Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Allard »

Coyote Buttes schreef:
20 sep 2021, 14:10
k ben er zooo… klaar mee. Regelmatig zeggen mensen tegen me; “Ach joh, er zijn nog zoveel andere plekken”, en alhoewel dat zeker klopt, geldt dat niet voor mij/ons. Mijn rondreizen in Amerika zijn, van voorbereiding t/m de reis, een beleving waar ik enorm naar uitkijk, zijn misschien wel een doel in mijn leven, en keer op keer word ik teleurgesteld.
Wat mij betreft prima om je frustraties hier te delen. Het klinkt ook als een echte verslaving. Pas maar op, straks heb je nog therapie nodig.... ;) Dan is het zeker verstandig afstand te nemen. Hoewel dat wel eens niet mee kan gaan vallen. Een soort van "onbeantwoorde liefde". Het verlangen blijft.

Wat ons betreft is frustratie een stuk minder groot. We zijn tenslotte al 6 maal zeer succesvol daar geweest. Daar kunnen we met grote tevredenheid op terug kijken. Ondanks dat we die reizen maar zeer summier hadden voorbereid. Een impuls, vliegtickets, autohuur, de eerste overnachting en een tamelijk vaag idee omtrent wat we zouden gaan bezoeken. Dat was de voorbereiding. En verder alles "on the fly". Toegegeven, een enkele keer werd het spannend maar we hebben geen één keer in de auto hoeven overnachten.

Twee weken voordat we voor de 7e keer zouden afreizen ging de travelban in. En laat dit nu een reis zijn die we zeer minutieus hadden voorbereid. Vooral omdat ik mede naar aanleiding van het bezochte op de voorgaande 6 reizen een (hobby) studie geologie ben gaan doen. Specifiek Amerikaanse zaken vinden we wel aardig maar vormen geen must om te gaan. Maar de natuur is fascinerend en grotendeels ook uniek. Vanuit geologisch oogpunt is zuidwest Amerika één groot openlucht museum. Elders ter wereld heb je die geologie ook wel. Maar dan schaarser, minder gevarieerd en ligt er van alles bovenop. In de vorm van bedekkende bodems die het mooie aan het zicht ontnemen.

Ons grootste probleem is dat we steeds ouder worden. En dat merken we aan conditie en soepelheid van de ledematen. En voor een groot aantal zaken is nu eenmaal een flinke hike vereist. Canaan Mountain en de Coyote Gulch hadden we al uit ons hoofd gezet.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Thread is verplaatst naar een nieuw topic om ook nieuwere leden meteen de juiste info te laten zien en lezen.

viewtopic.php?f=10&t=77226
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer