Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dito2003
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:16

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door dito2003 »

Als een van de eerste de vakantie niet door gegaan. Wij zouden 21 maart naar Miami zijn gevlogen voor een cruise en na afloop nog een weekje Miami. Sindsdien zijn wij een beetje in afwachting wat er allemaal gebeurd. Eerst nog hopen dat het beter zou gaan worden, maar die hoop hebben wij allang niet meer. Zelfs voor 2021 durf ik nu nog niets te plannen. Een vliegreis zie ik nog niet echt zitten.
Nu wachten wij de zomermaanden af en alles stabiel blijft, gaan wij in september richting Frankrijk naar de invasiestranden in Normandie. Staat al een tijdje op het to-do lijstje. Huren wij t.z.t. wel een Airbnb en kijken wij wel hoe wij het gaan invullen.
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Ineke »

Wij zouden 16 maart naar Florida gaan, dus niet.....
Wij zouden begin juni een rondreis door Oostenrijk gaan maken, dus niet.......

als alternatief een weekje Harz geboekt, 17 juni vertrek, weliswaar ging op 15 juni het licht op groen maar toch maar weer geannuleerd

En in september hopen we dan toch onze rondreis door Oostenrijk te kunnen gaan maken.

Oh ja en met onze vakantie vorig jaar naar Zuid Duitsland en Oostenrijk ging het ook al mis, op de 1e dag in Zuid Duitsland kwam ik ongelukkig met mijn huurfiets te vallen, beschadigde daarbij mijn elleboog zodanig dat ik de 3e dag met mijn elleboog in het gips weer terug naar huis ging :x
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Timothy555 »

Morgen afreis naar Bulgarije, weekje in de zon gaan liggen.

Hotel is open, vliegtuig bevestigd (zonet m’n stoelen gekozen),... laat maar komen!

https://www.waveresort.bg/
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door gera_r »

We zouden op 19 augustus een rondreis door Californië maken. Die zullen we dus helaas moeten uitstellen.
Gelukkig hebben we nog een caravan in de stalling staan. Die zullen we achter de auto hangen en richting Franse Atlantische kust gaan. Genoeg ruimte daar aan de stranden en om te fietsen. Mocht Frankrijk tegen die tijd toch weer op slot zitten, dan gaan we richting Groningen/Friesland.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Harry »

Wij zijn nu in Oostenrijk (met hele familie, was eind vorig jaar al gepland) en we hebben gisteren in Frankfurt overnacht. In Duitsland moet je regelmatig een mondkapje op en ik heb nu besloten niet meer te vliegen totdat de mondkapjes plicht verdwijnt, wij vonden het een drama om met het kapje op te lopen, ik moet er niet aan denken om een paar uur met zo’n ding op te moeten zitten.
Voorlopig dus geen Amerika meer voor ons.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door vana »

Ik snap je helemaal Harry. Ik vind vliegen al niet fijn, word snel misselijk, maar met zo'n mondkapje op lijkt het me echt heel naar.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door IngridUSA »

In plaats van vandaag in het vliegtuig te zitten naar de USA vertrekken we zometeen naar Frankrijk. Een heerlijk huis gehuurd in een dorpje in de Midi Pyreneeën met eigen tuin en zwembad. Lekker wandelen, zwemmen, barbecueën en een keertje of wat (buiten) uit eten. Gelukkig huren we van zondag tot zondag want er waren vandaag toch veel lange files op de Franse wegen. We zijn blij dat we toch weg kunnen gaan. Ik vind ons vakantiehuis een lot uit de loterij en toch pas 4 weken geleden geboekt :thumbup:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Pete.Z »

Knoop doorgehakt, geen Amerika dit jaar. September met de auto naar Normandië, 2 weken huis gehuurd, en ergens in de winter nog 2 weken Ibiza, met de kerst misschien bij vrienden daar, anders in januari. Hopelijk in april of mei weer richting USA, we zien wel.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door boonens »

Normandië is top! Vergeet niet om een keertje tripes te bestellen :mrgreen:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door OpreismetCo »

Ik heb inmiddels ook mijn reis naar Amerika geannuleerd. Zou in september 3 weken rondreizen in Arizona. Had behalve een ticket gelukkig nog niks geboekt. Te onzeker allemaal en voor mij is de voorpret ook belangrijk bij een Amerikareis en dat was er nu niet. Gelukkig heb ik vorig jaar 3 maanden door Amerika gereisd, daar kan ik nog wel even op teren 😊

Ik plaats daarvan ga ik lekker met de trein op pad in Europa, in ieder geval naar Zwitserland. Ook mooi :thumbup: En Amerika komt wel weer een keer als het wat veiliger is.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Carrie »

Wij zouden komende vrijdag naar New York vliegen en drie weken later weer terug vanuit Miami. Dit weekend de knoop doorgehakt om toch nog even erop uit te gaan. Wij vertrekken zondag voor vier nachtjes naar Normandië en daarna door voor 10 nachtjes naar de Loirestreek.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Iris_1982 »

Wij gaan 28 augustus naar Canada. Als dat niet doorgaat heb ik een aantal back ups liggen

- een trip door de Dolomieten en Toscane en terug via Beieren.
- lekker rondtrekken door Noorwegen dat vanaf woensdag ook weer geopend is.
- mogelijk naar de Azoren (hoewel ik dat mss wel veel gedoe vindt met vliegtuigen en eilanden e.d.)
- rondreizen over Sicilie

We krijgen 29 juli van Tioga Tours te horen wat er met onze reis gaat gebeuren mocht Canada na 30 juli ook niet open gaan, dus tot die tijd is het spannend en daarna word het gewoon snel schakelen. Gelukkig kunnen we lekker buiten de zomervakanties dus het zal wel goedkomen
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door groennom »

Iris_1982 schreef:
13 jul 2020, 14:03

- mogelijk naar de Azoren (hoewel ik dat mss wel veel gedoe vindt met vliegtuigen en eilanden e.d.)
Dat was ons eerste plan nu we niet naar Canada en Oregon konden, maar Azoren is dit jaar geen optie (gaan geen reizen naartoe). Wel jammer, want leek mij een heel mooi alternatief met heel veel mooie wandelingen.

Nu kijken voor Ijsland en anders er met de auto op uit richting het zuiden (op de bonnefooi).
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door SuzieQ »

Wij zijn vrijdag terug gekomen van twee weken Normandië. Hadden een huis gehuurd op een vakantiepark en van alles gezien en gedaan. Super mooi en leuk!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door LAWRENCIO »

Mijn vakantie alternatief is thuis een weekje rust. Door covid-19 heb ik wat vertraging opgelopen met m'n studie en heb ik ervoor gekozen tijdens de vakantie door te werken aan mijn afstudeerproject, zodat ik volgend studiejaar zonder vertraging kan beginnen :) Nog maar 1 jaar en dan ben ik klaar en dan kunnen we naar de VS!
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door JanVoo »

Wij hebben inmiddels vouchers aangevraagd omdat de reis naar de VS (vanaf 21 juli) niet door kan gaan en KLM de boel maar niet annuleert en hebben meteen dit weekend alternatieve vakantieplannen gemaakt, want we willen er toch wel graag even uit:
we gaan twee weken rondreizen door Italië en maken het rondje Rome - Napels (Pompeii) - Bari - Pescara - Rome.

Na lang dubben toch besloten om maar te gaan vliegen... wederom met KLM
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Na lang twijfelen (er is zoveel moois...) zijn we er uit: het wordt een 'trip down memory lane'.
We beginnen met 2 overnachtingen aan de Romantik Strasse in Duitsland, vervolgens 4 nachten in Tirol, 4 nachten in Berner Oberland, 4 nachten in Wallis, een overnachting in de Haute Provence en een week in een chalet op een camping aan de Cote d'Azur.

Voor ons een reis vol herinneringen: in 1997 zijn we samen in Tirol geweest, in 2000 in Berner Oberland, Wallis nog nooit samen maar ik met m'n ouders in 1992, de Haute Provence waren we in 2009 voor het laatst en aan de Cote d'Azur in 2011!
We hebben er enorm veel zin in; als we dan geen bergen, meren en watervallen in Canada kunnen kijken, dan toch in ieder geval in de Alpen :D
Bovendien kunnen we hier natuurlijk heerlijk wandelen. Hebben we niet voor niets 2 weken geleden nieuwe wandelschoenen gekocht 8)

We hebben wel bewust gekozen om de verblijven van meer dan 1 nacht in een appartement (of dus chalet) te doen. Mocht er dan iets wijzigen qua beleid voor restaurantbezoek ofzo, dan hebben we daar in ieder geval geen last van.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door JanVoo »

Gisteren thuisgekomen van onze vervangende vakantie naar Italië, aangezien onze vakantie naar het Noord-Westen van de VS niet door kon gaan.
Alhoewel we het ontzettend naar onze zin hebben gehad, konden we niet voorkomen dat we af en toe (al dan niet onbewust) vergelijkingen aan het maken waren met onze eerdere vakanties naar de VS :wink:

Vanuit toeristisch perspectief zijn veel dingen (naar onze mening) in de VS toch wel een stuk beter geregeld dan in Italië: de wegen zijn vaak beter en breder, de toeristische trekpleisters zijn beter bereikbaar en staan beter aangegeven, het is schoner op straat en de servicegerichtheid lijkt vaak groter. Ook grappig om te zien dat het assortiment van bv. McDonald's (op de klassiekers na) sterk afwijkt van dat van de McD in Nederland of de VS.

Niks ten nadele van Italië, want nogmaals we hebben enorm genoten en er zijn talloze positieve punten te noemen over Italië en de Italianen, maar we zien nu toch wel éxtra uit naar een nieuwe reis naar de VS.

Hopelijk volgend jaar :angel:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door sep »

We zouden eind augustus weer een kampeertrektocht van 6 weken maken met ons tentje, o.a. Oregon, Olympic NP, Washington, British Columbia, Yellowstone. Nu net terug van drie weken kamperen in Nederland! We zijn hier al tientallen jaren lid van een kampeerclub die 21 eigen terreinen beheert - alles wordt gedaan, door vrijwilligers - waar je echt in alle rust op superplekken kunt kamperen. Dus we gingen van Lochem naar Winterswijk naar Hazerswoude (Groene Hart) naar St Geertruid (Z-Limburg). Was fantastisch! We hebben veel gelopen en veel nieuwe plekjes ontdekt. Maar....het is natuurlijk geen Amerika.... :cry: Nu maar duimen, wie weet wat er volgend jaar weer kan, bij leven en welzijn!

(voor wie geïnteresseerd is: die kampeerclub laat alleen tentkampeerders toe en je mag niet met je auto bij de tent. Alleen als je al 7 jaar bij hen gekampeerd hebt en 50+ bent kun je toestemming krijgen voor een caravan. Stuur me een pb als je serieus interesse hebt)


Saskia
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door IngridZw »

Wij zijn nu een week terug van een reis naar Duitsland en Oostenrijk. De eerste dagen stonden we aan de Bodensee. Prachtig weer gehad en veel gefietst langs het meer. Verrassend mooie omgeving ook. Daarna was de bedoeling om door de Alpen te rijden met her en daar 2 of 3 overnachtingen. Omdat we ieder jaar op wintersport gaan in Oostenrijk leek het ons leuk om de bergen nu ook eens een keer in de zomer te zien. Helaas sloeg het weer echter om. Veel regen gehad en zoals we inmiddels wel weten blijft de regen altijd lang hangen in de bergen. We zijn dus eerder vertrokken en hebben nog wat tijd in Duitsland doorgebracht.

Wat ons wel opviel was de enorme drukte overal op de campings. Wij hebben een VW buscampertje en normaal gesproken is er altijd wel een plekje vrij voor ons zonder reservering. Maar dat viel toch tegen doordat veel Duitsers in eigen land verbleven en er ook veel Duitsers die anders naar Italië gingen nu op de Oostenrijkse campings stonden. Wij zorgden er dus voor dat we op tijd op de campings aankwamen want later op de dag was alles vol.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer