Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door A&A »

Aarjan schreef:
11 jun 2021, 13:45
Het wordt spannender en spannender....

Onze vlucht is 24 juli naar Vancouver.

Schermafbeelding 2021-06-11 134302.jpg
Wij hebben een vlucht staan op 31 juli naar Vancouver en twijfelen ook nog steeds; zou het toch nog kunnen? Je blijft hopen, waarschijnlijk tegen beter weten in. Tegen die tijd zijn wij al meer dan 3 weken volledig gevaccineerd dus dat is ook geen hindernis meer.
We hopen dat jullie op 24 juli kunnen; dan kunnen wij een week later zeker :wink:
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JaapofJake »

Weer een bewijs dat er in ieder geval gesproken wordt over het opheffen van de Travel Ban.

European Justice Commissioner Didier Reynders said: “We start to discuss with the US but until now it does not seem there is a plan for a Federal certificate, so we have to agree how to do it. “It’s possible it will be possible to travel from the US to the EU with proof of vaccination. We are in discussions to see if it will be possible to go the other way to the US.”

He noted an EU-US summit on June 15 could move things forward, saying: “The intention is to start again.” Reynders suggested that “presenting that intention” would be the most likely outcome of the summit.


Het hele artikel:

https://travelweekly.co.uk/news/air/ec- ... nal-travel
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

A&A schreef:
11 jun 2021, 19:18
Wij hebben een vlucht staan op 31 juli naar Vancouver en twijfelen ook nog steeds; zou het toch nog kunnen? Je blijft hopen, waarschijnlijk tegen beter weten in. Tegen die tijd zijn wij al meer dan 3 weken volledig gevaccineerd dus dat is ook geen hindernis meer.
We hopen dat jullie op 24 juli kunnen; dan kunnen wij een week later zeker :wink:
Ik zou er niet op hopen. Wij mogen hier in Vancouver pas vanaf 15 juni weer in onze eigen provincie reizen voor plezier en mogelijk pas vanaf 1 juli weer door heel Canada en dat alleen als de covid besmetting laag blijven, hospitalizatie blijft verminderen en als de vaccinaties blijven toenemen. Dus ik denk niet dat men Canada al open gaat stellen voor buitenlandse toeristen tegen eind juli...misschien eind van de zomer of na de zomer. Ze zijn er over aan het praten hoe de grenzen weer veilig te kunnen openen. Dus nog even afwachten en hopelijk gaat het allemaal wel wat sneller dan verwacht, maar we moeten nog even geduldig zijn,
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door AnnInBC »

Aarjan schreef:
11 jun 2021, 13:45
Het wordt spannender en spannender....

Onze vlucht is 24 juli naar Vancouver.

Schermafbeelding 2021-06-11 134302.jpg
Dat zal enkel Canadeze burgers zijn en permanente residenten van Canada die terug vliegen. Zij moeten tegen dan geen 14 dagen meer in quarantaine, een negatieve test voor vertrek en nog een negatieve test bij aankomst (in quarantaine tot resultaat negatief is en dat wachten mag in hun eigen huis).

https://www.cbc.ca/news/politics/hotel- ... -1.6058930
Bianca vd Korput
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2021, 08:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Bianca vd Korput »

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... OA6PBHyQA0

Oei, zijn straks de grenzen open, gaan er geen vluchten☹️
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Quote uit bovenstaande link:

Mochten in juni de grenzen opengaan, dan gaan klanten niet ineens een rondreis naar de VS boeken.


Meneer de Senior Country Manager van United Airlines komt zeker niet op het AA-formum... :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

Ik neem aan dat de airlines dergelijke maatregelen niet voor niks nemen. Stel nou dat per 1 juli de travelban weg is. Zullen de vliegtuigen dan deze zomer afgeladen vol zitten met toeristen?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Harry »

Nee natuurlijk niet, en van het aantal mensen van dit forum wat nog naar Amerika wil deze zomer vul je niet eens 1 vliegtuig mee. :lol:

Ik heb een vlucht geboekt naar Las Vegas met KLM in november en er waren pas een paar stoelen in het hele toestel bezet, als dat er in de komende maanden niet snel meer worden gaat die hele vlucht niet door.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik vraag me af wat de opties dan zijn… een andere vlucht binnen de Skyteam-alliantie? Heb ook wat schrik dat KLM voor september mijn vluchten eruit gaat halen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

In principe krijg je een alternatief aangeboden binnen de alliantie waarin KLM aktief is. Wat vaak langere reistijden met extra overstap betekent.
Connie76
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2021, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Connie76 »

Vandaar dat United dus weken geleden onze vluchten heeft aangepast. Wij zouden 17 juli naar Tampa via Washington vliegen maar nu via Chicago en terug via New York.
Wij wachten nog tot begin juli met annuleren en blijven hopen.
Dan nog twee weken de tijd om andere vakantie te boeken.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Frasi »

In mijn geval werden we overgeboekt op een dag eerder. KLM heeft eerder de frequentie naar Las Vegas naar beneden geschroefd en onze vlucht (dag) was eruit gehaald. We werden omgeboekt naar een dag eerder. Dat wilde ik niet dus heb ik nu een alternatief (na 3 verdere annuleringen/omboekingen) met inderdaad een extra overstap en een segment met Delta. Dus binnen de alliantie kan je alternatieven vragen/krijgen.
Als je oorspronkelijke route geannuleerd wordt, helpt het om zelf al een alternatief te zoeken en dat voor te stellen. In mijn geval hebben ze dat direct accepteert en binnen 1 dag was mijn boeking aangepast.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door harryh »

@Connie76 United vliegt voorlopig inderdaad alleen op Chicago en Newark, zie https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... en-chicago
Connie76
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2021, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Connie76 »

@harryh ja ik zag inderdaad de link en snap nu waarom onze vluchten zijn aangepast.
Nu nog hopen dat de travelban wordt opgeheven. Verder lastig denk ik want mijn man krijgt 14 juli pas zijn tweede vaccinatie en onze kids van 12 jr natuurlijk niet. Tenzij ze ook genoegen gaan nemen met pcr test
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Coyote schreef:
12 jun 2021, 08:44
Meneer de Senior Country Manager van United Airlines komt zeker niet op het AA-formum... :wink: :lol:
Wat een arrogante man is het ook. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Harry »

Timothy555 schreef:
12 jun 2021, 09:53
Ik vraag me af wat de opties dan zijn… een andere vlucht binnen de Skyteam-alliantie? Heb ook wat schrik dat KLM voor september mijn vluchten eruit gaat halen.
Je zult eventueel met een tussenstop kunnen vliegen, op de grote luchthavens wordt ook door KLM meestal dagelijks gevlogen. Nou wil ik absoluut geen tussenstop, dus eventueel vliegen we naar LA, daar wordt ook nu al elke dag op gevlogen. In ons geval is het een award boeking, die zijn altijd al volledig flexibel, maar volgens mij zijn voor dit hele jaar alle KLM boekingen flexibel.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Bianca vd Korput schreef:
12 jun 2021, 08:15
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... OA6PBHyQA0

Oei, zijn straks de grenzen open, gaan er geen vluchten☹️
Hebben wij dus mazzel dat we via Chicago vliegen met United (en terug via Newark) :thumbup:
Kreeg ook al een wijziging, maar dat was dat we 11 minuten eerder aan zouden komen in New Orleans :clap:
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door A&A »

AnnInBC schreef:
12 jun 2021, 00:38
A&A schreef:
11 jun 2021, 19:18
Wij hebben een vlucht staan op 31 juli naar Vancouver en twijfelen ook nog steeds; zou het toch nog kunnen? Je blijft hopen, waarschijnlijk tegen beter weten in. Tegen die tijd zijn wij al meer dan 3 weken volledig gevaccineerd dus dat is ook geen hindernis meer.
We hopen dat jullie op 24 juli kunnen; dan kunnen wij een week later zeker :wink:
Ik zou er niet op hopen. Wij mogen hier in Vancouver pas vanaf 15 juni weer in onze eigen provincie reizen voor plezier en mogelijk pas vanaf 1 juli weer door heel Canada en dat alleen als de covid besmetting laag blijven, hospitalizatie blijft verminderen en als de vaccinaties blijven toenemen. Dus ik denk niet dat men Canada al open gaat stellen voor buitenlandse toeristen tegen eind juli...misschien eind van de zomer of na de zomer. Ze zijn er over aan het praten hoe de grenzen weer veilig te kunnen openen. Dus nog even afwachten en hopelijk gaat het allemaal wel wat sneller dan verwacht, maar we moeten nog even geduldig zijn,
Dank voor de update Ann; vandaag juist bericht gehad van KLM dat onze heen- en terugvlucht gewijzigd zijn (heen een paar uur eerder, terug een volle dag later). Nog geen aflassen van de vlucht dus... Blijft afwachten tot het laatste moment ben ik bang.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

:offtopic: Ik heb een vraagje, op basis van de lijst zoals die is gepubliceerd door CDC van landen waar de travel ban voor geldt, zag ik dat oost Europese landen zoals Kroatië, Servië en Bulgarije er niet bij stonden. Dat is niet zo heel gek aangezien ze geen onderdeel zijn van de Schengen area, maar volgens mij krijg je ook geen stempel bij binnenkomst in een van die landen. Hoe wordt dat gecontroleerd als je via daar naar de VS vertrekt?
I left my heart in LA
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Mijn vlucht van 25sept van Calgary naar AMS is ook gewijzigd. Incl gratis tussenlanding :blink:. Ik zie het niet zo snel gebeuren in Canada. US geef ik wat meer kans.
Hopelijk annuleren ze de boel snel zodat ik weer een voucher kan krijgen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer