Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik begin nu helemaal te denken dat het niet snel open gaat. Let op, dat is een gevoel en niet per sé ergens op gebaseerd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kastelke »

US/Canada grens blijft gesloten tot 21 juli....
Niet dat ik wil speculeren, maar het zou vreemd zijn dat ze de grens met Europa openen, terwijl ze deze grens gesloten houden..
Canada announced today that the border with the United States will remain closed to non-essential travel until July 21. ... In coordination with the U.S., we are extending restrictions on non-essential international travel and with the United States until July 21st, 2021.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Elke, dat is "gewoon" de ondertussen maandelijkse verlenging wel? dus zit er zelfs heel dik in dat het tegen die tijd weer verlengd wordt met een maand etc.?
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Het nieuws mbt de grenzen van Canada naar VS zegt niet zo veel. Dit hadden we al verwacht gezien de situatie in Canada. Ze zitten daar nog in een lockdown of zijn daar nu pas langzaam versoepelingen aan het doorvoeren, terwijl de situatie in de VS juist heel anders is. Ik denk dus dat dit meer door de Canadezen komt dan door de Amerikanen.

In Europa hebben ze vandaag juist officieel gestemd om de grenzen voor Amerikanen te openen. Zoals hier bijvoorbeeld Frankrijk die zelfs niet-gevaccineerde Amerikanen toelaat (wel met een PCR test). Dit zal zeker niet onopgemerkt blijven bij Biden. De Franse ambassadeur zegt zelf dat ze eraan werken om de VS ook te openen voor de Europeanen.

Mijn gevoel zegt dus juist dat het einde in zicht is.
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Niet het nieuws wat velen willen horen die naar Canada zouden reizen deze zomer (juli), maar de grens tussen Canada en Amerika blijft gesloten tot 21 juli. Maandag horen we meer concrete details over de plannen van het versoepelen van de grens. Ik heb anders wel het gevoel dat men eerst alleen gevaccineerde Amerikanen en Canadezen (alsook permanent residents van beide landen) zal toelaten voordat de rest van de wereld weer mag komen...dit is alleen voor Canada, ik weet niet wat de plannen zijn voor Amerika voor internationale toeristen.

https://www.citynews1130.com/2021/06/18 ... reopening/
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Ebelix »

Het is toch zo dat de fysieke grens tussen Canada en Amerika gesloten is maar dat het wel mogelijk is om met het vliegtuig tussen Canada naar Amerika te reizen?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Yep, ik heb al Canadezen in mijn rental gehad gedurende dit jaar, dus er zijn wel mogelijkheden voor de Canadezen om te reizen per vliegtuig.
Laatst gewijzigd door markro op 20 jun 2021, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door NettyJoosten »

Men vriend ligt in Canada in het ziekenhuis.
Zijn dochter is met de buurman die in Amerika wonen zijn ook op bezoek geweest, zonder ennige quarantaine of wat dan ook.
Hun zijn toen met de trein gegaan, en zonder ennige problemen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Ebelix schreef:
19 jun 2021, 11:38
Het is toch zo dat de fysieke grens tussen Canada en Amerika gesloten is maar dat het wel mogelijk is om met het vliegtuig tussen Canada naar Amerika te reizen?
Belachelijke regels eigenlijk en ja wij mogen naar Amerika vliegen voor een vakantie als wij willen. Bij terugkomst moeten wij wel verplicht 14 dagen in quarantaine, gevaccineerd of niet. Dus bij aankomst op eender welke luchthaven in Canada is het voorlopig nog steeds 14 dagen quarantaine verplicht. Die quarantaine is misschien niet verplicht voor essentiele reizen via de grens met auto/trein, afhankelijk van de situatie denk ik.
Ebelix
Amerikakenner
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2004, 16:46
Locatie: Rotterdam

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Ebelix »

Is bij terugkomst de quarantaine verplicht in een hotel of mag je die thuis doorbrengen? Als je na 5 dagen laat testen en je test negatief moet je dan toch nog in quarantaine blijven?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Ebelix schreef:
19 jun 2021, 21:09
Is bij terugkomst de quarantaine verplicht in een hotel of mag je die thuis doorbrengen? Als je na 5 dagen laat testen en je test negatief moet je dan toch nog in quarantaine blijven?
Ja, voorlopig wel nog wel 14 dagen ook al test je negatief na enkele dagen. Dus voor zover ik weet mag je na de negatieve test (enkel dagen verplicht in hotel dus) wel thuis doorbrengen voor je quarantaine. Maar diegene die hier niet wonen moeten wel 14 dagen op hotel blijven.

Ze zouden dit vanaf begin juli gaan versoepelen voor Canadezen en permanent residents van Canada die 2 vaccinaties hebben ontvangen. Je moet dan nog steeds een test doen bij aankomst in Canada (per vliegtuig) en op hotel tot je het resultaat hebt en als je resultaat negatief is moet je niet meer in quarantaine gaan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

De berichten over dat de EU reizigers uit de VS ging toelaten had ik al gelezen. Nu wordt het ook specifiek benoemd door Nederland. Nu nog de andere kant op.
Het inreisverbod voor reizigers uit Albanië, Libanon, Noord Macedonië, Servië, Taiwan, Verenigde Staten, Hongkong en Macau wordt per 24 juni 2021 (00.01 uur) opgeheven.
Bron: Rijksoverheid.nl
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nen-reizen

Let op: Dit gaat over reizigers vanuit de V.S die naar Nederland willen reizen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Ik las hier ergens dat er morgen een persconferentie is van Biden ivm de travelban? Weet iemand hoe laat die is ?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

@Timb Als er al een is dan zou je dit morgen op de website van het witte huis kunnen zien. Nu staat er nog niets op en ik vraag mij überhaupt af of er morgen een persconferentie is.

Afgelopen vrijdag was er wel een en die was om 20:00 NL tijd rechtstreeks te volgen via Youtube of via de website van het witte huis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Er waren hier toch geruchten over dat er op 22 juni iets aangekondigd zou worden?
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Ik weet dat er morgen meer duidelijkheid zal komen over de grenzen met Canada.

https://t.co/lPpMRSieSn
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Volgens diverse media hebben de VS besloten de landgrenzen met Mexico en Canada in ieder geval tot en met 21 juli gesloten te houden. Zie o.a. https://www.ft.com/content/8c3c9d36-1f1 ... 5f75b9246e
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pream »

dejong89 schreef:
20 jun 2021, 11:31
De berichten over dat de EU reizigers uit de VS ging toelaten had ik al gelezen. Nu wordt het ook specifiek benoemd door Nederland. Nu nog de andere kant op.
Het inreisverbod voor reizigers uit Albanië, Libanon, Noord Macedonië, Servië, Taiwan, Verenigde Staten, Hongkong en Macau wordt per 24 juni 2021 (00.01 uur) opgeheven.
Bron: Rijksoverheid.nl
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nen-reizen

Let op: Dit gaat over reizigers vanuit de V.S die naar Nederland willen reizen.
Vanwege studieplannen (minor op een college) van dochterlief wordt het nu hoog tijd dat reisadvies wordt aangepast.
Met status oranje staat eigen universiteit vanwege verzekeringen etv vertrek niet toe en loopt ze eventuele erasmus-beurs mis.
Peildatum daarbij is 2 datum voor beoogd vertrek, eigenlijk al verstreken inmiddels.....
Een vakantie kun je later inhalen, deze minor is al de herkansing want wordt vorig jaar om dezelfde reden geannuleerd.
Toen logisch, nu niet meer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

@Pream Is twee weken vooraf in een geel of groen land een optie?
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pream »

Nee, het gaat echt om de plaats van bestemming (Charleston).
Het visum is al geregeld, universiteit daar heeft alles al geregeld.
Het reisadvies van het ministerie is nog het enige obstakel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer