Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door swissdutchie »

Onze 4-weekse vakantie begint pas over een week of drie, maar we zijn inmiddels bij plan C aangekomen. Eigenlijk zouden we 3 1/2 week naar Texas. Lang hadden we nog de hoop, dat de VS tegen die tijd misschien weer open zou zijn, maar toen de besmettingen in Texas deze zomer alsmaar bleven stijgen, werd het voor ons duidelijk, dat het dit jaar geen Amerika zou worden. En dus begonnen we voorzichtig aan een plan B te werken. Het moest een combinatie van twee weekjes Duitsland en twee weken in mijn geboorteland Zwitserland worden. Voor de zekerheid hadden we alvast een hotel in Bamberg en de vakantiewoning van mijn oom en tante in het Zwitserse Engadin geboekt. De rest zouden we lastminute gaan boeken, want we wilden graag vakantiewoningen met eigen kookgelegenheid en die zijn vaak maar tot een week of vier van tevoren gratis te annuleren. Dat was ons echter gezien de alsmaar veranderende reisadviezen te risicovol. Gelukkig maar, want inmiddels heeft Zwitserland besloten om de grenzen voor Nederlandse toeristen vanaf maandag opnieuw op slot te gooien. Je mag er op zich nog wel in, maar moet dan eerst 10 dagen in quarantaine. Nu heeft mijn broer en zijn vrouw ons wel aangeboden, dat we bij hen in quarantaine mogen, maar 10 dagen huisarrest is voor mij geen vakantie. Ook Duitsland heeft de grenzen inmiddels voor inwoners uit sommige Nederlandse provincies gesloten. Voorlopig hoort Groningen daar gelukkig nog niet bij, maar als de besmettingen hier zo hard blijven stijgen als de afgelopen weken, ben ik bang dat ook dit binnenkort gaat veranderen.
Het wordt daarom tijd voor plan C. Wat dat precies gaat worden, weten we echter nog niet. De reisadviezen veranderen op dit moment bijna dagelijks en enkele weken vooruit plannen heeft dus geen enkele nut. We wachten het dus gewoon af en kijken enkele dagen voor die tijd, wat er nog mogelijk is.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door butterfly »

Net als hierboven genoemd zijn wij ook een plan c aan het bedenken. A was Amerika, B was Duitsland. We wilden nu in Nl blijven, maar met zo weinig mensen die in restaurants welkom zijn, zal het vechten worden om een plekje om te eten. Bovendien zijn de weersvoorspellingen beroerd. Maar is het wel verstandig om nu te gaan vliegen (we zien vakanties in Italie, en we gaan dan overmorgen al :wink: ) Durven jullie onder huidige omstandigheden te gaan vliegen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door mtl »

Nee, mij zien ze voorlopig niet in een vliegtuig. Ook niet in treinen, bussen en andere OV.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Je kunt toch ook prima met de auto naar Italie?
Weet niet waar je naartoe wilt, maar in zo'n 12 uur sta je aan het Gardameer (of een van de andere meren natuurlijk). Mocht je bijvoorbeeld inzitten over onderweg overnachten. Kun je van daar uit weer verder kijken.
Bovendien houd je met een auto zelf de regie over wanneer en hoe terugkomen en ben je ter plaatse ook nog mobiel :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Timothy555 »

Heb deze zomer toch gewoon 4 vluchten genomen, waarvan er drie volgepakt zitten.

Nooit echt stilgestaan bij het ‘gevaar’.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn gisteravond teruggekomen van een weekje Oostenrijk met de auto. Prima bevallen, al voelde het wel anders dan anders. Normaal gaan we al weken van tevoren bv. het weerbericht bekijken en bedenken wat we gaan doen daar. Nu hebben we er tot de dag van tevoren rekening mee gehouden dat de maatregelen aangepast zouden worden en het alsnog niet door zou gaan.
Ook nemen we normaal gesproken geen mondkapjes mee :lol: . Het gebruik ervan valt overigens best mee en ik ga het hier in de supermarkt ook zeker doen. Baat het niet dan schaadt het niet en als het maar 1 besmetting scheelt is dat toch mooi.
Verder hebben we daar het nieuws gevolgd, o.a. de persconferentie afgelopen dinsdag, wat we anders op vakantie niet zo trouw doen. We wilden tenslotte wel weten of we weer normaal naar huis konden en of we dan evt. ook in quarantaine zouden moeten. Dat was gelukkig niet het geval.

Het was er, in deze tijd van het jaar, heel rustig en we hebben heel acceptabel weer gehad.

Op naar het volgende avontuur. Dat staat voor eind april gepland. Een weekje Andalusië. Huis is al geboekt (maanden geleden al) en ook de vlucht hebben we al geboekt. Of dat slim of dom was zien we tegen die tijd wel. Er kan nog veel gebeuren in de tussentijd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Pete.Z »

Wij zijn net terug uit Portugal, vliegtuigen zitten echt vol, onze eerste vlucht is zelfs geschrapt, en gecombineerd met een andere halvolle vlucht, ik gok om het toestel vol te maken, dus zover het afstand houden. Wel leuk dat een vriendelijke purser opriep om 1.5 meter afstand te houden, kwam hem op een vriendelijk hoongelach te staan.
Verder wel iedereen met mondkapje, echt onveilig voel ik me niet in een vliegtuig. (Of waar dan ook, eigenlijk)

Portugal zelf perfect, prachtig weer, lekker eten, vriendelijke mensen, aanrader.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door ronenivonne »

Wij zouden over een week richting Florida gaan. Gaat natuurlijk niet gebeuren en we hebben inmiddels wel alle geld terug. We hebben niets gedaan qua vakanties dit jaar, geen zin in met de Corona besmettingen, onzekerheden enz. We wilde het allemaal even aanzien.

We hebben voor volgend jaar 2 reserveringen staan nu op annuleren basis. We hebben een verblijf in Florida vast staan. Voor als het weer enigzins normaal zou zijn maar dat betwijfel ik wel. Denk dat dit te vroeg komt in Augustus/ September. Maar wie weet. In dezelfde periode hebben we als 2de optie het Disneyland hotel in Parijs geboekt voor begin september. Hopelijk zit een bezoek aan Disney met 1 van de opties er wel in zo op een veilige manier.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door butterfly »

Uiteindelijk zijn wij toch maar gewoon in Nederland gebleven, en dat voelde ook als de beste keuze in deze tijd. Gelukkig hebben we nog net overal in restaurants en op terrasjes kunnen eten en drinken, dat was wel op de valreep.
Aan Amerikavakanties denken wij voorlopig nog niet, pas als het allemaal echt zichtbaar verbetert durven we iets te plannen, maar op dit moment zijn we al blij als we volgend jaar zomer binnen Europa op vakantie kunnen gaan. (We hebben nog wel 2 stedentrips staan in februari en april, deze waren wegens corona doorgeschoven. Ik ben benieuwd of die door zullen gaan tegen die tijd.)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Trails »

Wij zijn momenteel voor 4 weken aan de Costa Blanca en wat is het hier mooi!!!
We durven voorlopig nog geen verre reis (met lang vliegen) aan. Te veel risico en te duur dus hebben we voor volgend jaar ook al een schitterende accommodatie in Altea geboekt. Kunnen we makkelijk met de auto heen en lekker in de natuur wandelen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Niet meer voor dit jaar, maar voor volgend jaar. In eerste instantie waren we van plan om naar de laars van Italië te gaan, maar we gaan nu de hele andere kant op. Gisteren hebben we in Nederland een camper geboekt en het plan is om eind augustus voor 5 weken naar Scandinavië te gaan. Via Denemarken, Zweden en Finland naar de Noordkaap en via Noorwegen weer terug (of andersom, dat moeten we nog even uitzoeken).
We zijn dan niet meer aan werkgevers gebonden, dus kunnen we lekker ons eigen gang gaan. We gaan ervan uit (hopen vooral) dat corona zich tegen die tijd een beetje koest houdt. Als dat niet het geval is, doen we een rondje Nederland. Daar hebben we ook nog heel veel niet gezien.
Scandinavië met een camper komt, naar ons idee, het dichtst bij een camperreis door Amerika. En we hadden het altijd al op ons lijstje staan, dus dan nu maar.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Oh, dat lijkt me ook geweldig mooi! En super dat jullie er dan zo lang de tijd voor hebben.

Vanuit de gedachte dat het glas half vol is: een voordeel van deze hele situatie vind ik wel dat dát het is... Ineens ontdek je (weer) hoe mooi het ook dichter bij huis is. Ik zou graag eens naar Scandinavië gaan. Maar ja, dan moeten we Amerika een jaar overslaan.
Nu is die keus voor ons gemaakt en ondanks dat we niet naar Scandinavië zijn geweest (Zweden bleef maar oranje...) hebben we wel weer herontdekt dat Zwitserland en Oostenrijk prachtig zijn.

Maar eerlijk is eerlijk: voor volgend jaar reken ik qua Amerika nog nergens op, maar de plannen voor 2022 zijn al gesmeed :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door vana »

Wij plannen voor volgend jaar geen USA reis want we willen voorlopig nog niet zo ver vliegen.
In plaats daarvan willen we een rondreis door een aantal wat onbekendere gebieden van Italië maken, te weten Friuli - Le Marche - Abruzzo/Molise en Campania.
Daarna nog een week naar een agriturismo in Lazio omgeving Rome.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door GJ »

We hadden niet echt concrete Amerika-plannen voor de komende paar jaar - althans niet in de zin van rondreizen; de highlights in het westen hebben we inmiddels gezien. Maar ik zou graag een keer terug willen naar New York en dan wellicht Washington, Boston of Philadelphia eraan vast plakken. Misschien wat natuur in die richting, Deep South, Texas... maar ik denk dat dat m volgend jaar nog niet wordt.

Ik hoop wel dat we volgend jaar richting Zuid-Spanje kunnen. (dat konden we dit jaar natuurlijk ook, maar vliegen vonden we niet verantwoord en met de auto vonden we het wat ver). Ik ben al anderhalf jaar Spaans aan het leren, maar door omstandigheden eind vorig jaar waardoor we onze geplande vakantie moesten annuleren en daarna de coronacrisis, heb ik nog steeds geen kans gehad om mijn Spaans in het wild op echte Spanjaarden uit te proberen... bovendien ben ik wel weer eens toe aan een zonvakantie.

Dus, afhankelijk van wanneer we eindelijk gevaccineerd zijn, hopen we naar de Canarische eilanden (vroege voorjaar of laat najaar), Andalusië of Mallorca (het tijdvak daar tussenin) te kunnen. In Andalusië maakten we een paar jaar geleden een rondreis en dat was fantastisch dus dat staat wel ver bovenaan het lijstje.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Tantelotje schreef:
01 dec 2020, 10:11
voor volgend jaar reken ik qua Amerika nog nergens op, maar de plannen voor 2022 zijn al gesmeed
Niet alleen voor 2022 hoor. We hebben hier zoveel Amerikaplannen op de plank liggen, dat we minstens 130 moeten worden :lol:

Eind april staat een week Andalusië op het programma. Al lang geleden geboekt (ook de vlucht), dus we hopen dat dat door kan gaan. We houden er wel rekening mee dat dat niet het geval is.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Jumping Jack »

Wij zouden in juni een roadtrip hebben gemaakt van New York naar Miami. Gelukkig hebben we ook nog een caravan, en hebben we daarmee een roadtrip gemaakt. Via Berlijn, Praag, Wenen en Italië hebben we in die periode een rondje gemaakt. Ik hoop dat we rond juni volgend jaar weer naar Amerika kunnen, maar dat zal net te vroeg zijn denk ik. Dus dat zal wel 2022 worden... Dus 2021 zullen we wel weer met de caravan gaan. Waarschijnlijk rondje Frankrijk en Spanje...als dat kan en mag...🙏
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Ruud2004 »

Mocht er september 2021 richting de VS al wat mogelijk zijn trekken we ons geannuleerde reisplan van 2020 (rondje vanuit Phoenix) weer tevoorschijn. Indien nog niet mogelijk, dan zien we wel wat er dan wel kan. Iets boeken doen we voorlopig niet.
Onze 10 daagse (auto)reis naar München en Oostenrijk afgelopen september is ons heel goed bevallen, zoiets zou (en dan wat langer) ook naar Noordoost Spanje en Portugal kunnen. Wel al onze "vaste" vakantiemaand juni ingeruild voor september.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door Tantelotje »

Inderdaad, wat Ruud hierboven zegt.
Waarschijnlijk tegen beter weten in staat er een reservering voor Yosemite in september 2021. Die annuleer ik pas als echt blijkt dat dat niks wordt. Zou toch jammer zijn als (hoe onwaarschijnlijk ook) ik nu zou annuleren en in september zouden we kunnen :lol:

Maar ik vermoed dat het een roadtrip Europa wordt. Ook wij hebben september; afgelopen jaar in de Alpen geweest, misschien volgen jaar leuk om dan Portugal en Spanje weer eens te doen. Da's ook al weer 10 jaar geleden. Of Corsica, weinig zo mooi als Corsica!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door swissdutchie »

Ons plan C werd uiteindelijk een vakantie in Nederland, want ook Duitsland en Zwitserland (ons plan B) sloten hun grenzen net voor ons vertrek half oktober. Op zich hadden we Duitsland nog wel in gekund met een negatieve coronatest, maar dat was ons teveel gedoe. Ook Zwitserland hadden we op zich nog wel in gemogen, maar hadden dan de eerste 10 dagen in thuisquarantaine moeten doorbrengen en dat is voor mij geen vakantie.
Het werd daarom plan C. Na een weekje thuis met wat dagtochtjes (bij voorbeeld naar de Oostvaardersplassen en naar Story World) hebben we de tweede week van onze vakantie een bungalowtje op de Veluwe gehuurd. Tijdens talloze wandelingen en fietstochten in de omgeving van het park hebben we ontdekt hoe ontzettend mooi deze streek is. Met de herfstkleuren op het hoogtepunt was het puur genieten en heb ik mijn passie voor natuurfotografie volop kunnen uitleven. Doordat we vaak 's ochtends vroeg al op pad gingen, hebben we bovendien ook aardig wat wild gezien. Edelherten, reeën, moeflons en natuurlijk heel veel vogels. Ook het weer was voor eind oktober nog vrij redelijk. We hadden eigenlijk elke dag wel wat zon en bovendien was het veel te warm voor de tijd van het jaar. Op ons laatste dag op de Veluwe werd het zelfs 19 graden!
Na deze heerlijke week verruilden we ons huisje op de Veluwe voor een wat luxer bungalow met eigen sauna in de buurt van Hilvarenbeek in Noord-Brabant. Ook hier genoten we weer volop van de natuur met haar mooie bossen, uitgestrekte heidevelden en prachtige vennen, waar in deze tijd van het jaar heel veel trekvogels te vinden zijn. De anders zo gezellige Brabantse dorpjes moesten we echter links laten liggen, want de cafés en terrasjes waren helaas allemaal dicht. Ook musea, pretparken en dierentuinen moesten deze week hun deuren weer sluiten vanwege corona. Gelukkig hebben we op de valreep nog net Safaripark Beekse Bergen kunnen bezoeken. Verveeld hebben we ons echter ondanks alle beperkingen ook in Brabant niet. Het was in deze eerste week van november immers fantastisch weer, ideaal voor uitgebreide fietstochten en lange wandelingen in de natuur. Bovendien hadden we ook nog de beschikking over onze eigen sauna, waar we na een lange dag in de buitenlucht lekker konden ontspannen.
De laatste week van onze vierweekse vakantie waren we dan weer thuis in Groningen. Vanwege het nu wel vaak grijze en regenachtige weer en vanwege de sluiting van al het vertier binnen, hebben we die laatste week niet meer al teveel ondernomen.
Uiteindelijk hebben we dus toch nog een prachtige vakantie gehad en hebben we ons best vermaakt. Toch gaan we het volgend jaar anders aanpakken. In plaats van één lange vakantie doen we meerdere korte, want dan is het minder erg, als we nergens naartoe kunnen. Bovendien hebben we dan meer kans, dat we tenminste in één van deze korte vakanties naar het buitenland toe kunnen. Amerika zal het echter niet worden, want daarvoor zijn onze vakanties te kort. Onze voor dit jaar geplande reis naar Texas moet dus wachten tot 2022 of 2023, als een beetje normaal reizen hopelijk weer mogelijk is!
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door sep »

Wat een leuk en lang verslag! Ja, eigen land ontdekken is ook erg de moeite waard. Zelfs vlakbij huis: wij hebben laatst een wandeling gemaakt in een natuurgebied(je) bij Westerbroek, onder de rook van Groningen. Nog nooit geweest en we wonen hier al 47 jaar 😁

Amerika blijft voor ons voorlopig ook uit beeld. Want zelfs al gaat het hier beter en worden we vermoedelijk in het eerste kwartaal gevaccineerd, in de VS is de situatie dramatisch. Daar moet wat ons betreft toch wel eerst heel veel verbetering te zien zijn willen we ons die kant op wagen. Dus ook wij houden het vooralsnog op Nederland en met een beetje geluk Frankrijk. We hebben een andere tent gekocht die ons ook goed droog houdt bij regen, dus wat dat aangaat kunnen we los 😊


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer