Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Harry »

De luchtvaartmaatschappijen maken voornamelijk winst op de business class tickets, en die markt zal zeer waarschijnlijk nooit meer worden zoals voor Corona. Ik verwacht dat de economy tickets, als straks alles achter de rug is, veel duurder gaan worden, het lijkt me onmogelijk voor de luchtvaart om anders te overleven.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Harry schreef:
18 feb 2021, 08:56
Ik verwacht dat de economy tickets, als straks alles achter de rug is, veel duurder gaan worden, het lijkt me onmogelijk voor de luchtvaart om anders te overleven.
En dan zal ook die doelgroep stukken kleiner worden. En zullen de maatschappijen ook om gaan vallen.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Wij mensen zijn gewoontedieren en sociale wezens. Als het lukt om dit virus er in 2-4 jaar onder te krijgen dan zal dit, vermoed ik, maar bij een klein aantal mensen/bedrijven gezorgd hebben voor verandering in reisgedrag. Trends die voor de pandemie reeds bestonden worden wellicht iets versneld, maar zodra de economie weer op stoom komt zal de vraag naar BC tickets echt wel weer flink aantrekken.

Lagere huisvestingskosten = meer snoepreisjes-budget voor executive level :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ADE01 »

Minder kantoor, minder dagelijks reizen en meer thuiswerken kan ook meer grote afstand reizen worden om toch nog enig fysiek/persoonlijk contact te houden met werknemers, klanten, enz. En dan is het juist meer (business) tickets. Dit is in ieder geval wat ik binnen mijn organisatie zag gebeuren na de overstap richting thuiswerken nog voor corona.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Grouchy »

Zag ergens dat 51% van Delta's corporate klanten verwachten dat ze tegen 2023 volledig terug zouden zijn op de 2019-niveaus voor zakenreizen. 40% zei tegen 2022. 7% zei dat ze nooit meer zouden terugkeren naar de niveaus van 2019.

Heel leuk maar wanneer die 7% hun zaakjes verliest aan de 51%, zal hun baas ze vertellen om MS Teams/Zoom uit te zetten en naar een klant toe te gaan.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

Ik las net dat een Duitse hotelketen vanaf oktober alleen nog maar gevaccineerde gasten zal toelaten.

Een Britse reisorganisatie heeft al een soortgelijke maatregel afgekondigd.

De Indonesische overheid heeft net besloten dat vaccinaties verplicht worden voor de gehele bevolking. Boetes zijn hoog (gemiddelde van een maandsalaris).
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Whitestreet »

Wij gaan het einde van het jaar naar Costa Rica (ipv Amerika) en wij gaan er al van uit dat er een vaccinatieplicht zal zijn.
Het zelfde zal gelden voor Amerika vermoed ik.

Wij hebben er over zitten denken om (zodra het kan en mag) een weekje naar Vegas te gaan (rond Juni hopen we) maar dat idee hebben we snel laten varen omdat we er heilig van overtuigd zijn dat de luchtvaartmaatschappij of Amerika een vaccinatieplicht zal hebben om toegelaten te worden.

Ik kan alleen maar hopen dat we de vaccinatie hebben voor midden November ivm Costa Rica, zelfs daar ben ik nog vrij sceptisch over.
2018 Florida / 2019 Westkust
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jill1234 »

Het zal in 2022 wel erg druk worden: wij hebben de keus om de laatste week van juli te gaan en de eerste 2 van augustus, of de laatste 2 van augustus en de 1e week van september. Denk dat laatste de beste optie ivm mogelijke extra drukte?
Eventueel kunnen we in ook de laatste week van april en de 1e 2 weken van mei, maar dat is denk ik te vroeg voor Yellowstone.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door sep »

Ben bang dat het niet heel veel uit zal maken. In onze ervaring is het vanaf half augustus tot begin oktober minstens net zo druk als in juli. Dan is namelijk de allerergste hitte achter de rug (hoop je) en trekken de Amerikanen er zelf ook massaal op uit. April en mei lijkt me inderdaad te vroeg voor Yellowstone maar daar hebben we in die periode geen ervaring mee. Overigens is in ALLE parken de drukte enorm toegenomen de laatste jaren, haast niet leuk meer soms.


Saskia
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jill1234 »

Ik hoor dat vaak dat de drukte zo is toegenomen maar dat hebben wij zelf in 2019 (juli/augustus) totaal niet zo ervaren.
Maar ik weet dus niet hoe het vroeger was; enige moment dat we dachten, het is druk, was bij de Mist Trail in Yosemite, bij de top van de Vernal Fall, waar er even file gelopen werd op de" trap" naar boven.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door sep »

@jill1234 Grappig, het is en blijft toch altijd een persoonlijke beleving. Maar als ik de drukte in vooral de populairste parken vergelijk met bijvoorbeeld 2010 is die toch behoorlijk verergerd. Zion vinden we echt ontzettend druk, vaak moet je buiten het park een parkeerplek zoeken en dan met de pendelbus naar binnen g(eldt niet als je in het park kampeert natuurlijk) Onze dochter liep in 2016 zelfs Angel's Landing in file. Een ranger verzuchtte 'het lijkt hier wel Disneyland'. In Yellowstone is het een beetje afhankelijk van waar je bent. Er zijn zeker plekken waar het altijd goed te doen is maar we hebben de laatste keer dat we er waren en nog een keer de Fountain Paint Pot trail wilden lopen konden we de auto echt nergens meer kwijt. Toch valt er nog meer dan genoeg te genieten daar.
Nu zochten we ook altijd de rustige plekken op, zeker om onze tent op te zetten, en dat is ook bijna altijd goed gelukt. In de kleinere, relatief wat meer onbekende parken is het sowieso al veel rustiger natuurlijk en verder geldt zoals op het strand: als je even iets verder loopt ben je meestal al uit de drukte.

Hieronder een staatje met de bezoekersaantallen per jaar in Yellowstone.

Afbeelding

Tot 2014 waren gebonden aan de zomervakanties en we verheugden ons op de rust die we zouden ervaren toen we in 2016 voor het eerst pas eind augustus vertrokken, tot begin oktober. Het zou vast ook minder warm zijn. Nou, beide veronderstellingen zijn niet echt uitgekomen. Zoals ik mijn eerdere post al schreef trekken de Amerikanen zelf er óók juist graag op uit in die maanden, en het was echt nog snoeiheet in de meeste staten :roll: Ook waren er minstens zoveel toeristen als in de zomer, misschien juist wel meer. Maar het heeft voor ons de pret nooit mogen drukken hoor, integendeel, en als de grenzen morgen opengaan staan we overmorgen op Schiphol :D (Hoewel, eerst even de vaccinatieronde afmaken).

Als je vraagt wat het beste zou zijn in 2022, qua drukte, denk ik april/mei. Maar dan is er gewoon nog veel dicht. Dus gewoon maar iets kiezen en er dan vooral van genieten!

Saskia
Bijlagen
image.png
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Sullivan85 »

En nog steeds is er nog hlml niks bekend, ook half mei zijn we inmiddels wel al gepasseerd. Wanneer gaat biden alles eens opengooien? 😩
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou zo hopen dat ze het stilaan opengooien voor mensen met FAMILIE over de landsgrenzen. Ik zit als expat in de US and heb door dit hele gedoe mijn moeder al 2 jaar (!) niet gezien. Daar mogen ze wel eens een oplossing voor voorzien - reizen voor het plezier lijkt mij daar toch ondergeschikt aan. (note: ik ben hier op een werk visum - als citizen zou er geen probleem zijn)

April-mei zijn naar mijn beleving ERG drukke maanden hoor, zeker in het zuidwesten. Wij zijn in april nog daar geweest. DRUK! En het wordt inderdaad elk jaar drukker. Zelfs de "off the beaten path" plekken buiten de parken zijn VEEL drukker: daar zit nu iedereen met zijn mobilhomes en tentjes omdat kamperen (gratis - buiten de parken) zo in populariteit gestegen is met dank aan de covid-xxxx. (heimwee naar april en mei 2020 - toen was het overal heerlijk rustig en waren we de koning te rijk op onze reizen :lol: )
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Dit geeft hoop voor het reizen naar de US. Gevaccineerde reizigers kunnen al na 1 prik reizen in Europa:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... napaspoort

Het streven is nu om het Europese coronapaspoort, het Digital Green Certificate, eind juni in te voeren. Dit ‘paspoort’, in de vorm van een app of een papier, maakt het voor reizigers eenvoudiger om aan te tonen dat ze gevaccineerd zijn, negatief getest zijn of immuun zijn door besmetting. Daarmee zouden zij volgens de plannen vrij door Europa moeten kunnen reizen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

Wie zegt dat dit ook voor buiten Europa gaat gelden? Begreep dat Amerika juist helemaal niks heeft met zo`n paspoort.
Gast

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gast »

Het is een eerste stap naar verdere versoepelingen…niet lang daarna (uiterlijk eind juni) gaan de grenzen van Europa open voor reizigers uit de US en dat zal omgekeerd ook zo gaan gelden.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Ergens had ik gelezen dat het nu eind mei wordt ipv midden mei, maar het blijft vooralsnog best stil aan de overkant. Overigens is dit nieuws ook een begin: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ta-vliegen

Mocht de USA ons weer toelaten, maar Nederland houdt het land toch op oranje, dan reizen we toch af en bij terugkomst blijven we dan 5 dagen in quarantaine en laten ons testen volgens de RIVM regels. We zijn overigens op het moment van vertrek al beiden 2x gevaccineerd dus verwacht daar ook wel iets van...
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mar 2014, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jupiter05 »

tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Aangezien de meesten het hebben over dat het wellicht in juni zal worden opgeheven, zegt dit artikel juist dat het dan eigenlijk al te laat is. Ik hoop dus nog op een mei-decision.

https://www.forbes.com/sites/alexledsom ... 001e445276
Laatst gewijzigd door tddft_ op 19 mei 2021, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
I left my heart in LA
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door tddft_ »

Jupiter05 schreef:
18 mei 2021, 19:57
Hier nog meer:

https://www.google.nl/amp/s/www.forbes. ... -list/amp/
Ik zag dat artikel ook al. Zou het dan vandaag ein-de-lijk zo ver zijn? :clap:
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer