Naar USA met 3 kleine kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foxtrotc
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 nov 2009, 11:26

Naar USA met 3 kleine kinderen

Bericht door foxtrotc »

Hi all,

Dankzij de corona-crisis is onze geplande reis van afgelopen voorjaar niet doorgegaan.

Nu begint het toch te kriebelen en wil ik een concept plan maken voor volgend voorjaar (ijs en weder en corona dienende).

Tegen die tijd hebben wij drie kids: 5 jaar, 2 jaar en 7 maanden (als het goed is).
Een uitdagende samenstelling om op reis te gaan, maar we zijn er niet bang voor.

Ik ben erg benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die ook met (3) jonge kinderen hebben gereisd.
Het idee is om de regio tussen Las Vegas en Denver aan te doen. Hier kunnen wij 3 weken voor uittrekken.

Grofweg zie ik de volgende opties:
- grote camper huren en campsites afgaan
- full size suv huren en 3 of 4 x een huis huren en vanuit daar excursies ondernemen.

Wij hebben net een vakantie naar Frankrijk achter de rug, waar wij met een camper en de 2 kids (en zwangere vrouw) mee op pad zijn gegaan. Leuk, maar ook best hard werken om alles netjes te houden. Het constant schoonmaken, zelf koken en de kleine ruimte deden toch wat inbreuk op mijn 'vakantiegevoel'. Vandaar mijn overweging om luxere huizen te huren en vervoersmomenten te beperken en met een grote wagen te doen.

Dank alvast voor jullie input!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naar USA met 3 kleine kinderen

Bericht door hemmie »

Wij hebben veel met jonge kinderen gereisd, vonden het nooit zo'n probleem, dus wat mij betreft kunnen alle opties wel. Maar als je voor een camper kiest, ga dan vooraf wel na of je daar (veilig) 3 kinderen in kunt vervoeren. Je zult voor de oudste 2 waarschijnlijk een voorwaartse autostoel stoel met 5-puntsgordel nodig hebben die met heupgordel vastgezet kan worden (want waarschijnlijk alleen heupgordel, dus dan is verhoger sowieso geen optie), neem je die mee of koop je die daar? En een plek waar de maxi-cosi kan worden vastgezet. Volgens mij hebben de meeste campers niet 3 plekken waar je een autostoel goed kan bevestigen. Er is hier op het forum al best veel geschreven over autostoeltjes in camper, daar zou je eens op kunnen zoeken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naar USA met 3 kleine kinderen

Bericht door hemmie »

Overigens, met een camper reizen betekent natuurlijk niet dat je MOET koken, je kunt nog steeds uit eten gaan. Valt er ook minder schoon te maken en op te ruimen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Naar USA met 3 kleine kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met het reizen met zulke jonge kinderen, maar je kunt waarschijnlijk heel goed zelf inschatten wat wel en niet leuk en haalbaar is.
Ik reageer even omdat ik getriggerd werd door de woorden Denver en voorjaar. Ik weet niet hoe vroeg in het jaar je wilt gaan, maar hou er rekening mee dat je in Colorado op veel plaatsen nog niet heel veel kunt doen. Waar zou je precies naar toe willen gaan? En wat wil je gaan doen? Dat is toch we een belangrijk uitgangspunt voor het bepalen hoe je wilt reizen. Of laat je de keuze van de route en activiteiten afhangen van de keuze voor het vervoermiddel?
Hou ook rekening met het weer; als je heel vroeg in het jaar gaat zal het zeker in de avond fris zijn. Als je met een camper reist betekent dat misschien dat je veel binnen zit. En daarmee is naar mijn idee een deel van de charme van het kamperen al verdwenen,

Ik herken trouwens niet zo goed wat je zegt over het ontbreken van een vakantiegevoel door het zelf koken etc. Of je nu een camper of een luxe huis hebt, koken en schoonmaken blijft hetzelfde.

Marianne
Dutchylex
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 jul 2015, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Nederland

Re: Naar USA met 3 kleine kinderen

Bericht door Dutchylex »

Wij hebben met 2 kinderen van (bijna) 4 en 7 jaar een maand met een camper door het westen van Amerika rond gereist. Dit is zeer goed bevallen maar mijn dochter was wel echt randje qua leeftijd vonden wij. Ze kon nog geen hikes en lange stukken lopen maar we konden toch al behoorlijk wat bezienswaardigheden doen. Denk hierbij aan al de mooie parken (Bryce, G. Canyon, Zion,etc), Las Vegas (niet echt leuk voor kleine kids trouwens), San Francisco (Zoo en alcatraz), LA (kids museum), Monterey (Walvissen kijken) etc,.

Het reizen met een camper is wel echt ideaal omdat je lekker vrij bent en op campings van alles kan ondernemen zoals elke avond een vuurtje maken, zwemmen, vissen etc. Onvergetelijk!

2 jaar daarna, toen ze 6 en 9 waren hebben we met een grote SUV het Oosten van amerika gedaan (NY, Niagra Falls, Toronto, Montreal, White Mountains, etc) in losse huizen en appartementen en dat vonden wij beduidend minder leuk dan met de camper. De sfeer vonden wij echt leuker met een camper.

Wij hebben nu een derde kind van 2 jaar en willen in de zomer van 2022 het noord-westen op dezelfde manier gaan doen maar wachten bewust nog even tot de kleinste een beetje kan wandelen en dat hij van zijn middag slaapje af is. Het kan absoluut met kleinere kinderen en het zal vast heel leuk en geslaagd zijn maar het is veel bewerkelijker.

Het is maar een mening maar hopelijk kun je er iets mee :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer