Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Een beetje begrip zou inderdaad geen kwaad kunnen. Die jongeren die feestend in de discotheek staan staan daar omdat dat weer mag. Net als dat wij meteen weer het vliegtuig naar Amerika in stappen als dat weer mag.

Dat de versoepelingen klaarblijkelijk leiden tot een toename van het het aantal besmettingen kun je die jongeren moeilijk kwalijk nemen. Diegenen die zich niet aan de regels houden en/of testbewijzen vervalsen daargelaten natuurlijk.

Mocht Nederland weer rood kleuren op de Europese kaart dan heeft dat ongetwijfeld gevolgen voor vakantieplannen van mensen. Maar vergeet niet dat er genoeg landen zijn die volledig gevaccineerden en/of mensen die een negatieve testuitslag kunnen laten zien zonder meer toelaten, al komen ze uit een rood land. Dus het is niet zo dat je helemaal niets kunt.
Timothy555 schreef:
07 jul 2021, 18:45
En ik snap wel dat wel alles open gooien, de vaccinaties zijn bijna klaar, wie er nu geen heeft wil er quasi zeker geen.
Nog lang niet iedereen is aan de beurt voor een tweede prik, en de jongste leeftijdsgroepen kunnen rond deze tijd pas hun eerste prik verwachten. Dus ‘bijna klaar’. Tsja, het is maar hoe je het bekijkt. Het zal nog wel een maand of twee duren voordat iedereen volledig gevaccineerd is, en dan heb ik het alleen nog maar over de mensen die meteen op dag 1 dat dat mogelijk was hun afspraken hebben ingepland.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

In België zijn we binnen een maand zo goed als klaar… heel veel tweede prikken in juli.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

@Timothy555
Echt wel. In Nederland waar toch de deur wagenwijd open staat is zelfs een quarantaineplicht uit ernstige gebieden.
U blijft verplicht 10 dagen thuis (thuisquarantaine) na een verblijf in een gebied met een zeer hoog coronarisico. Deze quarantaineplicht geldt ook voor reizigers met een vaccinatiebewijs of herstelbewijs. Met een coronatest op dag 5 kunt u de duur van het thuisblijven verkorten.
vanuit het perspectief van beperkte ziekenhuisopnamen zijn we op de goede weg. Vanuit het perspectief op reizen naar buitenland gaan het echter de foute kant op
Laatst gewijzigd door Trom op 07 jul 2021, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Het is off-topic, maar toch een korte reactie omdat meerdere mensen inhaken op mijn verwijt richting jongeren.
Natuurlijk is het wat generaliserend en gun ik de jeugd hun verzetje. Echter stoort het mij enorm dat vnl. in de media de jeugd steevast wordt gezien als het grootste slachtoffer van deze pandemie, omdat zij qua sociaal leven het grootste offer maken. Tegelijkertijd zie ik dezelfde jongeren m.n sinds vorig jaar zomer massaal de regels overtreden met stiekeme feestjes, lagen parken in het vroege voorjaar bomvol studenten, was o.a. Koningsdag 1 grote slap in the face voor mensen die zich wel aan de regels houden, werden gratis aan scholieren verstrekte zelftests massaal op Marktplaats aangeboden en ga zo maar door. Vorig jaar was de groep 18-30 al meermaals de aanstichter van een golf en ook nu lijkt dat weer zo te zijn, mede omdat men te beroerd is om zich even te laten testen bij thuiskomst, of omdat regels volledig aan de laars worden gelapt bij het stappen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Ik snap het gevoel wel hoor. Ik ben zelf sowieso een beetje allergisch voor het geluid dat de maatregelen voor bepaalde groepen (zoals jongeren) zwaarder zouden zijn dan voor andere groepen. Hoe ‘zwaar’ iets is ligt aan zoveel factoren, het is vooral ook iets dat heel persoonlijk is. Binnen de groep jongeren zullen er ook heel veel zijn die de crisis zonder al te veel problemen zijn doorgekomen.

Uiteindelijk maakt iedereen die crisis op zijn of haar eigen manier door.

De beelden die we een tijdje geleden zagen van feestende jongeren in stadsparken gooiden ook weer olie op het vuur. Het zijn momentopnames, en volgens mij is het absoluut niet het ‘algemene’ beeld onder jongeren. Ik ken er althans genoeg die zich net zo goed aan de regels hebben gehouden als ieder ander.

Maar nu je het zegt, dit gaat inderdaad nogal off topic. :lol:
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

:lol: Laat ik dan als aanstichter van het off-topic verhaal het goede voorbeeld geven met dit berichtje op twitter. Fijn om te zien dat een congreslid middels een brief aan de POTUS e.e.a. probeert te versnellen!

“With science and data continuing to lead the way, it is now possible to plan for and begin a safe reopening on international travel to the U.S..”, aldus de congressman.

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

:) on topic blijven is een goed idee. Bij deze weer relevant leesvoer. :wink:

https://www.ustravel.org/press/two-doze ... nal-travel
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

NettyJoosten schreef:
07 jul 2021, 18:49
Besmettingen is 1 maar er komen tot nu toe nog niet mensen in het ziekenhuis, en daar is ook iets over te zeggen.
Dit komt hoofdzakelijk door de vaccinaties.
En ik hoop 100% dat de mensen die geen vaccinatie wilden tot nutoe, toch overstag gaan en zich laten prikken.
Waarom zouden die nu wel ineens overstag gaan?
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
07 jul 2021, 18:45
Ik ken echt geen voorbeelden van landen waar je niet in mag omdat je land van herkomst rood is op de kaart. Wel eventueel aanvullende maatregelen.

En ik snap wel dat wel alles open gooien, de vaccinaties zijn bijna klaar, wie er nu geen heeft wil er quasi zeker geen. Besmettingen maken niets uit, we zouden dit criterium beter laten varen.
Bijna klaar…? Dus 40% volledig gevaccineerd is bijna klaar 😁
Voor mij is dagen in quarantaine een beetje hetzelfde als er niet in mogen.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

Uit de press briefing door press secretary Jen Psaki 6 july 2021. Te vinden in Briefing Room op whitehouse.gov.
Eigenlijk herhaling van eerdere zaken:
Q And then, how is the spread of new variants informing travel restrictions into other countries — from other countries to the U.S.?
MS. PSAKI: Well, certainly, as you may know, there are working groups and — with Canada, with European — with our European partners, and we’re working to continue to assess what criteria would need to be in place in order to reopen travel.
And we know that, in many cases, families are separated. We know that’s a heartbreaking challenge that a lot of people are dealing with. And a lot of people are eager to travel, be with loved ones, or even do work travel. We understand that. We’re eager to do that as well.
The United States has one of the highest vaccination rates in the world, and that is something we also assess as we look at countries and are making those decisions about reopening travel. But these working groups are meant to have an open line of transparent communication with these countries about what steps need to be taken.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NettyJoosten »

Timb schreef:
07 jul 2021, 20:39
NettyJoosten schreef:
07 jul 2021, 18:49
Besmettingen is 1 maar er komen tot nu toe nog niet mensen in het ziekenhuis, en daar is ook iets over te zeggen.
Dit komt hoofdzakelijk door de vaccinaties.
En ik hoop 100% dat de mensen die geen vaccinatie wilden tot nutoe, toch overstag gaan en zich laten prikken.
Waarom zouden die nu wel ineens overstag gaan?
Ik mag hopen, of niet ?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1822
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

ronenivonne schreef:
07 jul 2021, 20:49
Timothy555 schreef:
07 jul 2021, 18:45
Ik ken echt geen voorbeelden van landen waar je niet in mag omdat je land van herkomst rood is op de kaart. Wel eventueel aanvullende maatregelen.

En ik snap wel dat wel alles open gooien, de vaccinaties zijn bijna klaar, wie er nu geen heeft wil er quasi zeker geen. Besmettingen maken niets uit, we zouden dit criterium beter laten varen.
Bijna klaar…? Dus 40% volledig gevaccineerd is bijna klaar 😁
Voor mij is dagen in quarantaine een beetje hetzelfde als er niet in mogen.
Ja, bijna klaar. Eind juli halen we ruim 80% volledig vaccineerden (van de 18+ers). Augustus wordt ‘afwerken’, 2de kans voor weigeraars, en 12-18 jarigen.

Top 2 (eerste prik) en top 4 (complete vaccinatie) in Europa. En Vlaanderen als aparte regio bekeken doet het nog beter.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

NettyJoosten schreef:
07 jul 2021, 21:02
Ik mag hopen, of niet ?
Alhoewel de meest recente cijfers alweer een maand oud zijn, op dat punt toch goed nieuws: de vaccinatiebereidheid in Nederland lijkt steeds groter te worden. Zie de grafiek op https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

De druk wordt nu toch van steeds meer kanten opgevoerd:

https://www.reuters.com/business/indust ... 021-07-07/

Echter las ik vandaag ook dat de NIE (uitzonderingen) nu standaard verlengd zijn en een jaar geldig zijn en niet 30 dagen en meerdere keren gebruikt kan worden in plaats van 1 keer. Dat suggereert weer dat de grenzen voorlopig dicht blijven.

https://travel.state.gov/content/travel ... india.html
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

NettyJoosten schreef:
07 jul 2021, 18:49
Besmettingen is 1 maar er komen tot nu toe nog niet mensen in het ziekenhuis, en daar is ook iets over te zeggen.
Dat is voor Nederland nog te vroeg om zeggen, omdat we weten dat we het effect op ziekenhuis- en IC-opnamen doorgaans pas een week of 2 na de start van een piek merken, dus dat is over een kleine week(?). Ik hoop uiteraard dat we weinig impact gaan zien. Echter, in de UK hebben ze sinds de explosieve stijging van het aantal besmettingen met de Delta-variant ongeveer een verdubbeling gezien in het aantal ziekenhuisopnamen (en die zijn verder met vaccineren dan wij in NL).
Timothy555 schreef:
07 jul 2021, 18:45
Ik ken echt geen voorbeelden van landen waar je niet in mag omdat je land van herkomst rood is op de kaart. Wel eventueel aanvullende maatregelen.
Ik heb mij hier niet heel erg in verdiept, maar volgens mij stonden wij tot zeer recent nog op de straflijst van diverse Oost-Europese landen i.v.m. onze 'rode staat'. Ik meen dat dat sinds 1 juli allemaal wat is gladgestreken door de goede cijfers en het invoeren van het EU DCC.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Timothy555 schreef:
07 jul 2021, 18:45
Ik ken echt geen voorbeelden van landen waar je niet in mag omdat je land van herkomst rood is op de kaart. Wel eventueel aanvullende maatregelen.
Noorwegen mag je niet als je land op iets anders dan groen staat, tenzij je volledig gevaccineerd bent of al corona hebt gehad. Dat geldt ook voor kinderen.
https://www.regjeringen.no/en/topics/ko ... id2791503/

Denemarken mag je als je niet volledig gevaccineerd bent in het geval van code oranje zonder dringende reden niet in, en bovendien moet je in quarantaine als je wél een dringende reden hebt. Ben je wel gevaccineerd dan gelden bij code rood diezelfde regels.
https://en.coronasmitte.dk/rules-and-re ... -countries

Er zijn vast meer voorbeelden te vinden.

Geen idee of Noorwegen en Denemarken hierbij gebruik maken van hun eigen kleurcodesysteem of het systeem van de EU, maar de uitwerking blijft hetzelfde: vakantieplannen naar die landen kunnen in het water vallen als de besmettingen in het land waar je woont de pan uit rijzen.

Maar nu gaan we alwéér een beetje off topic. :lol:
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Timothy555 schreef:
07 jul 2021, 21:15
ronenivonne schreef:
07 jul 2021, 20:49


Bijna klaar…? Dus 40% volledig gevaccineerd is bijna klaar 😁
Voor mij is dagen in quarantaine een beetje hetzelfde als er niet in mogen.
Ja, bijna klaar. Eind juli halen we ruim 80% volledig vaccineerden (van de 18+ers). Augustus wordt ‘afwerken’, 2de kans voor weigeraars, en 12-18 jarigen.

Top 2 (eerste prik) en top 4 (complete vaccinatie) in Europa. En Vlaanderen als aparte regio bekeken doet het nog beter.
Met 1,5 miljoen prikken per week lijkt me dat niet. Over 3 weken zitten we niet op 80%

Verwacht aantal prikken op 1 Augustus 21.288.812. Dat is niet 80% volledig gevaccineerd.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Dit topic gaat volgens mij over waneer de grenzen weer openen voor vakantiegangers. Niet over het wellus niettus met betrekking tot vaccinaties en besmettingen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Phillostar »

JeroenB schreef:
07 jul 2021, 21:23

Echter las ik vandaag ook dat de NIE (uitzonderingen) nu standaard verlengd zijn en een jaar geldig zijn en niet 30 dagen en meerdere keren gebruikt kan worden in plaats van 1 keer. Dat suggereert weer dat de grenzen voorlopig dicht blijven.

https://travel.state.gov/content/travel ... india.html
Yip! dit nieuwsbericht las ik zojuist ook op Schengenvisainfo, en vind ik niet echt positief als ze nog bezig zijn met het bepalen of de travel ban deze zomer wordt opgeheven. Het aanvragen van deze visa's is gerelateerd aan de covid travel ban.

https://www.schengenvisainfo.com/news/u ... nationals/
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

Na het goeie nieuws van gisteren, vond het witte huis het nodig om ons terug met onze voeten op de grond te zetten.

U.S. will not immediately lift travel restrictions - White House official

Dat verhaaltje van die werkgroepen begint me wel mateloos te irriteren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer