Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tipsy_1 »

@hemmie
je kan prima naar de tri-state area (NJ, NY, CT) komen hoor, dat controleert niemand. Vrijheid van travel :lol: :lol: :lol: Wij zijn toen de tri state een stay at home had in denk ik meer dan 10 verschillende staten probleemloos op vakantie geweest (en ja ik vind dat prima en voelde en voel mij nog altijd heel veilig. )
Die hele "quarantaine" is gewoon pay back van onze democratische governors voor wat het "zuiden" in maart/april in omgekeerde richting deed. Vandaag heeft onze Murphy (NJ) trouwens de "indoor dining" die normaal over twee dagen inging toch afgeschaft :? als straf voor slecht gedrag en als "straf" voor wat in andere staten gebeurd. Nu ja, dan rijden we naar PA, Delaware of NY om uit eten te gaan, geen probleem. Wat een zootje.

Los daarvan, wij deden al (door de hele Covid situatie meerdere korte trips)
- korte trip naar Georgia/Tenessee/South Carolina eind maart
- korte trip New England vorige week
- langere trip Route 66, Arkansas, Oklahoma, MIssour,... in mei
- volgende week rondreis in Noord-USA
- in augustus nog een week gepland, maar weet nog niet waarheen... Vegas misschien? Of toch aan de East Coast. Canada kan ook maar ik vermoed dat die nog dicht gaan zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door hemmie »

We zouden toch al niet jullie kant op komen, dus ik hoef er gelukkig niet over na te denken😄
In restaurants eten mag bij ons al een hele tijd weer, maar eerlijk gezegd sta ik er niet om te springen. Nu op vakantie zou het wel eens handig zijn (met 5 op een hotelkamer eten is soms wat behelpen), maar tot nu toe gaat het eigenlijk best goed. En vanavond ons eten van een fast food restaurant naast ons hotel gewoon op hun terras opgegeten, dat was ideaal.
En over afstand houden hoefden we ons vandaag ook geen zorgen te maken, we waren bij Sandstone Bluffs in El Malpais NM en daarna bij Bisti Badlands, en waren daar vrijwel alleen. Maar dat zal in de bekende parken straks wel anders zijn.
Terug in Texas!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door covri »

@hemmie
@Tipsy_1

Wat moet het voor jullie en de Amerikanen fijn zijn: heerlijk rustig in de parken zonder busladingen toeristen. :wink:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door kalaman »

@covri Ik denk dat je dan nog niet echt goed naar de websites van de parken gekeken hebt... Zion en Arches bv die al na 3 uur opnieuw moesten afgesloten worden omdat er niemand meer bij kon... Of urenlang aanschuiven om Yellowstone binnen te kunnen.
Laatst gewijzigd door kalaman op 30 jun 2020, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door georgesken »

Na 3 geannuleerde reizen (skivakantie, Vegas, Noorwegen) wordt het bij ons vanaf vrijdag een weekje belgische Ardennen. En dat gaat wel door!
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Claubo »

Leuk topic!

Wij zouden van 17 t/m 7 augustus een rondje Las Vegas doen.

Nu hebben we een huisje gehuurd in Cadaques, noordelijk Costa Brava. Dat doen we een week. Verder zijn we nog aan het zoeken. We willen nog een week ergens verblijven (in Spanje of Frankrijk) en dan nog een weekje met losse overnachtingen op weg naar huis, ook eentje bij Europapark waarschijnlijk.
Het verbaast me toch wel hoe vol alles zit. Ik kan weinig echt leuke accommodaties vinden, we zoeken er nog eentje het liefst met zwembad voor onze tieners.
Eerste plan was een week in vulkanengebied rondom Clermont Ferrand, maar veel is niet meer beschikbaar en dan kom je uit op accommodaties die ons niet fijn lijken (alsof er na de jaren 70 niets aan is veranderd).

Nu is ons zoekgebied breder, als iemand nog tips heeft? Huisje, op camping, appartement..maakt ons niet zoveel uit! Als er maar gezwommen kan worden.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Roosuithoorn »

Wij hebben tickets naar Denver voor 24 augustus. Er stond een mooie roadtrip naar o.a. de Black Hills en Yellowstone gepland. Ik ga er vanuit dat we nog niet die kant op kunnen tegen die tijd. Het wordt voor het eerst in 30 (!!) jaar dat we een jaar niet naar de VS gaan. Dat wordt afkicken :shock:
Gelukkig heb ik een winkel in de buurt gevonden waar ze Coffee Mate verkopen, anders had ik echt een probleem gehad :)
Als alternatief hebben we gekozen voor een roadtrip door Normandië en Bretagne. Hopelijk lukt het op de bonnefooi reizen daar net zo goed als in de VS, anders zijn we snel weer thuis :lol:
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door covri »

@kalaman

Had ik inderdaad niet gezien🙈
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door WeernaardeVS »

Helaas zonde van de wilderniss permits voor Yosemite en Seki, maar nu gaan we 2x een week de wildernis in voor een wandeltrektocht in Duitsland. Tussen die twee weken ook nog een week een appartement bij de bergen van Zuid-Oost Duitsland, aangezien een huttentocht te risicovol is ivm Covid.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Essiej »

Wij zouden voor mijn verjaardag een weekendje Sedona doen (Woon in Phoenix), maar hebben geannuleerd! Hier maar 2 uurtjes vandaan, maar toch weer besloten om terug in lockdown te gaan. Alles is nu ook weer het sluiten overigens.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door bedeve »

Wens je een fijne verjaardag @Essiej Zag een veronrustte burgemeester van Phoenix . In Arizona krijgt C-19 te veel vrij spel.
Dat een nieuwe lockdown de schade moge beperken !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door brigittf »

Roosuithoorn schreef:
30 jun 2020, 10:54
Gelukkig heb ik een winkel in de buurt gevonden waar ze Coffee Mate verkopen, anders had ik echt een probleem gehad
Hoi Roos, zou ik mogen weten waar je het gevonden hebt, ik heb het nu bij Amazon besteld, maar een winkel is wel zo handig.
Alvast bedankt.
Brigitte
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Roosuithoorn »

brigittf schreef:
06 jul 2020, 12:53
Roosuithoorn schreef:
30 jun 2020, 10:54
Gelukkig heb ik een winkel in de buurt gevonden waar ze Coffee Mate verkopen, anders had ik echt een probleem gehad
Hoi Roos, zou ik mogen weten waar je het gevonden hebt, ik heb het nu bij Amazon besteld, maar een winkel is wel zo handig.
Alvast bedankt.
Brigitte
Er zijn twee winkels in Wassenaar die het verkopen, o.a. Kelly's Expat Shop (veel expats in de buurt). Het is wel 2 X zo duur als in de VS, maar daar laat ik me niet door weerhouden :D
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Brigit »

Als de grenzen open gaan dan gaan we een roadtrip door het zuiden van Noorwegen maken. Als de grenzen van Noorwegen toch dicht blijven voor Nederlanders dan gaan we denk ik richting Oostenrijk, al lijkt een beetje leuke accomodatie daar niet echt makkelijk meer te vinden. Deze zomer even niet vliegen voor ons, maar op reis met de (elektrische, wie had dat ooit kunnen denken, toen we dat besloten dachten we de komende jaren geen lange roadtrips binnen Europa te gaan maken) auto. Als er dan toch ter plekke weer problemen ontstaan zijn we vrij om te vertrekken en/of terug naar huis te rijden.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Brigit »

Roosuithoorn schreef:
07 jul 2020, 19:57
brigittf schreef:
06 jul 2020, 12:53


Hoi Roos, zou ik mogen weten waar je het gevonden hebt, ik heb het nu bij Amazon besteld, maar een winkel is wel zo handig.
Alvast bedankt.
Brigitte
Er zijn twee winkels in Wassenaar die het verkopen, o.a. Kelly's Expat Shop (veel expats in de buurt). Het is wel 2 X zo duur als in de VS, maar daar laat ik me niet door weerhouden :D
Erg off topic maar verkopen ze in die winkel in Wassenaar toevallig ook Amerikaanse zonnebrand spray...?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Roosuithoorn »

Brigit schreef:
07 jul 2020, 23:22
Roosuithoorn schreef:
07 jul 2020, 19:57


Er zijn twee winkels in Wassenaar die het verkopen, o.a. Kelly's Expat Shop (veel expats in de buurt). Het is wel 2 X zo duur als in de VS, maar daar laat ik me niet door weerhouden :D
Erg off topic maar verkopen ze in die winkel in Wassenaar toevallig ook Amerikaanse zonnebrand spray...?
Nee, geen zonnebrand. Je kunt op hun site kijken.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jun 2015, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Bjornftw »

Besloten om ipv onze roadtrip door Californië dit jaar, maar een "roadtrip" door Frankrijk en Italië te doen. Om het spannend te houden, hebben we een elektrische auto gehuurd. Toch nog een vakantie deze zomer. :clap:
Gast

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Gast »

Grappig...wij hebben nu ook zo iets gepland ... alleen wij hebben net een elektrische auto gekocht.. :thumbup:
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door MvdBrink »

@brigittf Erg off topic maar verkopen ze in die winkel in Wassenaar toevallig ook Amerikaanse zonnebrand spray...?
:offtopic: kijk eens op de site van iherb.com. Leveren voor een klein bedrag naar Nederland. Ook sunscreen in het assortiment.
Gaat goed. Deze week weer een bestelling mogen ontvangen. :clap:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan eind september een weekje naar Oostenrijk en hebben voor eind april een weekje Andalusië geboekt. Ook volgend jaar zien we Amerika nog niet zitten. Vanavond hoorden we dat in Spanje (weet even niet meer of het overal is) een mondkapjesplicht is totdat er een vaccin is. Bij 1 Vandaag zei de virologe dat een vaccin nog wel tot halverwege volgend jaar kan duren. We zijn benieuwd.
Plannen voor volgend jaar zomer hebben we ook al. Een combi van Sicilië en de laars van Italië.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer