Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

Campings Canada: wat ik gemerkt heb tijdens zomer 2020, is dat er campings waren die reservaties annuleerden als je niet bereid was om minstens 1 week te blijven.
De campings die dat niet deden, waren vooral tijdens vrijdag tot zondag allemaal volgeboekt, en het was erg hard om een plaatsje te vinden (hier in Ontario). Aangezien mensen niet mochten/wilden vliegen, besloot iedereen een camper of een tentje te kopen/huren, en regionaal te gaan vakantie houden. Denk dat dat niet anders was in Nederland of Belgie.
Maar iets om in je achterhoofd te houden: wat als ze plots je campsite annuleren omdat ze langere boeking willen? Wat als covid plots weer opsteekt, en de campings gewoon dicht moeten? Waar ga je dan naartoe?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

hemmie schreef:
21 jan 2021, 16:38
Wij hadden gehoopt deze zomer eindelijk weer naar NL te kunnen op familiebezoek, maar ik zie dat steeds minder zitten. Ze vragen nu al, om naar NL (terug) te reizen, zowel een PCR als een sneltest, en dan weer testen op de terugweg. Nog los van de quarantaines is dat met een gezin logistiek en financieel niet meer haalbaar. Voorlopig boek ik dus geen tickets, en ik ga een annuleerbare vakantie hier in de VS boeken.
Mijn gezondheidsverzekering dekt de test in de V.S., maar ik twijfel eraan of de test in Nederland ook vergoed zou worden. Zijn er al sneltesten die je mee op reis kan nemen?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

kastelke schreef:
21 jan 2021, 16:50
Campings Canada: wat ik gemerkt heb tijdens zomer 2020, is dat er campings waren die reservaties annuleerden als je niet bereid was om minstens 1 week te blijven.
De campings die dat niet deden, waren vooral tijdens vrijdag tot zondag allemaal volgeboekt, en het was erg hard om een plaatsje te vinden (hier in Ontario). Aangezien mensen niet mochten/wilden vliegen, besloot iedereen een camper of een tentje te kopen/huren, en regionaal te gaan vakantie houden. Denk dat dat niet anders was in Nederland of Belgie.
Maar iets om in je achterhoofd te houden: wat als ze plots je campsite annuleren omdat ze langere boeking willen? Wat als covid plots weer opsteekt, en de campings gewoon dicht moeten? Waar ga je dan naartoe?
Wellicht kan "boondocking" dan uitkomst bieden? Overigens zijn er ook organisaties waar privé-adressen een plek bieden aan kampeerders. Vaak gratis, of tegen een onkostenvergoeding.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door sep »

Freecampsites.net
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Ik wil de pret niet drukken en niet negatief overkomen maar als je logisch nadenkt zie je al aankomen dat de zomer echt te vroeg is om te kunnen en mogen reizen naar de US als tourist. Vaccins hebben ook nog vertraging opgelopen nu en in NL schiet het wat dat betreft al helemaal niet op. Er zal denk ik ook eerst een vaccinatie paspoort komen alvorens we straks Amerikaans grondgebied mogen betreden.

Misschien dat er mensen een andere mening hebben maar op een vaccinatie paspoort wordt langzaam aangestuurd. Zo nu en dan komt het ter sprake en dit lijkt een voorbereiding op.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Ik zou niet weten waarom je niet met een negatieve test zou mogen reizen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Ik denk dat het nog te voorbarig is om te zeggen onder welke voorwaarden we naar het buitenland mogen.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Timb schreef:
24 jan 2021, 12:39
Ik zou niet weten waarom je niet met een negatieve test zou mogen reizen.
Misschien mag het tzt wel weer als de travelban is opgeheven. Maar als vanuit NL ,Amerika nog steeds op oranje staat ben je geloof ik daar niet verzekerd als je Covid krijgt. Dus dat is wel een dingetje, voor mij i.i.g wel.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

En mag je dan wel weer reizen als je gevaccineerd bent? Moet je dan nog afstand houden en mondkapjes blijven dragen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Dat zal afhangen per land. Ik denk dat gevaccineerd zijn niet automatisch betekent dat je overal vrij kunt reizen. Je kan gevaccineerd zijn maar daar heb je weinig aan als een travelban nog van kracht is. Datzelfde geldt voor de beperkende maatregelen. De anderhalve meter en mondkapjes blijven we voorlopig nog houden, vaccinatie of niet.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door d_vdploeg »

Terpies schreef:
24 jan 2021, 14:18
Moet je dan nog afstand houden en mondkapjes blijven dragen?
Zolang nog niet zeker is dat vaccinatie er niet alleen voor zorgt dat je niet meer (erg) ziek wordt, maar er ook voor zorgt dat je het niet meer kunt verspreiden, zullen deze maatregelen nog wel blijven denk ik. Tot het moment dat het helemaal uitdooft omdat voldoende mensen immuun zijn.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

Dit weekend heeft de medical officer van Ontario gezegd dat de mensen die reeds het vaccin kregen, nog steeds verplicht mondkapjes moeten dragen en zich aan de regels van physical distancing moeten houden (+ momenteel ook nog onder de 'stay at home' order vallen, dus enkel maar buiten mogen voor dringende medische afspraken of voor boodschappen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Zelfs met de vaccins zijn mondkapjes nog verplicht voorlopig. Ik denk dat je nog steeds het virus kan krijgen en het kan verder verspreiden, dus men moet de maatregelen blijven volgen. Op mijn werk hebben bijna alle personeelsleden (mezelf inbegrepen) en onze bewoners hun eerste vaccin gekregen, maar alle maatregels (social distancing, mondkapjes, etc...) blijven voorlopig nog aan de orde.

Ik hoorde ook op het nieuws dat men hier in Canada de bevolking al waarschuwt om geen reisplannen te maken voor deze zomer, ook niet binnen eigen land. Dus ik vrees dat dit jaar ook niet veel verandering gaat komen in de mogelijkheid van reizen.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door marieke van oorschot »

Loves Vegas!
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

AnnInBC schreef:
25 jan 2021, 03:58
Ik hoorde ook op het nieuws dat men hier in Canada de bevolking al waarschuwt om geen reisplannen te maken voor deze zomer, ook niet binnen eigen land. Dus ik vrees dat dit jaar ook niet veel verandering gaat komen in de mogelijkheid van reizen.
Tijdens de zomer of vóór de zomer?

:?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Nessiezzz schreef:
25 jan 2021, 10:14
AnnInBC schreef:
25 jan 2021, 03:58
Ik hoorde ook op het nieuws dat men hier in Canada de bevolking al waarschuwt om geen reisplannen te maken voor deze zomer, ook niet binnen eigen land. Dus ik vrees dat dit jaar ook niet veel verandering gaat komen in de mogelijkheid van reizen.
Tijdens de zomer of vóór de zomer?

:?
Reizen voor en tijdens de zomer. Spring Break is in maart en men raadt af om dan reisplannen te maken, alsook geen reizen te plannen voor de zomer maanden. Dus wij, die in Canada wonen, worden aangeraden om geen vakanties te plannen buiten onze eigen omgeving/provincie laat staan naar het buitenland en dat vanaf nu tot en met na de zomervakantie. Om Canada binnen te komen moet je op dit moment een negatieve covid test hebben en daar bovenop moet je ook nog 14 dagen in quarantaine gaan. En die regels zullen nog een tijd van toepassing blijven.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Zo dat is wel heftig om te horen. Maar aan de andere kant : je kan zo'n bericht beter afschalen dan valse hoop geven met "in april kan er wel weer wat". Om maar een voorbeeld te noemen.

Wie weet hoe de wereld zich ontwikkelt de komende maanden.
Ik hoop in September naar Calgary te gaan ;)
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 26 jan 2021, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

Een groot deel van de bevolking in Canada zal ook nog niet ingeent zijn deze zomer.
En momenteel vraagt de premier van Ontario aan de eerste minister om een totaal verbod op 'non-essential travel'.

Mijn werkgever heeft iedereen naar huis gestuurd tussen mid en einde maart, ook al zouden wij technisch gezien naar kantoor mogen gaan want we worden als essential business gezien. Maar we kunnen ons werk van thuis uit doen, en gebruiken Zoom/Teams en telefoon voor contacten met onze clienten. Tijdens een vergadering vorige vrijdag bleek dat het management denkt dat zomer zou kunnen zijn vooraleer we de kantoren terug openen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door gbr-fl »

Timb schreef:
24 jan 2021, 12:39
Ik zou niet weten waarom je niet met een negatieve test zou mogen reizen.
nou wat dacht je dat de grenzen gewoon zijn gesloten voor alle Europese landen die hierheen willen komen?!! dit gaat nog niet spoedig veranderen,
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door gbr-fl »

kastelke schreef:
26 jan 2021, 14:48
Een groot deel van de bevolking in Canada zal ook nog niet ingeent zijn deze zomer.
En momenteel vraagt de premier van Ontario aan de eerste minister om een totaal verbod op 'non-essential travel'.

Mijn werkgever heeft iedereen naar huis gestuurd tussen mid en einde maart, ook al zouden wij technisch gezien naar kantoor mogen gaan want we worden als essential business gezien. Maar we kunnen ons werk van thuis uit doen, en gebruiken Zoom/Teams en telefoon voor contacten met onze clienten. Tijdens een vergadering vorige vrijdag bleek dat het management denkt dat zomer zou kunnen zijn vooraleer we de kantoren terug openen.
ik krijg van onze klanten te horen dat jullie heath insurance een reis naar de VS ook niet dekt, ingeval er iets gebeurt...
(wij krijgen meestal oudere Canadezen in de winter)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer