Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door winterpark »

Weet niet of dit topic hier mag, maar ik ben benieuwd waar leden van dit forum heengaan nu Amerika waarschijnlijk niet doorgaat dit jaar. Wij zouden dit jaar in april naar oa Arizona en in september naar oa Glacier NP, maar nu wordt het waarschijnlijk Zuid-Duitsland en Zwitserland.

Ben benieuwd wat anderen doen, misschien kunnen we elkaar nog tips geven.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door vana »

Wij zouden half juli naar Colorado, AZ en Utah gaan. Nu gaan we volgende week met de auto naar Oostenrijk. We hebben een appartement gehuurd in Karinthië via airbnb. Eigen kookgelegenheid en geen andere gasten dus het voelt veilig voor ons.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door marieke van oorschot »

Wij zouden half juli naar Florida. Eerst een cruise vanuit Miami en daarna nog richting de Keys. Nu gaan we tien dagen naar Maastricht in een huisje. En van daar uit uitstapjes naar België en Duitsland.
Loves Vegas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door mtl »

Ik ben er nog niet uit. Zal wel Europa worden. Maar een mondkapjes-verplichting zie ik niet zitten. Dan blijf ik liever thuis.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Wij zouden van 20 augustus tot 13 september naar canada gaan. We zijn ons nu aan t orienteren op Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk, bijvoorbeeld overal een week. Het worden ofwel huisjes ofwel chalets op een camping. Maar we boeken pas kort van te voren omdat we maatregelen als om toerbeurt in het zwembad niet zo zien zitten :D
Qua weer zou ik liever naar Spanje, maar ik verwacht daar strengere maatregelen dan in Oostenrijk/Zwisterland. Daarom willen we ook afwachten hoe het tegen die tijd in bijvoorbeeld Frankrijk is.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door michelly »

Onze plannen zijn gewijzigd van Namibië/Botswana naar IJsland :D
Gebruikersavatar
Jules88
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Jules88 »

Wij zouden op dit moment bezig zijn met een roadtrip van LA naar Seattle. In plaats daarvan gaan we komende week naar Terschelling en doen we de rest van de vakantie daguitstapjes. Eind augustus gaan we dan nog een weekje naar Zeeland. Heel wat anders maarja, hopelijk kan de roadtrip volgend jaar doorgaan.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door sunnyrojo »

Wij zouden vanaf 18 juli naar Las Vegas en Yellowstone gaan en eindigen voor een weekje in ons eigen huis in Davenport.
Alles is geannuleerd en we gaan nu met de auto richting Lago Maggiore (wel annuleerbaar voor als het daar ook weer de foute kant opgaat) 1 van onze favoriete plaatsen in Europa, zo nostalgisch :thumbup:
Heel vaak geweest en mooie herinneringen hieraan, daarom is onze villa in Davenport Florida daar naar vernoemd :clap:
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 28 jun 2020, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door winterpark »

sunnyrojo schreef:
27 jun 2020, 16:34
Alles is geannuleerd en we gaan nu met de auto richting Lago Maggiore (wel annuleerbaar voor als het daar ook weer de foute kant opgaat) 1 van onze favoriete plaatsen in Europa, zo nostalgisch :thumbup:
Misschien ook wel iets voor ons na Zwitserland. Mocht je een leuke tip hebben voor een huisje of hotel (begin september) dan hou ik me aanbevolen :D

@michelly IJsland is prachtig! Ben benieuwd hoe je het daar ervaart met de maatregelen die ze daar genomen hebben met betrekking tot testen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Trails »

Wij zouden eigenlijk dit jaar in september voor 5 weken met een camper naar de VS gaan maar door omstandigheden hebben we dit een jaar kunnen vervroegen. En pfoei, wat zijn we daar nu ontzettend blij mee. Vorig jaar hebben we dan nog een hele mooie camper vakantie in de VS gehad.
Maar voorlopig voor ons geen VS meer. We vinden het de laatste jaren best wel veranderd en heel veel duurder geworden.
Hopelijk gaat onze vakantie van 4 weken in sept./okt. naar Spanje dit jaar door. We zijn gek op dit land en hebben ook al accommodatie voor volgend jaar geboekt.
Daarna... we zijn heel hard aan het sparen om in 2022 (of 2023) voor een week of 7 naar Zuid-Afrika te gaan. Weer eens heel wat anders.
Laatst gewijzigd door Trails op 27 jun 2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door MaGiL »

Wij zouden 16 juli vertrekken naar west Canada en het NW van de states. Wij blijven nu thuis, woonkamer mag ook wel weer eens opgeknapt worden.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door SuperFieke »

Wij zouden op 1 juli naar SF vliegen voor een rondje Oregon en Washington :sadcry:
Nu vertrekken we 14 juli voor een autoreis door Zwitserland en Italië. En hopen dat dit kan doorgaan.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door iLoveStedentrips »

Wij waren vlak voor de lockdown terug uit Florida en in de zomer staat Oostenrijk op de planning. Geen alternatieven nog hier.

Wel heb ik een ideetje voor februari 2021, hopelijk kan dat doorgaan:
viewtopic.php?f=7&t=76353
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Katja »

Ik ben 19 maart teruggekomen uit Florida dus ik had mijn portie Amerika voor dit jaar al gehad. We gaan in september naar Kroatië met hopelijk een aantal nachten ook in Slovenië maar dat is op dit moment nog niet open voor Nederlanders. Anders wordt het een paar nachten Oostenrijk of Noord-Italië.

Tickets voor februari naar Florida zijn geboekt. Hoop dat door kan gaan.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door pumi1000 »

Wij zouden 11 juli naar Californie en Oregon gaan, moet nog geannuleerd worden. We gaan nu de tuin doen met nieuwe schuur, overkapping, loungeset en bestrating :thumbup: dus geen reis in Europa.
Deze reis schuiven we op naar volgend jaar, omdat we alleen in juli langer weg kunnen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door CAM1984 »

In plaats van de campings in Florida kampeer ik dit jaar aan de Noord Hollandse kust :lol: Iets minder avontuurlijk, maar vast ook best lekker en... geen jetlag :clap: Ik stel mijn reis voorlopig uit tot zomervakantie 2021, aangezien ik alleen in de zomervakantie langer weg kan.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door moon29 »

Wij zouden 31 augustus voor 3,5 week naar West Canada gaan. Dat is inmiddels geannuleerd (met de hoop in september 2021 wel te kunnen gaan).
We hebben onze vakantie periode een week vervroegd en gaan nu 23 augustus voor ruim 3 weken naar Zuid-Tirol in Noord Italië.
Zo ziet de trip er uit:
23 aug: van huis naar Halsenbach (hangbrug Geierlay)
24 aug: van Halssenbach naar Ulm
25 aug: van Ulm naar Burgstall (vlak bij Merano)
26 tm 31 aug Burgstall
1 sept: van Burgstall naar Ortisei
2 tm 6 sept: Ortisei
7 sept: van Ortisei naar Villabassa
8 sept tm 12 sept Villabassa
13 sept: van Villabassa naar Heidelberg
14 sept: van Heidelberg naar huis

Alles tot 2 weken of 2 dagen vooraf annuleerbaar. Dus net daarvoor beslissen we definitief of we er een goed gevoel bij hebben en hoe de situatie dan is.

We bekijken het maar van de zonnige kant :wink: , nu kan onze geliefde hond mee en komt onze dochter met haar vriend een week langs (Burgstall).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door PSVwally »

Voorlopig balkonia en rundümhause en hopelijk in het najaar mits het fatsoenlijk kan nog ergens happen
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door covri »

Zouden in mei naar New York zijn geweest met onze volwassen dochters. Ouderwets met eigen gezin, zonder aanhang en kleinkinderen.

We zijn nu in ons huis in Tsjechië. Heeft ook even geduurd want Nederlanders mogen pas sinds 15 juni naar Tsjechië reizen.
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door singha »

Na verleden jaar west kust (California ,nevada,Utah en arizona)zouden we dit jaar naar Florida gaan. Dit zal nu Oostenrijk worden in de volle natuur zoals ik in Kings canyon en yosemite zat wel net iets anders maar zal volgend jaar terug naar de States gaan ‘may we meet again’

Mss in het najaar een city trip to NY maar we zullen zien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer