Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote Buttes »

@ronenivonne

Ik twijfel erover of ze die europese toeristen niet missen.

Ik heb al eerder gepost ( verschillende bronnen 2017) dat er jaarlijks zon 120 miljoen internationale toeristen naar Amerika afreizen (niet allen Europa, maar grotendeels Canada, Midden Amerika en China). Die besteden een bedrag van 256 miljard $ per jaar.
Er is geen land op aarde die dat bedrag peanuts vindt.

Onderstaand artikel meldt dat de grenzen dicht houden per dag 198 miljoen kost.

https://www.travelpulse.com/news/impact ... daily.html

Nou geloof ik zeker dat er sinds Corona meer Amerikanen in hun eigen land op vakantie gaan. Dat blijkt ook wel uit de drukte in de parken en de boost in verkoop van campers het afgelopen jaar, maar het gemis van al het geld wat van buiten Amerika hun economie instroomt is mijns inziens zeker niet verwaarloosbaar.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Niet verrassend eigenlijk. Zo werkt het overal en en zeker in Amerika. Met geldt kan alles en gelden regels niet meer 🧐
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dutchie_in_boston »

Coyote Buttes schreef:
16 sep 2021, 09:29
...Blijkbaar geldt de travelban niet voor iedereen....blijkbaar gelden de 14 dagen regels niet voor miljonairs met een privejet en kunnen zij wel zonder problemen naar Amerika reizen...
Ach, veel regels hier zijn krom, in mijn mening. Een Amerikaanse collega had een samenvatting: geen last van het virus tijdens eten of drinken. Politici kunnen het niet overdragen tijdens fundraisers, de kapper, of andere belangrijke afspraken. Illegaal de grens oversteken heeft ook geen invloed op het virus, net als werken in een bedrijf met minder dan 100 werknemers. Bij het winkelen in Walmart of Costco, een drankenzaak of pot dispensary kan je ook geen virus oplopen, maar een kerkbezoek of kleine familiefeestjes zijn levensgevaarlijk en verboden. Leden van het Amerikaanse Congres zijn immuun. Net als mensen die protesteren, of relletjes veroorzaken, maar alleen met een linkse agenda. Enzovoort enzoverder. Dus moeten de niet-gevaccineerden zich laten vaccineren om de gevaccineerden te beschermen. Zoiets. Meen ik. Maar ik kan er helemaal naast zitten en er niets van begrijpen.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Coyote Buttes schreef:
16 sep 2021, 09:44
Ik twijfel erover of ze die europese toeristen niet missen.
<zip>
Die besteden een bedrag van 256 miljard $ per jaar.
Er is geen land op aarde die dat bedrag peanuts vindt.
Exact!! In dit topic wordt m.i. nogal laks gedaan over de economische impact die de travel ban heeft voor de US zelf. Nu, maar ook voor de langere termijn. Op dit moment wordt het gemis in de toeristische sector ruimschoots gecompenseerd door de eigen inwoners, maar zodra maatregelen verdwijnen vliegen zij ook weer uit naar andere bestemmingen. Feit is dat het imago van de VS, mede door de slechte aanpak in Covid-tijd, flink is geschaad, dat merk je zelfs op dit forum. Het zal een tijd duren voordat de inkomsten zich weer hebben hersteld tot het niveau van 2019.

Echter, ook bezoeken met een zakelijke insteek liggen stil (bijv. mensen die willen investeren, zoals in onroerend goed). Mijn bedrijf organiseert eenmaal per jaar een global meeting met honderden deelnemers, traditioneel in de VS. Gegeven de travel ban wordt nu gekeken naar een locatie in Europa en dat zal voor veel meer internationale bedrijven gelden. Dat zijn voor de hospitality sector (als Europa als locatie goed bevalt) misschien wel voor altijd verloren inkomsten.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Bushmaster »

dutchie_in_boston schreef:
16 sep 2021, 14:24
Coyote Buttes schreef:
16 sep 2021, 09:29
...Blijkbaar geldt de travelban niet voor iedereen....blijkbaar gelden de 14 dagen regels niet voor miljonairs met een privejet en kunnen zij wel zonder problemen naar Amerika reizen...
Ach, veel regels hier zijn krom, in mijn mening. Een Amerikaanse collega had een samenvatting: geen last van het virus tijdens eten of drinken. Politici kunnen het niet overdragen tijdens fundraisers, de kapper, of andere belangrijke afspraken. Illegaal de grens oversteken heeft ook geen invloed op het virus, net als werken in een bedrijf met minder dan 100 werknemers. Bij het winkelen in Walmart of Costco, een drankenzaak of pot dispensary kan je ook geen virus oplopen, maar een kerkbezoek of kleine familiefeestjes zijn levensgevaarlijk en verboden. Leden van het Amerikaanse Congres zijn immuun. Net als mensen die protesteren, of relletjes veroorzaken, maar alleen met een linkse agenda. Enzovoort enzoverder. Dus moeten de niet-gevaccineerden zich laten vaccineren om de gevaccineerden te beschermen. Zoiets. Meen ik. Maar ik kan er helemaal naast zitten en er niets van begrijpen.
In Nederland kunnen we er ook wat van, hier hebben we een Corona variant die precies tussen 24:00 en 06:00 ten strijde trekt en op z'n hevigst is. :wink: dus wordt iedereen verzocht voor 24:00 de discotheek/club te verlaten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Ik krijg de site niet geopend zonder een account... :roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ONYX666 »

Ik hoefde alleen op get some articles for free te klikken
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Nou lukt het ineens wel... :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jethz »

Dat is toch een aardige slok op de borrel:

https://www.schengenvisainfo.com/news/t ... ion-daily/
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

In bovenstaand artikel staat nog een aardige link. Gaan de VS nu eindelijk een systeem voorbereiden dat heel veel landen en ook Europa al lang hebben? Het zal toch niet waar zijn?
In het artikel staat ook een minder leuke link die aangeeft dat het nog wel een hele tijd kan duren tot de ban eraf gaat. Maar dat bericht was, al ik het me goed herinner, onlangs al voorbij gekomen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

En op dezelfde pagina een link naar een artikel waarin de ambassadeur van Ierland bij de Verenigde Staten van Amerika, Daniel Mulhall verwacht dat men binnenkort weer kan reizen:

As a result, since travellers from Ireland are not allowed to travel to the US, Mulhall indicated that the authorities are doing everything it takes so the citizens of the country may soon be able to visit their family members in the US.


Zie hier voor het hele artikel.

Kortom, heel veel speculaties maar nog niets concreets.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door T_Erkens »

Zagen het natuurlijk van ver aankomen, maar toch teleurgesteld vandaag mijn tickets voor 7 oktober richting LA geannuleerd. Na de zoveelste vluchtwijziging gelukkig recht op een refund. Nu onze hoop gevestigd op maart volgend jaar, maar ga nu niks meer richting Amerika boeken totdat er duidelijk is.

Als alternatief gaan we dit weekend een reis naar Canada boeken, vertrekken op 1 oktober vanuit Amsterdam richting Canada voor een rondreis van ruim 3 weken.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Disney-Golf »

boonens schreef:
16 sep 2021, 15:42
Echter, ook bezoeken met een zakelijke insteek liggen stil (bijv. mensen die willen investeren, zoals in onroerend goed).
Huizen zijn dik 10% gestegen het laatste jaar, verkopen boven de vraagprijs en binnen de week!
Vertel me nog eens hoe zeer ze hier de buitenlandse investeerders missen… :blink: :wink: :D
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Dude »

10% ?? Dat is in Florida dan?

Mijn huis is bijna verdubbeld in waarde sinds 2015 :blink: :blink:
Arizona en Nevada wordt overspoeld met Californians met veel te veel geld die alles boven de marktwaarde opkopen want ze hebben net hun appartement van 25m2 verkocht voor 995.000 $ :roll:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Disney-Golf »

Dik 10% hé @Dude 😀😀
En ja Californians en “Yankees” kopen alles op met de overwaarde van het huis dat ze achterlaten 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

T_Erkens schreef:
16 sep 2021, 22:03
Als alternatief gaan we dit weekend een reis naar Canada boeken, vertrekken op 1 oktober vanuit Amsterdam richting Canada voor een rondreis van ruim 3 weken.
Leuk! Die dag vlieg ik ook naar Canada. :)

Op welke stad willen jullie vliegen?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door T_Erkens »

Coyote schreef:
17 sep 2021, 07:24
Leuk! Die dag vlieg ik ook naar Canada.

Op welke stad willen jullie vliegen?
Zoals het er nu naar uitziet vliegen we naar Calgary, heb daar rechtstreekse tickets gevonden voor mooie prijs en het heeft vooral als voordeel dat ik vroeg in de reis in Banff en Jasper omgeving ben. Ben nu nog een reis vanuit Vancouver uit aan het werken, en dan maken we dit weekend een beslissing en gaan we alles boeken. Ben met interesse jou topic aan het volgen bij regio Canada forum, voor ons de eerste keer Canada dus ben overal op zoek naar informatie.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Disney-Golf schreef:
17 sep 2021, 03:36
Vertel me nog eens hoe zeer ze hier de buitenlandse investeerders missen… :blink: :wink: :D
En dat is precies de kortzichtigheid en arrogantie die Amerika geld en echte economische groei (i.p.v. economische groei aangewakkerd door stimulus cheques en andere overheidssteun) gaat kosten. Ik hoef je kennelijk niets te vertellen, maar misschien dat je je inzichten kan delen met de US Chamber of Commerce, want die maken zich namelijk wel zorgen.

"Mutual investment dwarfs trade and is the real backbone of the transatlantic economy," noted a 2021 joint report from the US Chamber, AmCham EU, Johns Hopkins University and the Wilson Center think tank.

Mutual investment "has become essential to US and European jobs and prosperity," it added.

Europe accounted for more than 60 percent of foreign direct investment flowing into the United States in the first three quarters of 2020.

But compared to the same period from the previous year, investments from the continent plunged to $81 billion in 2020 from $120 billion in 2019, a drop of 32.5 percent."

Bron:https://www.google.com/amp/s/amp.france ... -economies
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Disney-Golf schreef:
17 sep 2021, 03:36
boonens schreef:
16 sep 2021, 15:42
Echter, ook bezoeken met een zakelijke insteek liggen stil (bijv. mensen die willen investeren, zoals in onroerend goed).
Huizen zijn dik 10% gestegen het laatste jaar, verkopen boven de vraagprijs en binnen de week!
Vertel me nog eens hoe zeer ze hier de buitenlandse investeerders missen… :blink: :wink: :D
In NL met meer dan 15%. Plaatselijk zelfs meer
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer