Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Haha ja idd, hoop dat het niet nodig is.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Moedig van jullie.. maar voor 179 pp zou ik het misschien ook wel gegokt hebben.
boonens schreef:
19 aug 2020, 22:13
de zalige voorpret! En in die uurtjes achter de PC waarin ik bestemmingen aan het researchen ben
Herkenbaar!! Ik heb voor augustus 2021 een kamer in Yosemite geboekt en ben bezig het schema er omheen te maken. In 2018 hebben we Yosemite moeten missen vanwege de branden. Wij hebben afgesproken dat als we begin mei nog geen zicht hebben op redelijk veilig intercontinentaal reizen dat we alles afblazen en annuleren. Ik zorg er nu wel voor dat ik echt alles boek met gratis annuleren (of 10 dollar annuleringskosten) Maar het plannen, uitzoeken en lezen is heerlijk ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik twijfel heel hard om mijn vouchers van KLM te gebruiken om mijn vluchten voor eind april 2021 te gebruiken. Tuurlijk, de wereld kan dan nog steeds om zeep zijn, maar:

- dan heb ik tenminste weer iets om naartoe te werken
- als ik de uitleg goed begrepen heb, kan ik bij een eventuele annulatie gewoon weer nieuwe vouchers terugkrijgen?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

bij welke maatschappij was de prijs van 179 ?
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Brigit »

Timothy555 schreef:
21 aug 2020, 11:04
Ik twijfel heel hard om mijn vouchers van KLM te gebruiken om mijn vluchten voor eind april 2021 te gebruiken. Tuurlijk, de wereld kan dan nog steeds om zeep zijn, maar:

- dan heb ik tenminste weer iets om naartoe te werken
- als ik de uitleg goed begrepen heb, kan ik bij een eventuele annulatie gewoon weer nieuwe vouchers terugkrijgen?
Ik heb ook vouchers van klm die als ik voor eind oktober een nieuwe booking maak 15% extra waard zijn.Hier ook twijfel wat te doen, als we opnieuw vouchers krijgen (wat ik niet kan vinden op de site van klm) mocht het feest nog altijd niet door kunnen gaan dan is het prima om te boeken, anders wacht ik liever om te zien of de wereld weer iets normaler is geworden tegen die tijd.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door bedeve »

Timothy555 schreef:
21 aug 2020, 11:04
- dan heb ik tenminste weer iets om naartoe te werken
Alleen daarom heb ik voor de laatste dagen van maart '21 hotelkamers in Las Vegas geboekt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

ONYX666 schreef:
21 aug 2020, 14:10
bij welke maatschappij was de prijs van 179 ?
TAP Air Portugal. Hadden ook tickets naar Boston en NY voor net geen € 200,-. Maatschappij zou normaal niet mijn keuze zijn, maar tijden waren erg gunstig en een idiote prijs natuurlijk.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Brigit schreef:
21 aug 2020, 15:08
Timothy555 schreef:
21 aug 2020, 11:04
Ik twijfel heel hard om mijn vouchers van KLM te gebruiken om mijn vluchten voor eind april 2021 te gebruiken. Tuurlijk, de wereld kan dan nog steeds om zeep zijn, maar:

- dan heb ik tenminste weer iets om naartoe te werken
- als ik de uitleg goed begrepen heb, kan ik bij een eventuele annulatie gewoon weer nieuwe vouchers terugkrijgen?
Ik heb ook vouchers van klm die als ik voor eind oktober een nieuwe booking maak 15% extra waard zijn.Hier ook twijfel wat te doen, als we opnieuw vouchers krijgen (wat ik niet kan vinden op de site van klm) mocht het feest nog altijd niet door kunnen gaan dan is het prima om te boeken, anders wacht ik liever om te zien of de wereld weer iets normaler is geworden tegen die tijd.
Dat is dan een bijkomend 'probleem', de vouchers van mij zijn ongeveer 1350 Euro. Tel daar 15% bij en je komt aan dik 1550 Euro.

De vluchten die ik nu zou willen kosten maar 380 per persoon. Zelfs met upgrade naar 'Flex'-tarief bij KLM is het nog steeds maar 1100 voor twee personen, en daar zit alle bagage dan al in.

Misschien kan de stoel nog geupgrade worden, maar anders zie ik niet in wat ik moet doen om dat bedrag op te maken.

Misschien eindelijk eens business vliegen, en opleggen. Dat kan ook nog.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door T_Erkens »

Onderstaand artikel staat natuurlijk los van of de grenzen weer open gaan, of het veilig en verstandig is om te gaan etc, maar het biedt enigszins hoop. Heel misschien gaat het allemaal wel sneller dan dat we nu denken.

https://m.hln.be/privacy-wall/accept?re ... &referrer=
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Corv »

Ben benieuwd!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Bericht is gisteren ook al op het topic Corona virus/Travel ban gepost. Verwacht er niet veel van, dan kan het alleen maar meevallen.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Test met 48 uur later de uitslag noem ik niet echt een snelle test!

Als deze test op de markt is zou dat pas echt snel zijn. Hiermee kan iedereen getest worden voordat je het vliegtuig ingaat of een land binnenkomt.

https://www.sprout.nl/artikel/startups/ ... pitaal-van
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Even een update vanuit Canada. De grenzen blijven dicht tot en met 30 september voor internationale reizigers, dat werd gisteren bekend gemaakt.

Hier een paar links naar deze berichten:

https://www.thestar.com/news/canada/202 ... pt-30.html
ryanv
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 mei 2020, 09:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ryanv »

bedeve schreef:
21 aug 2020, 15:14
Timothy555 schreef:
21 aug 2020, 11:04
- dan heb ik tenminste weer iets om naartoe te werken
Alleen daarom heb ik voor de laatste dagen van maart '21 hotelkamers in Las Vegas geboekt
same here, waarschijnlijk om dezelfde reden (Wynn). Nou goed, nog 7 maanden te gaan, hopelijk tegen die tijd weer een echtVegas ervaring
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Prijzen voor april zijn redelijk ok nu, zou graag boeken maar er is iets dat me tegenhoudt - kan er niet aan uit wat.

Schrik dat het nog helemaal niet beter is tegen dan maar dat er wel gereisd moet worden, terwijl de bars nog dicht zijn, maskers aan het zwembad verplicht zijn, veel restaurants dicht zijn... wat zouden jullie doen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Ik boek helemaal niks nu. Ook niet voor volgend jaar. Teveel onzekerheden.
ryanv
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 mei 2020, 09:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ryanv »

Timothy555 schreef:
01 sep 2020, 18:45
Prijzen voor april zijn redelijk ok nu, zou graag boeken maar er is iets dat me tegenhoudt - kan er niet aan uit wat.

Schrik dat het nog helemaal niet beter is tegen dan maar dat er wel gereisd moet worden, terwijl de bars nog dicht zijn, maskers aan het zwembad verplicht zijn, veel restaurants dicht zijn... wat zouden jullie doen?
ik heb mijn hotelkamers voor anderhalve week eind maart/begin april via the Wynn app en MLife (zo goed als) gratis geboekt (Aria, the Wynn en Delano). Ticket boek ik pas wanneer de travelban is opgeheven en de situatie in VS echt verbeterd is. Mocht het niet doorgaan, dan kost het mij niks, en wanneer alles verbeterd hoef ik nog alleen ticket aan te schaffen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Denk dat ik het ook zo ga doen. Hotels zijn gratis en enorm makkelijk te annuleren...

Je volgorde en keuze van hotels is trouwens exact dezelfde als tijdens mijn trip vorig jaar. Zeer goed bevallen, alle 3 fantastische hotels en een perfecte mix van north, central & south strip!
ryanv
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 mei 2020, 09:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ryanv »

Leuk om te horen! Moet zeggen dat ik probeer me er niet al teveel op te verheugen en er mee bezig te zijn, maar dat is soms best lastig.
Laatst gewijzigd door markro op 03 sep 2020, 04:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik begrijp je volledig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer