Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door MaGiL »

Dat artikel in Reuters geeft weinig hoop dat de inreisbeperkingen snel zullen verdwijnen. Wel benieuwd hoe recent de vaccinaties moeten zijn om straks de VS weer in te mogen (veel landen beginnen nu immers met booster shots).
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Disney-Golf »

ronenivonne schreef:
04 aug 2021, 23:33
Wij als ouders zijn ook niet voor inenting voor kinderen onder de 12. Tenminste op het moment. Puur voor het feit dat de voordelen van het vaccin met deze leeftijdsgroep niet opwegen tegen de eventuele nadelen. Maar wie weet veranderd dit nog met eventuele mutaties of iets dergelijks.
Kijk, dit snap ik nu niet!
Voor jullie zelf kijken jullie niet zo nauw maar de kinderen… Oh-Oh, daar kom je niet aan, toch?
Als ik je nu zeg dat 85% van de patienten, hier in Florida, kinderen onder de 18 zijn die STERVEN!, zoals in DOOD GAAN!!
Omdat de ouders het niet nodig vinden ze te vaccineren omdat ze niet weten wat de toekomst zal brengen…
NEWSFLASH! Ze gaan “NU” DOOD! Is het dan nog “zo” belangrijk wat morgen gaat brengen?
….Sorry, het is er af… Ik liet me even meeslepen…
Hier in Florida moeten we in bepaalde zaken terug mondmaskers gaan dragen, waarom?
Omdat er individuen zijn die zich toch vragen stellen bij het nut van vaccinaties en steunen op “hun” vrijheden…
Kijk, ik heb een voorstel… Ieder die daar een probleem bij heeft… teken dan een document dat je ZELF opdraait voor alle kosten, akkoord? Klaar en duidelijk, toch? 🤷‍♂️
Wedden dat ze dan gaan vinden dat de overheid (lees jij en ik die WEL gevaccineerd zijn!) “solidair” moet zijn en tussenkomen… 🤢🤮
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

We kijken niet zo nauw voor onze dochter? Wie ben jij om zoiets te liggen roepen? Verder zal ik maar niet schrijven wat er in me opkomt. Die 85% en de sterfte onder kinderen is grootste bull-shit en gelijk de vraag onder welke steen jij leeft?

Wij zijn juist heel voorzichtig en piekeren ons suf voor als het moment er komt dat vaccins beschikbaar worden voor kinderen. Tot op heden staan wij er nog niet achter.

Nogmaals, de data die jij noemt wat betreft ziekenhuis opnames en sterfte onder kinderen is hier niet in het nieuws. Juist het tegenovergestelde wordt hier genoemd. Kinderen worden in de meeste gevallen niet zo ziek van het virus op een enkel geval na. Maar daarbij is een ontsteking rond het hart of hartzakje wel een serieuze bijwerking van het vaccin bij in ieder geval 12-17 jarige.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik snap het toch ook niet hoor… Zodra de wetenschap het hier toelaat, neem ik die twee -12 jarigen van me bij hun nekvel (bij manier van spreken), en worden ze geprikt.

Waarom zou het plots voor kinderen niet goed zijn?
Laatst gewijzigd door Timothy555 op 05 aug 2021, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Pikachu83
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2021, 09:03
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pikachu83 »

22:54 Gisteren (Stentor)
Vrijwel alle buitenlandse reizigers naar de Verenigde Staten zullen volledig gevaccineerd moeten zijn tegen het coronavirus. Volgens het persbureau Reuters gaat de regering-Biden dit eisen.

Washington is nog bezig met het plan. De vaccinatieplicht is onderdeel van het streven om uiteindelijk alle reisbeperkingen naar de VS te kunnen opheffen, aldus een regeringsfunctionaris. Door de coronapandemie heeft een groot deel van de wereld geen toegang tot de VS.

Het Witte Huis houdt nog vast aan de reisbeperkingen omdat het aantal besmettingen weer stijgt. Het is de bedoeling een ​​nieuw systeem klaar te hebben voor als het reizen kan worden hervat.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door TradeMarkNL83 »

:offtopic: Was al geplaatst.
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ricktachtig »

Voor zover mijn kennis gaat is er niks bekend of een vaccin tegen covid-19 veilig gebruikt kan worden voor kinderen onder de 12. Totdat zoiets qua onderzoek volledig is afgerond en het hier in Nederland ook goedgekeurd wordt qua gebruik is wel of niet vaccineren van het kind onder de 12 niet eens aan de orde.

Ik ben benieuwd wat de voorwaarden gaan zijn voor kinderen onder de 12 qua inreizen. Verder zijn wij allemaal al dubbel gevaccineerd.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pascal »

Vraag me af waar die werkgroepen al die maanden aan ‘gewerkt’ hebben als ze nu pas een plan beginnen maken tegen dat het weer kan.
Wellicht om de overgang van wij willen niets weten van een vaccinatie paspoort tot vaccinatie is verplicht (wat bij mij op hetzelfde neerkomt) minder opvallend te maken.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

ricktachtig schreef:
05 aug 2021, 09:31
Voor zover mijn kennis gaat is er niks bekend of een vaccin tegen covid-19 veilig gebruikt kan worden voor kinderen onder de 12. Totdat zoiets qua onderzoek volledig is afgerond en het hier in Nederland ook goedgekeurd wordt qua gebruik is wel of niet vaccineren van het kind onder de 12 niet eens aan de orde.

Ik ben benieuwd wat de voorwaarden gaan zijn voor kinderen onder de 12 qua inreizen. Verder zijn wij allemaal al dubbel gevaccineerd.
In Duitsland geldt dat niet-gevaccineerden in quarantaine moeten. Mensen boven de 12 tien dagen; kinderen boven de 5 vijf dagen. Dus dat betekent eigenlijk automatisch dat je met kinderen tussen 5 en 12 niet naar Duitsland op vakantie kan kan: ze kunnen nog niet worden ingeënt, dus dat wordt verplichte quarantaine voor vijf dagen. Het zou natuurlijk kunnen dat ze zulke regels ook in de VS gaan toepassen, je weet het niet.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

In Duitsland wordt aan de grens niet gecontroleerd. Maandag nog de grens over gegaan via de snelweg en niemand gezien. Hoe ze dan willen handhaven is mij een raadsel.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Aan de Duitse grens kun je te maken krijgen met steekproeven, dus dat ze niet controleren of handhaven is zeker niet waar: https://www.rtvoost.nl/nieuws/1993491/D ... napapieren

Doorreizen (als je minder dan 24 uur blijft) is gewoon toegestaan voor iedereen. Maar je moet je - als je langer dan 24 uur blijft - wel verplicht registreren: https://www.einreiseanmeldung.de/#/ Waarschijnlijk zullen ze daar bij je accommodatie wel om vragen. De gegevens worden ook naar de lokale GGD van je verblijfsadres gestuurd, begreep ik, die ter plekke steekproefsgewijs kan controleren. Ik heb zelfs al gehoord van mensen die voor vertrek door de Duitse autoriteiten werden gebeld (!).

Overigens moet je vanaf zondag niet raar opkijken als je grenscontroles krijgt vanuit België. Want daar gaat Nederland strenger controleren op terugkeerders.

Maar goed, wat ik met het Duitsland-voorbeeld maar wilde zeggen is dat het blijkbaar wel degelijk mogelijk is om onrealistische/onmogelijke eisen te stellen aan inreizigers (want vijf dagen quarantaine gaat natuurlijk niemand doen die aan de dure schoolvakantie gebonden is en maar twee of maximaal drie weken vakantie heeft), maar je kan dat niet voorkomen als je kinderen onder de twaalf hebt, want die kunnen nog niet gevaccineerd worden. Daarmee ontneem je dus mensen met kinderen tussen de 5 en de 12 de facto de mogelijkheid om naar Duitsland te reizen. Het zou in theorie kunnen dat de VS ook zo'n stap zet. Maar of dat in de praktijk ook gebeurt? De tijd zal het leren.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Het zou alleszins een stap in de goede richting zijn. Het geeft je namelijk zelf de mogelijkheid om te beslissen wat je wil doen, en ook mensen die echt dringende familieaangelegenheden hebben kunnen dan zelf de keuze maken.

Stel nu dat USA vergelijkbare eisen stelt, dan zou 5 dagen quarantaine voor mij overweegbaar zijn MOCHT ik met kinderen reizen voor 3 of 4 weken.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Het enige wat we gemerkt hebben is een bericht op je mobiel . Maar dat is onze ervaring. We hebben net over de grens familie.https://bmg.bund.de/covid19 .
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Timothy555 schreef:
05 aug 2021, 11:26
Het zou alleszins een stap in de goede richting zijn. Het geeft je namelijk zelf de mogelijkheid om te beslissen wat je wil doen, en ook mensen die echt dringende familieaangelegenheden hebben kunnen dan zelf de keuze maken.

Stel nu dat USA vergelijkbare eisen stelt, dan zou 5 dagen quarantaine voor mij overweegbaar zijn MOCHT ik met kinderen reizen voor 3 of 4 weken.
ja, inderdaad, dan is dat te doen. Voor een weekje New York is het een ander verhaal natuurlijk. Vakantie met jonge kinderen buiten de zomervakantie wordt dan eigenlijk ondoenlijk.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Hard Rock Cafe. schreef:
05 aug 2021, 11:35
Het enige wat we gemerkt hebben is een bericht op je mobiel . Maar dat is onze ervaring. We hebben net over de grens familie.https://bmg.bund.de/covid19 .
Mijn ouders gaan volgende week naar Duitsland op vakantie, en aangezien de Duitsers in hun nimmer aflatende wijsheid de aanmeldsite voor reizigers in maar liefst vijftien talen beschikbaar hebben gesteld behalve in de taal van het land waar de meeste toeristen vandaan komen (Nederland) ga ik de registratie voor ze regelen. Ze zijn allebei volledig gevaccineerd en nemen natuurlijk de geprinte QR-codes etc. mee dus ik ben heel benieuwd wat hun ervaringen gaan zijn, of ze ook zo'n SMS'je krijgen!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Hard Rock Cafe. schreef:
05 aug 2021, 10:46
Hoe ze dan willen handhaven is mij een raadsel.
Zoals Merkel denk ik al gezegd heeft. Dat je straks gewoon nergens meer in/binnen komt zonder een vaccinatie. Of wat ik uit Australië hoorde. Geen vaccinatie, geen uitkering.

Gaat het helemaal waterdicht zijn?? Nee, natuurlijk niet! Maar er zullen steeds meer plekken komen waar gecontroleerd gaat worden. Of waar verplicht gecontroleerd gaat worden. Voldoe je niet, of voldoet degene niet waar je naartoe gaat dan zullen er boetes volgen. Van de week las ik al dat de marchaussee geen waarschuwingen gaat uitdelen.
Vrienden van Belgische vrienden van ons kwamen uit Spanje. Waren met 5, niet gevaccinneerd. Moeten een test doen om Frankrijk binnen te komen. Kost €100 pp zo'n testje in Spanje. Vond men net iets te duur. Rijden in Frankrijk de grens over. En lachen zich dood. Geen controle, €500,- bespaard!! Eerste peage. Keurig afgezet door de gendarmerie. En natuurlijk worden ze eruit geprikt. €600,- boete. Verplicht alsnog test doen 5x €150. Wachten op de uitslag in een hotel, €300. Die denken de volgende keer nog wel een keer na.

Testen voor toegang is nu nog gratis. Maar dat gaat na september ook stoppen. Wat gaat zo'n test dan kosten? €25, €50, €100?? Stel dat je wilt gaan uiteten met je niet gevaccineerde gezin? Als je dan al €100 moet neerleggen voordat je binnen zit. Dan gaat de honger snel over...

Ik denk dat je kunt vergeten dat je met een negatieve test danwel zonder vaccinatie in Amerika gaat komen. Daar kunnen we dan van alles van vinden. Doe ik ook. Maar dat gaat de discussie niet zijn. Of je voldoet, welkom! Of je voldoet niet. Jammer, jouw keuze...
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Cobert »

Onze camper is zojuist geannuleerd.
Wij zouden 7 september vertrekken, rechtstreekse vlucht naar Las Vegas met KLM. Die vlucht staat er nog in, maar ik zag dat de rechtstreekse vluchten op LV t/m eind augustus er al uitgehaald zijn. Onze tickets waren betaald met de vouchers van 2020. Hopelijk krijg ik nu het geld terug.
Zo jammer, maar ‘t is niet anders. Het went al haast, die teleurstellingen.
We hebben al een nieuwe boeking staan voor een camper voor september 2022. Weer nieuwe mooie plannen maken.
Voor de mensen die later in het jaar nog een reis hebben staan: hopelijk is het tegen die tijd geregeld met de travelban en kan er weer gereisd worden
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GJ »

Almere vak V schreef:
05 aug 2021, 12:11
Testen voor toegang is nu nog gratis. Maar dat gaat na september ook stoppen. Wat gaat zo'n test dan kosten? €25, €50, €100?? Stel dat je wilt gaan uiteten met je niet gevaccineerde gezin? Als je dan al €100 moet neerleggen voordat je binnen zit. Dan gaat de honger snel over...
Dat vind ik eigenlijk ook niet meer dan logisch. Waarom zou ik al die testen moeten betalen voor mensen die allang gevaccineerd hadden kunnen zijn, maar dat hebben geweigerd? Zolang die kosten vergoed blijven worden voor mensen die vanwege een medische reden écht niet gevaccineerd kunnen worden, vind ik het prima als weigeraars zelf voor de kosten opdraaien die de consequentie zijn van hun eigen keuze.

Ik vond het trouwens wel een beetje frustrerend dat testen voor je reis pas vanaf 1 juli gratis was. Wij vertrokken 26 juni, waren buiten onze schuld om nog niet volledig gevaccineerd omdat onze geboortejaren nog niet aan de beurt waren geweest, en moesten dus in Nederland 2x € 49 aftikken die we een paar dagen later niet meer hadden hoeven betalen (in Spanje gelukkig maar 1x € 45 want partner's Janssen was inmiddels meer dan vier weken oud). Wij zijn niet gecontroleerd maar zagen inderdaad bij de eerste de beste péage de politieauto's ook al staan. Tja, dan liever die € 150 dan gedoe en een boete.

(overigens, alleen een PCR-test is € 100. Een antigeentest - die volstaat voor toegang tot Frankrijk - hoeft niet meer dan € 50 te kosten. Dus de verhouding tussen de boete en de kosten van de oorspronkelijke tests van jullie bevriende gezin is nog zuurder/schever dan je schetst)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

GJ schreef:
05 aug 2021, 13:09
Ik vond het trouwens wel een beetje frustrerend dat testen voor je reis pas vanaf 1 juli gratis was.
Voor mensen die pas in september op reis gaan is het ook frustrerend. Dan is testen voor je reis immers ook niet gratis. En steeds meer reisbestemmingen vereisen ook een negatieve test van mensen die volledig gevaccineerd zijn. Op dit moment is dat in ieder geval zo voor ons plan A (VS), plan B (Canada) en plan C (IJsland).

Helemaal eerlijk gaat het nooit zijn. Nu testen voor je reis gratis is, betalen niet-reizigers mee voor de tests van reizigers. Nu testen voor toegang gratis is, betalen gevaccineerden mee voor mensen die er om wat voor reden dan ook voor kiezen zichzelf niet te laten vaccineren.

Ik leg me er maar bij neer hoor. Als ik me voor iedere euro belasting die ik betaal druk moet gaan lopen maken over of die euro wel 'eerlijk' terecht kom, heb ik geen tijd meer voor andere dingen in het leven. :lol:

Terug on topic: ik ben benieuwd wanneer er meer nieuws naar buiten komt over de uitwerking van de plannen van de VS. Ik zie het inmiddels redelijk somber in voor onze reis begin september, maar desnoods kan ik de reis nog een of twee weken naar achteren verplaatsen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jojostravelusa »

Galapogos schreef:
05 aug 2021, 13:23
Ik zie het inmiddels redelijk somber in voor onze reis begin september
Wij zitten zelfs met alle vingers en tenen gekruist voor volgend jaar september. Fyi, wij zijn allebei volledig gevaccineerd dit jaar, maar we hebben natuurlijk geen idee wat voor eisen er volgend jaar gesteld worden (hoe oud mag een vaccinatie zijn, wanneer krijgen we er weer een) en hoeveel mutaties er nog langskomen.
Vroeger was alles beter is wat veel gezegd, maar vroeger konden we wel naar Amerika op vakantie. Ik heb heimwee!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer