Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »



This guy.... :roll:

Ik denk niet dat er, rekening houdend met de statements van vandaag, nog iets zal veranderen voor oktober.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Oktober ‘21? ‘22?

Bij de vorige president waren de grenzen al open, want, economy!
Laatst gewijzigd door Dude op 27 jul 2021, 04:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst aangepast wegens taalgebruik
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door GoBucks »

Timothy555 schreef:
26 jul 2021, 23:35
Oktober ‘21? ‘22?

Bij vorige president waren de grenzen al open, want, economy!
En dit is gebaseerd op ??? wat precies ???? 'de vorige president was juist de eerste die de grenzen voor China en Europa dichtgooide in Maart 2020, wat hem op forse kritiek van de EU en diverse regeringsleiders kwam te staan

https://www.euractiv.com/section/global ... ravel-ban/
Laatst gewijzigd door Dude op 27 jul 2021, 04:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst aangepast wegens taalgebruik
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Gebaseerd op het feit dat hij eind januari de grens al open wilde gooien. Ben het er wel mee eens dat de grens dan al open was geweest. Dit gaat gewoon nergens meer over.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Wij zijn allemaal belanghebbenden en willen open grenzen.
De verbindende factor tussen alle Amerikaanse presidenten is dat ze binnenlandse belangen voor laten gaan. En voor de meeste Amerikaanse kiezers komen Europese belangen niet voor op de prioriteitenlijst.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pete.Z »

Voorlopig blijven de grenzen dicht, staat vandaag in het AD. Angst voor de Delta variant.
Ik blijf er bij, met wat mazzel misschien volgend voorjaar, want ik kan me niet voorstellen dat je juist in het najaar de boel weer opengooit, juist als normaal gesproken de besmettingen statistisch gezien weer omhoog gaan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Ze moeten een keer open gaan en dat kan, zoals de US Travel association terecht aangeeft, op een veilige en verantwoorde manier.

https://www.ustravel.org/press/us-trave ... nouncement
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Dat artikel is de nagel op de kop, maar volgens mij zal het niets uithalen…
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door DennisS »

Timothy555 schreef:
27 jul 2021, 10:24
Dat artikel is de nagel op de kop, maar volgens mij zal het niets uithalen…
Mee eens... ik wacht nog een aantal weken (tot eerste week september) om te annuleren. Maar focus me nu op een alternatieve vakantie...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

Ik wacht nog 2 weken om te annuleren, tot 2 weken voor vertrekdatum 26 aug (tijd nodig voor ESTA en aanvullende reserveringen enz. e.d.). Maar ik ga alvast wel, voor de zekerheid en om eens te bezien hoe het werkt, de timed entry reserveringen voor het RMNP op 1 aug regelen voor 4 dagen in september. Ik neem aan dat ik ze weer kan vrijgeven....
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jul 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Zweden

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Paul.Becker »

Hier nog een andere bron:

https://www.huffpost.com/entry/white-ho ... a22d4e7cd0

Het ziet er somber uit dus...
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Diederik52 »

@Paul.Becker : Er zijn wel 100 "bronnen"; ze grijpen allemaal terug op het oorspronkelijke Reuters bericht en de White House Press Briefing van 26 juli.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Precies wat @Diederik52 zegt inderdaad. Niet dat dat de situatie er rooskleuriger op maakt.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Er lijkt al wat feller gereageerd te worden vanuit Europe en terecht:

https://www.washingtonpost.com/world/eu ... story.html
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Daar hebben we meer van nodig.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Ik kan het niet lezen, krijg dit: Subscribe to continue reading.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

@asv60, even een privevenster/incognitovenster gebruiken van de browser en daar de link in openen, dat werkt bij mij in ieder geval.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Ja gelukt. Alles wordt wel zo'n beetje benoemd in dit artikel :thumbup:
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Biden over covid. Helaas alleen binnenlands beleid. Uit Whitehousegov Briefing Room
Statement by President Joe Biden on CDC Guidance

JULY 27, 2021STATEMENTS AND RELEASES

When I ran for President, I promised to be straight with you about COVID—good news or bad. And I promised to follow the science. That strategy has worked: in my first six months in office, we’ve given out over 300 million shots—and have 60% of adults fully vaccinated and nearly 70% started on vaccinations. Cases are down, and deaths are down dramatically. One estimate suggests that our rapid deployment of the vaccine has saved 100,000 American lives—perhaps more.

Today’s announcement by the CDC—that new research and concerns about the Delta variant leads CDC to recommend a return to masking in parts of the country—is another step on our journey to defeating this virus. I hope all Americans who live in the areas covered by the CDC guidance will follow it; I certainly will when I travel to these areas.

Today, the CDC also reaffirmed that we can safely reopen schools this fall—full time. Masking students is inconvenient, I know, but will allow them to learn and be with their classmates with the best available protection.

Most importantly, today’s announcement also makes clear that the most important protection we have against the Delta variant is to get vaccinated. Although most U.S. adults are vaccinated, too many are not. While we have seen an increase in vaccinations in recent days, we still need to do better.

On Thursday, I will lay out the next steps in our effort to get more Americans vaccinated. Vaccinations are free, safe, and effective to every American. They’ve been available to every adult in this country for more than three months—at locations within 5 miles of 90% of the US population.

By following the science, and by doing our part by getting vaccinated, America can beat COVID. In the meantime, more vaccinations and mask wearing in the areas most impacted by the Delta variant will enable us to avoid the kind of lockdowns, shutdowns, school closures, and disruptions we faced in 2020. Unlike 2020, we have both the scientific knowledge and the tools to prevent the spread of this disease. We are not going back to that.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Uit het binnenlands beleid kun je wel opmaken dat de grenzen nog even niet open zullen gaan. Het gaat weer de verkeerde kant op en ik zie de mondkapjes al weer terug komen in het straatbeeld de afgelopen dagen. Ik zat er eerder in dit topic ook flink naast want dacht dat er geen opleving meer zou komen, wel dus. Florida lijkt de grootste brandhaard en gaat binnenkort het dagrecord halen want de piek is nog niet in zicht. De ziekenhuizen lopen weer vol en het percentage niet gevaccineerden in de ziekenhuizen ligt boven de 90% of wel 95%. Je leest ook trieste verhalen van mensen op de IC die enorme spijt hebben en smeken om het vaccin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer