Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Als ze nu niet de travelban eraf gooien, geloof ik er niets van dat het in het najaar en winter wel gebeurt. Besmettingen zullen hoe dan ook in de winter hoger zijn, verwacht ik.

Pfffff ben bang dat zelfs April 2022 een probleem voor ons wordt. Wil als ik effe heel eerlijk ben ook echt niet de eerste zijn die gaat.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Erving schreef:
26 jul 2021, 16:34

Niet de EU vdPloeg, ze scheren Schengen over één kam en dat is niet helemaal onterecht (totaal vrij intern verkeer van mensen en goederen).
Klopt is ook terecht in mijn ogen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

RCRD schreef:
26 jul 2021, 14:31
:sadcry:

Exclusive-U.S. will not lift travel restrictions, citing Delta variant -official
By David Shepardson

WASHINGTON (Reuters) - The United States will not lift any existing travel restrictions “at this point” due to concerns over the highly transmissible COVID-19 Delta variant and the rising number of U.S. coronavirus cases, a White House official told Reuters.

Hele artikel:
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN2EW1BK
Nu ook hier :

Grens VS blijft potdicht voor Nederlanders

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1940257 ... derlanders
Officieel is echter nog niks besloten over de kwestie, maar dat gebeurt naar verwachting vrijdagavond.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Ik geloof niet dat het oorspronkelijke Reuters bericht iets zei over a.s. vrijdagavond.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Kak!

edit: link stond er al
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Trom
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

@Diederik52
Het Reuters bericht zegt
The decision, which comes after a senior level White House meeting late Friday
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

@Trom "late Friday" betekent afgelopen vrijdag...
Trom
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Dat is ook mijn conclusie . Het gebruik van 'comes' kan verwarring wekken.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Dat Europa maar ook snel de grenzen weer dicht gooit voor de Amerikanen. Waarom mogen hun er wel in?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Tja en waarom gaan de besmettingen juist in de US zo omhoog? Door de grote hoeveelheid Ongevaccineerden…ik zie het voorlopig dit jaar niet meer gebeuren.
Heb mijn laatste hoop gevestigd op een “uitzondering” via de US ambassade, maar geef het weinig kans helaas…
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

ronenivonne schreef:
26 jul 2021, 20:21
Dat Europa maar ook snel de grenzen weer dicht gooit voor de Amerikanen. Waarom mogen hun er wel in?
Omdat wij wel ‘redelijk’ handelen?

Al mag de ‘openingspolitiek’ voor mij nog een pak agressiever, maar dat is een andere discussie.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 531
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pascal »

ronenivonne schreef:
26 jul 2021, 20:21
Dat Europa maar ook snel de grenzen weer dicht gooit voor de Amerikanen. Waarom mogen hun er wel in?
Dat is een EU beslissing maar eigenaardiger is waarom de US hun onderdanen laat vertrekken én terugkeren…
Maar idd ik zou de EU ook graag wat daadkrachtiger zien optreden.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SemJes »

@Terpies Zijn jullie al bezig met een NIE aanvraag? Of staat dat nog in de planning?
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

NIE aanvraag loopt, maar mag geen status update opvragen, want dan kom ik weer onderop de stapel:
WE DO NOT RESPOND TO REQUESTS FOR UPDATES. WARNING: REQUESTING UPDATES MAY INADVERTENTLY MOVE YOUR APPLICATION TO THE BACK OF THE QUEUE AS THEY ARE PROCESSED IN CHRONOLOGICAL ORDER
Blijft spannend…we vertrekken (hopelijk) 12 augustus, aanvraag loopt sinds begin juli. Fingers crossed! Ik heb nog geen API ingevuld, wel redress number (Global Entry), en vlucht staat er nog steeds in…
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
26 jul 2021, 20:30
ronenivonne schreef:
26 jul 2021, 20:21
Dat Europa maar ook snel de grenzen weer dicht gooit voor de Amerikanen. Waarom mogen hun er wel in?
Omdat wij wel ‘redelijk’ handelen?

Al mag de ‘openingspolitiek’ voor mij nog een pak agressiever, maar dat is een andere discussie.
Heel simpel, of beide of niet. Europa moet weer zonodig het schoothondje spelen. Daadkrachtig zijn richting hun travelban en meteen dicht gooien!! Ik zou er nu niets om geven, laat hun nu maar de eerste stap zetten.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

@ronenivonne ik denk dat je het vanaf de verkeerde kant bekijkt (wat logisch is, wat jij wilt ook graag naar de US). Het risico wat de US probeert af te wenden ligt bij de slechte vaccinatie graad in het land en de razendsnel om zich heen grijpende delta variant.

In Europa hebben we door de hogere vaccinatie graad een kleiner risico, maar je ziet juist in de US dat de besmettingen en sterftecijfers omhoog schieten. De enige remedie om echt te bestrijden is vaccineren, en juist in de US is de bereidheid tot vaccinatie onder bepaalde politieke en religieuze groepen schrikbarend laag. Dat is nog een fijne erfenis van The Former Guy… :thumbup:
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

SemJes schreef:
26 jul 2021, 20:32
@Terpies Zijn jullie al bezig met een NIE aanvraag? Of staat dat nog in de planning?
Dan moet je wel een heel sterk en onderbouwd verhaal hebben en vallen on de zeer beperkte gevallen waarvoor een NIE mogelijk is. Wij hebben in December een NIE gekregen maar kenissen die nagenoeg dezelfde formulering hebben gebruikt en in dezelfde situatie waren als wij kregen de NIE 2 weken later niet. Dit terwijl ze van mij alle correspondentie hadden gekregen en deze dan aangepast hadden met hun gegevens.

De oorzaak lag hem in het feit dat de voorwaarden voor een NIE beperkt waren in de tussentijd.

Inmiddels is de NIE welke een geldigheid had van 30 dagen met terugwerkende kracht verlengd naar 1 jaar geldigheid dus hebben wij goede hoop via de NIE nog in Amerika te geraken maar ook dat zal voor ons afwachten zijn. In het slechtste geval landen we in Philadelphia en moeten we op de eerste vlucht weer terug, dat risico nemen we dan maar.

En de reactietijd voor de NIE is momenteel al ruim 4 weken, dus hopelijk heb je hem dan op tijd ingediend voorien van alle benodigde bewijsstukken en alle info die ze willen hebben.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Europa doet het goed. Gevaccineerde of geteste reizigers toelaten. Dat zou Amerika ook moeten doen
Ze zijn echter als de dood voor wat komen gaat. Corona gaat nooit meer weg. Meer dan vaccineren kunnen we niet doen.
Hopelijk denken ze nog eens 2x na voordat ze wat beslissen. Het risico van een gevaccineerde reiziger die rechtstreeks naar de V.S vliegt is toch kleiner dan iemand die 14 dagen in Mexico heeft gezeten. :?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1827
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

https://www.hln.be/buitenland/vs-versoe ... ~a036411a/

Ja, het is de roddelgazet. Maar het gaat me om “kans dat de komende iets verandert is klein”.

Geeft weinig hoop.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Letterlijke tekst white house press briefing
MS. PSAKI:  Sure.  Let me just go back to your last question about the travel restrictions, if you don’t mind —
 
Q    Oh — thank you.
 
MS. PSAKI:  — because I just want to confirm it for those of you.  So, given where we are today — and I think you’ve seen this, and those of you who have asked, we’ve confirmed this for — with the Delta variant, we will maintain existing travel restrictions at this point for a few reasons. 
 
The more transmissible Delta variant is spreading both here and around the world.  Driven by the Delta variant, cases are rising here at home, particularly among those who are unvaccinated, and appear likely to continue in the weeks ahead.
 
And to get to the other part of your question, the CDC just advised Americans against travel to the United Kingdom this past Monday, given the surge in cases.  They will evaluate and make — and make recommendations based on health data.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer