Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantie-alternatieven dit jaar?

Bericht door swissdutchie » 25 sep 2020, 23:26

Onze 4-weekse vakantie begint pas over een week of drie, maar we zijn inmiddels bij plan C aangekomen. Eigenlijk zouden we 3 1/2 week naar Texas. Lang hadden we nog de hoop, dat de VS tegen die tijd misschien weer open zou zijn, maar toen de besmettingen in Texas deze zomer alsmaar bleven stijgen, werd het voor ons duidelijk, dat het dit jaar geen Amerika zou worden. En dus begonnen we voorzichtig aan een plan B te werken. Het moest een combinatie van twee weekjes Duitsland en twee weken in mijn geboorteland Zwitserland worden. Voor de zekerheid hadden we alvast een hotel in Bamberg en de vakantiewoning van mijn oom en tante in het Zwitserse Engadin geboekt. De rest zouden we lastminute gaan boeken, want we wilden graag vakantiewoningen met eigen kookgelegenheid en die zijn vaak maar tot een week of vier van tevoren gratis te annuleren. Dat was ons echter gezien de alsmaar veranderende reisadviezen te risicovol. Gelukkig maar, want inmiddels heeft Zwitserland besloten om de grenzen voor Nederlandse toeristen vanaf maandag opnieuw op slot te gooien. Je mag er op zich nog wel in, maar moet dan eerst 10 dagen in quarantaine. Nu heeft mijn broer en zijn vrouw ons wel aangeboden, dat we bij hen in quarantaine mogen, maar 10 dagen huisarrest is voor mij geen vakantie. Ook Duitsland heeft de grenzen inmiddels voor inwoners uit sommige Nederlandse provincies gesloten. Voorlopig hoort Groningen daar gelukkig nog niet bij, maar als de besmettingen hier zo hard blijven stijgen als de afgelopen weken, ben ik bang dat ook dit binnenkort gaat veranderen.
Het wordt daarom tijd voor plan C. Wat dat precies gaat worden, weten we echter nog niet. De reisadviezen veranderen op dit moment bijna dagelijks en enkele weken vooruit plannen heeft dus geen enkele nut. We wachten het dus gewoon af en kijken enkele dagen voor die tijd, wat er nog mogelijk is.

butterfly
Amerikakenner

Bericht door butterfly » 29 sep 2020, 16:40

Net als hierboven genoemd zijn wij ook een plan c aan het bedenken. A was Amerika, B was Duitsland. We wilden nu in Nl blijven, maar met zo weinig mensen die in restaurants welkom zijn, zal het vechten worden om een plekje om te eten. Bovendien zijn de weersvoorspellingen beroerd. Maar is het wel verstandig om nu te gaan vliegen (we zien vakanties in Italie, en we gaan dan overmorgen al :wink: ) Durven jullie onder huidige omstandigheden te gaan vliegen?

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 29 sep 2020, 16:48

Nee, mij zien ze voorlopig niet in een vliegtuig. Ook niet in treinen, bussen en andere OV.

Tantelotje
Amerikafan

Bericht door Tantelotje » 29 sep 2020, 16:49

Je kunt toch ook prima met de auto naar Italie?
Weet niet waar je naartoe wilt, maar in zo'n 12 uur sta je aan het Gardameer (of een van de andere meren natuurlijk). Mocht je bijvoorbeeld inzitten over onderweg overnachten. Kun je van daar uit weer verder kijken.
Bovendien houd je met een auto zelf de regie over wanneer en hoe terugkomen en ben je ter plaatse ook nog mobiel :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Timothy555
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timothy555 » 03 okt 2020, 16:19

Heb deze zomer toch gewoon 4 vluchten genomen, waarvan er drie volgepakt zitten.

Nooit echt stilgestaan bij het ‘gevaar’.

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 04 okt 2020, 12:17

Wij zijn gisteravond teruggekomen van een weekje Oostenrijk met de auto. Prima bevallen, al voelde het wel anders dan anders. Normaal gaan we al weken van tevoren bv. het weerbericht bekijken en bedenken wat we gaan doen daar. Nu hebben we er tot de dag van tevoren rekening mee gehouden dat de maatregelen aangepast zouden worden en het alsnog niet door zou gaan.
Ook nemen we normaal gesproken geen mondkapjes mee :lol: . Het gebruik ervan valt overigens best mee en ik ga het hier in de supermarkt ook zeker doen. Baat het niet dan schaadt het niet en als het maar 1 besmetting scheelt is dat toch mooi.
Verder hebben we daar het nieuws gevolgd, o.a. de persconferentie afgelopen dinsdag, wat we anders op vakantie niet zo trouw doen. We wilden tenslotte wel weten of we weer normaal naar huis konden en of we dan evt. ook in quarantaine zouden moeten. Dat was gelukkig niet het geval.

Het was er, in deze tijd van het jaar, heel rustig en we hebben heel acceptabel weer gehad.

Op naar het volgende avontuur. Dat staat voor eind april gepland. Een weekje Andalusië. Huis is al geboekt (maanden geleden al) en ook de vlucht hebben we al geboekt. Of dat slim of dom was zien we tegen die tijd wel. Er kan nog veel gebeuren in de tussentijd.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 06 okt 2020, 11:37

Wij zijn net terug uit Portugal, vliegtuigen zitten echt vol, onze eerste vlucht is zelfs geschrapt, en gecombineerd met een andere halvolle vlucht, ik gok om het toestel vol te maken, dus zover het afstand houden. Wel leuk dat een vriendelijke purser opriep om 1.5 meter afstand te houden, kwam hem op een vriendelijk hoongelach te staan.
Verder wel iedereen met mondkapje, echt onveilig voel ik me niet in een vliegtuig. (Of waar dan ook, eigenlijk)

Portugal zelf perfect, prachtig weer, lekker eten, vriendelijke mensen, aanrader.

ronenivonne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door ronenivonne » 09 okt 2020, 18:18

Wij zouden over een week richting Florida gaan. Gaat natuurlijk niet gebeuren en we hebben inmiddels wel alle geld terug. We hebben niets gedaan qua vakanties dit jaar, geen zin in met de Corona besmettingen, onzekerheden enz. We wilde het allemaal even aanzien.

We hebben voor volgend jaar 2 reserveringen staan nu op annuleren basis. We hebben een verblijf in Florida vast staan. Voor als het weer enigzins normaal zou zijn maar dat betwijfel ik wel. Denk dat dit te vroeg komt in Augustus/ September. Maar wie weet. In dezelfde periode hebben we als 2de optie het Disneyland hotel in Parijs geboekt voor begin september. Hopelijk zit een bezoek aan Disney met 1 van de opties er wel in zo op een veilige manier.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport

butterfly
Amerikakenner

Bericht door butterfly » 14 okt 2020, 13:03

Uiteindelijk zijn wij toch maar gewoon in Nederland gebleven, en dat voelde ook als de beste keuze in deze tijd. Gelukkig hebben we nog net overal in restaurants en op terrasjes kunnen eten en drinken, dat was wel op de valreep.
Aan Amerikavakanties denken wij voorlopig nog niet, pas als het allemaal echt zichtbaar verbetert durven we iets te plannen, maar op dit moment zijn we al blij als we volgend jaar zomer binnen Europa op vakantie kunnen gaan. (We hebben nog wel 2 stedentrips staan in februari en april, deze waren wegens corona doorgeschoven. Ik ben benieuwd of die door zullen gaan tegen die tijd.)

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 14 okt 2020, 14:19

Wij zijn momenteel voor 4 weken aan de Costa Blanca en wat is het hier mooi!!!
We durven voorlopig nog geen verre reis (met lang vliegen) aan. Te veel risico en te duur dus hebben we voor volgend jaar ook al een schitterende accommodatie in Altea geboekt. Kunnen we makkelijk met de auto heen en lekker in de natuur wandelen.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht