het algemeen dekking, het is namelijk een gebeurtenis die je niet kon voorzien.

Ik ben wel benieuwd welke definitie er aan “ziek” wordt gegeven. Want hoe ga je om met mensen die zich niet ziek voelen, een covid test doen en daar aan het licht komt dat je besmet bent? Stelt men besmet gelijk aan ziek, mij lijkt van wel, maar is wellicht voer voor juristen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 okt 2020, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@Robbie&Irene verzekeraars kijken daar intussen anders naar, bv:
Verzekeringen zijn er alleen voor ONVOORZIENE omstandigheden

Let er vooral op dat bij de reis- en annuleringsverzekeringen vaak gesproken wordt van een ‘onvoorziene omstandigheid’. Het coronavirus of een nieuwe uitbraak daarvan zijn nu absoluut niet meer onvoorzien te noemen. Epidemieën zijn sowieso al uitgesloten op de meeste verzekeringen.

Dat geldt dus ook als u een doorlopende reisverzekering en/of doorlopende annuleringsverzekering heeft! Deze verzekering is wel het gehele jaar geldig, maar als u nu een vakantie boekt, zult u geen dekking hebben omdat u de risico’s kent.

Dat betekent bijvoorbeeld geen repatriëring bij ziekte, geen vergoeding bij annulering of als gedeelten van de reis niet door kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

De ANWB reisverzekering vermeldt het volgende :

Ziek worden door het coronavirus

Wat wordt vergoed als je vóór vertrek het coronavirus krijgt en daardoor niet op vakantie kunt?
Als je je hiervoor wilt verzekeren dan heb je een annuleringsverzekering nodig. Dan worden de kosten voor annulering gewoon vergoed. Je kunt deze dekking bijsluiten op de ANWB Reisverzekering of los een ANWB Annuleringsverzekering afsluiten als je elders al een reisverzekering hebt. Je moet de annuleringsverzekering wel binnen 7 dagen na het boeken van de reis afsluiten.
https://www.anwb.nl/verzekeringen/coronavirus
Hier lees ik uit dat je dus wel via de annuleringsverzekering verzekerd bent! Fijn om te weten.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Weer een hoop politiek geneuzel, dan zal het nog wel lang duren ben ik bang.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door BonnyR »

Robbie&Irene schreef:
15 okt 2020, 08:39
De ANWB reisverzekering vermeldt het volgende :
Hier lees ik uit dat je dus wel via de annuleringsverzekering verzekerd bent! Fijn om te weten.
Ik denk dat dit wel specifiek is voor de ANWB.
Dit lees ik op de site van de consumentenbond:


Weigering vlucht en annuleringsverzekering
Word je geweigerd bij het instappen (bij de gate of in een vliegtuig) omdat je ziek bent?

Ben je ernstig ziek of te ziek om op vakantie te kunnen? Dan is dit voor de verzekering een geldige reden om te annuleren. In veel gevallen heb je daarvoor een doktersverklaring nodig.
Ben je positief getest op corona en kun je daardoor niet reizen? Dan is dit een geldige reden om de reis te annuleren.
Mag je het vliegtuig niet in omdat je verhoging of koorts hebt? Of omdat de luchtvaartmaatschappij dit besluit, omdat je verkouden bent of vanwege een andere reden? Dan is dat meestal niet gedekt op de annuleringsverzekering. Reisverzekeraars laten weten dit wel per geval te bekijken. Overleg daarom met je verzekeraar en/of de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.


In de link nog meer voorbeelden: https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Volgens mij valt of staat het met het kunnen aantonen van een positieve covid test. Dan is het een geldige reden om te annuleren lijkt mij. Koorts of verkouden hoeft geen covid te zijn..

Een Sneltest straks en kunnen aantonen aan je verzekeraar dat je positief getest bent lijkt mij nog wel een dingetje.. Logistiek gezien vooral, ga je van al die sneltesten, stel je moet een mannetje of 300 (of vrouwen uiteraard :wink:) die in een Airbus A330 gaan, testen, daar de uitslag van uitdraaien een bij negatief meegeven aan de reiziger?

Kan mij niet voorstellen dat de ANWB zomaar gaat uitkeren overigens, die zal ook bewijs willen zien in zo’n situatie..

Voor wat betreft het openen van de grenzen, het is weer een klein stapje verder maar moet nog veel gebeuren
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 okt 2020, 11:53, 5 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

BonnyR schreef:
16 okt 2020, 11:23
Robbie&Irene schreef:
15 okt 2020, 08:39
De ANWB reisverzekering vermeldt het volgende :
Hier lees ik uit dat je dus wel via de annuleringsverzekering verzekerd bent! Fijn om te weten.
Ik denk dat dit wel specifiek is voor de ANWB.
Daarom sinds kort bij de ANWB :wink:

Ja inderdaad, de uiteindelijke beslissing zal wel ergens in het vroege voorjaar genomen worden. Eerst maar de "verkiezingsoorlog" en de opbloei van covid-19 in Europa laten uitwoeden. Er komen van de winter al legio sneltesten, vaccins etc etc.

Wij hebben de stoute schoenen aangetrokken en de vliegtickets en hotels weer geboekt voor mei 2021. Alles tot het laatst annuleerbaar en/of betaald met vouchers. Autohuur moeten we nog even rondkijken. En of die voucher nu op "mijn computer" staat of er weer een ticket voor uitstaat maakt financieel ook niets uit.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Robbie&Irene schreef:
16 okt 2020, 11:35
Ja inderdaad, de uiteindelijke beslissing zal wel ergens in het vroege voorjaar genomen worden. Eerst maar de "verkiezingsoorlog" en de opbloei van covid-19 in Europa laten uitwoeden. Er komen van de winter al legio sneltesten, vaccins etc etc
Al is het maar omdat dan het, economisch gezien, echt wel tijd wordt om te zorgen dat de boel weer een beetje gaat draaien, wil niet wereldwijd de hele reisbranche, luchtvaart en aanverwante bedrijven failliet gaan. Dan wel dat de economische schade nog veel groter wordt door alle steunpakketten.

Wij hebben de gok ook genomen voor eind mei/begin juni, vlucht met vouchers geboekt, hotel annuleerbaar en huurauto niet nodig. Een KLM medewerker vertelde mij dat mocht straks er nog niet gevlogen kunnen worden of we de VS niet in mogen er weer een dergelijk vouchersysteem of refund mogelijkheden zullen zijn.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer