Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

En nog een stukje nieuws vanuit Amerika.
ustb.jpg
Link naar volledige artikel ; https://foreignpolicy.com/2021/09/13/tr ... -pandemic/
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

wellicht politiek spel ? laar eerste de media roepen dat het niet normaal is daarna kun je het opendoen zonder tegengeluid
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

@AnnBic en Trom etc bedankt. Hoe ging de aankomst hier in Canada? Zal onze ervaring in andere topic zetten over ArriveCan
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door RCRD »

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Er staat veel logische dingen in het artikel. Maar laat de travelban in zijn huidige vorm nu net vooral onlogisch zijn.

Ik vrees ook een beetje voor de 'could be in place till the midterm elections in november 2022'. Het begint meer en meer media duidelijk te worden dat het vooral een politieke vrees is voor Biden.

- opent hij de grenzen zonder voorwaarden, dan zullen Democraten zeggen 'zie je wel' bij de volgende - mogelijke - golf.
- opent hij de grenzen mét voorwaarden (vaccinatie plus/of testvereiste), dan schopt hij vele Republikeinen tegen de schenen. Dat wil hij ook niet, want dan geeft hij hen 'ammo'.
Keteltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2015, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Keteltje »

travelban tot de midterms in 2022 voorbij zijn? Laat ons hopen van niet. Dan spreken we over November 2022...
2016: LA-LV: LA- GC- Page - Moab - Bryce- Zion - Death Valley - LV
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

:-( Hoewel ik wist dat ik niet zou mogen is het nu zeker. BA heeft onze vlucht van SFO naar London geannuleerd (25/11). Omdat we op een vlucht 4u later zijn gezet (en dus onze overstap ook miste) kon ik annuleren met een refund. Dat heb ik zojuist gedaan. Ik had er al geen vertrouwen meer in maar toch stemt het mij verdrietig. Dit was een super mooie prijs voor 2 tickets incl koffers en ik wilde zo graag bij mijn (pleeg)broertje en mijn lieve vriendin op bezoek. We gaan ons beraden wat we gaan doen. Reis 4 geannuleerd.....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Als Amerika op deze weg doorgaat verliezen ze toch de toeristen die nu uit gaan wijken en andere mooie gebieden zoals in Canada ontdekken, we gaan immers allemaal verder kijken. Wij hebben nog een reis geboekt staan voor december maar dat is voorlopig de laatste reis die ik naar de USA heb geboekt, als die niet doorgaat dan gaan we ons maar bezinnen op andere landen waar we als Nederlanders nog wel welkom zijn en wordt het nog 1 trip naar de USA om onze persoonlijke spullen uit onze woning op te halen en de woning te verkopen.

En de travelban is niet het enige wat een zooitje is in Amerika momenteel, ook qua visums ligt er een hoop op zijn gat. Mensen die geïnvesteerd hebben om een EB-5 visum te bemachtigen worden momenteel ook aan hun lot overgelaten omdat het hele EB-5 programma "on hold" staat omdat de senaat het ergens niet over eens kan worden is dit programma feitelijk op dit moment beëindigd.

Op dit moment dus niet echt een land meer waar dromen werkelijkheid kunnen worden.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Tja maar ook vliegtuigmaatschappijen zullen zich toch wel meer gaan roeren hierin? Dit is voor hun toch ook niet vol te houden zo?

Ik zag het namelijk wel voor me. Aan een bureau bij BA: "wat doen we met de A380 thanksgiving vlucht van SFO naar LHR met alleen die 2 Hollanders aan boord?" :lol: :lol:
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ricktachtig »

WASHINGTON, Sept 15 (Reuters) - White House coronavirus response coordinator Jeff Zients said on Wednesday the United States is developing a "new system for international travel" that will include new strong mitigation procedures like contact tracing.

Zients told the U.S. Travel and Tourism Advisory Board the administration does not plan to immediately relax any travel restrictions because of COVID-19 Delta variant cases.
Het lijkt er dus niet op dat we op korte termijn iets hoeven te verwachten. Ik kan onze reis van begin oktober wel alvast gaan verschuiven.

Bron: https://www.reuters.com/world/us/white- ... 021-09-15/
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

ik vind dit beter als geen nieuws ze zijn ermee bezig en lijkt erop als ze het de spike naar beneden krijgen er wellicht iets gebeurt.
Ik heb nog steeds hoop voor de kerst vakantie
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ricktachtig »

ONYX666 schreef:
15 sep 2021, 20:01
ik vind dit beter als geen nieuws ze zijn ermee bezig en lijkt erop als ze het de spike naar beneden krijgen er wellicht iets gebeurt.
Ik heb nog steeds hoop voor de kerst vakantie
Helemaal mee eens. Maar ik ga er zelf vanuit dat er weer een spike komt in de wintermaanden. Dus ik verplaats de reis naar volgend jaar april of mei.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

ONYX666 schreef:
15 sep 2021, 20:01
ik vind dit beter als geen nieuws ze zijn ermee bezig en lijkt erop als ze het de spike naar beneden krijgen er wellicht iets gebeurt.
Laten we wel wezen, in 1,5 jaar tijd is er weinig bekend wat ze wel hebben gedaan om straks het reizen weer mogelijk te maken. Er had al lang een plan klaar moeten liggen met tijdslijnen. De hele travelban staat volgens mij zo'n beetje helemaal onderaan de agenda van de Biden Administration. Voor het toerisme in eigen land zijn buitenlandse bezoekers niet nodig (Yellowstone NP had afgelopen een record aantal bezoekers, nog nooit zoveel in één maand). Nee, heb meer het idee dat men het wel prima vindt zo. Dit bevestigd alleen maar hoe weinig men zich hiermee bezighoudt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

Ik ga ervan uit dat het plan allang klaarligt maar het langzaam gebracht wordt, zoals alle andere zaken ook beetje bij beetje naar buiten komen omdat dat in de politiek blijkbaar zo werkt
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

JeroenB schreef:
15 sep 2021, 15:32
Als Amerika op deze weg doorgaat verliezen ze toch de toeristen die nu uit gaan wijken en andere mooie gebieden zoals in Canada ontdekken, we gaan immers allemaal verder kijken.
Er is hier echt geen enkele Amerikaan die hier wakker ligt van Europese toeristen hoor. Het toerisme boemt hier goed zonder die Europeanen. Amerikanen geven veel meer geld uit dan de gemiddelde Europeaan! Volle hotels, stijgende prijzen, drukte in de parken en huurauto's zijn bijna niet meer te vinden. Trust me, die geven hier echt niet om Europeanen. De meeste Amerikanen zelfs in de toeristische sector hebben volgens mij niet eens door dat Europeanen hier niet welkom zijn; dat is toch de reactie die ik meestal krijg. En onderweg hier kom je sowieso veel Duits, Portugees, Spaans, ... whatever tegen want er zijn nog altijd veel expats die er allicht op een bepaalde manier toe bijdragen dat Amerikanen denken dat er geen travel ban is. (ik denk wel dat er veel zijn die denken dat Europeanen Amerika geen goed en veilig land vinden; die vraag krijg ik wel eens)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door georgesken »

Dit heb ik ook al enkele keren gezegd, Europees toerisme is maar peanuts en zeker in deze periode totaal onbelangrijk voor het toerisme in de States. De Amerikanen zelf gaan massaal in eigen land op vakantie na de verplichte lockdowns. Ik snap heel goed dat ze voorlopig niet geneigd zijn om ons terug binnen te laten. De kans dat het meer problemen (al dan niet terecht) oplevert dan winst is gewoon groter …
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
15 sep 2021, 15:32
Mensen die geïnvesteerd hebben om een EB-5 visum te bemachtigen worden momenteel ook aan hun lot overgelaten omdat het hele EB-5 programma "on hold" staat
50% correct! De EB5 via regional offices is on hold niet voor de zaak die je zelf gaat runnen!
@FlipjeBTiel Weet Mevrouw Flipje al wat meer wanneer de regional offices weer gaan kunnen opstarten?
JeroenB schreef:
15 sep 2021, 15:32
Op dit moment dus niet echt een land meer waar dromen werkelijkheid kunnen worden.
Oh, jawel hoor!... Eens je binnen bent... :wink: :lol:
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Denk dat er in Nederland en in Europa ook weinig mensen echt wakker van liggen dat er een travelban is. De meeste zijn hier actief op het forum heb ik het idee, buiten de reisbureaus en vliegtuigmaatschapijen. Op mijn werk krijg ik bv altijd te horen “ waar maak je je druk om, zoveel mooie plekken in Europa en het is toch ook maar een raar land of niet” en eigenlijk hebben ze ook gewoon gelijk 😄 Ik ga er graag nog een keer op vakantie omdat er veel te zien is maar de charme van de USA is er ook wel wat vanaf eigenlijk. Kijk eens naar de laatste 2 presidenten Trump en Biden. Gewoon om te lachen. Eentje heeft ze niet alle 7 en de andere kan nog net blijven staan 😆 Daarbij is er een al verdeeldheid ipv van Verenigde Staten van Amerika.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Fiesta68 »

ronenivonne schreef:
03 sep 2021, 08:53
Ben wel heel anders tegen Amerika aan gaan kijken de laatste paar jaar.

Men praat altijd over de Verenigde Staten van Amerika waar men zo trots op is. Maar ondertussen wordt het meer en meer een verdeeldheid in het land. Samen het volkslied zingen voor een verenigd Amerika is ook voornamelijk nog maar een opgezette show. De charme is er de laatste jaren wel vanaf gegaan.

Maar goed als we weer veilig mogen en kunnen gaan ga ik voor de mooie landschappen in het Westen en de heerlijke stranden in Florida richting de USA. Niet meer voor het stukje charme wat de “USA” altijd gehad heeft.
Begin ook een beetje zo te denken :think:

Wij hebben al 2 keer een trip moeten verplaatsen/annuleren en de 3de annulatie zal er ook komen, maar bon er zijn ergere dingen.
Normaal vertrek naar Miami 27/10/2021 tem 19/11/2021, al een vluchtwijziging gehad (een paar weken geleden), hadden toen contact opgenomen met Air France om te verplaatsen (zonder prijsaanpassing) naar Parijs - Miami (zelfde data).
Wijzigen we naar maart 2022 (Spring break periode :roll: ) of vragen we ons geld terug?
M'n echtgenoot is voorstander van te wijzigen, maar dan zonder prijstoeslag.

Nu zijn we aan het kijken voor een alternatief voor dezelfde periode waar het nog goed weer is (+- 23 graden).
De Canarische eilanden zijn aan het vollopen, zal voor ons iets te druk worden.
We hadden ook gedacht aan Curaçao (maar dan geen 3 weken), de voorwaarden voor Belgen is toch niet zo evident, volgens https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... /nederland - Overzeese gebieden.
De PCR-test (ook voor volledig gevaccineerden) 72u op voorhand da's geen probleem (dat nemen we er bij),
maar 3 dagen na aankomst op Curaçao een antigeentest, waar kan men deze ter plaatse doen?
Graag advies.
Grtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

Blijkbaar geldt de travelban niet voor iedereen....

https://www.schengenvisainfo.com/news/u ... nd-before/

Lewis Hamilton (F1) crashte afgelopen weekend nog in Italie met Max Verstappen (hij was dus echt wel in Italie) en verscheen een paar dagen later op een gala in New York.
Met een brits paspoort en geen reden voor een NIE zou hij eigenlijk niet Amerika inmogen, maar blijkbaar gelden de 14 dagen regels niet voor miljonairs met een privejet en kunnen zij wel zonder problemen naar Amerika reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer